Ja ga ik volgende keer doen denk ik. (Let niet op het tijdstip.. lange nachten zijn verleden tijd geloof ik..)
hihi ik zat net op sites te lezen die ik via de mail krijg en daar staat gemiddelde gewicht 28 weken 900 gr dus ik denk dat die kilo super mooi is
mijn gyn vertelde dat met 30 weken de kans idd nog groot is dat de placenta nog laag ligt. vaak kunnen ze pas met 34 weken uitsluiten of die laag blijft liggen. na de 34 weken schijnt tie niet meer omhoog te gaan.dus is de ligging definitief. maar alle gyns denken er weer anders over hoor maar er is voor jou mischien toch nog een sprankeltje hoop dat het nog iets omhoog schuift. wanneer moet je naar de gyn? hier doen ze de placentaligging niet bij de vk. ben benieuwd nof ze het bij mij wel kunnen zien de placenta want onze kleine ligt ook naar beneden en placenta ligt volgens mij ook aan de achterkant. maar anders maken ze hem inwendig de echo dan zien ze het wel goed denk ik.
Bij mij hebben ze de echo zowel in als uitwendig geprobeerd, maar niet gelukt. Ik heb het doorgegeven aan de VK en nu maar afwachten. De echoscopiste zei dat als de VK zich aan de nieuwe protocollen zou houden ik een extra echo krijg bij de gynaecoloog. Maar omdat ik toch al in het ziekenhuis wilde bevallen weet ik niet of ze dat ook doet. Schijnt dat wanneer je op medische indicatie moet bevallen in het ziekenhuis, alles veel relaxter gaat en je eerder en langer in het ziekenhuis mag zijn. Plus dat het vergoedt wordt. Hoop dus dat ze me doorverwijst...
maar als je placenta zo laag ligt krijg je toch een keizersnede. en het lijkt mij dat een extra echo toch wel belangrijk is? wel heb mijn gyn en vk mij verteld dat als de placenta 2 cm ? van de opening ligt je waarschijnlijk gewoon natuurlijk mag bavallen omdat het in de meeste gevallen tijdens de bevallig opzij word gedrukt. maar dan alsnog liever in het zh bevallen voor het geval dat de kleine niet helemaal indaalt of klem komt te zitten. en is dan idd medische indicatie..
Bij mij lag de placenta op 2.6 cm vanaf de BMM en zij zei dat de grens op 2.5 cm lag. We zullen het afwachten wat de VK zegt. Ik begreep dat het probleem bij mij was dat ik bloedingen kon krijgen die dan niet snel zouden stoppen omdat de baarmoeder aan de onderkant minder goed samentrekt dan aan de bovenkant. Verder Ik zie net op een site inderdaad de grens van 2 cm staan en dat dan een vaginale bevalling wordt nagestreefd. Dat de kleine inderdaad mogelijk niet goed kan indalen of klem komt te zitten. Daar schrik ik dan wel even van!
Voor de mama's die nog een schommelstoel zoeken: hij staat nu voor 25 euro: Praxis ruitmt op | Bouwmarkt PRAXIS - Praxis.nl Niet alle praxissen doen mee, dus je moet even op die link klikken van welke winkels er mee doen.
Dat zijn toch wel spannende dingen, die placenta's.... Mijne ligt voor en laag, dus volgende keer ga ik bij de vk wel even vragen of het veilig genoeg is om thuis en vaginaal te bevallen.... Ben ook erg benieuwd of ze volgende week kan voelen hoe de kleine ligt, ik voel heel veel schopjes rechts in mijn zij, maar vrij weinig voor.
meid nog geen zorgen maken hoor. dat het nu 2,5 cm er vanaf ligt is al een stuk gunstiger dan 2 cm moet je maar denken. en het kan nog iets opschuiven. als je een natuurlijke bevalling krijgt dat is het inderdaad vaak zo dat je meer bloed verliest doordat minder ruimte heeft om eruit te komen en wat vaster zit. maar dit houden ze echt heel goed in de gaten.als de echoscopiste zich zorgen had gemaakt had ze het je wel verteld ze zullen denk ik nog wel een keertje kijken over een paar weekjes zoiezo. heb je nu ook wat bloedinkjes?
@ gebakje: leuk zo'n schommelstoel, en helemaal niet duur! Een vriendin van mij vroeg nog 60 euro voor die van haar, die had rond de 200 euro gekost! @ Chikai: Ik ben ook benieuwd hoe de kleine ligt, tijdens de echo lag ze al met het hoofd naar beneden en vrij diep. Maar weet niet of ze al ingedaald is, dat kon de vk mij vertellen. Heb vandaag een beetje zeurderig gevoel in mijn buik, kan niet goed inschatten wat het is. Voelt een beetje weeïg. Maar niet echt pijnlijk. Zouden dit voorweeën zijn?
Ik verwaarloos jullie vreselijk Weet even niet waar ik de tijd vandaan moet halen soms! Hoop dat alles goed gaat met iedereen, hier in ieder geval wel. Alleen veel bekkenpijn! Liefs
@lilalief, hier ook amper tijd?? geen idee hoe het komt, zo druk heb ik het niet @de rest, ik lees mee, maar heb niet altijd zin en tijd om te reageren. @hier, alles goed, vanmorgen naar de gyn. geweest en lees net van anderen dat de baby rond de 28-29weken rond een kilo geschat word... dan is de onze een dikkerd... want werd vanmorgen op 1455gram geschat haha. ik denk dat ik gewoon voor loop en de datum wel aangepast mag worden, want hoe de gyn. alles aan het meten was kwam het uit op rond de 29,3weken en ben nu precies een week korter. en bij sommige metingen zat het er nog iets boven (meeste rond de 30weken) ik maak me nog geen zorgen, de andere 2 waren ook kleintjes, dus het komt vast goed (ben zelf ook niet zo groot en vriend ook niet dus de baby zal echt geen 5kilo wegen) voor de rest was ook alles goed. nog steeds een jongen (sinterklaas had er voor leah een meisje van gemaakt... maar ze had zelf ook al door dat dat niet echt kon) @placenta, weet niet waar die van mij ligt? niet op gelet of gevraagd. maar hij heeft wel de cervix gemeten (is dat de baarmoedermond?? dacht ik toch) via de echo en die was goed. geen aanwijzing voor een premature bevalling. de baby mag van mij na 14feb. komen dan is vriend thuis. @schommelstoel, ik vond dat niet zo handig, maar dat is grotendeels omdat ik klein ben en niet zomaar met mijn voeten aan de grond kan... dus kon ook amper uit zo'n stoel komen ik ben nog wel op zoek naar een zeteltje of stoeltje (liefst meer zeteltje) wat niet te groot is en wel lekker zit voor op de babykamer. had er een gezien bij de ikea, die zat heeeeeeerlijk!!! maar die was nogal groot dan kunnen we de kamer niet meer op @ligging, hier ook met het hoofdje naar beneden. voel dus af en toe zijn kont hard duwen, dat doet zeer!! (had ik bij de andere niet, nu ook vooral als ik veel doe of als ik te vlug loop..) @aangekomen, ik ben nu ongeveer 13-14kilo aangekomen. had ik bij de andere volgens mij ook?? maar snoep ook meer (meer dan gewoon eten...)
naar de placenta kijken doen ze enkel als er met de 20 weken of eerder opgevallen is dat die niet goed ligt. komt ook weinig voor dat de placenta laag ligt. bij de meeste ligt tie mooi hoog in de bm met 20 weken en is er geen aanleiding om er verder naar te kijken. zakken doet het namelijk niet ow hihi dat is flink al 1400 gram. ach het zijn schattingen zal vast wel goed zitten
@placenta, ik ben ook nu wel benieuwd waar die van mij ligt, volgende keer ook eens vragen. @schommelstoel, ik vind zo'n stoel echt heel leuk! Lijkt me ook wel handig voor als je op de kamer wil voeden. Helaas hebben wij er een te klein kamertje voor. Kamertje krijgt wel steeds meer een 'af' idee Moet nog veel worden opgehangen en opgemaakt maar het geeft me wel meer rust dat het steeds meer af is. @lengte en gewicht, vorige controle was ik 28 weken en werd het kind zo gemeten dat ik op 29-30 weken zou uitkomen maar ze zei dat het wel groeide volgens het boekje dus ik maak me er geen zorgen om. Het lag ook met het hoofdje naar beneden. Maar kan natuurlijk nog draaien. Ik was bij 28 weken 12 kilo aangekomen, ik hoop dat het de volgende keer (met 31 weken) niet meer dan 14 is Ik heb mezelf voorgenomen niet meer thuis te gaan wegen, alleen de dag dat ik naar de verloskundige moet wel even 's morgens. @kroket, lekker hoor! Ik heb gewoon nog geen 1 keer gehad dat ik echt persee iets 'moest' eten of dat ik echt ergens heel erg zin in had. Jullie wel? Alhoewel ik in het begin (rond de 12 weken) een tijdje heb gehad dat ik heel graag een quarter pounder van de Mc Donalds wilde. Maar dus niet meer. (niet meer dan normaal haha)
Rond de 6-10 weken heel veel trek ik brood met tomaat en augurk rond de 12-17 weken heel erg brood met pindakaas, en bic mac's Ohw en van week 8-15 ongeveer ook heel erg trek in bamisoep gehad. Ik moest en zou 's avonds rond een uur of half 9 een bamisoep eten. Nu is de ergste trek wel weg. Af en toe duikt er iets op.
haha ik had heel erg trek in VERSE tomatensoep uit een reataurant. en elke keer als ik ergens was waar er stond dat het vers was . bleek het blik brrr. dus dat viel steeds tegen. pasgeleden in een eetcafe stond er vers gemaakte tomatensoep van het huis. nou het leek wel chilisoep. sindsdien is mijn zin een beetje weg.. ik heb ook steeds zin in rundercarpacio met toast en sla. en heerlijke biefstuk. filet american etc allemaal dingen die niet mogen:x vorige week had ik een chocolade bui en vond ik alles lekker wat zoet was. nu is die bui weer over. en nu als ik savonds honger heb denk ik aaan patat! maar ik wil er niet meer te snel aan toe geven net bloedmkoolschotel op van knorr.
@ placenta, mijn ligt aan de de voorkant en dan heel hoog, zou goed moeten zijn. @ eten, kan hier over de heledag kleine beetjes eten. @ spullen baby, ik heb koopmanie, opeens werken me hersenen en weet ik wat we nodig hebben.... Morgen even langs de babydump met mams. @ kamertje, kamer voor me zoontje gaat morgen de vloer in en dan alleen meubeltjes naar boven sjouwen, daarna babykamer verven en klaarmaken