Lekker Kahlen!! Hier is de kamer van dochterlief ook bijna klaar. Nog 1 muurtje behangen en dan is het klaar! Vrijdag kom man van vriendin helpen met de vloer er in te leggen. Rest van het behang blijft even voor wat het is! Dat komt misschien wel in mn verlof of gewoon na de bevalling!
Ik doe het dit keer denk ik niet. Bij de jongste 2 wel gedaan, stond wel erg leuk, maar weet t voor nu even niet hihi
Ook van mij allemaal heel fijne kerstdagen, of, zoals mijn broer zegt; fijne, prettige gourmetdagen Lief is naar de vroege 'nacht'mis, ik kon helaas niet mee omdat ik te beroerd en te moe ben. Toch een gemis maarja, er is serious request en all you need is love dus toch een echte kerstavond. Morgenochtend pakjes onder de boom, 's middags even naar mijn ouders, 's avonds gourmetten met zijn drietjes en verder gewoon niks, lekker relaxen met ons gezinnetje. Zoonlief in mijn buik doet heerlijk mee, wat is hij levendig zeg de laatste dagen (maar AUW!!!) Geniet ervan meiden, wat jullie ook gaan doen
Oh ik kan ook niet wachten om met het kamertje te beginnen! Volgende week woensdag en donderdag wordt de vloer gelegd, dus nog even geduld! Dan kan het schoongemaakt en de eerste spulletjes neergezet: wiegje, babydozen en de eerste babyspulletjes die we al hebben. De week erna komt pas de babykamer. Aan de ene kant kan ik niet wachten tot het zover is, aan de andere kant vliegt de tijd! Nog 9 nachtjes slapen en dan wordt de vloer gelegd + trap bekleed. Nog 8 dagen de tijd om te schilderen! We moeten nog 2 zolderkamers en de beneden en boventrap. De ene zolderkamer moet nog 3 lagen en de andere 2. De trap moet nog 2 lagen verf (gedeeltes die niet worden bekleed). Begint wel spannend te worden hoor! Want ik doe maar een paar muren per dag (mag nog maar een halve dag klussen van ML). En de eerste laag op de trap is niet met verf op waterbasis en dan mag ik dus niet in de damp staan. Hopelijk komen mn schoonmoeder en schoonzusje nog even een keer helpen.
Lieve meiden allemaal hele fijne kerstdagen! En op naar een mooi jaar met de liefste en mooiste kindjes van se wereld
Vrolijk kerstfeest allemaal!!! Geniet van de laatste dagen van het oude jaar want vanaf dat het nieuwe jaar zich aankondigt gaat het super snel gaan Toch nog even genieten van de 'rust' al heb je dat natuurlijk ook niet met een 22maand oude peuter in huis @kerstavond; wij hebben gewoon lekker thuis gegeten met ons gezinnetje, zonder de schoonouders of iemand anders. Was best stilletjes maar we hebben er wel van genoten Had als voorgerecht sint-jacobsvruchtjes gemaakt als hoofdgerecht scampi's diabolique met verse frietjes en als dessert had ik brownies gemaakt met een bolletje vanille-ijs en verse chocoladesaus. Heeft toch heel erg gesmaakt Al kan ik ook niet zo heel veel meer eten merk ik maar smaakt me wel nog. @Jolie: Veel beterschap! Hier een verkouden zoontje hoop dat het niet doorzet... Niet leuk nu met de feestdagen! @Babykamer: Wat ben ik jaloers als ik hier dames hoor vertellen dat de babykamer al (bijna) af is! Hier nog helemaal niks Moeten nog steeds van onze zolder 2 kamers komen maken maar wachten op onze zoldertrap, word normaal na nieuwjaar geleverd dus ik hoop dat het dan allemaal heel snel gaat! Wil zo graag de babykleertjes wassen en in haar kleerkastje leggen... @Klachten; Hier ook een baby die heel erg tegen mijn maag aandrukt waardoor ik eigenlijk voortdurend en van alles wat ik eet brandend maagzuur heb best vervelend.. Sinds ik ijzertabletjes slik kan ik ook nog moeilijker naar het toilet gaan, heb Movicol gekregen om mijn darmen wat te gaan helpen. @Bewegen baby; Oh hier echt een kleine druktemaker Ligt echt voortdurend te bewegen, haar trapjes worden ook echt pijnlijk ze trapt steeds net tegen mijn onderste rib. Mijn buik golft echt helemaal mee en kan soms de meeste rare vormen aannemen, ook zie ik vaak haar voetje uitsteken wel wat een raar zicht @All: Hier gaat alles zijn gangetje Merk dat ik best emotioneel ben rond deze tijd en dan ook nog eens de hormonen van de zwangerschap erbij. Is altijd een periode waar we mijn overleden tante nog harder missen... Heb al heel wat traantjes gelaten de voorbij dagen... Komt wel weer goed blijf het erg bijzonder vinden dat ons meisje kan geboren worden op haar verjaardag Ga nog wat met de kleine man spelen nu, heeft gisteren plasticine gekregen en vind het super!
Oh en hier trouwens ook precies 30 weken zwanger op 31 december Gisteren alweer 29 weken! Gaat hard nu hé?
Fijne dagen meiden! Het gaat nu echt snel met de beebjes! Tenminste dat vond ik de vorige keer wel toen ik bij mn zoon in maart uitgerekend was! Hihi
Goedemorgen, @jojogirl, hier het zelfde, onze meid kan geboren worden op verjaardag van mijn schoonmaak, die is 3,5 maand geleden overleden. Ze was 11 maart jarig, ben 28 februari uitgerekend. Ik hoop alleen dat ze in februari komt. Wil haar zo graag zien. We missen haar wel heel erg. Zwanger zijn helpt niet en kerst zeker niet. Hier verder erg nuttig geweest, muren van babykamer voorgestreken, dus kan morgen verven als ik wil. Nu zo maar ouders, met broer, zus, zwager, een vriend en vriend. Zin in. Morgen bij schoonvader met zwager, schoonzus, opa, oma en schoonzus. Fijne dagen allemaal!
Zat net te lezen bij dec en jan mama's, bizar dat wij vanaf februari mogen bevallen (de eerste uitgerekende dames). Ben benieuwd wie de eerste zal zijn!
Ja inderdaad @Bamjolan.. Gaat snel nu hé Nog een 10-tal weekjes, vind vanaf dat je de 30weken grens bereikt hebt dat het zo snel gaat! Ben ook benieuwd wie de eerste gaat zijn die zijn kleintje in de armen mag sluiten De 2de week van januari gaan we ook eindelijk het geboortekaartje en de geboortesuikertjes gaan bestellen Ga blij zijn als alles besteld en in orde is! Toch alweer iets wat van mijn lijstje kan geschrapt worden dan Gaan ook nog buikfoto's laten maken begin januari, mooie herinnering aan mijn laatste keer met dikke buik @Charly: Ja dubbel hé die feestdagen ik probeer er altijd van te genieten maar er blijft altijd zo een verschrikkelijke leegte Dikke knuf voor jou!
@ feestdagen: ik mis mijn ouders ook met de Kerst. Mijn vader is in augustus 2009 overleden, mijn moeder in juni 2010. Mijn man ken ik sinds januari 2009 en nu dan zwanger deze Kerst van onze eerste. @ klachten: begint nu toch echt wel zwaarder te worden. Elke keer last van mijn rib die gevoelig is, vooral na het eten. Moest af en toe gewoon gaan staan gisteren bij mijn schoonzusje. Voelde me zo stom. Heb ook meer last van mijn rug en weet niet meer hoe ik moet liggen. Ook spierpijn erbij. Ik heb het gevoel dat klussen erg lastig gaat worden de komende weken, gelukkig nog maar een week om te schilderen. Daarna wordt het inpakken voor mij. Geen idee hoe ik de komende weken door ga komen. @ bevallen: van mij mag ze wel wat eerder komen, over een week of 7. Ben er nu eigenlijk al wel klaar mee maar ja ten eerste is het huis nog niet af en de babykamer dus ook niet, ten tweede moet ik alles nog wassen en de laatste spullen kopen. Ben het overzicht een beetje kwijt en twijfel over diverse dingen of ik die wel/niet zal kopen en wat handig is en wat echt nodig. Sommige dingen zijn niet in de winkel te koop en moet ik via internet bestellen en de levertijden werken soms niet mee. Pfff.
nathalie: dekentje 100% Een slaapzakje mag de eerste weken nog niet. De nek opening is namelijk nog te groot, dan kunnen ze er met hun hoofdje in schieten. Met een maand of 2-3 kunnen ze vaak pas in het kleinste maat slaapzakje. Hier: de ene dag gaat het beter dan de andere. Bloeddruk was 140/70 dus opzich niet slecht. Ik voel me wel slecht met vlagen. Veel last van een soort stijf/zeurend pijnlijk gevoel tussen mijn schouderbladen. Volgens de verloskundige doe ik te veel en moet ik smiddags als de kleine op bed ligt ook gaan liggen. Maar ik vraag me af of het daar van komt. Ik weet ook af en toe niet hoe ik moet liggen. Op me rug gaat niet, want dan knelt die ader af en wordt ik heel beroerd, maar dat heb ik soms ook op mijn zij. Blegh. Ik ben 27+2 en heb het nu al gehad. Had ik bij de eerste helemaal niet. Van mij mag ze met 38 weken wel komen.