Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Kahlen: Verleiden die hap! :D

@Jolie: Beterschap, mop.

@Bewegen: Ja hoor, zoonlief is een echte stuiterbal. Miriam heeft hem gisteren ook al gevoeld. Zo grappig, ze had haar handjes op mijn buik, broertje bewoog, en ze trekt haar handen weg en kijkt naar ze, en naar mijn buik, echt met zo'n 'wat is dit nou?' blik :D

@Ego: 27 weken vandaag!

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

3. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Iedereen hele fijne kerstdagen en een gelukkig, gezond en liefdevol 2013!

4. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    @eten: ik eet t zelfde als normaal, voor m'n zwangerschap. Gezond en gevarieerd en met regelmaat. nu snoep ik wat meer door de feestdagen. En ik eet dagelijks 2 boterhammen meer dan normaal. Mc Donalds kom ik max 1x per jaar. Vind ik vies haha.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ook vanuit hier hele fijne dagen gewenst!
    Op naar 2013, het jaar waarin onze kindjes geboren worden!

6. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ eten: na de eerste weken van misselijkheid kon ik weer aardig normaal eten, al vind ik niet alles lekker smaken. Ik snoepte ook aardig wat tot een paar weken geleden. Ik zit nu gewoon sneller vol en naast de 3 maaltijden die ik normaal eet, eet ik nu niet veel extra's. Kleine meid zit ook hoog en dat drukt tegen de maag aan ofzo. Erg pijnlijk af en toe! Hebben jullie dat ook?

7. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Fijne Kerstdagen iedereen!

8. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

@ bewegen. ik voel de kleine de laatste 2 dagen erg weinig als ik het vergelijk met de dagen ervoor.
    het draait veel minder en het voelt minder hard aan. en soms voel ik een tijdje een ritme tikken. zal dat de hik zijn? lijkt wel een soort van traag hartslagje;) maar ik hou het even in de gaten nog een paar daagjes. want ik weet dat het voor kan komen dat de kleine bijv in een groespurtje zit ook wat stiller kan zijn.

@ 2de kerstdag eten manlief en ik thuis. wat moeten wij dan eten??
    ik kan echt niks verzinnen.. mischien komen mijn schoonouders nog.
    ze zijn gewend om meerdere dingen op tafel te krijgen. dus meerdere soorten vlees en bij stoofpeertjes frietjes etc.. maarja er is niet zo heel gek veel wat ik mag;) iemand een lekker suggestie?

9. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Wij moeten een voorgerecht maken voor eerste kerstdag, voor 13 personen waar géén ham, meloen, kip, garnalen, vis of rood vlees in mag zitten... Lekker makkelijk hè ;)
    Ik ga een paddenstoelen-tompouce maken met plukje salade met rucola, peer en pecorino ernaast.

En hoofdgerecht doet mijn moeder: sucadevlees met een saus van pruimen en cranberry en gevuld kipfiletje. Ze vond ossenhaas toch zielig voor mij :)
    En dan met aardappelgerecht en paar soorten groenten.en dessertbuffet met ijs, pudding (is traditie!) en chocoladetaart :)

Maar met m'n koorts en keelontsteking wordt t niet echt genieten :(

10. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik wil jullie allemaal ook prettige feestdagen wensen.

Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Ik heb het geluk niet te moeten koken en overal te kunnen aanschuiven.

Jolie13: zo jij hebt ook geen gemakkelijke opdracht gekregen. Ze hadden beter laten weten wat je WEL mag gebruiken.

Bamjolan: ja 2013 is het jaar waar onze kindjes geboren zullen worden. Ik had heel de tijd het gevoel dat iedereen zei vana,je moet nog lang. Het is MAAR volgend jaar. Maar dat nieuwe jaar komt nu toch wel dichterbij.

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @prachtigwonder: hier ook hoor dat ze de ene dag veel stiller is dan de andere. Ze komt natuurlijk ook steeds vaster te liggen.
    Wat je kan doen als je er een poosje niet gevoeld hebt, is even gaan liggen en dan even wat over je buik wrijven, en wat heen en weer duwen. Vaak komt er dan wel een trap terug :p

12. prachtigwonder

wat ik vaak doe is in bad gaan liggen als ik de kleine uk even niet heb gevoeld. vaak als ik dan lig inbad en een beetje op mijn buik spetter en mijn hand erop leg dat begint de kleine te draaien.
    maar ook dat was gisteren niet echt enthousiast. maar mischien had hij zijn dagje niet. heb hem net nog wel en keertje gevoeld. ik kreeg wat kramp en toen begon die uk ook gelijk een houding proberen te vinden. dus hij doet het gelukkig nog wel. maar is een stuk stiller. mischien een dipje ofzo. hopelijk gaat het over ene paar daagjes weer terug in zijn ritme:)

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Vanaf 26 weken is het wel normaal dat het anders aan gaat voelen.
    Ik voel af en toe een schop maar het is nu ook meer schuiven en draaien.

14. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Eten, pff kan bijna niks op met het avondeten, heb nou al een paar keer gespuugd......
    Ik kan niet zoveel eten
    Me nichtje is toevallig 25 weken die heeft echt honder voor 2, dat zou ik dan ook weer niet willen. Dan maar weinig eten...

15. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik had vorige week twee dagen geen beweging in m'n buik, was best ongerust, maar sindsdien zit ie op voetbal geloof ik :)
    Nu reageert hij ook op een beetje duwen van buitenaf, dan krijg je gelijk een trapje terug :)

Hier toch maar even naar de huisarts gegaan want het werd alleen maar gekker. Voorhoofdsholteontsteking en luchtweginfectie :( dus heb nu een antibiotica kuur gekregen. Twijfelde eerst wel, maar kreeg het nadrukkelijk advies toch te gaan innemen en heel wel rust te nemen en te slapen. Dus lig nu languit met een potje kamillethee met honing, dropjes en een dvdtje.
    En heb m'n kerstensemble afgezegd (moest morgen 2,5 uur saxen in de kerk) en manlief op de boodschappen uitgestuurd..
    Voel me een lui monster maar ga er, in opdracht van VK en huisarts, maar eens gewoon aan toegeven.
    Stiekem best fijn..

16. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klaaaaaaar met klussen whoehoeeeee

17. prachtigwonder

weet iemand of een warm voetenbad mag? gewoon in een teiltje met warm water en een bruistablet?

18. prachtigwonder

haha en nu ontspannen;)

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Waarom zou het niet mogen ??? gewoon lekker doen hoor.

20. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Lekker!!!
    Relaxen!!!

Deel Deze Pagina