Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ eerder/later: Ik hoop dat onze kleine eerder komt, ik merk het nu echt dat ik rustiger aan moet gaan doen. Ik ben ook niet zo groot dus hopelijk blijft ze wat kleiner en komt ze eerder. Maar aan de andere kant, wij verhuizen als het goed is met 33/34 weken, dus veel eerder zou ook niet handig zijn. Als we namelijk verhuisd zijn, moeten we alles nog klaarmaken: kleertjes en beddegoed wassen, laatste spullen kopen, eventueel nog meubeltjes in elkaar zetten. Dus vanaf een week of 37 zou gewenst zijn ;) (moet trouwens de rest van het huis na de verhuizing ook nog in orde maken en dozen uitpakken).

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik denk dat deze dame iets later zal komen.
    Waarom? Alle 3 waren ze aan de late kant (42+5, 41+1 en 40+4).
    Dus ben benieuwd!
    Volgens de 20wk echo zat ze tussen de 19 en 24 maart.

Ik oop iig wel die 38 weken te halen, is gewoon veel beter voor de longetjes van de kleine.

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Gebakje: ja dat geld uitgeven komt mij zo herkenbaar over. Je koopt wat klein spul,staat aan de kassa. En wanneer je buiten komt ben je meer dan 100 euro lichter.

Steph80: wij hebben geen zon gevulde zakjes met daarin doopsuiker in. Dus daarover kan ik dus niet meespreken. Zal wanneer de kleine geboren wordt eens een foto posten. Wij hebben gekozen voor witte leren doosjes met daarop de naam in het zilver. Erg mooi,maar dat is de prijs ook. Geven jullie geen bedankjes of zoiets?

Nathalie2012: verveelend he als je weet dat er nog een verhuis in de planning staat. Je beseft dat je eerst nog die hindernis door moet voor je kan bevallen. Wij verhuizen met 37 weken...ik ben benieuwd.m

Ego: zojuist een echo gehad. Ze schatten het kindje nu op zon 1.2 kg en als alles goed gaat hopen we op een geboortegewicht van 3.2 kg. Maar ik heb het gevoel dat ons kindje nu al aan de zware kant is voor 28 weken. Ook al beweert onze gyn van niet...

4. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow meiden wat een toestand nog dat verhuizen! Ik zou daar niet overheen zien nu denk ik, maar ja, als je er voor staat ga je toch gewoon door!

Ik vind doopsuikers eigenlijk best erg leuk. Maar geef je die bij kraambezoek mee? Niet bij dopen?

@bamjolan: 42+5?!? Dat is wel echt meeeeega lang!

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Jolie typfoutje 41+5 moet t zijn hahaha
    Zou ingeleid worden op 42+1 maar ze kwam toch nog vanzelf na het strippen...wel 38 uur later maar toch hahaha

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    In sommige ziekenhuizen laten ze je trouwens niet meer langer lopen dan 41+1, dit ivm placenta gevaar, dat die op raakt.
    In 2009 waren ze hiervoor bezig maar begreep van sommige op een ander fora dat die er inmiddels al door was?!
    Maar weet niet of t overal zo is.

7. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Jolie13: eigenlijk klopt de naam niet. Meestal geef je de doopsuikers mee als mensen op bezoek komen,niet bij de doop. Dus zoals jullie zeggen bij het kraambezoek.

8. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow ok. Wel erg leuk.

Nou dames, ik ga m'n tasje inpakken, morgenvroeg vertrekken we naar Parijs! Heerlijk nog even een paar dagen samen op stap!

9. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Wij doen geen doopsuikers of andere bedankjes, hebben we simpelweg het geld niet voor.
    Vind de kaartjes al duur genoeg en ik vind het trouwens ook niet nodig. Ik zeg zo wel 'dankjewel dat je gekomen bent', telt ook, toch? :D

Mijn zoontje kwam met 39+4 maar omdat ik nu al enorm rommel, krampen heb sinds gisteren (oefenweeën?), pijn in mijn rug en vooral veel darmkrampen, heb ik toch het gevoel dat ons mannetje eerder komt.
    Ook een beetje omdat twee vriendinnen pasgeleden 3 weken te vroeg zijn bevallen, en verder gewoon gevoel.
    Zal me dát even tegenvallen als ie straks pas met 42 weken komt :p

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @doopsuikers, hier doen we het ook, maar de vorige keren vergaten we ze vaak mee te geven;):D dan zetten we ze al klaar... en vergaten ze nog;) handig!! (ahum)

bij leah een zakje met suikers en aan het draadje een zelfgemaakt kaartje met haar naam/geboortedatum en een fototje.
    bij waylon een klein glazen potje met suikers en een zelfde kaartje.

heb nog glazen potjes over van waylon... dus ik denk dat het ook zoiets word.
    we hebben ze zelf gemaakt, dat scheelt erg in de kosten.

@eerder bevallen, ik denk/hoop steeds eind februari;):)

@serious request, kijken jullie?? ik krijg er af en toe een brok van in mijn keel.... zou dat aan de hormonen liggen:p:D

11. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Eerder of later?
    Ondanks dat ik lichamelijke malaise heb, mag het na de 40 weken. Indicatie heb ik niet echt. Oudste is op de uitgerekende datum geboren. Bij de andere 2 meiden ben ik met 39+2 gestript, ik had beide keren toen al wel 3 cm ontsluiting, maar ja, echt spontaan was het niet.
    Het is meer qua datum dat ik wel overtijd zoumwillen lopen. Mijn oudste dochter is ook in maart jarig en dan kunnen we in de toekomst mooi die verjaardagen gezamenlijk vieren.

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Eerder/later: Ik durf er geen zinnig woord over te zeggen. Bij Miriam dacht ik continu: "Ze komt vroeg!" Uiteindelijk met 42+1 geboren, dus tja ;)

@Kraambedankjes: Ook daar doen ze niet aan in NZ. Bezoek kan van mij een bakje thee, een koekje, en een welgemeend 'dank je wel' verwachten :)

13. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hier al een week ongezond bezig:

manlief was jarig en had taart gehaald en wat chipjes etc.
    maar de visite bleef niet lang dus er bleef taart en cake en schips over! en manlief heeft een tostiijzer gekregen die nu op de keuken staat.en een grote zak snoep en m&ms

dus ik heb vervolgens elke dag smorgen een gebakje op met een dot slagroom tussendoor m&ms tussen de middag tosti en vervollgens weer m&ms snoepje hier snoepje daar oooja wacht er was ook nog cake en slagroom in de koekast. dus daar ook nog maar een plak van.
    savonds vervolgens maandag lasagna/ dinsdag friet/ woensdag hutspot en vandaag bami. en dan ook nog eens savonds van maandag tot woensdag elke dag een zak chips op omdat die ook nog over waren van de verjaardag.en gisteren nog even een grote kop warme choco en je raad het al met een dot slagroom!!

en nu voel ik me zzzooooooo schuldig tegenover de kleine. want volgens mij heb ik niks gezonds op!! het lijkt wel of mijn vreethormonen de overhand hebben. elke keer zodra ik het op heb krijg ik meteen spijt. maar de volgende dag doe ik het gewoon weer dan komen weer die hormonen opzetten en de vreetlust. en dan eet ik het weer op. en dan heb ik vervolgens weer spijt. en nu denk ik oooooh wat ben ik toch een slappeling. ik moet eerst goed nadenken en dan tegen mezelf zeggen NEEEEE NU MAG JE NIKS MEER PAKKKEN ALLEEN NOG MAAR GEZONDE DINGEN!! af en toe snoepen is niet erg maar dit is wel errrrrug overdreven. dus nu ga ik vanaf morgen niks lekkers meer in huis halen en alleen maar gezonde dingen. zo weet ik zeker dat ik het ook niet kan pakken als ik niks in huis heb.
    vanaf nu word het weer smorgens ontbijt beschuitje met pindakaas en thee dan de hondjes uitlaten daarna een klein koekje. dan luchen met bruin brood en dan proberen zoet beleg te vermijden. en daarinplaats een gekookt eitje. kopje melk erbij. smiddags een muselireep met glaasje water en savond netjes groente met aardappels en daarna een aktivia papje .en dan savond als tussendoortje bijvoorbeel nutrix rijstevanillepapje;) klink iets gezonder toch?

14. MamavanF2009

Ik zal maar niet zeggen wat ik eet dan zeker? Ik denk dat dat in je holle kies zou passen, wat ik elke dag binnenkrijg.
    Geniet maar lekker van wat je lekker vindt en voel je vooral níet schuldig als je je eens een keer te buiten gaat aan lekkere dingen.
    Je kindje zal er niets aan over houden, net zo min als dat mijn kindje er iets aan over zal houden dat ik over de hele dag eet wat jullie waarschijnlijk voor de lunch eten.
    Het enige is dat je misschien íets meer kilootjes kwijt moet raken na de bevalling maar langs de andere kant; wie zegt dat je die persé kwijt moet raken?
    Geniet van wat je eet, maak je niet druk over wat je teveel of juist te weinig eet want onze kindjes merken daar niets van.
    Echt, ga niet geforceerd gezond eten, wees blij dat je kán eten en ervan kunt genieten en in godsnaam; lééf!!!

Sorry hoor, zit me nogal hoog dat ik zelf niet kan eten en dan is het soms heel moeilijk te lezen dat er mensen zijn die zich zo druk kunnen maken over dat ze misschien íets teveel of zelfs ongezond zouden eten.
    Wil niet zeggen dat je dit niet mag vertellen hoor, dat ik het confronterend vind ligt bij míj en niemand anders maar ik zou een moord doen voor een zak chips of een plak cake of zelfs slagroom op de koffie/chocomel, als ik het maar kón...

15. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    oh als 38 weken beter is voor de longen dan liever pas met 38 weken ;)

Veel plezier Jolie :)

16. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

:) sorry het flapte er ineens uit bij mij zonder dat ik aan jou dacht!
    ik snap inderdaad goed dat je dit iets minder leuk vind om te lezen.

gelukkig ben ik voor de kilos niet bang. ik ben 1,70 en weeg nu met 27,4 wk 58 kilo. ben eigenlijk maar zon 4 kilo aangekomen.
    en het maakt megelukkig ook niks uit. ik kan het goed gebruiken.
    het enige waar ik een beetje bang voor was is dat de kleine geen gezonde voedingsstoffen binnekrijgt omdat ik aleeen maar suiker suiker suiker chips etc heb gegeten. dan vraag ik me af waar die kleine dan zijn vitamientjes uithaal? wel slik ik elke dag zwangerschapsvitamines en visoliecapsules.

en meid ik gun jou ook ontzettend een heerlijke zak chips!! hopelijk kan je er in de toekomst heeeeel veel gaan eten en hebben ze eindelijk gevonden waar het probleem in je buik zit en kunnen ze het verhelpen!!
    nu zal ik niks meer zeggen over lekkere dingen;)

17. MamavanF2009

hihi geen sorry joh, je moet gewoon kunnen zeggen wat je wil zeggen natuurlijk he.
    Zat alleen toevallig net met iemand te mailen over mijn hele gezondheidstoestand en de frustratie zat nogal hoog.
    En dan kan iets al erg snel confronterend zijn maar nogmaals; dat ligt écht bij mij hoor, hoef jij geen rekening mee te houden!

Als je vitamines slikt krijg je zoiezo genoeg binnen lijkt mij, doe ik natuurlijk ook anders zou het helemaal ernstig zijn hier, dus ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
    Volgens mij zijn er hopen zwangere vrouwen die op junk-food leven of toch in ieder geval voornamelijk trek hebben in vet/zoet/ongezond maar ik denk dan (misschien te simpel); lekker aan toegeven, als je lijf wat anders nodig heeft geeft het dat vanzelf weer aan.
    En dan zit je zomaar ineens, zonder dat je het doorhebt, aan de gezonde sapjes, fruit en groenten :D

Maareh... tis bedtijd geloof ik, mijn batterijtje is helemaal leeg.
    Gelukkig heeft Lief ruim 2 weken vakantie, kan ik bijkomen, uitrusten en niets doen :)
    Slaap lekker allemaal!

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @prachtigwonder: Babies in de baarmoeder kunnen erg goed de juiste voedingsstoffen eruit filteren, dus maak je maar niet al te druk :)

@MamaVanF: *Knuffel!*

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier mag je in het ziekenhuis kiezen bij 41 weken. Of je ingeleid wil worden, of dat je nog een weekje wil wachten.

Maar ze vertellen er wel bij dat er geen voordelen meer aan wachten zitten, eigenlijk alleen maar meer nadelen. Bij de verloskundige praktijk zijn ze er niet blij mee dat zer dat vertellen. Want als iedereen voor een inleiding kiest is het een medische bevalling, en hoeven hun niets meer te doen :p

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik maak me ook niet druk om het eten moet ik zeggen.
    Ik eet gewoon wat ik lekker vind, ik hou me aan de regels van geen rauw vlees, smeerworst met mate ivm vit a, geen alcohol maar dat drink ik sowieso niet.
    Verder snaai ik wel haha maar ook veel fruit.

Zo laatste dagje, kindjes ochtendje naar school en dan vakantie!!!
    Als ze weer naar school gaan ben ik 30 weken haha dan gaat t hard!!

Deel Deze Pagina