Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg meestal ook kramp als ik een poosje loop, doe dat niet zoveel meer dus ik denk dat het geen kwaad kan hoor!
    Ik heb de laatste dagen wel erg veel harde buiken, doet geen pijn maar is zo vervelend, moet er gelijk van plassen :)
    Ik voel de baby nog wel regelmatig maar inderdaad, het is minder aan het schoppen, heeft het denk ik ook geen ruimte meer voor :)

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Maagzuur: antagel kan je inderdaad zo kopen. Vaak heeft een grotere kruidvat het ook staan. Kan geen kwaad in de zwangerschap.

Zelf neem ik rennies. Helpt tot nu toe goed, maar ik merk wel dat ik steeds vaker last krijg van maagzuur. Voorheen wa shet 1x per dag, en nu wel een paar keer per dag.

3. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik heb die antagel staan maar durf er niet aan. Bijwerkingen; misselijkheid, braken, gebrek aan eetlust... eehm daar heb ik al genoeg last van (behalve dat braken gelukkig dan), geen zin in nóg minder eetlust.
    Weet nu dus niet wat ik wél kan gebruiken.
    Zit nog steeds aan de primperan, heb het geprobeerd zonder maar dat was meteen weer ellende, kotsmisselijk, raar draaierig gevoel, neiging tot flauwvallen etc.
    Dus toch maar blijven gebruiken helaas, wilde liefst die laatste tien weken zonder medicatie maar het zit er niet in.
    Het gaat goed (nouja, voor mijn doen), zolang ik rustig stil zit of lig maar als ik iets ga doen merk ik het meteen, dan word ik weer hartstikke akelig in mijn lijf, uitgeput en misselijk enzo.
    Dus heb mijzelf maar zoveel mogelijk rust opgelegd (voor Lief dat zou doen, hihi) en dan is het vol te houden.
    Maar dan moet ik ook niet meer met mijn stomme kop boodschappen gaan doen en met een te zware tas gaan sjouwen, nu zit ik weer total-loss op de bank.
    Maarja, Lief heeft de griep dus ik moest wel, mag ook wel eens voor hém zorgen he, hij doet al zóveel voor me...

4. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

@ maagzuur ik heb daar ook zon last van. alleen proef ik geen zuur maar voel ik het enkel branden in mijn keel. vooral als ik snachts op bed lig. voor mij help melk erg goed.
    mijn vk vertelde dat ik ook rennies mag gebruiken maar dat durf ik niet zo goed:)

@ pfff ik heb ineens zomaar een dikkere buik??? zal de kleine anders liggen? het voelt ook erg onaangenaam op he moment beetje strak en vol.
    morgen zal die wel weer slinken;)

ik heb ook ineens meer afscheiding . soms zo erg dat ik ploep voel.
    twijfel weleens of het vruchtwater is. of afscheiding. maarja geen idee hoe ik daar achter kom.
    van de week met bukken voelde ik ook ineens ploep maar volgens mij plaste ik een beetje in mijn broek:) doordat ik gebogen stond met mijn been op de badrand om mijn nagels te knippen. dat had ik nog geen 1 keer gehad.

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb helaas geen tips mbt maagzuur. Zelf heb ik er niet heel erg last van gelukkig. Wel een vol/opgeblazen gevoel. Ik gebruik dan Rennie deflatine.
    Wel heb ik na het avondeten pijn bij mijn rib net onder de borst. Denk dat er iets klem zit, mijn maag ofzo.

6. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb nog geen bloedverlies gehad gelukkig :)
    Het kindje heeft met 30 weken een aardige overlevingskans. Kan me voorstellen dat je je erg zorgen maakte met 22,5 week!

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    nathalie het kan ook dat je kindje lekker met een voetje daar zit te duwen, of met de billen daar zit. Dat kan behoorlijk pijn doen.

8. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ gebakje: oké het is aardig pijnlijk inderdaad, net alsof het beurs is ofzo

Hebben jullie al nagedacht over de geboorte traktaties? Dus wat je aan het kraambezoek wilt geven? Beschuit met muisjes of iets anders?
    Of hebben we het daar al eerder over gehad? (ben een beetje vergeetachtig haha)

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik kom even klagen, ben zo van slag vandaag!

Heb weer zwangerschapscholestase gekregen..
    En ik moet nog zo lang!

En dan de stress om de baby, ik wil niet nog een kindje verliezen.
    En de jeuk, slaaptekort.. pfff..

Ik ben boos en verdrietig tegelijk!

10. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Jeetje lilalief, dat is heftig!
    Heb je dat al eerder gehad? Ik had er nog nooit
    van gehoord maar heb t ff opgezocht.
    En kunnen ze niet monitoren dan? Of doen ze
    dat na nader onderzoek?
    Lijkt me echt heel beangstigend, en zoals je
    al zei, je moet nog ff. Jeetje kan me voorstellen
    dat je boos en verdrietig bent. Knuffel voor jou.

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    *Knuffel, knuffel, knuffel-de-knuf*

't Is niet niks voor je meis. Veel sterkte ermee!

12. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Lililief: KNUFFEL!

13. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lilalief, sterkte, kan me goed voorstellen dat jij je zorgen maakt. En hoewel mijn onzekerheden niks zijn vergeleken bij jou, kan ik me denk ik wel een voorstelling maken over hoe angstig je je moet voelen als het nog 100x erger is, en snap het ook helemaal gebaseerd op wat je hebt meegemaakt. Ik hoop dat je over een aantal weken een mooie gezonde zoon mag vasthouden.

Hier gisteren hele dag zo moe geweest. Heb ik niet vaak, maar slaap 's nachts rustig 10 uur en wordt moe wakker. Meisje heeft ook hele dag liggen draaien, elke keer voelde ik kopje of kontje ( kan ze niet uit elkaar houden;) ) ergens anders. Hebben nog wel geklusts en verjaardag gehad. Babykamer is nu klaar voor vloertje. Die komt zaterdag. Muren en gordijnen zijn klaar. Wordt zo mooi.

Als geboortetraktatie doen wij denk ik babychocolaatjes van bakker op hoek. Zijn met roze en witte muisjes ook en gewoon rond. Of ze hebben ook babietjes met roze mutsjes.

Hoop een fijne dag voor allen, ik ga lekker aftellen, of 60 nachtjes, hoewel ik hoop minder!

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Lilalief, sterkte!
    Lijkt me vreselijk!

Oh hier doen die bewegingen soms zo'n zeer!
    Ik heb al een gevoelige buik door mn darmen.
    Als ze ergens zit met haar ellboog, knie of hiel en ik leg mn hand erop, verga ik van de pijn op mn buik zelf!
    Weet niet wat het is, voelt heel naar!

Traktaties, ik weet het niet, denk gewoon simpel dit keer!
    Voor de kinderen misschien op school een bolletje met roze/witte snoephartjes er in.

Alweer 29 weken!!

15. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lila: wat shit zeg! Helpt mentholpoeder of koelen tegen de jeuk? Gaat t over of is dit iets eat je houdt tot de bevalling? Sterkte!

@geboortehapjes: ik doe beschuit met muisjes en cupcakes zelf gemaakt alleen weet ik nog niet wat voor leuks ik op de cupcakes ga doen.

@afscheiding: gadver ja ik heb er ook zo'n last van, ook dat PLOP gevoel en dan komt er opeens vet veel. Ik draag nu maar elke dag inlegkruisjes ik vind het vies haha. Helemaal bij kanten strings is t vies maar door de inlegkruisjes blijf ik nu een schoongevoel houden.

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nog even over de vloer, die ligt er nu bijna in.
    De man van vriendin heeft t gedaan, die ochtend had hij me gesmst dat het niet ging lukken maar blijkbaar naar een oud nummer van mij, slim!
    Gelukkig goed gekomen, vandaag gaat ie verder! :D

Foto's kan ik hier niet uploaden ivm teveel geupload haha
    Maar heb evt. Facebook onder jhollander82 :D
    Dus wie t leuk vind ;)

17. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @lilalief: dikke knuffel meis, wat ellendig :(
    @bamjolan: wat fijn dat je toch niet alleen hoefde te tobben!

@ego: gister baby van 3100 gram geknuffeld van vrienden. Wat klein!! Helemaal verliefd, zo'n lief klein kereltje! En tegelijkertijd: wat groot als je dat er uit moet werken...

Ik zie niet op tegen de bevalling geloof ik, maar vraag me wel af of t daarna allemaal weer goed komt daar beneden ;)
    Gekke vraag maar hebben jullie nog seks? Ik begin het een beetje "raar" te vinden. Komt ook omdat puk zo veel en heftig beweegt denk ik.

18. prachtigwonder

@ lila tjeee dat is zeker niet iets waarje op zat te wachten! en inderdaad ook super eng! en ook nog eens vervelend van die jeuk! heb je die jeuk overal over je lichaam? ook ik had er nog nooit van gehoord maar heb het even opgezocht en is niet prettig om te lezen.
    begrijp wel uit dat je nu goed in de gaten gehouden moet worden en dat ze de gezondheid van je kindje steeds checken en als dat achteruit gaat dat ze het eerder halen?
    ik krijg nu gewoon spontaan jeuk als ik eraan denk...
    meid hou moed ! ik ga voor je duimen dat de kleine gewoon gezond geboren word!

19. prachtigwonder

nope hier geen seks meer gehad, nu met die placenta die zo laag ligt mag het ook niet van de gyn ivm bloedingen en beschadigen.
    maar ik mis het ook niet hoor.
    en van dat bevallen ja hihi ik vraag me ook weleens af hoe het eruit moet als het voldragen is. ik ben zelf maar een smal dametje en dus ook niet zo heel veel ruimte tussen mijn benen. en ik heb last van lichte vaginisme dus dat gaat nog leuk worden om enigzins te ontspannen;) maar ben er niet zo heel gek bang voor nog.
    het enige waar ik bang voor ben is dat de kleine ineens overlijd in mijn buik voordat het geboren word. heel gek maar die angst heb ik al vanaf het begin van de zwangerschap. en ik word gek van die angst. soms hoop ik weleens dat het eerder komt maar dat zal denk ik een beetje egoistisch zijn van mezelf want voor d ekleine is dat natuurlijk helemaal niet goed. beetje in tweestrijd met mezelf:)

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik zat van de week tienermoeders te kijken, en ik hoorde de verpleegster zeggen "Na het breken van de vliezen voel je wat meer druk omdat het hoofdje nog dieper gaat liggen".

Toen kneep ik hem alweer en voelde ik alweer hoe het aanvoelde als het koppie ging zakken....

Haha ja echt bang ben ik niet, maar wil mn vliezen niet laten breken op 6cm.
    Dat is bij de eerste en tweede wel gedaan en ben bij de 2e toen in een weeënstorm terecht gekomen.
    Bij mn zoontje zijn ze tijdens het persen pas gebroken.

Deel Deze Pagina