yup hier ook heel sterk dat gevoel ik zeg carnaval ,waarom weet ik niet zus van vl had ook gedroomd met carnaval in het ziekehuis ,hadden de avond ervoor besloten om toch maar in het zh te bevallen toeval of ??
Bedankt meiden, ik vraag woensdag de verlos wel even om advies of dit normaal is. Prachtigwonder, klopt wel idd maar dat is bij eerste kindjes vaak wel zo. Maar mijn andere 2 waren pas rond 35/36 weken, vandaar dat ik me zorgen maak, ook ivm haar grootte zeg maar. Brrr gelukkig alles in huis haha
Ik heb echt t gevoel dat hij nog wel een tijdje bij mij blijft sowieso 38 weken maar ik zou ook niet verbaasd zijn als hij het heel comfortabel vind in mijn buik en 42 weken blijft chillen.
ooh haha dat ben ik weer hihi. de kleine bleek bij je laatste echo een groeispurt gehad te hebben toch? ( of was jij dat niet? ) gus ik raak ook al zwangerschapsdement haha. maar konden ze met de laatste echo niet zien hoe je kleine lag? en inderdaad meid je hebt alles in huis, en je bent gelukkig al bijna 31 weekjes. en elke dag en week dat het blijft zitten is meegenomen. hopelijk blijft de uk nog even zitten in iedergeval tot ong de 34 weekjes zodat de longetjes ietsje verder zijn gerijpt. en hopelijk tot na de 37 weekjes. ik ga voor je duimen!!
Potverdorie! (ZP past m'n scheldwoord automatisch aan zie ik) Klote jeuk! (Sorry voor de taal) Mijn arts heeft echt een heel raar beleid! Ik ben ondergedoseerd, en mag nu de medictie niet verhogen, terwijl mijn dosis nog niet eens minimaal toereikend is. Hij heeft m'n bloed niet nuchter laten bepalen EN de uitslag zegt dus niets, zoals in het nieuwe beleid omschreven staat. De jeuk is de leidraad en ik ben eerder cholestase patiënt geweest, dus volgens protocol moet ik nauwlettend in de gaten gehouden worden en dus ook de juiste dosis medicatie krijgen. Dat betekent dus niet even bloed prikken en een week wachten. Maandag gaan we contact opnemen met een academisch ziekenhuis voor een second opinion en het maakt me niet uit hoe ver ik daar voor moet rijden. Het begint gewoon weer op 3 jaar geleden te lijken, wederom houdt de arts zich niet eens aan de richtlijnen. Het voelt alsof hij met de gezondheid van mij en mijn kindje speelt. Destijds durfde ik niet voor mezelf op te komen maar kom op zeg, ik ga ons kindje toch niet in gevaar brengen? Wat is dit toch met die afwachtende houding? Hoe kan het dat een arts in een academisch ziekenhuis iemand anders met 36.6 weken inleidt uit voorzorg en Lila tot 40 weken gezeten heeft met alle risico's van dien? En achteraf bleek dat dat inderdaad niet oké was en dat het beleid aangepast is? Hoe kan het dat mijn arts nu weer een afwachtende houding aanneemt? Ik hoop dat m'n hoofd stopt met malen en ik dit weekend een beetje aan rust toekom. Ik ga in ieder geval een tablet extra nemen. Ik mag meting gewicht tussen de 1000 en 1500 mag hebben en met 4 tabletten zit ik aan de 1200. Risico van overdosering? Diarree.. that's it. Sorry voor mijn geklaag, moest het ff kwijt. We zijn hartstikke bezorgd en die jeuk, die wens ik écht niemand toe.. Hij zit onderhuids, dus krabben of smeren heeft geen enkele zin. En dan het meest onder de voeten en in de handpalmen, gekmakend! *diepe, diepe, diepe zucht*
Hier is de baby ook al een heel eind ingedaald, was niets mis mee volgens de VK en de gyn, en voor mij ook niet de eerste.
Dat is geen geklaag, masr gewoon nare realiteit voor jou. Goed dat je nu zelf,intiatief neemt voor een second opinon. Want zo door gaan, als was het alleen maar door het onvertrouwen in de arts, is noet goed, noet voor jou en ook niet voor de kleine. Heel veel sterkte ermee. Je maakt me dankbaar dat ik dit niet hebt. Ik merk dat ik veel loop te klagen, maar zo zwaar als jij heb ik het denk ik toch niet.
Hherlijk toch, als ze al een beetje zijn ingedaald (tenminste als het hoofdje naar beneden ligt ) Die van mij drijft nog alle kanten op. ik had ook liever gehad dat koppie naar beneden en alvast een beetje in het bekken lag. Volgens mij hoeft dat helemaal niet op vroeggeboorte te wijzen.
Ieder z'n eigen zorgen toch, die kun je toch niet vergelijken, ze mogen er allemaal zijn! Wel fijn dat ik jou zo dan toch positiviteit over je eigen situatie bied. Tnx voor je sterktewensen, ik weet helaas wat me nog te wachten staat en dat maakt me niet veel blijer. Maar dit keer laten we ons niet meer ondersneeuwen door een arts met attitude. Ik geloof niet dat hij opzettelijk risico wil lopen, maar hij loopt ook niet erg warm voor info inwinnen bij kundigere collega's of zich er verder in verdiepen. Het is toch erg dat de VK en ik zelf meer weten over het nieuwste beleid dan hij?
Goed zo lilalief, secomd opinion en voor jezelf opkomen! Wat een gedoe en ellende van de jeuk. Hele dikke knuffel en sterkte!
Tnx! Kreeg net een berichtje op fb van m'n oud VK, zelfs zij gaf me blijk, terwijl m'n gyn een goede vriend van haar is. Zegt ook wel wat lijkt mij..
Ja dat is wel bizar! Ik zag bij je onderschrift dat je ene kindje voor de bevalling is gestorven en de andere erna? Heb ik dat goed begrepen? Staat daar ergens nog wat over te lezen hier op het forum? Want dat heb ik gemist. Wat erg om dat mee te moeten maken!
En terecht dat je voor een second opinion gaat. Zeker als het vertrouwen in je gyn zo gedaald is, zou ik een ander nemen. Zeker in jou situatie.
Ow Lilalief wat naar! Zo snel mogelijk andere arts consulteren hoor! Is al ellende genoeg voor je, langer lijden dan nodig zit je helemaal niet op te wachten!
Ik wist ook niet dat het lichamelijk mogelijk was om zo lang wakker te blijven.. Oh nee, gelukkig niet! Lila is een kerngezonde bijna 3-jarige peuter. De vlinders staan voor mijn miskramen en ons dochtertje Juli hebben we inderdaad moeten laten gaan tijdens de zwangerschap. Dat was inderdaad heel heftig (en dat is het nog steeds wel) en het maakt me nu extra bang om nog een kindje te moeten verliezen. Ik ben gelukkig nog niet aan het doem-denken, maar feit is gewoon dat er kans is op foetale hartdood aan het einde van de zwangerschap wanneer je cholestase hebt. Als je iets wilt lezen over Juli dan kan dat hier; http://www.zwangerschapspagina.nl/vlindertjes-17-t-m-24-weken/349011-afscheid-nemen-juli.html
Ik heb net de VK gebeld om hem ook even op de hoogte te stellen van alles, op aandringen van m'n man. Zegt 'ie dat hij druk is en hem, je komt zondagavond voor een pretecho toch? (Zonder te weten waar ik voor belde) Daar gingen m'n zwangerschapshormonen.. Ben in janken uitgebarsten. Nu gaat hij me straks terugbellen. Ik voel me zo lastig, maar tegelijkertijd is het ook gewoon te belangrijk! Heb er ook niet voor gekozen om zo'n rare, onpeilbare ziekte te krijgen.. Tnx voor jullie medeleven dames!
@Bamjolan; Fjn dat je bijna over bent. @Lilalief; heel veel sterkte meid. Volg je hart en ga voor die second opinion.