EVen een vraagje: hoe kan de een nou een grotere buik hebben en een even groot kindje als iemand met een kleine buik? Waar ligt dat precies aan eigenlijk? Ik snap wel verschil in lengte, dat kleinere vrouwen een grotere buik krijgen omdat er dan minder ruimte in de lengte is. Maar toch zijn er genoeg lange vrouwen met een flink buikje en kleine vrouwen met een toch wat kleiner buikje. Waaraan ligt dit verschil?
Ligt aan je bouw, stand van de baarmoeder en kindje zelf. Toen mijn moeder zwanger was zag je niks, zat meer naar achter haha Ik draag juist naar voren, maar de grootte van buik zegt niets over de baby.
Bijzonder he. Zeker als je wel een 'I didn't know I was pregnant' kijkt. Het komt dus ook voor dat men zo goed als geen buik krijgt en dus ook bijna niet aankomt ed. Als ik dan mijn buik bekijk, kan ik me daar echt niets bij voorstellen. Ik ben 1,72m en heb echt wel een behoorlijke buik. Nu echt wel meer dan van de andere meiden. Buikspieren zijn slapper, baarmoeder weet goed hoe ie moet groeien. Geen idee verder.
Jojogirl, wat een ontzettend GAVE foto's. Mooie buik, mooie zoon. Hoeveel ben je kwijt geweest aan de foto reportage? Ik heb het nooit gedaan, maar wil dit keer eigenlijk wel, liefst met alle meiden en man. Mijn laatste zwangerschap moet dan toch maar goed vastgelegd worden.
kahlen. het ligt er ook een beetje aan hoe sterk je buispieren zijn. mensen met strakkere buispieren duurt het vaker langer voordat een buikje krijgen dan mensen met " flubberbuikje" of slappe buikspieren. en inderdaad aan stand van baarmoeder en indeling van je lichaam en heel veel mensen blijven ook opgezette darmen houden waardoor de buik dikker is. hoeveelheid vruchtwater maakt ook nog uit. en groote kindje kan ook nog weleens schelen. eigenlijk teveel factoren hihi. hier nog een klein buikje. ik vraag me soms nog af hoe het past. en waar de ruimte nog is voor al mijn organen. volgens mij zit het harstikke klem!! of het is zon mini ik heb zon zelfde buikje als jou zo klein
Toch ligt het ook niet helemaal aan de buikspieren hoor. Bij jasper had ik namelijk hele sterke buikspieren, zo sterk dat ze moeite hadden om alles goed te voelen, en ik had me een buik dat wil je niet weten
haha ik bedoel ook over het algemeen he. er zijn altijd uitzonderingen mijn moeder had bijvoorbeeld heel veel moeite met de bevalling omdat zij altijd aan krachtraining en bodybuiliding heeft gedaan. waardoor haar buikspieren ontzettend strak stonden. waardoor de kleine niet door de spildraai heen wilde komen. ( uiteindelijk wel gelukt gelukkig ) dan is strakke buikspieren of sterke buikspieren best wel een verschil. in dit geval had ze het allebei strakke buikspieren is niet prettig met bevalling maar sterkje buikspieren daarintegen kan weleens een voordeel zijn. vult elkaar een beetje aan ik zelf heb volgens mij harstikke slappe buikspieren haha. maar toch minibuikje. maar ben wel ontzettend slank overal. behalve dat ik altijd een klein vetrulletje had. ik had ook verwacht dat mijn buik harder zou groeien vanwege het zo slap was daar. maar zo zie je maar weer dat er niks van valt te zeggen. ieder lichaam reageert anders ook al is de bouw van sommige mensen bijna indentiek. het funcioneert toch allemaal verschillend.
Maar je buikspieren schuiven naar de zijkant om je baarmoeder te laten groeien, daarom zie je ook een punt als je omhoog komt vanuit liggen naar zitten. Dat blij ik ook raar vinden ahaha is toch geen gezicht hahaha
haha ja nu je het zegt. als ik in bad ga liggen en mezelf met mijn armen naar beneden laat zakken dan zuigt mijn buik soort van vacuum hihi dan word het een tuutje heel vreemd gezicht. btw. ik ga graag in bad maar nu vroeg ik mezelf af of je het voelt als je vliezen breken in bad? niet dat ik straks gebroken vliezen heb en er 2 weken later pas achterkom bijv.brr eng idee..
Je verliest je vruchtwater meestal niet in 1x. Dus dan merk je het wel als je opstaat, en je gaat afdrogen. Meestal komt er na de plons gewoon elke keer nog een beetje uit. Bij de meeste beginnen ook eerst de weeen en dan pas breken de vliezen,
Meiden ik word volgens mij knettergek.. Heb als een idioot alle dingen van de kraamlijst in huis gehaald, alle spulletjes gewassen, een dekentje voor het ledikant gehaakt (ja gehaakt.. 100 bij 120 cm...) en raak nu in paniek dat de badkamer niet opgeruimd is en er geen zeiltje in bed ligt.. En ben nu 31w3d.. Wordt dit echt nog gekker als je nesteldrang hebt?!?
Oh ja hoor heb hier toen de hele keuken staan soppen lol terwijl ik eigenlijk verplicht rust had haha Vruchtwater...mijn vliezen zijn van alle 3 nooit spontaan gebroken, alhoewel bij mn 2e hoorde ik wel een knak en verloor ik wat vocht, maar ging om een klein scheurtje ergens in de eerste vliezen want toen de vk voelde stond de vliezen nog om het hoofdje en zijn ze doorgeprikt. Bij mij begon t met weeën. Maar bij een ingedaald kindje fungeert t hoofdje als een soort stop, dan komt t meer in druppels.
Jolie: dat noemen ze nou nesteldrang Ik heb bij jasper ook zo rond de 32 weken heel erg nestel drang gehad, dat nam wel na 2-3 weken weer af. Daarna geen last mee rgehad gelukkig.
@ placenta echo: was allemaal goed, placenta lag op 3 cm van bmm dus krijg geen m.i. voor de bevalling. @ buik: er zijn idd verschillende factoren die de grootte van de buik bepalen: 1e of volgend kindje, hoeveelheid vruchtwater, lengte van de zwangere vrouw, grootte kindje, etc. @ babyspullen: vandaag weer een jurkje en vestje gekocht, heb al 3 jurkjes in maat 68! Vrijdag komt de babykamer, ben zoooo benieuwd. ML wil m zo snel mogelijk in elkaar zetten zodat ik de spulletjes in de kastjes kan gaan doen (en we eventueel tijdelijk nog wat dozen van de verhuizing in die kamer kwijt kunnen). Spannend @ verhuizing: druk druk druk. ML heeft net nog wat stellingen voor op zolder gehaald, dan kunnen we daar de spullen op kwijt. Tijd gaat echt supersnel nu. Is ook wel een bende in huis nu met alle dozen.
Wat leuk, een gehaakt dekentje. Heb je een foto? Ik ben wel benieuwd. Hoe lang en je ermee bezig geweest? Ik ben op dit moment met een dekentje bezig, voor in de wandelwagen, 60 bij 80 had ik in gedachte. Ik haak met katoen, haaknaald 3, dus ben nog wel even bezig. Ik heb elke zwangerschap verlangd naar nesteldrang, maar als ik jou zo hoor, ben ik blij dat ik het nooit gehad heb. Qua vliezen, 2x doorgeprikt bij zo'n 7cm ontsluiting, bij de laatste spontaan bij 10cm tijdens de eerste perswee (vk, was er net)
@ nesteldrang ik heb dat ook ineens dins een week heel erg. ben constant aan het glaruimen stofzuigen wassen etc. vorige week heb ik mijn matrassen omgedraaid en heb toen gelijk het zeiltje erop gelegen onder de molton en hoeslaken. heb het zeiltje wel helemaal aan mijn matras vasttgetapept met schilderstape zodat ie op zijn plek blijft liggen. kraak trouwens wel snachts zeg.. maar ach hij ligt er iig voor het geval dat ik mijn vliezen breek of iets. zaten er bij jullie in het kraampakket trouwens borstcompressen? hier niet kom ik net achter. ik denk wel dat ik die nodig heb na de bevalling of niet? eigenlijk heel gek die ploteselinge nesteldrang want heb er de alle weken helemaal totaal geen last van gehad en nu zomaar ineens wel kreeg bijna het gevoel dat de bevalling eerder zou beginnen. maar dat zou wel errug vroeg zijn.
De basis is af, met naald 6, in turquoise-wit gestreept, maar jij is nog niet echt af, versiering moet er nog op/doorheen dus foto volgt daarna
Nesteldrang heb ik geen enkele last van Van de ene kant fijn, van de andere kant ook weleens jammer.... Mijn vliezen zijn doorgeprikt bij 9cm, niets van gemerkt.