@kahlen: mooie buik! ik heb ook af en toe het idee dat mijn buik ineens gegroeid is? dus volgens mij kan het wel
ooooh wat erg na eerst net ijs gegeten de hebben had ik nog een beetje trek. en heb ik 3 witte boterhammen op. met kipsatesalade. en 1tje met gerookte kip salade. ( die was trouwens niet lekker ) ik eet deze week ineens voor 3 personen. met avondeten had ik ook al een bord vol prak met vis!! en daarna nog pap op. waar laat ik het toch?? en het is niet eens te zien aan mijn lichaam haha.
Met die voedingsbeha's is inderdaad een beetje vaag: je moet ze meteen hebben na de bevalling maar kunt ze pas kopen na de bevalling omdat dat beter schijnt te zijn. Mijn borsten waren na de eerste 12 weken al een cupmaat gegroeid en nu groeien ze weer. Moeilijk in te schatten wat je nodig hebt straks. En je moet ze toch echt zelf passen. Lijkt me trouwens wel lastig met lekkende borsten passen haha
Ik zit net te denken, ik had er een oude van mijn zus. En mijn schoonmoeder heeft toen ik bevallen was (dag paar dagen later) hier in het dorp een paar bh's gekocht. Ik gepast en de rest heeft ze terug gebracht. Ik had er 1 (goede, lekkere) zonder beugels, maar die droeg ik de eerste tijd erg veel... Dus als je een goede hebt koop er dan gelijk nog een ik droeg hem Snachts ook. (anders was het bed nat..)
de medelas voedings bhs schijnen eigenlijk altijd te passen. je hebt daar s m l xl in. ik heb normaal 75c nu denk ik een d. maar deze bh's schijnen wat mee te groeien. dus dat is wel een oplossing denk ik.
nu ga ik geen bevallingsfilmpjes meer kijken haha. ik word er zo emotioneel van pfff.. zo ken ik mezelf helemaal niet. ik sta te springen om zelf te bevallen ik ben totaal niet bang voor de pijn gelukkig. ik denk alleen maar om de kleine te gaan zien. waarom doen ze altijd je shirt helemaal omhoog. ik hou daar helemaal niet van om zo in mijn naki te liggen. laat mijn bevalshirt maar gewoon over mijn borsten hoor!! voor de foto's ook iets aangenamer vind ik.
Haha ik wil echt absoluut geen foto's van de bevalling, dat scheelt enorm Denk dat t me dan weinig uit maakt hoe ik er bij lig maar hoef dat niet op de foto. En daarna kan ook op de foto zonder het hele hebben en houwen mee te fotograferen
Tijdens het bevallen heb je geen idee hoe je er bij ligt hoor, en dan maakt het je echt niets meer uit Maar goed, hier ook alleen foto's van een trotse papa die de navelstreng door knipt, en daarna van de kleine op mijn buik. ( zonder te veel details) BH: ik heb die van de hema gehad bij Jasper, en die vallen wat strak uit, de omvang dan. Verder zat hij goed. En ik had er 1 online besteld, bij wehkamp of zo. Ook in de maten s/m/l/xl en die viel ook net 1 maatje strakker uit. En snachts ook gedragen, anders bleven de zoogcompressen niet zitten en was het bed drijf nat.
Wat een lief buikje en nog een heerlijk slank lijntje heb je. Mijn buik maakte 3 weken geleden ineens een groeispurt en dat bleek toen ook uit de groeiecho. In 3 weken tijd was de baby in buik qua groei 5 weken verder. Hier een foto van mijn buik. Lekker groot vergeleken die van jouw Kahlen.
@ babykamer: werd vanmorgen bezorgd. Waren 16 collo in totaal! 4 dozen voor het ledikantje, 4 voor de kast, 3 voor de commode, wandplank, bladvergroter, badje met toebehoren, standaard en een zak beddegoed. De hele babykamer ligt vol met dozen. Heb zin om alles in elkaar te zetten maar ML is nog erg druk met dingen voor de verhuizing dus ik zal even geduld moeten hebben... Hier weer een buikfoto, 32 weken!
haha nou mijn kennende maakt mij het wel degelijk uit of ik iets aan heb of niet heb nu al moeite met mezelf bloot te geven voor manlief laat staan voor nog een paar mensen daarbij.maar dat komt denk ik meer door mijn verleden dat ik me daar iets in terugtrek... dus voor mij word het echt een nachthemd. en die rollen ze maar lekker op tot mijn voorgevel en verder komen ze niet ik zal dit van tevoren wel even aangeven aan de vk dat ik dat niet wil hebben. mischien een beetje aanstellerij van mij. maar tijdens de bevalling al genoeg stress en dan wil ik dat er niet bijhebben.
Ik dacht dat van te voren ook, lekker gewoon een nachthemd of shirt aan. Maar op het moment zelf kwam ik net uit bad (had ik weeën liggen opvangen) m'n vliezen werden gebroken en toen had ik zulke lange persweeën, dat ik er niet meer aan heb gedacht dat ik niets aan had. Daar was ik echt totaal niet mee bezig. De eerste foto's zijn van Thijs bij mij, intieme details netjes afgedekt met hydrofiele doeken en van het doorknippen van de navelstreng. En toen kreeg ik het koud! Dus lekker dekbed eroverheen! Bh's: ik heb voedingsbh's van de hema en een meegroeibh. Ik draag deze nu al langere tijd, ze zijn wat groter en zitten gewoon fijner. Ben benieuwd of ik ze na de bevalling ook nog aankan of dat ik dan toch nog andere moet kopen.
Ik neem iets van een oud shirt mee om aan te trekken, je ligt toch met je onderkant bloot (eerst onder deken denk ik?) en als de kleine dan op je buik wordt gelegd is het niet zo erg als er vlekken in het shirt komen. Ben best wel preuts dus lijkt me niks zo in me nakie maar ja je kan niet anders...
Ik ga morgen met schoonzus te shoppen. Ga een paar van die big shirts halen voor de bevalling. Nou ja, in ieder geval het stukje tot uitdrijving. Van mij hoeft het allemaal ook niet zo 'bloot'. Hier ook geen foto's van de intieme delen. Schoonmoeke vanmorgen de wieg vast langs gebracht. Die staat vast op onze kamer. Dan staat alles maar weer klaar. Heb zo'n vreemd voor gevoel dat de kleine de 40wk niet gaat halen. Hebben jullie ook zo'n gevoel?
Vanmiddag weer een setje kleertjes gekocht, in de opruiming bij de Hema. Zo'n joggingbroekje met shirtje en zie net op de site de vestjes ook nog dus die ga ik nog even bestellen. Zit me alleen wel te bedenken dat dit wel alleen voor een meisje kan vanwege het roze bij de zak en ik wilde eigenlijk de eerste maatjes 50-56-62 neutraal houden voor eventueel een volgende van het andere geslacht haha. Maat 50 is aardig neutraal gelukkig wat ik nu heb maar in maat 56 toch een paar dingen met roze en in maat 62 alleen nog maar jurkjes. Maar goed heb nog niet zoveel.
Hey meiden Zo ben echt bang dat de kleine meid vroeg gaat komen. Ik voel haar hoofdje nu heel duidelijk van onder en heb ook veel last van onderbuik en schaamstreek...zal me niks verbazen als ze al bijna ingedaald is. Woensdag even verloskundige om advies vragen. We zijn iig over, en morgen dan echt daar wonen. Laatste dingen worden morgen gedaan en mijn kamer en babyspul is verder al klaar. Zal t weekend foto's maken en hier laten zien!
ik heb toevallig gelezen op uhh.. ben het even kwijt. dat de baby al vanaf 31 weken begint met indalen. de meeste babys zijn voor de 35 weken helemaal ingedaald ( op uitzonderingen na ) dus opzich denk ik dat het wel zou kunnen hoor dat de kleine is ingedaald.mischien dat je daarom zon last hebt van je schaamstreek en onderbuik. maar hoef niet persee dat je gaat bevallen denk ik. is alleen niet zon prettig gevoel al zo vroeg die druk.. ik heb ook het idee dat mijn kleine al heel laag zit. heb snachts gewoon van die ploppen dat ik mijn urine al voel lopen. dan is het snel haasten naar de wc. ik voel ook in mijn schaamstreek bewegingen. ( voel ook aan de buitenkant bewegen zo laag) echt bij mijn schaamhaar zeg maar dan lijkt mij dat de kleine wel erg laag zit of niet? of hebben meer mensen dat?maarja het is mijn eerste dus ik weet ook niet goed wat ik moet voelen.. heb wel het idee dat deze kleine ook niet tot het eind blijft zitten.
@ Bamjolan: dat is idd wel vroeg, dat ze nu al ingedaald is. Met eerste kindjes gebeurt dat soms al rond deze tijd (30-32 weken) maar met latere kindjes vaak pas later. Hopelijk blijft ze nog even zitten. Wel fijn dat jullie morgen over gaan!