Goedemorgen dames, Iedereen is maar druk met wassen. Moet ik nog aan beginnen, doe ik wel als ik met verlof ben of zo! Net als de geboortekaartjes schrijven (hoef er slechts 102 of zo ) Verder gisteren bij VK geweest. Heb zowel uitwendige als inwendige echo gehad voor de placentalokalisatie (perfect woordt voor galgje) en ben toch doorverwezen naar ziekenhuis, want hij ligt nog wel erg dichtbij baarmoedermond en dus mogen we nogmaals. De VK gaat ziekenhuis bellen, want ze willen het zo snel mogelijk omdat ik nu al (morgen officieel) 33 weken zwanger ben. Ik weet nog niet of ik het erg vind, als het een geplande keizersnee wordt hoef ik niet door weeen heen en komt puppy eerder. Aan de andere kant moet ik dan wel paar dagen in ziekenhuis en duurt het herstel langer. Maar gewoon afwachten dus. Verder was mijn HB 6.4, dus precies op randje, maar verklaart wel mijn vermoeidheid. onder 6,3 geven ze ijzer tabletjes, maar doen ze liever niet ivm verstopping. Aangezien ik dat ook wel genoeg heb, vind ik het wel prima zo, dan maar liever wat moeierder. Groei baby was helemaal goed. Ze was hard gegroeid afgelopen 2 weken, wat ook vermoeidheid kan verklaren. Ze ligt ook nog steeds met koppie naar beneden. Ik kan nu wel goed voelen hoe ze ligt, ruggetje ligt rechts en ik voel de billetjes constant aan de bovenkant. Ze kan al goed met billetjes schudden (ohohohoh, hoop dat ze dat straks niet meer doet tot ze 18 is ) Verder weinig nieuws. Hier morgen meubeltjes voor kinderkamer, ga proberen ze zelf in elkaar te zetten, want mijn vent is pas heel laat thuis (mag eigenlijk niet van hem, maar doe het stiekem). Daarna gaan we eens kijken wat we aan de muren gaan doen. Ze zijn zo mooi gestuuct en zo strak, bijna zonde om er wat aan te doen. Wellicht letters van naam of zo! Nou ik ga maar eens op pad voor werk zo geen zin vandaag! Fijne dag allemaal
Leuk. Weeeer ziek! Grrr was ik net beter En ja hoor plofhsnothoofd en schuurpapierkeel zijn weer terug Vannacht maar beetje otrivin genomen (weet dat dat niet goed is maar niet slapen is ook killing nu want ik heb echt rust nodig) En 2 paracetamol. Voel me vet schuldig tegenover de kleine maar ja ik moet echt slapen.
@ wassen: doe ik na de verhuizing (over een week of 2). En dan alleen de maatjes 50-56 (rest gaat in een aparte doos) en natuurlijk alle lakentjes, dekentje en hydrofielen, etc. Omdat ML en ik beide een gevoelige huid hebben, heb ik wel Neutral gekocht. Ook wasverzachter al 1 flesje gekocht van Neutral (daar zit geen parfum in). Ik dacht namelijk dat ik al dingen moest gaan wassen, maar de vk zegt dat je pas alles in week 36 klaar moet hebben, dat is over 4 weken. Bovendien, als de kleine nu geboren wordt mag ze nog niet naar huis en ze past ook nog geen maat 50. Dus dat kan dan mooi na de verhuizing. Dan staan de meubeltjes ook, die komen vrijdag. Ik was wel alles denk ik, mensen zitten in de winkel aan de kleertjes maar ook aan de knuffels en pluche speelgoed. @ klachten: slechter slapen (wakker om een uur of 4 tot vlak voor het opstaan) en moeite/pijn met omdraaien, bandenpijn, pijn bij mijn rib (maag in de knel?), soms bijna flauwvallen en overgeven (vooral als ik het te warm krijg), rugpijn, vermoeidheid, incontinentie (gelukkig maar heel af en toe), afscheiding.
Haha fijn hè die zwangerschap.. Als je al die klachten en kwaaltjes op een rij zet.. Hier rugpijn, onrustige nachten, constant moeten plassen en vooral moemoemoe! Echt onvoorstelbaar, energieniveau is echt nul.
@ wassen haha. die 20 wasjes komt omdat ik de babyspullen in waszak was. en daar past niet zoveel in.( doe ik ivm met hondenharen die in wasmachine zitten. vind het zonde dat de babykleertjes daaronder zitten. ik heb bijv al 3 dekens. blauw / wit / ... dus dat waren al 3 wasjes. toen heb ik de wipstoel uitelkaar gehaald en gwassen ook die paste net in de waszak dus dat was weer 1 was. boxkleed gewassen ook weer een was. knuffels etc. en toen nog heeeeeel veel kleertjes. heb veel van schoonzujes gekregen t/m mt 74.
ik heb de laatste drie dagen dat ik de kleine ontzettend veel voel bewegen. en dan met name draaien en schuiven. deed tie anders nooit zo erg. vanmorge was het zelfs zo erg dat ik boven in mijn zij links een enorme bal voelde en tegelijk onder rechts in mijn buik en dat is niet zon prettig gevoel. dit deed hij wel zon 10 keer achterelkaar. het leken wel situps haha. of iets van uitstrekken. ik had gelezen dat je de kleine in deze weken juist wat minder zou gaan voelen omdat ze minder ruimte hebben. maar bij mij lijkt het averechts. het zou toch niet zo zijn dat de kleine eruit wil dat ie ineens zo druk is??
@Prachtigwonder: Hier ook zo een beweeglijke baby hoor ook al had ik ook gelezen dat ze normaal nu wat rustiger worden, hier dus helemaal niet Blijft gewoon lekker door trappelen en draaien voel bijna de hele dag wel iets verschuiven en idd dat gevoel van zich uitrekken heb ik hier ook vaak, voel ik ineens onderaan een druk en bovenaan steekt dan ineens haar kontje uit @Wassen: Ik heb me voorgenomen om alles rond de 35ste week te gaan wassen en dan ook ineens de ziekenhuistas klaar te maken. Vind het zonde om nu al alles te wassen en dan alles terug in de doos te stoppen want baby heeft nog geen kamertje en dus ook nog geen kleerkast. We leggen denk ik voorlopig alle eerste kleertjes in de commode of een extra kast op mijn zoontje zijn kamer. Oh en ik heb hier echt héél erg veel kleertjes dus volgens mij moet ik hier zeker 10 volle machines draaien voor ik erdoor ben (lakentjes, knuffels en tetradoeken incl. dan hé) En ik was trouwens voor de baby altijd met Le Chat is aangepast voor baby's en ruikt zo lekker! Ze hebben ook wasverzachter ervan en die heb ik ook gewoon altijd gebruikt bij mijn zoontje en nooit problemen mee gehad. @Klachten: Oh wat slaap ik de laatste dagen slecht Had zo gehoopt dat ik nog een paar weken lekker ging kunnen slapen maar eenmaal ik 's nachts begin te draaien komt er geen einde aan en lijk wel een walrus om me om te draaien in bed! Wat een onderneming zeg... Verdere klachten; maagzuur, rugpijn, moe, ... de gebruikelijke klachten dus Dromen jullie trouwens ook zo erg Ik droom echt over de meest rare dingen.. Vannacht droomde ik dat er een vrouw de hele tijd mijn vriend kwam versieren Wat was ik kwaad zeg Lijkt ook allemaal heel echt dan en kan dan echt verward wakker worden. @Ijzer: Las hier dat iemand een tekort had, ik had ook een licht tekort en ben dus ook aan de ijzertabletten, heb movicol zakjes gekregen voor mijn stoelgang want idd je stoelgang word er harder door. Maar niet dat ik er echt zoveel last van heb. @All: Bedankt voor de reacties op de foto's, zijn er zelf ook al erg blij mee Benieuwd naar de rest van de foto's! Ga nu de badkamer eerst gaan poetsen terwijl zoontje een paar uurtjes in het kinderdagverblijf gaan spelen is. En vanmiddag wanneer hij zijn dutje doet ga ik toch ook even terug in bed kruipen ben echt dood en doodmoe! Ohja nog een vraagje; bij wie staat de wieg/box al in de huiskamer? Wij gaan hem deze middag al zetten denk ik zo kan onze zoon er toch al wat aan gaan wennen of is dit nog erg vroeg?
@prachtigwonder: is een stuk goedkoper om extra waszakjes aan te schaffen dan 20 wasjes te draaien @bewegen: hier ook hoor, voel m veel meer dan eerst. Lijkt ook wel of ie enorm geworden is.
Hier voelt mijn ventje soms als ren tennisbal in een droogtrommel haha. Ik vind t wel gezellig soms vervelend als hij aan het spelen is met mijn blaas want dan moet ik steeds plassen haha.
Hier nu Jasper iets groter is, draai ik 3 wasmanden in 2 dagen weg aan was. Ik ben toch blij dat ik het niet in waszakjes hoef te doen
@jojogirl hier staat sinds afgelopen zaterdag boxkleed erin mobiel erboven kunnen de katten vast wennen . pfff ik kijk nu al uit naar het lekker liggen weer links ligt k#@&t rechts ligt k&$#@t en op m'n rug hoef ik al helemáál niet meer te liggen dadelijk nog maar dutje op de bank dat ligt wel relaxed
net controle gehad, hij ligt goed, hartje klopt goed, hij groeit goed joepie. En ik mag nog een extra groei echo over 3 weekjes. Lekker nog even naar ons hummeltje kijken. Heerlijk!
Toevallig heeft m'n vriend (hij is de huisman hier) vandaag de eerst baby-was gedaan . Sowieso zonder wasverzachter want we zijn allebei erg allergisch. Ik denk dat wij zo'n 3 wasjes moeten doen om alles t/m maat 68 gewassen te hebben. Vandaag de witte was gedaan, morgen de roze en dan nog knuffels en boxkleed. Vandaag heb ik een erg slechte dag, ik kan amper lopen van de pijn. Toch maar naar m'n werk gegaan, want soms wordt het minder na wat beweging, maar dat was geen succes dus weer lekker snel naar huis gegaan. Nog 7 halve dagen werken! Behalve bekkenpijn heb ik eigenlijk weinig klachten; af en toe brandend maagzuur (1-2x per week) en slecht slapen, maar dat komt ook weer door die bekkenpijn en omdat ik 2x per nacht moet plassen, vaak als ik er net in lig *zucht*. En overdag hoef ik helemaal niet zo vaak! Ben er ook achter gekomen dat zolang ik ontbijt met Optimel yoghurt met walnoten, ik geen last van verstopping krijg. Ontbijt ik met brood o.i.d., dan ga ik zo een paar dagen niet naar de wc. Zaterdag ga ik naar mijn voorlopig laatste concert . Ik ga niet zo veel uit, behalve naar concerten maar de laatste maanden heb ik er heel wat over geslagen. Zaterdag speelt een vriend uit Frankrijk met zijn band in de buurt en aangezien ik hem al 1,5 jaar niet gezien heb, wil ik dat niet missen. Gelukkig hebben ze in dat zaaltje barkrukken dus ik kan zitten
Ik heb hier vanaf het weekend steeds iemand in mijn ribben hangen. Af en toe moet ik helemaal achter over hangen omdat de kleine het nodig vind om tegen mijn ribben aan te liggen. Mini mensje kickt ook steeds in mijn rechter zij. Voelt net of daar een blauw plek zit Verder slaap ik goed en heb ik geen klachten op mijn rug na. Wat dat betreft heb ik een hele fijne zwangerschap. Was een paar weken terug al zo stout geweest om wasjes te draaien maar denk dat ik over een week of 2 de stoute schoenen weer aantrek om vervolgens alles nog een keer te wassen
hebben jullie in je kraampakket zoogcompressen zitten?? hier niet zag ik van de week.. heb je die echt nodig?
heb ze zelf bij de etos gehaald je weet maar nooit , kraampakket heb ik nog niet binnen ik ben overgstapt van verzekeraar en nu nog steeds geen polisnummer dus kan nog niks aanvragen of naar de tandarts gaan (terwijl ik verrek van de pijn )
Hier zaten die ook niet in het kraampakket. Die moet je gewoon zelf aanschaffen. Er zijn veel verschillende soorten, ik heb er toen een aantal geprobeerd voor ik de juiste voor mij had gevonden. ik vond de 1 te snel doorlekken, de ander verschoof te veel, de ander broeide etc etc.
Hier zaten geen zoogcompressen in het kraampakket. Die van kruidvat blijken goed te zijn. Heb ik namelijk veel positieve verhalen over gehoord. Of ze echt nodig zijn weet ik niet maar uit voorzorg zou je altijd een doosje kunnen halen.
Ik heb alles weg gewassen maar ik heb alleen maar 50/56 en een paar dingetjes 62. Maat 68 en groter schaf ik pas later aan. He ik bij de eerste ook veel voor gekregen van de kraamvisite.
Zo, ik heb ook weer een beetje puf gekregen om te lezen. Volgens mij hier ook geen borstcompressen in het kraampakket. Ik heb er wel nog liggen uit babydozen van de geboorte van Stan. De vorige keer zijn de vliezen pas spontaan gebroken tijdens de eerste persweeen.