Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Cakejes en muffins kun je prima invriezen, blijven erg goed. Ik die het wel zonder versiering. Maar taart die versierd is kun je ook in de vriezer bewaren. Anders probeer je t toch? Nu nog genoeg tijd;)
    En anders kun je altijd slagroomtoefje er op doen en een paar muisjes of andere versiersels als "kale" cakejes beter blijven.

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier wordt het of beschuit met muisjes of chocolade met muisjes. In iedergeval iets makkelijks aangezien er altijd nog mensen onverwachts langs komen. Zelfs als er op het kaartje staat dat ze eerst even moeten bellen. :)

3. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hier ook denk ik. Ik ben gek op cupcakejes en maak ze ook graag, maar heb niet zo'n grote vriezer en heb eigenlijk niet zo'n zin om jet mezelf moeilijker te maken dan nodig ;)
    En ik vind beschuit met muisjes en die chocolaatjes ook echt lekker :)

4. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ja dat is ook wel weer waar, liggen natuurlijk net de cakejes in de vriezer als er bezoek voor de deur staat (of we zijn het er zelf vergeten uit te halen door alle nieuwe dingen)!

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb vorige keer een paar weken voor de bevalling groot ingeslagen met koffie/thee, koekjes, beschuit, muisjes, frisdrank, bier, chippies/nootjes , dat beviel goed want had altijd genoeg in huis als er weer mensen kwamen. Dat ga ik dit jaar weer doen.

(ik heb een grote bij keuken waar ik alles op kan slaan)

En na een week of 6 was ik het echt zat het kraam bezoek.

6. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik was ook eerst van plan om versierde cupcakes te maken en deze te laten invriezen. Kan dus prima,je moet dan wel vullen met confituur, en de versiering in fondant doen. Onze vriezer is groot genoeg. Alleen zag mijn man het niet zitten omdat wij verhuizen met 37 weken en dus besloten het uit handen te geven en iets te laten maken voor de kinderen,en kinderen van mn dochter haar klas. Wij hebben ondertussen ook onze drank bestelt. Hier in belgie komen de meeste mensen op bezoek in het ziekenhuis (sommigen ook thuis hoor) en men schenkt daar meestal een glaasje bubbels in...dus binnenkort heb ik 18 flessen cava in de berging staan. Haha en er zelf niet van mogen drinken of proeven.

Bamjolan: hoe gaat het met de klussen in je nieuwe woning? Wanneer zou je dan verhuizen?

Beschuit met muisjes is een traditie die wij niet kennen,en eerlijk ikvind de muisjes niet zo lekker. Dat smaakt toch naar anijs?

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ja muisjes zijn anijs bolletjes.

Het is zo dat anijs bevorderlijk is voor de borstvoeding. Vandaar beschuit met muisjes :p Daar moet de kraamvrouw ook veel van mee eten ( bij bv dan).

8. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

tegenwoordig doen sommige mensen ook langevingers met boter en muisjes. en cake met slagroom een muisjes.

ik denk dat wij gewoon beschuit doen. en mischien wat cake erbij voor degenen die geen beschuit lusten. maar haal niet teveel in huis. mensen hoeven vaak niet.

ze zijn hier al flink aan het knallen pff..

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hmm ik moet dus wel aan de (beschuit met) muisjes voor de BV haha.

Wij verhuizen met 34 weken als het goed is dus dan heb ik nog wel even tijd om te bakken. Kan ik meteen onze nieuwe oven uitproberen :)

En anders haal ik ook wel wat kant en klare cakejes voor nood.
    Voldoende drinken is ook een goede ;)
    Dat ga ik pas inslaan na de verhuizing. Koffie, thee, suiker, melk, en pakken fris. Chips en zoutjes is ook wel een goeie voor als ze 's avonds komen.

Net even boodschappen gedaan en dan vanmiddag en vanavond naar mijn schoonouders om oud en nieuw te vieren. Moet zeggen dat ik er niet superveel zin in heb. Ben erg moe en ik voel me erg geleefd de afgelopen maand door het klussen.

Bij de etos kan je trouwens met bonnen uit het mama boek een gratis potje olvarit krijgen als je een bambix pap koopt. Hebben jullie dat gedaan? Ik twijfel. Heb dat over 6 maanden pas nodig.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Stephanie, de bedoeling is 9 januari om over te gaan.

Meiden, dit klinkt heel stom!
    Bij de oudste voelde ik rond 33 weken haar hoofdje beneden zitten toen ik met een vinger daar voelde naar de baarmoedermond, en bij de andere 2 pas veel later omdat ze ook later indaalde.
    Afgelopen weekend heb ik heel veel last gehad van heftige steken in mijn onderbuik en vagina, ik werd er gewoon eng van en moest ook in elkaar staan.
    Nu voelde ik vanmorgen haar hoofdje dus al onder zitten weer, maar indalen kan nu toch al helemaal nog niet???
    Dat is toch veels te vroeg?
    Ben toch wel bang dat ze eerder zal komen pfff.

11. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Lilalief, hoe voel je je nu? Wat naar dat je dit moet meemaken, hoop dat alles helemaal in orde komt en natuurlijk ook dat je van die ellendige jeuk af komt!

Net naar de VK geweest, manneke doet het geweldig, ligt goed, groeit goed, is lekker actief, mooi hartje te horen.
    Ik ben zelf voor mijn gevoel te weinig aan gekomen, 2 kilo in 4 weken, maar wie weet komt dat de komende tijd nog goed.
    Ukkie neemt alles wat hij nodig heeft, komt niets tekort maar ikzelf eigenlijk wel, omdat hij alles neemt wat ik binnenkrijg.
    Maar méér binnenkrijgen lukt me helaas niet dus we moeten het er maar mee doen.
    VK vindt dat ik me totaal geen zorgen hoef te maken over de bevalling, dat deed/doe ik nl een beetje.
    Omdat mijn lijf er zo vervelend aan toe is ben ik bang het niet te kunnen maar ze heeft het de vorige keer gezien en vindt dat ik het toen perfect deed dus dat ik dat nu ook ga kunnen.
    Over wat er daarná gebeurd, daar moeten we ons pas ná de bevalling zorgen over maken, eerst de komende tien weken nog doorkomen en dan bevallen (als hij optijd komt dan he)

Wij doen denk ik gewoon beschuit met muisjes, is het goedkoopste en daar moeten we heel erg naar kijken (WAO en schuldsanering), net als trouwens naar de kaartjes.
    Die zullen we ook wel heel selectief gaan versturen zodat we niet al te veel kosten maken.

Straks gezellig naar mijn ouders, huis vol visite omdat mijn vader jarig is, en we blijven lekker tot na het vuurwerk.
    Heb er zin in maar hoop dat we het volhouden, Lief is namelijk nogal verkouden/grieperig en ik ook wat slapjes (goh, vertel eens wat nieuws :D ) maar zoonlief heeft energie voor tien dus die gaat het wel trekken als we hem tegen twaalven uit bed halen.

Fijne jaarwisseling allemaal!!!

12. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Vanmorgen voor de 30 weken/groei echo geweest.
    Leuk om onze kleine meid weer te zien.

Zat ze met de 20 weken echo netjes met alles gemiddeld qua groei, met ruim 27 weken (pretecho) ook alles netje gemiddeld qua groei, loopt ze nu met 30 weken opeens 1,5 week voor in groei op de meeste punten. Dat gaat hard. Ik had al het gevoel dat mijn buik een groeispurt maakte, dat klopt dus.
    Ons meisje lag met d'r billen naar beneden.

Dus met 36 weken mag ik weer voor een echo, combi groei en ligging.

13. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Indalen zou opzich kunnen, maar voor 4e zwangerschap zo ver, zo je het niet verwachten. Mijn oudste lag inderdaad rond de 33 weken netjes met hoofd naar beneden en is toen ook gaan indalen. De anderen zijn pas na de 37 weken een beetje gaan indalen. Lagen allebei wel met 39 weken met het koppie vast in het bekken.

Maar ik denk echt niet dat jou meissie al aan het indalen is. Is inderdaad wel erg vroeg. Wanneer moet je weer naar de VK? dan kun je het even navragen. Zij voelen meestal wel gewoon uitwendig met 2 handen bijna in je liezen en dan kunnen ze voelen of het hoofdje vast in het bekken ligt. Daarvoor spreken zij eigenlijk niet van indalen, want dan kan het kind alsnog een andere houding aannemen.

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Jasper lag ook al bij 26/27 weken met zijn hoofdje netjes beneden, is niet meer veranderd ook.

Maar pas bij 36/37 weken lag hij echt vast in het bekken.

15. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

@mamavan2009 ik ben in de gehele zwangerschap nog maar 3 a 4 kilo aangekomen dus ook erg weinig. mijn vk weegt nooit maar ik thuis wel;) is dat een slecht teken als we niet veel aankomen dan?

donderdag naar vk dan zal ik het gelijk even navragen. vind mijn buik ook nog erg mini.had van de week een familieetentje en iedereen dacht dat ik nog maar rond de 20 weken zwanger was zon klein buikje.

@ bamjolan hoe voel jij dat dan aan de bmm? die is toch gesloten? en de kleine zit toch ook nog goed omringd. kan je dat dan voelen? hihi kan zien dat ik er geen verstand van heb;) ik kom helemaal niet met mijn vingers daar. vind dat veelste eng om te voelen.

16. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @bamjolan: bij een kennis was de baby bij 29 weken al ingedaald. Komt bij eerste kindje nagenoeg nooit voor maar bij latere kindjes kan het wel zeiden ze toen bij haar. Niks ergs bij haar maar gewoon vroeg. Is ook niet te vroeg bevallen.
    Maar ik heb vandaag de hele dag een soort druk in m'n bekken aan de voorkant en zag net bij douchen dat m'n buik gezakt is (ruimte tussen onderkant buik en schaambeen is veel kleiner geworden) en liep daar ook al over te malen dus kan t me erg goed voorstellen!

In elk geval allemaal fijne avond en alvast de allerbeste wensen voor 2013, het jaar van onze babies!!!
    En voor Nieuw Zeeland: goeiemorgen en gelukkig nieuwjaar ;)

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bedankt voor de reacties meiden!
    Ik dacht dat een eerste altijd vroeger was kindjes die daarna komen vanwege de ruimte.
    Mijn jongste 2 lagen dus heel laat gedraaid en vast.

Prachtigwonder, ja het is wel afgesloten en de bmm kan ik niet meer voelen maar kan wel een bolletje voelen daar wat best wel groot is.
    Bij 36 weken kon ik dat bij mn andere kids ook voelen dat het hoofd daar lag, heel apart was dat!

18. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag je eigenlijk springen met 28 wk? We hebben zulke lekkere muziek op staan en ik stuiter de woonkamer door haha maar ik dacht... Straks wordt kleine man misselijk haha

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Neuh hoor, lekker springen kan geen kwaad. Ennuhhh ook lekker mee zingen , die kleine kan je al horen

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Toen ik 6 maanden zwanger was van Jasper zat ik in de kerk bij de communie van Kamiel zijn nichtje. Elke keer als het orgel aan ging , begon die kleine heel erg hard te trappen.

Nu merk ik dat ze heel hard gaat trappen als Jasper huilt.

Deel Deze Pagina