Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    MamavanF dan mag je helaas niet thuis bevallen vrees ik.
    Ik zat op 3 hoog zonder lift, maar wel gelijkvloers toendertijd en werd me afgeraden ivm takelen door de brandweer tijdens complicaties.
    Vriendin van mij moest een eenpersoonsbed in de huiskamer zetten anders mocht het niet, zij heeft een maisonette woning.

Thuisbevalling, zijn opzicht niet zoveel meer eissen.
    Je zou alleen moeten kijken wat er qua spullen aangeraden worden bij een thuisbevalling, valt opzicht wel mee.

2. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

gisteren toch wezen zwemmen. maar vond het helemaal niet zo lekker als ik dacht. op mijn buik zwemmen ging niet want dan was mijn rug hol dus trok aan mijn buik. op mijn rug zwemmen was ook geen pretje dan voelde het ook niet prettig aan mijn buik. het leek wel of ik met elke beweging in het water mijn buikspieren gebruikte. dus op den duur maar gewoon een beetje zitten in een kantje en beetje in het water lopen ging het beste. tijdesn het drogen een kopje warme choco op. en manlief en moeder zaten nog even lekker in de sauna. was best een gezellige avond ook al was het zwemmen opzich niet zo lekkrr..
    ik had goed gezelschap:)

@ kraamzorg ben benieuwd wanneer ze mij bellen.
    een dweil in huis?? hihi. nou uuuh ik heb een bezem en daar doe ik een natte doek onder. de rest doe ik allemaal ouderwets op mijn knietjes;) ze passen zich maar een beetje aan hoor hihi:p
    schoonmaakmiddelen heb ik zat in huis. vooral veel van jemako.
    maar verwacht niet dat de kraamzorg hier veel sopt. die zal het veel te druk met mij hebben. en er lopen hier 2 honden en 2 poezen dus als ze wil stofzuigen en dweilen is ze wel even bezig..
    ik las dat je ze tegenwoordig ook kleine boodschappen kan laten doen.
    dat zou wel ideaal zijn.
    ik ben al blij als ze gewoon mij helpt met uitleggen , en af en toe een beschuitje smeert en even veegt of beetje stofzuigt. ze hoeft van mij echt niet te wassen en te strijken persee.
    mijn moeder had iemand die de hele dag door aan het soppen etc was en dat vmijn moeder echt niet prettig want zo kwam er op andere dingen hulp te kort.
    maar ze heeft ook een keer iemand gehad die van het boerenleven kwam en in het huishouden niks deed hahaha. maar wel een schat van een vrouw.
    ik weet dus niet zo goed wat ik met de intake voor voorkeur moet geven.
    het liefst van alles een beetje;) hihi.
    mijn belangrijkste punten zijn in iedergeval:
    * omgang met dieren gewend
    * het liefst ouder dan 30
    * geen overheersend iemand!( daar bedoel ik mee dat ik liever iemand heeft die ons respecteerd als we iets verkeerd doet en op een kalme manier alles nog een keer uit wilt leggen zonder irritatie of dominantie)

of vraag ik dan erg veel?

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Gebakje,of het goedkoper is dat weet ik niet. Ik zal maar mooi zwijgen over de om geld die ik zojuist uitgegeveven heb. Maar wat je miischien altijd kan doen is eens kijken op belgische onlinewebwinkels en eventueel dan bestellen. Sowieso is het meer gebruikelijk hier in belgie dan in nederland,denk ik.

Geboortekaartje: wij laten het ontwerpen door onze fotograaf,vandaag of morgen krijgen we het ontwerp,ik ben benieuwd. Het nadeel is wel dat wij de dag van de bevalling of kort nadien de fotograaf over de vloer krijgen voor de foto's die nodig zijn voor het kaartje. Bij onze dochter hebben we het ook zo gedaan en dat viel gelukkig mee.

Over thuisbevallen kan ik niet meespreken,hier is het automatisch ziekenhuisbevalling waarbij je 5 dagen opgenomen wordt. En ze verwennen moeder en kind gelukkig voldoende!

4. prachtigwonder

wil ik in bad gaan merk ik ineens op dat de boel van onderen niet meer gezwollen is??? terwijl dit de gehele zwangerschap strak heeft gestaan etc. hoe kan dat ineens niet meer zo zijn?
    en mijn navel is ineeens weer wat normaler? huh?
    of ik zie spoken ?

5. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan lijkt het me nou juist een heel prettig idee dat je van tevoren je wensen en verwachtingen met van beide kanten hebt besproken met de kraamzorg. En hoef ik me niet druk te maken dat alles klaar moet zijn. :) Bedankt voor de reacties!
    Wil even aan de kraamzorg vragen of klossen bij ons kunnen want wij hebben ook een bed met zeg maar 2 planken en 1 poot in het midden. Neem aan dat je die poot dan ook moet ondersteunen en er minimaal 5 nodig hebt. Maar daar zal de kraamzorg wel kijk op hebben neem ik aan.

Jammer dat het zwemmen toch tegenviel prachtigwonder! Nouja weet je dat ook weer :) Ik heb geen ervaring met gezwollen onderkant, het is volgens mij gewoon nog hetzelfde :) Kan je niet helpen daarmee.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    bibi, wij hebben vorige keer 12 klossen gebruikt van de kraamzorg . Was geen probleem.

Wij hebben namelijk een boxspring, die bestaat uit 2 losse bedden tegen elkaar aan. Elk bed heeft 6 pootjes.
    We mochten klossen lenen omdat het paste, en anders hadden het bierkratten geworden.

Prachtigwonder: dan zal je kindje anders liggen dan eerst. Vaak zakt het rond deze tijd iets, en krijg je ook weer wat meer lucht.
    Kan ook zijn dat ze eerst lekker met de billen/rug in jou buik lag en nu andersom.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Stephanie : hier geef ik ook snel veel geld uit hoor met babydingen. ikw as bij babydump en kocht gewoon wat simpele hydrofiele doeken, spuugdoekjes, 1 shirtje, 2 slabben met lange mouwen voor zoon lief, gewone slabbetjes en 2 aankleedkussen hoppa 125 euro armer.

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Prachtigwonder:

Boodschappen heb ik ze niet laten doen hier.
    Maar ze kwam smorgens en dan begon ze met de controle van de kleine, en dan bij mij controle. Daarna ging ik lekker douchen en schreef zij in haar boek de bevindingen van de controles en wat we die dag zouden gaan doen. Dan gingen we de kleine lekkere badderen, en ging ze dingen uitleggen. Tussen de middag maakte ze de broodjes klaar.

En tussen door deed ze strijken, stofzuigen en dweilen, en het sanitair als er even wat tijd was.

Het is ook 2 dagen voor gekomen dat ze om 13 uur al klaar was, en we ons goed voelde en alles goed liep, dat ik haar vast naar huis heb gestuurd. Normaal bleef ze tot 15 uur.

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    3kats: hier na de bevalling bij de eerste ook gedaan. Man lief had de eerste dag dat ik thuis was de lunch klaar staan met broodjes gerookte zalm en filet american, en 's avonds lekker gebakken (medium) biefstuk. jammie.

Jolie: je kan ook vragen of ze van jou stukje ossenhaas reepjes maakt en die lekker met saus wokt. Gewoon gaar wokken, maar omdat het in de wok maar even hoeft blijft het wel lekker mals.

10. prachtigwonder

net terug uit de stad met mams. en kreeg weeeer kramp in mijn rug.. ik merk wel dat het meestal op kom zetten na staan. als ik ga zitten trekt het weg:) ik denk dat mijn lichaam het slenteren/ lang staan etc niet meer kan verdragen en alles aan mijn banden ga hangen of iets.

p. de kraamzorg heeft ook gebeld. ze komt 28 januari:)
    heb gezegt dat ik honden heb dus hopelijk kan ze daarmee overweg;)

11. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb sinds een paar dagen echt meer last! Steken bij mijn schaambeen. Erg pijnlijk en ik moet dan echt even stilstaan en de pijn verbijten. Volgens de VK niet iets om me zorgen over te maken. kan het verweken van het schaambeen of iets wat er bij zit zijn, of bandenpijn. Mijn buik is ook een beetje pijnlijk.En dan te bedenken dat ik nog zo'n week of 10 moet...

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb maximale kraamzorg aangevraagd.
    Ik weet dat ze erg van de mantelzorg zijn maargoed dan moet je wel mensen hebben.
    Heb mn moeder dan wel maar die kan ook niet alles doen.

Prachtigwonder, je eissen, ja je kan het proberen, maar waarom moet iemand dan 30+ zijn?
    Is gewoon nieuwschierig hoor hihi

13. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    30 weken!!
    Wij hoefden geen klossen, omdat we boxspring hebben, heel fijn.
    Kraamzorg heeft hier ook nergens naar gekeken, alleen verteld over wanneer ik moet bellen enzo! Kamertje is ook nog lang niet af. Hoop zaterdag te gaan schilderen.
    Net weer 300 euro uitgegeven aan pup. Voedingsbeha's gekocht, voedingskussen, met extra hoes, draagstoek borstvoedingsstarterskit. Ooh ja en rompertje besteld met naam, super leuk, gewoon op hema.nl

Heb nu anderhalve week vakantie en dan nog maar 3,5 week werken. Werk tot 25ste, neem verlof bij 35w1d

14. prachtigwonder

hihi ik voel me vaak prettiger bij iemand die wat ouder is.
    beetje moeder figuur. vaak zijn die wat rustiger in het vak en werken toch net iets anders. ik kanhet moeilijk uitleggen.
    het is niet dat iemand onder de 30 niet mag komen hoor maar mijn voorkeur gaat uit naar iemand die ouder is. ik kan makkelijker omgaan met oudere dan met leeftijdsgenoten:)
    ik heb het bij mijn schoonzusje gezien die had een jongedame van rond de 25 en die was errug druk en toch wat onzeker. maar was wel heel lief hoor. maar het ging gewoon niet zo soepeltjes . vaak vind ik oudere dames net wat "handiger" en alles lijkt veel makkelijker en vanzelf te gaan . maar echt het is echt niet dat ik wil zeggen dat ze beter zijn hoor. maar voor mij lijkt het prettiger.

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn Belgische vriendin heeft haar doopsuikers in Nederland laten maken, volgens haar scheelde dit enorm! Je kan ze ook online bestellen, bijv. hier: organza zakjes (geen idee of dit normale prijzen zijn hoor).

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hihi ja dat kan idd ook, was alleen nieuwschierig haha
    Ik heb ook bij de kids wat oudere vrouwen gehad, alleen met uitgestelde kraamzorg had ik een jong iemand voor 2 dagen.

Charly gefeliciteerd met jullie 30 weken!
    Vanaf nu zal het heel hard gaan allemaal!:D

17. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik heb ook liever een wat ouder iemand en die zal ik waarschijnlijk ook wel krijgen.
    Vorige keer ook gehad omdat ik toen alleen was en (ook toen al) fysiek niet gezond en nu zal dat om die laatste reden ook wel weer zo zijn.
    Ik ga zelfs proberen om, als ze nog werkt, dezelfde als vorige keer te krijgen.
    Heb haar naam nog in de map van toen dus kan het wel aangeven hoop ik.
    Ben benieuwd.

Heb trouwens erg het gevoel dat ons mannetje eerder gaat komen, geen idee waarom.
    Wat voelen jullie aan, eerder of juist later of voel je er helemaal niks bij?

18. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @mamavanf: eerder ;) maar is niet echt een indicatie voor dus is echt alleen maar een gevoel. Zal wel lang duren als ie nu ruim over tijd komt ;)

19. prachtigwonder

ik heb bij mij ook het gevoel eerder. vooral omdat ik nu merk dat mijn lichaam wat rommelt. maarja of dat tekenen zijn geeeeen idee.
    vond het daarom al laat dat de kraamzorg wilde komen voor intake in februari. dus ben blij dat het toch 28 januari is geworden.

20. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Haha ik had precies hetzelfde, bij mij komen ze 4 februari en vond t ook al laat ;)
    Maar hoop dat hij gewoon netjes blijft zitten hoor!

Deel Deze Pagina