Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat moet je allemaal wassen voor dat de baby komt (en ook: waarom want het is toch allemaal schoon als het nieuw is?) Echt alle hydrofiele doeken en washanden en kleertjes en knuffels en lakens en dekens en naja, alles wat van textiel is dus?

En moet dat echt met neutral wasmiddel (ik ken dat eigenlijk helemaal niet) of met je eigen wasmiddel? Waarom mag je dan geen wasverzachter gebruiken?

Strijken jullie ook echt alles? ik heb een grafhekel aan strijken.

2. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Haha ik heb ook een hekel aan strijken!
    Ik was met gewoon wasmiddel. Wasverzachter niet omdat daar snel allergische reactie op kan komen (kan er zelf ook niet tegen dus komt goed uit).
    Ik was alles qua bedje (lakens enzo) en alles in maat 50-56. En lakentjes en kleertjes (indien nodig) strijk ik wel, maar hydrofielen nemen meer vocht op als je ze niet strijkt zelfs, dus dat komt me goed uit ;)

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Kleertjes worden in de winkel meestal opgestijfd met bepaald spul, en iedereen zit er met zn (vuile) handen aan, dus wassen vind ik zelf wel prettig.

Ik was niet met Neutral, ik heb gewoon mn wasmiddel maar doe er geen wasverzachter bij.

Ik was alles, maar strijk niet alles, zeker de hydrofiele luiers niet want ben bang dat ze dan niks meer opnemen.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb alles van textiel gewassen, alleen de knuffels niet. En ik heb het gewoon met mijn eigen wasmiddel gedaan. Je mag alleen geen wasverzachter gebruiken.

Je moet het wassen omdat in de nieuwigheid van het textiel misschien een stofje zit waar je kindje allergisch op reageerd. Het zelfde met wasverzachter. Wasverzachter bevat veel parfum en dergelijke, en daar zou je kindje uitslag van kunnen krijgen.

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Strijken: alleen wat nodig is ( lees: als het erg gekreukt is)

Hier gaat over het algemeen alles in de droger, en ik probeer het dan warm op te vouwen, dan hoef ik het meeste niet te strijken.

(15 jaar terug moest alles verplicht gestreken worden omdat ze dachten dat als je dat niet deed er bacterieen achter bleven in de babywas, bleek echter allemaal achterhaald. Het zelfde dat je heel veel was nu gewoon op 30/40 graden kan wassen ipv 60/90 graden)

6. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Owja en dekens was ik niet, alleen alles in direct contact met de baby. Ik vind het ook een fijn idee omdat je nooit weet wie/wat er in de winkel allemaal aan heeft gezeten, dus wel zo fris. Doe ik met sommige dingen van mezelf ook.
    Knuffels heb ik niet gewassen trouwens. Moet ik misschien nog doen inderdaad..

7. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    dames hoe voelen we ons ? ben even benieuwd naar het hoe en wat en of jullie er ook kwaaltjes bij krijgen lees pijn met liggen zitten maagzuur tandpijn en moeeeeeee heel erg moe , vanmiddag heeft vl mij onder de douche moeten zetten nadat ik bijna was flauwgevallen waren mijn buik aan het gipsen maar helaas af moeten breken :(

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik was geen knuffels, heb ze ook niet haha vind dat echt van die stofnesten :D haha
    Wel heb ik voor aan het voeteneind een hello kitty met een gloeiend/oplichtend hoofdje.

9. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik ga alle dekentjes, lakentjes, hydrofielen etc. nog eens goed uitwassen komende tijd, en ook strijken.
    Het ligt al zolang op zolder of in de kast dat dat hoognodig is, ga het niet zo op het bedje leggen, vind ik niet echt fris :D
    Kamertje is nog niet klaar, is in de kerstvakantie niet gelukt maar Lief gaat er de komende weekenden keihard aan werken zodat ik straks het bedje kan opmaken, de kast kan inrichten en de laatste details kan afwerken.
    Iemand nog ideetjes voor tekeningen voor aan de muur? Heb geen inspiratie.

Werd vannacht wakker met het braaksel in mijn keel, echt té ranzig, schrok me gek.
    Was niet misselijk (niet meer dan anders) dus wist ff niet wat me overkwam, zo ineens vanuit een leuke droom, bah!
    Kwam verder niks uit maar toch, was níet leuk.

Vandaag ook niet lekker geweest (goh, vertel es wat nieuws :p ) maar toch boodschappen gedaan enzo, verder plat gelegen.
    Ook laxeerspul gehaald want zit weer potdicht, voelt erg vervelend.
    Merk dat de kleinste dingen al teveel zijn maar heb komende weken nog een paar leuke dingen gepland staan en die wil ik écht niet afzeggen.
    Eerst feest van mijn vader die met pensioen gaat, nog een keer lekker in mijn uppie naar de bios, optreden van een héél goede folk-band en daarna is het over, dan is het écht rusten en de laatste dingen afwerken.

10. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    ik heb ook alles maar uit gewassen nieuwe spulletjes maar de gebruikte spulletjes zeker en ja heb alles staan strijken (niet mijn hobby)

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Claudje dat naar worden/ gevoel te hebben flauw te vallen kan komen doordat je baby op een ader naast je ruggewervel drukt. Dit kan in bepaalde zit houdingen of als je op je rug ligt voor komen. Is niet gevaarlijk, wel heel vervelend. Zodra je merkt dat je een beetje flauw gaat worden even verliggen/anders gaan zitten.

Verder hier: last van bekken, vaak 's avonds last van boven rug /schouder bladen. Veel banden pijn en last van mijn schaambotje met omdraaien in bed. Ik begin weer meer moe te worden ( kan zijn door het buikvirus wat ik net gehad heb)

12. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ik was alles eerst voordat ik het in de kast leg, zodat ik altijd weet dat t gewassen is.
    Ook kleertjes die we krijgen gelijk in de was dan in de kast.
    Dekens, lakens, hydrofiel doeken ect.
    Vond het wel een handig systeem en voor me man ook handig, die weet ook dat alles in de kast of lades kan die pakken.

@ kamertje, zaterdag commode halen,babymeubels van ons zoontje gaan naar zolder. En zondag gaat ml het kamertje verven. Yeah het begint vorm te krijgen!

13. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    ja dat van het adertje wist ik dus ik ga al zo min mogelijk op mijn rug liggen , maar vanmiddag was echt naar en die hartkloppingen weer pfff begrijp me niet verkeer vind het een geweldig gevoel zwanger zijn maar wat ben ik blij als we onze bink in onze armen hebben

14. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ojee ik heb dus alle babykleertjes dekens lakens etc gewassen met robijn wasverzachter:) ik wist helemaal niet dat dat niet mocht.
    maar om nou helemaal alles overnieuw te wassen is wel heeeeeeeel veel.
    ben er namelijk een paar weken mee bezig geweest. heb weinig drooglijn, en in het totaal zijn het dan zon 20 wasjes. ik doe alles scheiden.

kan het echt heel veel kwaad?

15. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    20 wasjes?!?
    Doe je steeds maar 3 dingen in de wasmachine dan?

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier daarnet een pakje mee gewassen met de gewone was en dus ook wasverzachter.
    hier zijn de andere ook niet allergisch en wij allebei niet. dus ik ga ervan uit dat de baby ook niet allergisch is voor wasmiddel.

ik doe het ook gewoon met ons eigen wasmiddel. ik was niet alles. ligt eraan wat het is en waar het vandaan komt;)
    al denk ik dat ik nu de eerste kleertjes wel ga wassen, want die liggen al even in de kast. en als ik dan toch zo'n wasje draai kan er nog wel iets meer bij (al die kleine kleertjes) ik was ook niet alles apart. stop er wel een color catcher bij:D (doe ik anders bij onze kleren ook)
    de rompers gaan zoiezo in de droger. de rest ligt eraan wat het is (en of het echt nieuw is)
    strijken ook alleen wat echt gekreukt is.

vandaag nogal veel gedaan (en slecht geslapen) kon daarnet de bank bijna niet uit;)
    heb een soort van spierpijn onder in mijn buik (nogal veel gelopen en gefietst de afgelopen dagen dus zou goed kunnen) mijn benen en voeten doen er ook zeer van... zo slapen. ik hoop een hele nacht... leah blijft spoken... heb haar een drankje gegeven (sleepzzzz) ze ging redelijk goed slapen. zou lekker zijn (ook zeker voor haar) dat ze een nacht doorslaapt. is al meer dan een week geleden...
    weltrusten alvast;)

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik was alles om die muffe lucht eruit te krijgen, en het stijfsel, evt chemicaliën etc.

18. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    #1538 MWB, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
    @wassen... Ik heb toevallig vanmiddag zo'n lekker zacht dekentje bij Prenatal gekocht, maar kreeg het advies om deze zeker te wassen omdat het anders wat pluist, wat voor de kleine natuurlijk ook gevaarlijk kan zijn!

Ik ga alle andere spullen ook wassen als we onze definitieve meubels hebben (ze komen het nog omruilen) en heb voor die eerste wasjes wel neutral gekocht. Ik hoop na een paar weken wel te weten of kleine snel allergisch is of niet, dus dan kan ik altijd nog kijken wat ik doe. De knuffels ed gaat mijn moeder met haar s toomapparaat behandelen. Dit heeft ze ook met het gekregen wipstoeltje en wiegmatrasje gedaan. Is nu zekers te weten van schadelijke bacterien ontdaan!

19. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ wassen, idd zonder wasverzachter, wij zitten nog in die modus. Kinderkleren scheiden we van die van ons.
    Ik heb vaak alleen een gekleurde en een witte was. En soms wel eens wat apart.

# lig weer wakker, altijd 1 x per nacht #

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    20 wassen ???????

Ik doe alles wat gekleurd is bij elkaar in 1 was, en alles wat wit is in 1 was. Oke de badcapes nemen wat extra ruimte in, dus ik denk dat het 3 hoog uit4 wassen waren misschien ?

Deel Deze Pagina