Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ik heb mijn boxmatras trouwens voor 15 euro gekocht bij van asten in tilburg. Maar baby dump heeft hem ook regelmatig voor niet al te veel geld.

De boxkleden bij de wibra zijn ook goedkoop, en best nog wel dik. Ze verkopen er ook een enorm speel kleed van 2,4m x 2m voor 12 of 15 euro. Dat was ideaal toen Jasper begon met rollen.

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb nu aan setjes/pakjes:
    2x maat 50
    2x maat 50/56
    2x maat 56
    2x maat 62/68 (jurkjes) - pakjes nog kopen/vragen

Qua rompers heb ik:
    2x maat 50 (lm+km)
    2x maat 50/56 (ml+km)
    4x maat 56 (3x lm+1x km)
    3x maat 62 (1x lm+2x km)
    2x maat 62/68 (1x lm+1x km)

Sokjes heb ik diversen maar niet aan gedacht dat de meeste kleertjes licht van kleur zijn, de sokjes zijn namelijk veelal donker!
    Ik heb 1 pak hydrofielen (twijfel nog of ik nog gekleurde zou nemen of misschien van Ikea).

Er wordt volgende week nog wat beddegoed voor ledikant en 2 aankleedkussenhoezen gebracht van Baby-dump (met de rest van de order). Maar moet nog beddegoed hebben voor wiegje 40*90 en matras voor ledikant 70*140.

We kunnen waarschijnlijk de kinderwagen overnemen van vrienden, box moeten we nog kopen en wipstoeltje. Dus nog wel wat keuzes te maken.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Oh ik heb bijna niks in 62 enzo maargoed mijn kindjes zijn klein haha en ik verwacht dat ze pas met 4 tot 6 maand in 62 zal zitten net zoals de andere 3.
    Qua kleertjes heb ik genoeg nu.
    Ik heb alleen nog een kraampakket + wat losse dingen nodig.

4. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Gelukkig nieuwjaar!!

@kleertjes.. 3 dingen in 50 zelf gekocht maar kijk de kast..

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,1 KB
      Weergaven:
      11
  5. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Prachtig: Ik heb echt geen flauw idee hoeveel ik ben aangekomen. Ik word niet gewogen en weeg mezelf niet. Is het een graadmeter voor de gezondheid van je kindje dan? Want bij de echo woog hij 1250g naar schatting en daar gaat t toch om, dat ze goed groeien?

6. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow ik ben 13 kilo aangekomen en volgens de VK is dat gewoon prima en volgens anderen is dat enorm veel. Maar de mensen die me kennen en echt eerlijk zijn zeggen allemaal dat ik in gezicht, benen, billen en armen hetzelfde ben gebleven, alleen buik en borsten zijn véél groter. Nou dan zal t wel goed zijn hoor.
    Ik ben normaal 78 kilo bij 1.76m dus eigenlijk net aam de zware kant en dan zou ik dus minder dan 12 kilo aan mogen komen. Maar ik voel me prima!

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Rompers heb ik wel veel meer nathalie. Die gaan er best rap door heen, met spuitluiers en dergelijke.

Maat 62/68 hier ook niet in huis. Dat gaat wel even duren voor ze daar in zit.

8. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb echt nog niet zoveel kleertjes geloof ik :) jolie je hebt volgens mij best veel :) in ieder geval vergeleken met mij.

Ik heb 3 mutsjes
    11 rompers maat 50/56
    1 romper 62-68
    3 pyama's maat 62/68
    3 badcapes
    1 broekje maat 50
    2 broekjes maat 56
    1 broekje maat 62
    7 paar sokken
    2 paar slofjes
    2 paar schoentjes (gekregen, maar wat moet een baby nu met schoenen haha maar ze staan super leuk in de babykamer :))
    1 boxpakje maat 56
    1 dik zacht vest maat 62-68
    Vestje maat 50
    vestje maat 56
    Truitje en broekje maat 62

Zit helemaal geen lijn in geloof ik bij mij haha (en van deze lijst heb ik best veel gekregen eigenlijk)

9. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik denk: kan alles wel in grote getalen kopen maar ik krijg best vaak wat de laatste tijd. Ik zou het zonde vinden als er zoveel ongedragen blijft.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @Kahlen je bent al best goed opweg hoor met je kleren. Ik zou alleen wat setjes maat 50/56 nog halen als ik jou was. In iedergeval shirtjes/truitjes.

11. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ja en 1 broekje in die maat is wel beetje weinig denk ik.. Als er een vieze luier overloopt heb je niks meer.
    Maar bij hema, zeeman etc heb je ook hele fijne zachte tricot broekjes voor weinig geld. Ik heb idd best veel (bijna allemaal gekregen) maar vind het wel een veilig idee dat we wat reserve hebben. Ga t deze week maar eens wassen en sorteren op maat. Want ik heb nagenoeg alles maat 56 gekregen.

12. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Toch handig dat ik niets heb weggedaan van mijn oudste, heb al zijn kleertjes, lakentjes, hydrofiele luiers, boxkleden etc. nog dus hoef niets bij te kopen.
    Wel gedaan natuurlijk, gewoon omdat het zo leuk is, zéker als eerste set kleertjes.
    Dat moest een setje speciaal voor hem zijn vonden wij maar verder hergebruiken we gewoon alles.

Over dat gewicht; het is echt een ding van mij dat ik graag wil aankomen en dat ik twee kilo in vier weken te weinig vind, het wil absoluut niet zeggen dat dat ook te weinig ís.
    Dus als ik met die opmerking ervoor gezorgd heb dat iemand zich daar zorgen over begint te maken, sorry!
    Dat was niet de bedoeling.
    Iedereen komt aan (of niet) naar haar eigen bouw en die van haar kindje, dat is toch bij iedereen anders en iets héél persoonlijks, daar kunnen wel richtlijnen voor zijn maar omdat die zo algemeen zijn zou ik me daar maar niet ál te veel aan vasthouden.

Hier zijn we enorm aan het bijkomen van gisteren, was een lange en drukke dag (en nacht) maar wel erg gezellig.
    Lief was al grieperig en die ligt nu écht plat, gaat niet zo lekker met hem.
    Ik ben helemaal ingestort, was voor mij veel te veel en heb er nu echt last; uitgeput, vervelende maag en gewoon niet lekker voelen.
    Wist het vantevoren maar heb het er wel voor over, hoe ellendig het ook elke keer voelt wanneer ik iets teveel heb gedaan.
    Maar ik vind mijzelf te jong om achter de geraniums te kruipen en alle leuke dingen te missen dus die doe ik tóch gewoon, met als resultaat dagen moeten bijkomen en plat liggen maar ach, het is niet anders.
    Heb in ieder geval een heel fijne jaarwisseling gehad en ons manneke stond te stuiteren van enthousiasme over het vuurwerk, hij vond het echt geweldig :)

13. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Een heel gelukkig en gezond 2013 meiden! Dat we allemaal maar gezonde kindjes mogen krijgen en dat de bevalling voorspoedig mag gaan ;)

Hier toevallig vandaag geïnventariseerd wat we hebben aan spullen en kleding:
    3 slabbetjes
    21 monddoekjes, 12 badstof, 9 hydrofiel
    3 badcapes
    6 washandjes hydrofiel
    12 luiers hydrofiel
    8 mutsjes
    3 kruikzakken
    2 dekens
    1 laken
    2 hoeslakens

Maat 50:
    11 rompertjes korte mouw
    1 rompertje lange mouw
    6 broekjes
    5 boxpakjes
    1 jasje
    4 shirtjes/jurkjes (1 korte mouw, 3 lange mouw)

Maat 56
    3 rompertjes korte mouw
    3 rompertjes lange mouw
    4 shirtjes lange mouw
    6 broekjes
    1 jurkje
    2 boxpakjes

Maat 62
    4 rompertjes korte mouw
    4 shirtjes lange mouw
    4 maillots
    4 broekjes
    2 boxpakjes
    1 jasje

Maat 68
    1 slaapzak
    1 pyama korte mouw/broek
    1 legging
    1 shirt lange mouw
    6 rompertjes korte mouw
    1 jas

We hebben ook wat kleding gekregen groter dan maat 68 maar die heb ik maar even onder in de kast gelegd ;)

Nu nog wat bedtextiel en kraampakket en dan zijn we er wel bijna :)

De kamer is ook vrijwel klaar: behang zit er op en meubeltjes zijn in elkaar gezet.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Qua hydrofiel heb ik er een stuk of 50, gewoon omdat ik ze ideaal vind, niet alleen om de baby af te drogen maar ook in t bedje en kinderwagen en je kan er ook goed mee poetsen hahaha

15. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ow hihi ben er niet echt zorgen over gaan maken hoor over mijn gewicht. maar omdat iemand zei ( weet even niet meer wie:)) dat placenta + kind ongeveer 7 kilo wegen schrok ik even omdat ik dat niet ben aangekomen;) is ook al weer 3 weken terug dat ik controle heb gehad dus dacht ineens owjee als de kleine maar goed groeit. vooral omdat mijn buik stl lijkt te staan kwa groei en dat het gewoon een minibuik is. maar donderdag naar de vk dus dan ga ik er even naar vragen wat hun ervan vinden en of ze even willen kijken of de kleine groot genoeg is.

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Bamjolan± ook handig om eventuele wijnglazen op te poetsen , flatscreen tv mee schoon te maken, tevens voor mobiele schermpjes-tablet schermpjes. Ideaal die doeken.

Hie rook om af te drogen, in bed, in het begin als ze nog zpuitluiers hebben ook op het aankleedkussen nog op de hoes, wandelwagen, box, en ook nog wel eens als spuugdoek.

17. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @steph80: hahahahaha, wat weinig kleertjes hè..? ;)
    Ik dacht dat t bij mij erg was maar jij wint!

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gebakje, precies!
    Zijn net wonderdoeken hahahaha

19. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Iedereen een gelukkig, gezond en liefdevol 2013!

20. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Hi ladies, een heel gelukkig en gezond nieuwjaar.
    2013 het jaar waar in onze kindjes worden geboren!
    Nu al bijzonder!

Deel Deze Pagina