Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    13 kilo is volgens mij netjes hoor.
    Ik heb ooit gehoord dat je gemiddeld tussen de 12-15 kilo aankomt tijdens een zwangerschap.

Maar met vreetkilo's bedoel ik meer 30 kilo aankomen doordat je voor 2 eet.

Ik ben stevig van mezelf, maar met een zwangerschap kom ik niet veel aan, mijn borsten, billen, benen en armen zijn nog precies hetzelfde. Heb alleeen een dikke toeter naar voren.

2. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hihi, dan lijken we op elkaar ;)

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ echo: zometeen de echo voor de placenta. Ben erg benieuwd om onze kleine meid weer even te bewonderen. ML kan helaas niet mee de laatste tijd, die is druk in het huis. Er is ook wel aardig stress nu omdat we volgend weekend (19-1) over willen en voor mijn gevoel moet er nog zoveel gedaan!

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik kwam bij de oudste 21 kilo aan, maargoed ik had van mezelf toen ondergwicht! En t was toen ook niet te zien aan me.

Ik heb om 13.30 de echo, ben benieuwd!

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik kwam bij jasper iets van 26-27 kilo aan. Ik hield extreem vocht vast. Ik liep op mijn Birkenstocks en die moesten elke 2 uur een gaatje losser :p Ik was net dat opgeblazen kind uit charly and the chocolate factory :p

Maargoed, ik ben nu 10 kilo aangekomen ( wel net een buikvirusje gehad). Bij Jasper was ik nu met 29 weken denk ik wel al 19-20 kilo aangekomen. Dus het scheelt nog wel even.

6. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    moet ik mezelf op de lijst zetten of doet iemand dat ?

7. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    28 februari
    charly81 - 31 jaar - 1e kindje - gb: meisje - bevalling: ziekenhuis - voeding: bv

1 maart
    veritas87 - 25 jaar - 1e kindje - gb: jongen - bevalling: ziekenhuis- voeding: ?
    mbeekje - 23 jaar - 1e kindje - gb:jongen - bevalling: ziekenhuis- voeding: borstvoeding

2 maart
    regenboogje82 - 30 jaar - 2e kindje - gb: nee- bevalling: ziekenhuis- voeding: borstvoeding

4 maart
    misja - 25 jaar - 2e kindje - gb: jongen - bevalling: thuis- voeding: borstvoeding
    nathalie2012 - 32 jaar- 1e kindje - gb : meisje - bevalling: ziekenhuis- voeding: borstvoeding

6 maart
    biancaa1982- 30 jaar - 1e kindje - gb: ? - bevalling: thuisbevalling voeding: borstvoeding

7 maart
    steph80 - 32 jaar - 1e kindje - gb:meisje - bevalling: thuis- voeding: borstvoeding
    jeetjeb - 36 jaar - 1e kindje - gb: meisje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

9 maart
    gespannen - 29 jaar - 4e kindje - gb: meisje- bevalling: thuis- voeding: borstvoeding
    inger - 33 jaar - 2e kindje - gb: geheim - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

10 maart
    smile82 - 29 jaar - 2e kindje - gb: jongen - bevalling: ziekenhuis - voeding: flesvoeding/borstvoeding
    jolie13 - 32 jaar - 1e kindje - gb: jongen - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding
    bibi123 - 25 jaar - 1e kindje - bevalling: thuis/geboortehuis - voeding: borstvoeding

11 maart
    jojogirl88 - 23 jaar - 2e kindje - gb: meisje - bevalling: thuis - voeding: borstvoeding
    mamavanf - 34 jaar - 2e kindje - gb: jongen - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

12 maart
    lym - 42 jaar - 1e kindje - gb:-jongen bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding
    ploetertje - ? Jaar - 4e kindje - meisje - bevalling: thuis - voeding: borstvoeding

14 maart
    ukkie11 - 27 jaar - 1e kindje - gb: meisje- bevalling: kraamhotel- voeding: borstvoeding
    stephanie20 - 25 jaar - 2de kindje - gb: meisje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

15 maart
    frouk85 - 26 jaar - 1e kindje - gb: jongen - bevalling: kraamhotel - voeding: borstvoeding
    joyb - 28 jaar - 1e kindje - gb: ? - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding/flesvoeding

16 maart
    liefschaapje- 25 jaar - 1e kindje - gb: jongen - bevalling: thuis - voeding: flesvoeding

17 maart
    bamjolan - 30 jaar - 4e kindje - gb: meisje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding
    esther - 29 jaar - 1e kindje - gb: ? - bevalling: ziekenhuis - voeding: ?
    zasaa - 27 jaar - 1e kindje - gb: meisje - bevalling: Kraamhotel - voeding: ?

18 maart
    Sproetje1988 - ? jaar - ? kindje - gb:meisje- bevalling: ? - voeding: ?

19 maart
    booky - 28 jaar - 3e kindje - gb: nee - bevalling: thuis - voeding: borstvoeding
    brenjomi - 28 jaar - 3e kindje - gb: jongen - bevalling: ziekenhuis voeding: bv/fv

20 maart
    angelina2- 35 jaar- 7e kindje-gb: -meisje bevalling: thuis - voeding: borstvoeding

21 maart
    lilalief - 32 jaar - 3e kindje - gb: jongen - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding
    chikai- 30 jaar - 2e kindje - gb: geheim - bevalling: thuis - voeding: borstvoeding
    mwb - 39 jaar - 1e kindje - gb: meisje - bevalling: ziekenhuis - voeding: bv/fles

22 maart
    3kats - 33 jaar - 2e kindje - gb:meisje- bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

23 maart
    hanneke88 - 24 jaar - 1e kindje - gb: jongen - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding
    ynte - 34 jaar - 3e kindje - gb:jongen - bevalling : ziekenhuis - voeding: borstvoeding

24 maart
    sammie88 - 24 jaar - 2e kindje - gb: jongen - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding/flesvoeding
    kahlen - 28 jaar - 1e kindje - gb: jongen - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding/flesvoeding

25 maart
    leeuwtje83 - 29 jaar - 2e kindje - gb:jongen - bevalling: thuis - voeding: borstvoeding
    gebakje - 29 jaar - 2e kindje - gb: meisje - bevalling: ziekenhuis - voeding: flesvoeding

26 maart
    sarahtj3 - 26 jaar - 2e kindje - gb:meisje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

27 maart
    kateblack - 2 jaar - 1e kindje - gb: ? - bevalling: ziekenhuis - voeding: flesvoeding
    danssie - 26 jaar - 1e kindje - gb: Ja - bevalling: thuis - voeding: borstvoeding

MEIDEN: 17
    JONGENS: 16
    VERRASSING/onbekend: 8

BEVALLEN:
    Naam zp, naam kindje, datum, gewicht.

Ik heb mijn gegevens even aangepast en op basis daarvan de optelsom gewijzigd... ik heb dit niet meer gecontroleerd!

8. gsi lady

gsi lady Lid

20 jul 2012
    59
    1
    6
    banketbakker
    Spijkenisse
    hoi,

mag ik er ook bij met 17 maart :p

ben nu 12 kilo aangekomen, en word regelmatig blauw geschopt door me kleine meid... heel lief... vooral s'nachts.

ik heb wel alles in huis en ga lekker thuis in bad bevallen van ons eerste princessje, 18 januari weer een groeiecho en word lekker in de watten gelegd door me lieve ventje.

ik weet niet hoeveel meiden hier nog werken, ik ben een banketbakker en doe nu 1 dag in de week in me uppie werken met een staigaire (me pak en til ezel hihi ) en ga over een maandje pas met zwangerschapsverlof, ik weet niet of ik een maand stil kan gaan zitten... denk dat dat weinig kans heeft.

zijn er verder nog meer meiden hier die graag in bad zouden willen bevallen? of juist waarom niet?

ben wel nieuwschierig naar jullie meningen

groetjes van Denice en bubby girl

9. gsi lady

gsi lady Lid

20 jul 2012
    59
    1
    6
    banketbakker
    Spijkenisse
    ff zelf bijgewerkt

10. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

tjonge jonge hier toch iets stoms.
    ik heb een hamster. ( die is weleens aan komen lopen in de winter en vond het toen zielig en heb hem toen in huis genomen en in een kooitje gedaan omdat ik dacht dat hij niet lang zou leven )
    nu anderhalf jaar later. heeft hij sinds een paar maanden jeuk jeuk jeuk. ik dacht eerst aan luis vanuit zaagsel. maar op den duur kreeg tie een hele grote bult op zijn rug. dus ik dacht owjee tumortje.
    dus ik dacht die zal wel niet lang meer leven.
    toen ineens werd die bult steeds groter en krapte die het open.
    en kreeg ook een bult onder zijn oog en hij begon om te vallen.
    dus ik dacht ik doe hem in een andere kooi met kattenkorrels mischien dat dat helpt tegen de jeuk. zodat die zijn laatste dagen nog wel goed door zou komen. maar hij blijf maar leven. hij eet en drink en ren gewoon nog in zijn ratje. maar hij bloeit allemaal uit die bult op zijn rug en hij blijf jeuk houden.en die wond is gewoon opengebarsten en blijf maar groeien.
    mijn man en ik konden het allebei niet over ons hart vekrijgen om iets door zijn drinken te doen of dood te gooien. dus heeft mijn moeder hem nu meegenomen om een spuitje te geven bij de dierenarts. ik krijg het zelf niet over mijn hart:) maar ik wil niet wachten tot dat beestje straks ineens openbarst en en verga van de pijn.

nu zullen jullie wel denken het is maar een hamster .maar toch vind ik het erg:) en vooral erg dat ik mijn moeder er voor op laat draaien. maarja nu met die zwangerschapshormonen ben ik bang dat ik zelfs nog om een hamster ga janken bij de dierenarts en dat wil ik liever niet;) stom he? normaal heb ik dat helemaal niet bij hamsters hoor.
    komt denk ik door die zwangerschap dat ik alles zo zielig vind. ik jank om alles gelloof ik.

hoe moet dat toch als ik mijn honden in moet laten slapen? brrr daar denk ik nog maar niet aan.

11. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hoi meiden!
    Ook weer een reactie van mijn kant;
    Ondertussen een hartig gesprek gehad met mijn vriend en volgens mij snapt hij het nu wel wat beter.. Heb hem gewoon uitgelegd dat het voor mij echt niet leuk is om steeds alleen achter te blijven. Hij heeft me beloofd dat we voor de bevalling nog eens wat leuke dingen samen gaan doen en dat hij meer rekening met me gaat houden dus laat ons hopen!
    Zoals @Leeuwtje ook al zei; hij doet het dus echt onbewust en dus niet met opzet had hem gewoon al veel vroeger even moeten aanspreken hierover ipv het wat uit de hand te laten lopen.
    Hij is de voorbije dagen ook extra lief voor me geweest dus denk dat hij zich wel wat schuldig voelt...

@Hier: gaat het wel zijn gangetje, gisteren het hele huis gepoetst, kerstboom opgeruimd, ramen gesopt, ... samen met VL maar moet wel zeggen dat ik daarna gesloopt was!
    In de namiddag hadden we ook nog een fotoshoot van de bolle buik en van ons gezinnetje en heb al enkele foto's gekregen ben er super tevreden mee! Zijn er nog heel veel die volgen, zal er zo al een paar posten maar voor wie ze allemaal wilt zien kan me mss toevoegen op facebook?

@Bevallen: Merk wel dat ik er anders tegenover sta dan de eerste keer, toen liet ik het echt over me heen komen en had ik totaal geen schrik. Nu ook niet zo zeer schrik maar wel wat ongerust omdat ik weet hoeveel pijn de weeën doen:D Maar zoals hier al werd gezegd, je beleefd alles in een roes en als vrouw ben je op die moment zo ongelofelijk sterk dus dat komt wss weer helemaal goed :)

@Slapen/pijn: Oh die slaapverhalen, zo herkenbaar! Ik voel me echt een 10-tonner als ik me wil omdraaien in bed! Lig voortdurend te worstelen met de dekens en mijn voedingskussen.
    Vannacht werd ik ook wakker met een heel vervelend tintelend gevoel in mijn rechterbeen, iemand dit al gehad? Bleef ook aanhouden echt heel vervelend.
    Eenmaal ik in slaap val slaap ik toch een blok van ong. 3u daarna word ik wakker om te gaan plassen en lig ik weer een half uur te worstelen met de dekens om dan 3u later weer wakker te worden... Héél gezellig :p denk dat ik weer snel naar de bank ga verhuizen bij mijn zoontje sliep ik daar de laatste weken ook het beste in.

@Rugpijn: Ik heb dat ook zo'n vervelende pijn rechts boven in mijn rug ter hoogte van mijn schouderblad, naast mijn ruggengraad. Zou niet weten hoe dat ontstaat maar soms kan ik het echt niet houden van de pijn, is zo'n constante druk.

@Aankomen/afvallen: hier voorlopig bijna 10kg erbij, vind het wel netjes. Bij mijn zoontje in totaal 15-16kg erbij en 2 maand na de bevalling was ik alle kilo's kwijt, alleen het flubberbuikje is gebleven :D

Weet niet wie het zei van de eerste keer douchen na de bevalling maar haha dat herken ik ook zo goed :D Ik weet nog dat ik naar mezelf keek en dacht; ohnee dit komt NOOIT meer goed!:D
    Uiteindelijk trekt het allemaal wel wat bij hoor :D

@Navel: Hier nog geen uitpuilende navel maar hij is wel vlak geworden, bij mijn zoontje ook niet uitgepuild maar is pas veel later in de zwangerschap vlak geworden dus ben benieuwd nu:D

Zal er nog even wat foto's bijstoppen;)

Bijgevoegde bestanden:

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    En nog 2 :)
    Ook eentje van mijn zoontje die ik zo super mooi vind!

Bijgevoegde bestanden:

13. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    En de laatste!;)

Bijgevoegde bestanden:

14. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Oh en zou er voor mij iemand willen aanpassen op de lijst?
    Ben ondertussen 24 jaar geworden en ik beval in het ziekenhuis niet thuis.
    Zou het zelf willen aanpassen maar de kleurtjes verdwijnen telkens..
    Bedankt!

15. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind je helemaal niet overdreven prachtig wonder!
    Ik zou het ook niet over mijn hart verkrijgen hoor (en stiekem was ik al bij de eerste jeuk al naar de dierenarts gegaan maar ik zit snel bij de dierenarts als mijn dieren iets hebben :) )

16. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Mooie foto's jojo! Ik ga volgende week zaterdag, ben zo benieuwd!
    Weet nog niet wat ik aan kleding mee moet nemen en vind mezelf momenteel niet zo geweldig op foto's, dus hoop dat t mooi wordt.
    Fijn dat je eea hebt kunnen bespreken met je vriend en vooral fijn dat hij het lijkt te begrijpen!

17. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow mooie foto's jojo! en wat een knap ventje heb je!!!
    en fijn dat je het hebt uitgepraat met je man!

18. prachtigwonder

hij is ingeslapen nu. mijn moeder was erbij voor de zekerheid want ze willen nog weleens achter de schremen alsnog een baksteen erop slaan. hij had tumoren. had mischien nog wel geopereerd kunnen worden maar dat is zon kosteplaatje wat wij niet kunnen betalen op dit moment. en manlief zou dat nooit doen voor een hamster.
    arm beestje brrr.. krijg er gewoon rillingen van.
    ik heb liever dat dieren gewoon uit zichzelf gaan en niet onwetend door de mens een spuitje krijgen.maarja voor mijn gevoel leed hij nu erg ,dus is het beter geweest.nu zullen mensen wel tegen mij gaan zeggen wie slaap er nou een hamster in had hem doodgesmeten of baksteen erop gelagen. nou dat kan ik niet hoor.
    ik doe het liever op een waardige manier dan harteloos.

met honden of poezen vind ik dat ook altijd zo erg. want die gaan altijd zo zielig naar je kijken en dan heb ik helemaal hartzeer.
    jammer dat ze niet kunnen praten en zelf aan kunnen geven wat ze willen..

manlief zegt weleens tegen mij ik neeem geen dieren meer.
    ( bedoel die de honden en poezen mee ) want hij vind alles zielig.
    de honden blijven ook nooit langer dan 3 uur alleen thuis.
    ook omdat de honden in de bench zitten maar vooral omdat hij het zielig vind. we nemen de honden ook vaak mee als we naar mijn ouders gaan of vrienden. wat dat betreft zijn het echt onze kinderen:) hij heeft er alles voor over.

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Prachtigwonder, ik snap je helemaal!
    Ik kan dat ook niet, heb in een dierenwinkel/reptielen winkel gewerkt vroeger en heb regelmatig jankend daar gestaan...nee ik zou dat soort dingen ook niet kunnen!

De groeiecho zit er op! En ze hadden vrijdag toch gelijk!
    Ik krijg dit keer geen klein kindje, zoals het er nu naar uit ziet dan, en als ze zo doorgroeit word het zeker een 7 ponder! Ze zit momenteel iets boven gemiddeld voor het termijn.
    We gaan het nog beleven hahaha maar ben BLIJ dat ze het zo goed doet, dan maar wat groter, zal ze vast profijt van hebben met dr reserves als borstvoeden niet meteen lukt.

20. prachtigwonder

inderdaad zo is het:) beter dat ze lekker doorgroeit dan dat ze achterstand heeft. het is alleen maar een goed teken dat ze het goed doet in je buik:) ik ben ook benieuwd naar mijn echo met 32 weken. onze kleine liep steeds iets voor maar vraag me af of dat nu nog zo is. mijn gevoel zegt dat de kleine niet zo groot is.

Deel Deze Pagina