Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hahaha, ik zei paar weken geleden tegen vriend in de auto: ik word gek van mezelf... nu heb ik weer zin in warme custardvla met lange vingers... (dat vind ik anders ook erg lekker)
    af en toe zin in dingen die op dat moment best vreemd zijn:D
    en post-mix cola:D oftewel die van de mac..... HEERLIJK!!!!! al vanaf het begin dat ik zwanger ben. weet nog dat ik in het begin toen ik zwanger was (een week of 8 denk ik?) om mijn zus ging naar het vliegveld en onderweg speciaal nog langs de mac alleen om een cola...:D haha.
    en friet met (belgische) mayo van de mac... kan ik ook altijd wel eten...
    (zoiezo mag je me voor friet meestal wel wakker maken;) zwanger of niet)

bij mijn vorige zwangerschappen kon je me wakker maken voor een ijsje... een waterijsje, een coupe aardbei, een cornetto... maakte niet uit. heerlijk!! kon ook als we uit eten ging en ik was zwanger (nu weer) na mijn eten nog makkelijk een ijsje op.. anders vind ik dat altijd teveel....:D nu heb ik nog wel zin in ijs, maar de vorige keren waren meer zomers dat scheelt toch best wel.

@geschat gewicht, ik maak me er niet druk om. zat nog te kijken op de statestieken die hij meet en daar staat nu de datum 7maart... hij veranderd het niet meer. maar loop al steeds iets voor. want bij 11weken liep ik al een paar dagen voor (dat was toen ik uit het ziekenhuis kwam dezelfde dag) bij 21weken schatte hij 23weken. (toen stond er 10maart op) en nu dus weer iets verder.
    ik hoop dus stiekem dat dat betekent dat de baby iets eerder komt;) dat zou hier ideaal zijn, want vriend komt 14feb thuis (ben dan 35weken en 2dagen) en hij gaat 9april weer weg. dus mocht ik 2weken overtijd gaan (gerekend met mijn datum van 19maart) zou ik ongeveer 1april bevallen... dus ik hoop stiekem echt dat hij iets eerder komt;);) maar veel te vroeg hoeft ook niet hoor:)

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    heeft iemand al last van nesteldrang??
    ik heb gister 3x beneden gestofzuigd... hahahahaha, dat doe ik dus anders nooit!! en boven ook gelijk.
    1x omdat het gewoon viezig was (smorgens) 1x omdat ik de kerstboom beu was en dus ook opgeruimd heb... (hoort er vast ook bij, want hij stond in de weg!!) en 1x omdat we gegourmet hadden en er overal kruimels lagen...
    vandaag dus niks gedaan;)
    maar gisteravond toen de kindjes in bed lagen dus de laatste x gestofzuigd.. en gelijk ook maar een sopje door de keuke gehaald (open keuken en die is erg klein) toen moest ik toch even om mezelf lachen:D
    nu hopen dat het nog een komt als ik in de badkamer sta:D;) die kan ook een sopje gebruiken;) hihi

en de kerstboom moest gewoon al weg... was hem beu, hij stond in de weg en vond er niks meer aan.... en dacht ook: ik kan nu al niet meer zo heel veel want dan ben ik uitgeput... dus als ik het nu doe is hij maar al weg..
    geluk was dat mijn ouders gisteravond kwamen eten (restjes opeten;)) en mijn moeder de boom dus mooi even naar zolder kon dragen:D arme moeder;) (mijn vader kan dat zoiezo niet met zijn rug) en ik zag het niet zitten om het zelf te doen. dat zou in 2x moeten (2trappen) moeders vond het niet erg dus dat was mooi.

(misschien moet ik toch iets vaker schrijven, dan schrijf ik niet zoveel ineens;))

oh ja, en kan niet meer op mijn buik slapen....:( gisteravond in bed kon ik mijn draai niet vinden en op mijn buik lag ik echt niet lekker.... (nou ja, helemaal schuin maar toch nog half op mijn buik;)) en bleef maar draaien en keren, terwijl ik toch echt moe was... dan maar vriend zijn kussen tussen mijn benen, dat was beter.
    was goed dat hij niet thuis is, want hij zou zot geworden zijn van mijn gedraai:D en toen werd ik vannacht wakker en had een hele droge mond, veel dorst en een verstopte neus... niet handig om dan op je rug te liggen;)

3. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smile gezellig ik ga morgen ook naar de babydump :)

4. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb niet heel erg trek in andere dingen, normaal vind ik zoete dingen erg lekker en nu dus ook. Alleen past er nu nog maar erg weinig in, laat staan de lekkere dingen. Wel erg jammer zo met de feestdagen.

Heb contact gehad met vk en die verwijst me door voor een echo bij de gyn. Dus dat maar even afwachten. Mogelijk is inderdaad een bevalling op medische indicatie. Hoef me nog geen zorgen te maken, alleen bij bloedverlies meteen het spoednummer van de vk bellen.

Ben weer helemaal blij: we hebben hulp gehad met schilderen! 2 kamers zijn geschilderd vandaag (1e laag). Nu nog maar 1 laag verf op de zolderkamers en wat dingen bijwerken en dan is het klaar. Dat is nog haalbaar voor woensdag. Al merk ik dat een paar uurtjes schilderen al veel is nu! Heb vandaag nog een hele muur gedaan op zolder (geen urgente maar rest moest drogen). Merk het daarna wel hoor! Kan dus niet zoveel meer en daar baal ik wel van.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Meid ligt nog steeds gedraaid heb ik het idee, voel de hik alleen op het schaambot haha

Ik baal trouwens van zogenaamde vrienden van me...
    Ze laten je allemaal zitten dus ik ga morgen zelf de vloer maar leggen...kan moeilijk op beton ga zitten!
    En heb nog maar 12 dagen voor we over gaan.

6. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @babykamer hier vandaag weer wat geschilderd op de babykamer... Plinten, kozijnen en deur. Morgen nog een laag en dan zondag het karton uit de kamer halen en de vloer schoonmaken... Komende week de meubeltjes in elkaar zetten... Het begint ergens op te lijken!

@gewicht baby... Gisteren groeiecho gehad en de kleine werd geschat op 1250 (p70?), maar was nog prima zeiden ze...half januari weer een groeiecho. Diabetes is iig goed onder controle.

Ik begin nu wel te merken ( en met name VL merkt dit!) dat alle aankopen echt veel geld kost...helaas deze week ook een nieuwe maxicosi moeten kopen omdat degene die we hadden niet op de famillyfix en de kinderwagen bleek te passen.. Iemand nog interesse in de andere? :)

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hier m'n peuter, huishouden en eigen bedrijf samen met m'n man, 3 dagen per week op kantoor.
    Ik heb nog veel uit te zoeken en op te ruimen omdat ik toen we hierheen verhuisden langdurig ziek ben geweest.
    Nu dus de babykamer uitmesten en inrichten, en steeds stukjes van de rest van het huis.
    Maar ben zo beperkt door de bekkeninstabiliteit, voelt alsof ik niet vooruit kom!

8. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Gisteren naar de gyn geweest, ventje ligt al met z'n koppie beneden.
    (En dat voel ik, hij kan flinke kopstoten geven zeg!)

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    *zwaai, zwaai!*

Ik lees wel mee, maar reageren is zo onhandig vanaf de iPad ;)

10. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @ bamjolan: wat rot is dat, doe je wel voorzichtig met die vloer! Is echt geen werk voor zwangere vrouwen :( Normaal doe ik dat altijd zelf (vind ik leuk ook) maar nu zou t me echt niet lukken..

@druk: hier is de week ook voorbij in een zucht lijkt het wel. Ik loop de hele dag achter mezelf aan en ben steeds moe.
    Ik heb besloten de komende twee weken af te gaan bouwen en per 14 januari te stoppen met werken. Dat is 8 wk vantevoren ipv 6 wk maar ik red het niet meer. Ben veel te moe steeds, bekken gaat opspelen en ik ben bijna aan het eind van m'n antibiotica maar kom er niet goed doorheen dus snotter nog steeds.

Ik had afgelopen week een keer 's avonds opeens een langzaam opkomende kramp in mijn buik, menstruatiepijn-gevoel maar dan veel heviger. Eerst trok het van buiten naar binnen samen en daarna ook van boven naar onder en ik kon bijna niet praten. Duurde een minuut of 2-3. Ik schrok best wel, is dat een soort oefenwee ofzo?
    We waren toen in Parijs dus was onwijs bang dat er daar iets mis zou gaan. En ben helemaal niet snel bang of paniekerig.

11. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik meld me ook weer eens.
    Ik probeer mee te lezen, maar mis een beetje motivatie om te reageren.

Alles goed hoor, op bekkenklachten na, nou ja, vooral lies. Nu 30 weken, 14 kilo aangekomen.
    Maandag groei echo.

12. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    #1172 nathalie2012, 29 dec 2012
    Laatst bewerkt: 29 dec 2012
    Sterkte met klussen! Ik hoop dat het nog lukt, ik merk dat schilderen al lastig begint te worden en dat ik niet veel meer kan. Op de knieën een vloer leggen lijkt me helemaal lastig! Kan je het niet laten doen?

Irritant hè dat mensen je laten zitten! Ik kan daar boos om worden, vooral als ze het beloven. Gelukkig kregen we toch nog hulp gisteren waardoor we een heel eind opgeschoten zijn. Hopelijk gebeurt dat bij jou ook.

13. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Goedemorgen, hier ook weer n berichtje van mij.
    Heb weinig te melden, behalve dat het drukke dagen zijn geweest met werk en thuis organiseren. Gaat nu gelukkig wel opschieten, half januari wil ik klaar zijn met mn babyproof huis, haha.
    Nog 4 weken werken, gaat hard ineens.
    @bamjolan, das echt balen dat je geen hulp krijgt.
    Doe het ook altijd zelf maar zou het nu niet kunnen.
    Kan je niet op marktplaats kijken, daar staan vaak mensen op die het leuk vinden en voor weinig geld kunnen helpen.

Verder weinig klachten, ja buik zit soms in de weg en in slaap komen is af en toe lastig, maagzuur, en moe.
    Als dat alles is, haha

@all, fijne laatste dagen van het jaar!

14. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik ben wel aardig aan het einde van mijn latijn zeg maar qua klussen.
    Nog even de laatste loodjes qua schilderen, maar ben blij dat het dan klaar is.

ML gaat dan nog verder klussen: planken in de bergkast, lampen ophangen, 2 kastjes voor de woonkamer, etc. Ik kan dan in de tussentijd de vloeren boven schoonmaken en de badkamer (die is nu eindelijk klaar) en dan kunnen er al wat spullen over. Ik zie mezelf alleen niet meer veel tillen/sjouwen. Alleen de gratis babypakketten haha.

De planning is om in het weekend van 18/19 januari over te gaan. Zie net dat dat over 3 weken al is :$

15. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

p70 is net iets boven het gemiddelde maar niet extreem;)

16. prachtigwonder

van dat bloedverlies hoef je nu niet zo heeel super bang te zijn hoor meid. je kindje is levensvatbaar nu en heeft een goede overlevingskans. ik had bloedingen met 22 half week dat vond ik wel eng! omdat het dan nog niet geboren mag worden. maar nu ik 29 weken ben ben ik al een stuk minder bang voor bloed omdat ik weet dat het nu een goede kans maakt. en als er bloed komt wil niet altijd zeggen dat er ook daadwerkelijk weeeen komen en ontsluiting.
    daarom moet je bellen als je bloed ziet omdat je wat weeen kan krijgen en ontsluitng en dit willen ze goed in de gaten houden. vooral omdat je placenta ook nog laag ligt.ze kunnen dan ook nog bijvoorbeeld de bvalling wat rekken. maar dit zijn natuurlijk wat enge verhalen.
    je hebt nog geen bloed gehad toch? dan denk ik dat het allemaal wel goed komt:)

17. prachtigwonder

die krampen heb ik ook. soms een dag niet en dan ineens een paar dagen 1 of 2 keer op een dag. het zijn inderdaad hevige menstruatie krampen waarbij j echt even moet gaan liggen en wegpuffen. bij mij duren ze ook zon 2 a 3 minuten. mijn verlos zegt zolang je buik er niet super hard bij word en het niet meer dan 5 keer op een dag komt kan het niet zo heel gek kwaad. weeen zijn het volgens vk niet omdat die meestal iets vaker achter elkaar komen.
    ik merk wel dat ik die krampen vaker heb als ik die dag gelopen heb.
    maar inderdaad het zijn enge krampen. maar volgens mij verlos niet zorgelijk.

18. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hoi meiden!

Hebben jullie ook het idee dat de baby de laatste dagen minder beweegt?
    Ben maandag 30 weken en lijkt alsof ze niet meer echt schopt, voel haar trouwens wel bewegen hoor maar eigenlijk gewoon zo wat gedraai geen schopjes meer zoals ik vorige week wel nog had.
    Of mss is de baby van positie verandert? Hoop alleen dat ze nog met haar hoofdje naar beneden ligt, voel aan mijn schaambot trouwens wel hikjes of duwtjes.
    Ben ik niet gewoon want had eerst echt een super hevige dame in de buik die voortdurend lag te trappelen en draaien dus maakte me wel wat zorgen..

@Klussen; Hier komt een vriend (schrijnwerker) binnen 14 dagen eindelijk de zolder afwerken! Kijk er echt naar uit! Hij beloofde me dat alle werken afgerond zijn tegen eind januari dus ik hoop het echt zodat ik dan eindelijk de babykleertjes kan gaan wassen en kamertjes kan gaan inrichten.

@Bamjolan: Wat vervelend dat je alles alleen moet doen.. Heb je niemand in de familie die je even kan helpen want is echt geen job voor een zwangere vrouw!

@Klachten: Ik heb echt verschrikkelijk veel last van brandend maagzuur de voorbije dagen bij echt alles wat ik eet zo vervelend :( de gaviscon blijkt ook niet meer te helpen want een kwartiertje later is het er weer dubbel en dik :(
    Maar eens vragen donderdag of er nog iets anders is wat ik mag innemen.

@All: Donderdag de 3D echo! Kijk er echt naar uit! En maandag 7 januari gaan we ook buikfoto's laten maken met het hele gezin dus hoop dat er wat mooie kiekjes uitkomen :D

19. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    @jojo, ik gebruik antagel voor t maagzuur. Helpt echt goed.
    Lijkt op gaviscon maar bindt het maagzuur dus heb je er langer
    geen last van. Helpt ook echt heel snel. Kreeg recept vande ha, maar
    moest het gewoon betalen bij de apotheek. Dus denk dat je t zo kan
    kopen.

20. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Had het inderdaad wel na een paar uur (4,5 uur) lopen door Parijs. Heb daarna even op bed gelegen met harde buik en dacht dat t toen wel weer ging maar daarna dus die krampen. Dan was t gewoon teveel gedaan. Thanks!

Deel Deze Pagina