Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jolie! Thx!

2. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Prachtigwonder, veel sterkte, bij elke twijfel gewoon bellen, daar zijn ze voor. Hoop dat het wat betre wordt met je baarmoeder.
    @brenjomi, haha hier is manlief ook zoooooo blij met klussen.....NIET
    @ Geloof dat me man en ik juist steeds enthousiaster worden over onze naam, vind m zoooo kick!!(haha blijheid)

3. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

meiden bedankt voor jullie reacties doet me goed om te horen dat er meer zijn die dit hebben gehad. hadden jullie ook bloedverlies en stolsel aan de koek?
    inderdaad de gyn vertelde dat ze hopen dat het met de rest mee omhoog word getrokken. daarom elke week terug om te kijken of dat gebeurt. als ik weer helder verlies krijg moet ik gelijk terug.
    voor nu met de beentjes omhoog om alles daar beneden te stabiliseren.
    zoveel mogelijk druk bij de stolsel vermijden.
    de vk belde mij gisterenavond nog om te vragen hoe het ging . vond dat wel lief. ook mag ik gewoon bij hun ook nog op controle komen . ze vinden persoonlijk contact wel fijn. en wieweet als het goed gaat dat ze het weer terug overnemen.
    ik heb de hele nacht gee bloed meer gezaien gelukkig. nu ik net even aan ging kleden en beneden op de bank ging leggen wel wat bruine prut maar dat zullen waarschijnlijk de achtergebleven restjes wel zijn. laten we het hopen;)

ik heb ook nog een beetje op internet zitten speuren waarom de gyn het over vroeg bavallen had. maar vind er weinig over,
    mischien door de irritatie en het gerommel dat het iets op kan wekken?

nog een vraage voor de mensen die het weten ligt de moederkoek nou bij de baby in de vruchtzak? anders is dat bloed mischien wel schadelijk voor de kleine?
    ik ben blij dat ik dinsdag weer terug mag voor controle en dat manlief heel het weekend thuis is. toevalig heeft hij vandaag ook vrij. dan gaan de dagen iets sneller.

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Bah wat een spanning!
    Wel fijn dat ze je goed in de gaten gaan houden.
    Hopelijk 'kruipt' íe omhoog!

5. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hier gisteren naar cursus ZwangerFit geweest.
    Dat was niet zo'n succes!

Alle oefeningen deden pijn in m'n bekken (ondanks les van een bekkenfysio) en vandaag doet het nog zeer.
    Maar nog vervelender, ik vond het véél te confronterend.
    Voor het eerst tussen de zwangere vrouwen, voor het eerst heel erg bewust van mijn eigen zwangerschap, veel geklets over baby's, echo's, 20 weken echo's, en zo meer..
    Ik voelde toen pas hoe ik gevoelsmatig nog afstand neem van het zwanger zijn en het maar beetje bij beetje toelaat.
    Gisteren was écht teveel van het goede!
    Resultaat, een vreselijke huilbui op het eind van de les, en maar verteld waarom.
    Ik heb er in ieder geval van geleerd, ik zal af en toe wat meer met Juli* bezig moeten gaan om wat meer te verwerken, maar deze vuurdoop was way too much!

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Prachtigwonder:

ik weet het niet 100% zeker maar ik denk dat die niet in de zak zit. Mijn zoontje werd namelijk met de vliezen nog vrijwel om hem heen geboren, en de placenta kwam pas later.

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @prachtigwonder, dat is een goede vraag, ik heb geen idee:)
    moet je nu ook rust houden?
    succes en hopelijk is het volgende week al beter.

@lila, oh wat zal dat een vervelende les geweest zijn. ineens tussen allemaal andere zwangere vrouwen... het lijkt me erg lastig om dan ineens zo geconfronteerd te worden.
    ik had bij leah ook nog geen idee wat er allemaal mis kon gaan, dus als je dan zo iemand tegen komt lijkt me dat ook lastig.. (ik was echt heel naief toen;) was ook wel lekker;)

@klussen, vriend belde daarnet, hij was al onderweg terug, maar hoorde op de radio dat er een vrachtwagen gekanteld was op de weg die hij moet hebben.... gelukkig staat hij niet in de file, dan zou hij helemaal balen:) hij rijdt nu via antwerpen terug, dat is niet zo heel ver om.
    hij gaat ook gelijk langs de gamma om verf:D hihi. hopelijk van het weekend al beginnen met verven, maar morgen komt de sint aan in het dorp. heb nu al zin om alles in te richten:D haha.

@andere zwangeren, de neef van vriend word over 2-4weken vader. ik zag zijn vriendin vanmorgen nog even en volgens mij zijn onze buiken zo ongeveer gelijk:D haha. ze is ook best slank van zichzelf.
    ik zei tegen haar: mocht het nou een meisje zijn (ik denk al vanaf het begin dat het een meisje is;)) dan heb ik nog een heel leuk pakje voor je, want dat kunnen wij niet gebruiken. een heel lief pakje van noppies wat leah nog aan heeft gehad.
    ben heel benieuwd of het een jongen of een meisje is en hoe het heet:D

8. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ach Lila, is toch ook logisch meis! Blijdschap en verdriet liggen zo dicht bij elkaar en in jouw geval al helemaal!
    Probeer om er niet van weg te lopen want voordat je t weet heb je niet eens genoten van het zwanger zijn en komt de klap straks als je kindje er is!
    Sterkte x

9. prachtigwonder

ik ben er inmiddels ook achter. het bloed van de stolsel kan bacterien veroorzaken aan de moederkoek. en het kindje haatl de voeding daaruit.
    dus kan het kindje ziek worden. daarom zien ze liever niet teveel bloed.
    en iderdaad platte rust is het beste. enkel naar de wc en douchen en meer even niet. als blijkt dat het bloed een paar dagen is gestopt mag je iets meer doen. maar zeker geen huishoudelijke klusjes.
    ook kan veel bloeden leiden tot weeen vandaar de spoednummers die ik heb gekregen. maar hier gaan ze gelukkig nog niet vanuit. omdat het bloed zo als als gestop is nu en alleen nog maar bruin is. dat zullen de restjes zijn denk ik van gisteren.dus duimen dat die stolsel slinkt met rust en et niet opnieuw gaat bloeden.
    de laagliggende placenta is voor nu nog niet het grootste probleem.
    maar de stolsel zal wel moeten verdwijnen of slinken. ik vraag mezelf alleen af hoe dat in zijn werk gaat. hoe kan een stolsel nu uit zichzelf verdwijnen? je zou denken dat het door bloeden eruit komt?

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Prachtigwonder, pas alleen op voor trombose.
    De kans op trombose is ook heel groot in een zwangerschap bij rust.
    Ik had zelf een hematoom, hoewel ik op internet spookverhalen las, zei de gyn meteen dat ik wel door moet blijven leven dus gewoon rustig aan maar zeker geen platte (bed) rust.
    Als het mis zou gaan, zou dat toch gebeuren.
    Bij mij werd er ook wel gewaarschuwd voor de 20e week dat het mis kon gaan, met ee hematoom wat ik had achter de placetna was de kans 90% op een fatale zwangerschap.
    Gelukkig ging alles goed en drukte de baby uiteindelijk het hematoom dicht maar heb de gehele zwangerschap toen buikklachten gehad en zelfs opgenomen met 26 weken.

Wat zegt het ziekenhuis? Geven hun je advies rust te nemen?
    Pas wel goed op jezelf en de kleine!

Het bloed kan eruit, het zakt altijd naar het laagste punt dus de uitgang.
    Het kan zijn dat je meerdere keren gaat vloeien maar hoeft niet.

11. prachtigwonder

hee,

ja de gyn zegt rust.zoeizo de eerste 24 uur.totdat het bloed helemaal weg is. daarna mag ik weer kleine stukjes lopen.maar zodra het bloed weer komt weer rust.omdat het bloeden weenactiviteit op kan wekken. en dat zou met deze termijn fataal kunnen zijn.gellukkig heb ik geen krampen etc.ik ben lig gewoon beneden op de bank en af en toe ga ik eens zitten. want de hele dag liggen gaat alles zo stijf van worden. beetje doorstromen is wel lekker.maar de rust is eigenlijk enkel goed voor de stolsel om hem niet te laten bloeden.
    als ik teveel ga bewegen ga ik volgens de gyn de stolsel irriteren en kan het niet slinken maar vererger ik het juist.
    maar wat ik niet zo goed snap is hoe een stolsel uitzichzelf kan slinken. dat ben ik vergeten te vragen.als mijn placenta de komende weken zich mee omhoog laat groeien word de irritatie als het goed is steeds minder.en kan ik weer meer gaan doen.
    de kleine doet het gelukkig nog goed en lijkt er nog geen last van te hebben tot nu toe:) ik voel hem ook nog steeds bewegen dus dat stelt me ook wel gerust.
    maarja die angst voor de terugkerende bloed is er wel.. vooral die bacterien vind ik eng als die bij het kindje komen.

12. prachtigwonder

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik probeer het wel hoor, het lukt steeds iets beter.
    Genieten doe ik van het getrappel, alleen geniet ik bescheiden (kan even geen ander woord vinden).

Het is me duidelijk dat we echt nog steeds in de rouw zijn, laatst na de GUO kwam er ook al zo'n bak verdriet uit i.p.v. euforische blijheid.
    We willen proberen wat vaker eventjes over Juli te praten en te proberen wat verdriet te uiten.
    Ik heb een canvas van haar snoetje laten maken en die staat boven m'n bed.

Zo probeer ik de rouw en de blijdschap naast elkaar te laten lopen, ik denk niet dat één van de twee kan wijken voor het ander.
    Maar zwangerschapsgym is echt too much voor nu.
    Ik heb nu al buikpijn als ik denk dat ik nog een keer zou moeten gaan!
    Los van de bekkenpijn trouwens, voel het nog steeds, lijkt me niet de bedoeling!

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Oh en ehm, we zijn een beginnetje aan het maken om de babykamer op te ruimen, dat is (voor ons) al een hele stap.
    Het wordt allemaal wat echter hoor, maar stapje voor stapje.

Kijk.. een handje en voetjes. :)

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    oh mooie foto lila, heel duidelijk:)

16. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Mooi echo lilalief!! Super schattig he! Zo'n echo foto van de voetjes hebben wij ook van ons ukje!

@ steken Ik heb sinds een week last van zo nu en dan steken in de vagina, wat kan dit zijn??:(

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Jasper zijn nieuwe grote bed gister neergezet in zijn nieuwe kamer.

Hij heeft nog wel in zijn ledikant geslapen.
    Hij zit wel graag op zijn nieuwe bed, dus dat is al positief.

Bijgevoegde bestanden:

• bed.jpg
      bed.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,4 KB
      Weergaven:
      8
  18. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
  19. prachtigwonder

lief die schilderijtjes:) ik denk dat ik ook zoiets wil voor naast mijn gordijnen. maar dat bekijk ik tegen die tijd even.

@ hier is het tot nu toe stabiel . het bloed is weg!:)
    de rust doet goed.
    heb net even een wasje in de wasmachine gedaan en een klein wasje opgehangen. en zittend een stukje strijk.
    vind het wel fijn om een beetje bezig te zijn.zometeen weer even beentjes omhoog.heb wel een grote behoefte op de wc moeten doen helaas. tjah moet toch gebeuren. dus ik hoop dat het niet teveel druk op heeft geleverd;)

20. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Mooi hoor!

Ik heb voor Lila destijds een schaap op de muur geschilderd, die staat er nog op.
    Ff kijken of ik nog een foto heb op de laptop..

We hebben een muur met structuur dus heb de gaatjes met een tandenstoker met verf moeten inkleuren!

(Hij is ongeveer een meter..)

Deel Deze Pagina