Heh prachtigwonder, wat akelig zeg, ik hoop dat je kindje het gewoon goed blijft doen en nog een hele tijd blijft zitten. Goed dat je er nu achter bent gekomen maar wat zal jij geschrokken zijn zeg. Fijn dat ze je nu extra goed in de gaten houden!
@prachtigwonder: Bah, wat eng, maar gelukkig word je goed in de gaten gehouden! Sterkte, dikke knuffel!
Prachtwonder, dat is wel fijn dat ze het goed controleren! Longrijping kan verder geen kwaad als het kindje uiteindelijk toch later word geboren! Heb ik toen ook gehad bij zoonlief, 2 spuiten na 24 uur. Ik heb in het andere topic een nieuwe buikfoto gezet hihi
Gefeliciteerd mwb & jeetje wat een stress @ prachtigwonder. Gewoon uitgaan van het positieve, je kindje blijft lekker zitten!
Wat een stress prachtwonder. Fijn dat je nu goed onder controle gehouden wordt. Wat ik begreep van onze echoscopist is dat in principe je baarbmoeder naar boven toe groeit en dus de placenta ook omhoog groeit. Bij mij lag de placenta met de 20 weken echo heel docht bij de uitgang en de echoscopiste gaf aan te verwachten dat ie door de groei van de baarmoeder nog zoveel omhoog zal schuiven dat het een natuurlijke bevalling niet in de weg staat. Ik hoop voor jou op hetzelfde verhaal, maar vooral dat het bloedverlies niet meer terug komt, want dat lijkt mij echt stressen.
Goedemorgen, @prachtwonder, veel sterkte. Hier ook placenta dichtbij uitgang, bij 32 weken extra echo om te kijken of die goed omhoog is gekomen. Duimen maar, meer kan ik niet doen. Ik heb een vraagje. Was gisteren voor het eerst zwangerschapszwemmen (was wel okay), maar na afloop vertelde een aantal meiden mij dat je niet op je rug moet slapen. Ze zeiden dat kindje dan op een slagader kan drukken en dat dat er voorzorgt dat ze niet genoeg zuurstof/bloed krijgt en het kindje kan sterven. Nu slaap ik zooooo lekker op mijn rug en lig ik ook vaak op mijn rug tv te kijken. Hoe zit dit??? Mag je wel uurtje op je rug liggen? Als je op bank hangt hang je toch ook vaak onderuit gezakt op je rug? Ga het enorm missen als ik helemaal niet meer op rug mag liggen. Vanmiddag vlieg ik weekeindje naar Wenen, ben benieuwd of er bij vliegen wat van dikke buik gezegd gaat worden, heb geen verklaring van verloskundige Fijne dag allemaal en fijn weekeinde alvast.
@Charly: ik lig ook heel graag op mijn rug! En voel me ook niet duizelig of zo als ik op mijn rug slaap, dus het gebeurt nog regelmatig. Nu ik dit lees maak ik me wel een beetje zorgen! Ik probeer wel steeds op mijn zij te draaien, maar kom dan toch vaak weer op mijn rug uit. Zou die doorbloeding echt zo ontzettend verstoord kunnen raken?
Even voor je opgezocht: Slapen op je rug kan klachten geven in de zwangerschap (let op, dit hoeft dus niet. Lang niet alle zwangeren hebben hier last van. Dit is afhankelijk van de stand van je baarmoeder en de druk van de baarmoeder op de grote lichaamsader), vooral als de baarmoeder groter wordt (na de 20 weken). Dit wordt o.a. veroorzaakt doordat de zwaarder wordende baarmoeder de grote lichaamsader (vena cava inferior) kan dichtdrukken. Deze ader ligt langs je ruggenwervel en brengt het bloed uit je onderlichaam terug naar je hart. Als de baarmoeder zwaarder wordt, kan de baarmoeder dus op deze ader drukken. Het gevolg daarvan is dat er een minder goede bloeddoorstroming is vanuit je onderlichaam. Je merkt dit doordat je duizelig wordt als je op je rug ligt en je onrustig slaapt. Doordat de doorstroming van je onderlichaam verslechterd heb je een verhoogde kans op spataderen, aambeien en ophoping van vocht in je benen. Slapen op je rug kan dus een probleem zijn voor de moeder, de baby heeft er in eerste instantie geen last van. Het is immers de ader die dichtgedrukt wordt, de bloedtoevoer naar de baarmoeder en de baby verloopt via de slagader en die wordt niet dichtgedrukt. Dus als je niet duizelig er van wordt en je ligt heerlijk op je rug; geen zorgen maken!
@prachtwonder, wat een stress. hopelijk blijft alles gewoon goed gaan. we duimen voor je. @goede echo's leuk he hier nog steeds aan het genieten. @op je rug liggen, ik hoorde van een vriendin toen ze zwanger was dat ze juist niet op haar rug kon liggen, want dan werd ze ineens wakker omdat de baby zo hard op haar drukte... dus volgens mij kan het geen kwaad, want als er iets is word je toch wel wakker (of draai je je in je slaap) ik slaap heel graag op mijn buik, maar dat gaat steeds minder goed, dus zoek ik vanzelf een houding die lekker ligt. ik had wel op het eind de vorige keren dat ik last had van mijn linker schouder en arm, omdat ik daar steeds op lag haha. ik vond het ook heerlijk om de eerste nacht na mijn bevalling op mijn buik te kunnen liggen haha @hier, vriend is om de commode en het bedje ik erg blij. (vriend had er niet veel zin in volgens mij) @gewicht baby: hier werd de baby op 582gram geschat haha. maar qua groei enz werd ik ook al op 23weken gemeten (of ja de baby he) maar de gyn. houdt gewoon 19maart aan. @werken, er is een zieke bij ons, dus mag ik als invalskracht inspringen, vind het niet erg, even iets anders gister een paar uur gewerkt, maar merk wel dat ik het niet meer gewend ben, was zo moe gisteravond? en het is ook redelijk wat staan dus moet wel zorgen dat ik blijf bewegen, want anders word ik duizelig (als ik lang stil sta) of gaat mijn buik trekken. ik heb een werkblouse, waarvan normaal de onderste 2 knoopjes open staan... nu konden er nog maar 2dicht haha. heb veel vragen van klanten gehad hoe lang ik nog moet enz. moet er iedere keer nog om lachen. maar af en toe zou ik mijn buik een klein beetje willen verstoppen.... kwam ook een vriendin/oud klasgenoot langs waarvan ik weet dat ze al jaren bezig is om zwanger te worden en dat lukt niet. tijd geleden weer ivf geprobeerd en dat is ook niet goed gegaan. dan voel ik me toch een beetje lullig... want ik gun het haar wel. toen we nog op de middelbare school zaten zei de lerares tijdens een les (heb ik nog altijd onthouden??) 1 op de 4 vrouwen is verminderd vruchtbaar. (dat is 10-15jaar geleden) toen dacht ik: dat ben ik vast..... maar dat was dus geen waar.... stom dat ik dat nog weet en er nog regelmatig eens aan terug denk... @hier, ga eens puinruimen haha, strijk wegwerken enz. normaal probeer ik dat bij te houden, maar tis nu wel een hele stapel al vind ik het niet zo heel erg om te doen zal blij zijn als vriend terug is, hij moet 2uur heen en 2uur terug rijden.. hoop dat hij vrolijk terug komt
@Jolie: dank je wel voor het opzoeken! Ja, ik dacht zelf ook al wel, als ik me er niet slecht door voel als ik op mijn rug lig, zou het dan echt zoveel kwaad kunnen? Ik had ook begrepen dat die grote slagader dan dichtgedrukt kon worden. Nou ja, ik maak mezelf gewoon snel te bang! Ik voelde de baby de afgelopen dagen ook wat minder overdag en dat vond ik ook eng. Maar gisteravond lag ze weer lekker te dansen hoor (terwijl ik op mijn rug lag! Ik voel het namelijk het beste als ik op mijn rug lig zelfs!) We gaan hopelijk dit weekend ook eindelijk een beginnetje maken met de babykamer en eens op zoek naar een bedje en commode (we hebben nog bijna niks!) Denk dat we voor zo'n ladenkast van ikea gaan als commode. Lijkt me wel handig. Heb deze week eindelijk de eerste kleertjes gekocht! Zo leuk! En ik ben bezig een jurkje te breien. Word ook schattig. Zal wel weer een foto plaatsen. Namen: nou we zijn ook eindelijk wat meer serieus aan het brainstormen samen! Ik had al een tijd een naam die ik heel leuk vind, maar had hem nog niet aan mijn man verteld. Gelukkig wees hij hem niet gelijk af, maar hij sprak hem wel anders uit dan ik zou willen hahaha! Ach ja, we hebben nog eventjes. Morgen 24 weken, joehoe toch wel een mijlpaal!
O ja, @prachtwonder: dat is schrikken zeg!!! Ik hoop echt dat je placenta nog omhoog trekt en je kleintje lekker blijft zitten!!
@namen, we hebben al wat, maar weten het nog niet zeker heb net een topic gestart eens kijken wat er voor suggesties binnen komen