Ik koop luiers van Kruidvat of van Pampers. Gewoon newborn 2-5 kilo. Je verschoont wel minimaal 6 tot 8 keer per dag dus dat klopt wel (om de 3 uur voeding en verschonen). Ik koop gewoon 2 pakken, en de rest kan evt bij worden gehaald door vrienden of familie
in het begin hier ook newborn, die zijn anders van structuur (binnenkant) en neemt beter vocht en ontlasting op voor de kleintjes (wat mij verteld is) daarna gewoon de baby dry. ik heb bij de andere ook altijd pampers gebruikt. heb een paar keer een proefverpakking enzo van andere gebruikt, maar die vind ik veel dikker en harder dan pampers. zou goed kunnen dat de new baby de nieuwe new born is want ze hebben net alle pakken weer vernieuwd (ook de inhoud qua hoeveelheid) en mochten we iets te kort komen gaat vriend er gewoon om. hij gaat wel vaker om luiers en ik werk zelf bij de etos dus dat komt vast goed ik vind het trouwens altijd erg leuk als ik een nieuwe vader zie met een lijstje die op zoek gaat naar van alles... ze weten echt niet wat ze mee moeten nemen. altijd leuk om te helpen @claudje, hier bij oud en nieuwd ook ineens trillerig en draaierig? van de week toen ik uit geweest was weer. volgens mij is het bij mij van vermoeidheid?? hopelijk kan je vannacht wat beter slapen. @nesteldrang, het is nu weer wat minder, maar het is hier ook zo goed als klaar... gister nog het wiegje opgemaakt heerlijk hoe ik daarvan kan genieten hahaha. hier een foto van het wiegje (heeft vriend nog in gelegen, bij leah hebben we nieuwe bekleding er rond gemaakt.) en de kinderwagen. ik ga nu echt voor 'jongens' kleuren
Hier pampers newborn bij Jasper gebruikt, en kruidvat . Maar de pampers bevielen hier toch beter. Dus nu weer gewoon pampers. Hier gingen de eerste weken er ongeveer 8 luiers per dag doorheen. Ik heb denk ik 4 pakken maat 1 gebruikt, wel wat meer van maat 2. Bij maat 3 ben ik naar baby-dry gegaan.
Ik heb al de ramen gelapt en de gordijnen hangen en de meubeltjes staan in elkaar. Nu alle kleertjes en ander textiel wassen en strijken en in de kasten leggen. Geen zin in vandaag een gedeelte van de administratie gedaan. Mijn hemel wat heb ik een oerwoud aan papier sinds ik zwanger ben. Ik denk dat ik maar een baby-map ga aanmaken ofzo...
Ik durf eigenlijk niet te klagen want bij sommigen van jullie is mijn klaag zo peanuts haha maar ik ben vandaag al de hele dag super chagrijnig omdat ik zoooooo vreeeeeselijk verkouden ben. Ik krijg geen lucht gewoon en ik ben nu echt non stop verkouden. Is de ene verkoudheid over dan ben ik het een week niet en dan steekt er weer iemand mij aan en hop vreselijk verkouden. Ik ben een vat snot en slijm en ik slaap er voor geen meter van en ben trillerig en duizelig en gister viel ik bijna flauw in de douche. Grom grom.
Aaah mijn tepels zijn vochtig en ik heb smorgens een paar dagen achter elkaar op tepel hoogte een vlek op mijn truitje Wat is dat? T is doorzichtig en ik ruik niet naar zure melk ofzo?
Lekkende borsten met het eerste melk voor na de geboorte is dat. Dat kan al voor de bevalling gebeuren.
Hier is het ook een ***zooi! Wat een bende zo voor de verhuizing. Echt niet leuk meer. Heb er echt een zooitje van gemaakt. Kon gelukkig de brief van de kraamzorg nog terugvinden, die komen dinsdag langs, ik moet er dingen voor klaarleggen. Vandaag het bed uit elkaar gehaald en naar het nieuwe huis gebracht zodat het in elkaar gezet kan worden voor a.s. zaterdag. We slapen nu op het logeerbed de komende week. Nog 1 weekje volhouden. Gelukkig hebben we op de verhuisdag zelf veel hulp.
Hier helaas nog geen echte nesteldrang. Heb ik Stan ook niet gehad. Ach... Misschien komt het nog. Wel al de eerste dingen voor de bevallingstas klaargezet.
Hier ook nog geen nesteldrang, begon vorige keer zo rond de 34 weken dus zal over een week of twee wel beginnen. Lief heeft vandaag het ledikantje klaargezet, nu kan ik gaan opmaken, kleertjes klaarleggen en de laatste afwerkingen gaan doen. We twijfelen alleen of het bedje niet wat te laag staat, het matrasje bedoel ik dan. Naar mijn idee is het net te laag maar Lief is bang dat ons ukkie uit zijn bedje rolt als we het een matras-hoogte omhoog zetten (wat volgens mij wél moet). Nouja, komen we wel uit. Heb nog altijd niets getekend voor aan de muur, ben zó inspiratieloos. Doe niets dan bankhangen, inetten, lezen en slapen, voel me gewoon te ellendig om wat méér dan dit te doen. Blijf me ziek voelen, veel pijn, misselijk en erg slap. Kan me de laatste keer dat ik me redelijk voelde niet meer herinneren, hoop echt dat er binnenkort een klein wondertje gebeurt en dat ik me beter ga voelen. Mijn eetlust is nu echt volledig weg, eet alleen kleine beetjes omdat het moet maar het gaat absoluut niet van harte. Ben ook maar geïrriteerd, wil het liefst alleen zijn, kan niets hebben van Lief of van ons mannetje, alles is me teveel. Baal er zó van!!! Sorry voor mijn geklaag maar moest er weer eens even uit
absoluut geen geklaag hoor mamavanf is juist fijn als je het even van je af kan schrijven zeker als je je continue beroerd voelt en nergens puf voor hebt alvast een dikke knuf nog een paar weekjes
Klaag maar raak hoor! Is toch fijn als je t af en toe even kwijt kan! Hier een luie zondag maar wel laatste klusjes voor t kamertje gedaan en m'n dekentje is nagenoeg af. Alleen was ik metde laatste randjes bezig, heb t even weggelegd en ben nu m'n haaknaald kwijt. Zo stom, heb t hele huis al afgezocht, maar t ding is spoorloos verdwenen. Maar ja, morgen nieuwe halen en nog wéken de tijd
dames met een tweede kindje: hebben jullie ook dat dit kindje heel anders voelt? Bij de eerste trapte ze me bont en blauw bij wijze van spreken en sinds een aantal weken voel ik deze kleine in de verte zeg maar, vrij onderin en bijna niet aan de buitenkant te voelen.....heel anders....herkenbaar? Lilalief: fijn dat je zo snel terecht kan Top vriendin! Klagen: lekker van je af schrijven helpt een heleboel ik ben ook al een tijd niet te genieten, kortaf en er hoeft maar iets te gebeuren en ik snauw.....chronisch slaap tekort...bleh! is het al 22 maart? ben ook zo benieuwd naar onze kleine meid! knuffel voor jullie!!!
3kats herkenbaar. De eerste voelde ik dan zo af en toe eens. Deze schopt zich zelf zowat naar buiten via mijn navel En dat wel 20x per dag.
3kats ja, ik voel de tweede ook echt heel anders dan de eerste. Maar dat komt ook omdat de placenta voor ligt en dat was bij de eerste ook niet zo. Mijn zoontje had vaak de hik, deze niet. En nu zijn het meer tennisballen (kontje, voeten e.d.) die zich even heel duidelijk afzetten en ronddraaien. Dus echt wel verschillend ja!
@Luiers: Je moet vaak wat uitproberen, om het merk te vinden dat je zelf het prettigste vindt en die het beste om de bips van je baby passen @Nesteldrang: Nog geen last van. @MamaVanF: Knuffel! Wanneer zijn je nieuwe onderzoeken ook al weer? @3Kats: Nope, deze zwangerschap lijkt wel een kloon van de vorige. Hij is alleen 2.5 jaar later
thnx meiden, lief dat ik ff mag klagen Nieuwe onderzoeken lopen in principe, heb afgelopen week bloed laten prikken en er is nog een extra ontlastingsonderzoek. Maar voor mijn gevoel blijft dat toch enigszins oppervlakkig en ik verwacht dat ze ook hierin niets gaan vinden. Over twee weken moet ik terug voor de tweede intake en de uitslagen, het zal mij benieuwen. Dit kindje ligt heel anders dan mijn zoontje toen, dat was een echte dwarsligger tot ongeveer 35 weken, toen ging hij pas met zijn hoofdje naar beneden liggen. Wel als sterrenkijkertje maar hij is tijdens de persweeën nog gedraaid (AUW ) Hij had ook veel vaker de hik dan dit mannetje maar ze zijn wel allebei even beweeglijk. Al moet ik zeggen dat dit kindje harder in mijn ribben trappelt, maar hij zit ook best hoog én ligt al met zijn hoofdje naar beneden. Hij wil zich ook nog wel eens lekker uitrekken zodat ik een enorme druk voel op mijn blaas, tegelijk met een flinke schop in mijn ribben en maag
Ik ben benieuwd naar je dekentje. Ik heb hem nu 70 cm breed en pas 15 hoog, dus heb nog even te gaan. Dit kind voelt qua bewegen meer als mijn oudste. Meer duwen dan trappen. De 2e en 3e waren echte voetballers. Zijn nu ook drukke/aanwezige/moeite met zichzelf vermakende meiden. Oudste is een rustige, dromerige meid.
@gespannen: heb net geprobeerd een foto te maken maar slecht licht, dus upload er morgen wel eentje. Is simpel hoor, maar wel leuk.