Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Kraampakket: Doen ze niet aan in Nieuw-Zeeland, ik moet alles zelf kopen. Oh, well ;)

@Wassen: Ga ik eerdaags weleens een keer doen, can't be bothered

@Wieg: Idem, zoonlief zal de eerste maanden bij ons op de kamer slapen

@Voortgang: Gisteren op controle geweest, alles jofel-jofel-jofel. Het enige jammere is dat de praktijk gaat opdoeken, de kans op een thuisbevalling wordt steeds kleiner. Als ik pas in april beval, heb ik 'maar' 2 verloskundigen, en in NZ is de wet dat er 2 aan je bed moeten staan bij een thuisbevalling. Ik kan ze moeilijk allebei inpikken ;) We zien wel hoe het gaat.

Volgende week vrijdag groeiecho! :D Weer fijn spieken naar onze kleine vent!

2. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @zoogcompressen: Ik had bij mijn zoontje die van het kruidvat, echt super tevreden van, lekker zacht en lekten niet door.
    Heb er verschillende geprobeerd maar telkens terug naar kruidvat compressen :)
    Nu heb ik op de geboortelijst lilly padz erop geplaats is mss wel wat eleganter om onder kledij te gaan dragen :D
    Als je borstvoeding gaat geven zijn borstcompressen echt nodig hoor. Terwijl mijn zoontje aan de ene kant dronk dan spoot de melk er de andere borst uit:)

3. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow tof, ik zie t echt voor me.. Haha!

4. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat zijn lilly padz? Ik heb voor de zekerheid een doosje zoogcompressen gehaald bij Kruidvat, tegelijk met de luiers die in de aanbieding waren :D
    Ik heb een "uitgebreid" kraampakket van Natalis: Natalis kraampakket uitgebreid - Babyshoppen.
    Hier zit 1 stretchbroekje in, maar op de kraamlijst van de kraamzorg staat dat je er 5 zou moeten hebben. Ook zit er maar 1 kraammatras in (op lijst staat dat je er 2 nodig hebt) en de wondkompressen zijn ook kleiner dan op de lijst aangegeven staat. Zouden jullie extra stretchbroekjes, kraammatras en wondkompressen halen?

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Oh, daar had ik echt helemaal geen last van! Heb toch 8 mnd borstvoeding gegeven, maar misschien maximaal 1 pak borstcompressen opgemaakt?...

6. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ uitzet: gisteren bij Zeeman weer een leuk jurkje gekocht in de uitverkoop in maat 62/68! Heb er inmiddels 3 in die maat, oeps! Zullen ook nog wel e.e.a. krijgen (jurkjes zijn leuker weggeven dan broekje/shirtje?) Heb nog helemaal geen broekjes en shirtjes in die maat.

In maat 50/56 alleen maar broekjes met shirtjes. 2x 50, 2x 50/56 en 2x 56. Nog wel verstandig om in beide maten nog een broekje en shirtje te halen denk ik? En ik wilde ook een jasje halen in maat 50/56

@ Zoogcompressen: heb ik inmiddels 2 doosjes van: 1 van etos en 1 van natusan (was laatst actie met voordeelkaart).

7. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @aanvullen kraampakket: ik heb bij de hema een waterdichte matrasbeschermer gekocht, die ligt al op bed (onder gewone molton en hoeslaken) en qua stretchbroekjes heb ik een aantal grote maat boxershortjes gekocht, lijkt me fijner dan die stretchdingen.

Maar ik wil in het ziekenhuis bevallen en t is de eerste dus misschien denk ik wel verkeerd hoor!

8. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

waar zijn eigenlijk die strechtchbroekjes voor? ik zag er idd 1 in de kraampakket maar geen idee waar het echt voor dient?

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Jolie: Ja echt heel elegant hoor :D

@chikai: Had ik echt heel veel last van, vooral de eerste maanden dan na een maand of 3-4 was mijn melkproductie ook mooi op peil en dan verloor ik maar enkele drupjes tijdens het voeden en naar het einde toe lekte ik niet meer (uiteindelijk 15maand de borst gegeven)
    Ik werd 's nachts soms ook helemaal nat wakker dat mijn borsten begonnen te lekken.. Hier dus echt hele dozen borstcompressen opgebruikt de eerste maanden.

@Steph80: Zijn een soort van borstcompressen die een natuurlijke druk uitoefenen op je tepels, zijn siliconen compressen en helemaal niet zo dik en zichtbaar als andere compressen, is net iets mooier denk ik als je in de zomer een spannend topje aanhebt ;)
    Moet je maar eens googlen, ik heb er toch al veel goeie verhalen over gehoord en zou ze ook enkel gebruiken tussen voedingen hoor niet tijdens het voeden want dan lek ik hoogstwaarschijnlijk weer heel erg en stop ik er gewone compressen in :)

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hier in het ziekenhuis ook van die sexy stretchbroekjes aan :D houden het kraamverband beter op zijn plaats en is makkelijker de eerste dagen.

11. prachtigwonder

ik heb zon zin om te bevallen. ik wou dat ik verder was!! ik heb gisteren wat bevallingsfilmpjes zitten kijken. en op het moment dat het kind eruit floepte en huilde en op de borst lag zit ik bijna mee te huilen. lijkt mij zon mooi moment! ik kan bijna niet wachten!!
    hier nog wel de angst dat de kleine ineens besluit er mee te stoppen voordat het geboren word brrr... hoe krijg ik die enge gedachte uit mijn hoofd?

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb best wat van die stretch broekjes verslaten. OOk al had ik van die oma onderbroeken gekocht voor het kraamverband ( want wat is dat achterlijk groot) , in die stretch broekjes zat het veel beter.

Al dat bloed wat ik na de bevalling nog verloren heb vond ik veel erger dan de bevalling :p Blegh. rotzooi.

13. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Die kraamverbanden zijn inderdaad huge! Misschien toch maar een paar extra stretchbroekjes kopen en wat grote onderbroeken. Je blijft kopen he? ;)

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb toen van die grote goedkope onderbroeken bij h&m gehaald. Zaten tussen een gewone onderbroek en een kleine boxershort in. En dan gewoon een paar maten te groot zeg maar. 2x zo'n 3 pack

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Lastige is dat ik normaal al vaak de grootste maat heb (48).....

16. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

@gebakje, waar koop je die stretch broekjes.
    Hier aan het wachten op babykamer, zou om 12.40 komen. Zin in!!!

17. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Charly: SPANNEND! Die van ons komt morgen :)

Is wel interessant van die stretchbroekjes. Die kan je vast bij de drogist kopen? Naast het kraampakket.

18. prachtigwonder

doe je die stetchbroekjes onder je gewone onderbroek?

19. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    De borstcompressen heb ik de vorige keer helemaal niet gebruikt. Vandaar dat k alles nog heb.
    De stretchbroekjes heb ik toen allemaal van het ziekenhuis gebruikt. Ik heb niet gekeken hoeveel er in het pakket zitten. Eerst maar kijken hoe alles loopt. Misschien moet manlief anders tegen die tijd op pad.

@prachtigwonder; de stretchbroekjes zijn in plaats van de onderbroeken.

20. prachtigwonder

ow hihi:) waar kan je die kopen?? in het kraampakket zit er namelijk maar 1. is een beetje onfris om die een hele week aan te houden he;)

Deel Deze Pagina