Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hallo allemaal,

Ik had beloofd verslag te brengen van mijn bezoek aan die professor vandaag.

We zijn niet voor niets gegaan, volgens deze meneer hoor ik thuis in een academisch ziekenhuis en niet in de periferie.
    Mijn dosis medicatie is flink verhoogd!
    Hij heeft een echo gemaakt van mijn lever en gal en dacht een galsteen te zien.
    Over 6 weken heb ik een nieuwe afspraak bij hem en hij gaat regelen dat ik binnen een week, anderhalve week, een afspraak krijg bij een perinatoloog.
    Deze gaat mijn zwangerschap verder begeleiden en we gaan afspreken met welke termijn ik ingeleid ga worden om het zo veilig mogelijk te houden voor de baby.

Tot zover, ben blij dat we gehoord worden en dat Lila zo gezond ter wereld is gekomen!
    Wat hebben we aangemodderd met onkundige artsen destijds zeg..

2. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

fijn dat ze alles nu eens goed onder de loep hebben genomen en dat ze andere maatregelen gaan nemen:) super!!
    ik denk dat je er nu iets geruster in kan zijn en iets meer vertrouwen hebt. het blijft natuurlijk spannend maar je bent in goede handen nu:)

3. prachtigwonder

pffff hebbben jullie ook weleens van die momenten dat je even denk IK HOU HET NIET MEER VOL DIE LAATSTE WEKEN...
    dat je even de puf kwijt ben ..
    het lijkt wel of die laatste weken maanden duren haha.
    ik ben het echt goed zat! al die zorgen ..
    maarja aan de andere kant als die kleine er eenmaal is ben ik het denk ik alweer vergeten;)

4. prachtigwonder

iets vreemds. ik lijk een beetje roze verlies te hebben.
    in mijn inlegkruisje zag ik ooki ets heel lichtroze maar dacht dat het mijn afscheiding was die mischien zo opgedroogd was, dus ik ben gewoon in bad gegaan. en nu met afvegen tijdens het plassen zag ik ook een roze waterige vlekje op mijn wc papier. echt heeeeel lichtrose. ik dacht zal het dan van achter vandaan zijn want daar bloed ik ook weleens want heb een betje aanbeien maar nee hoor daar kwam niks af.

heel vreemd. want het is ook heel licht waterig roze op wc papier.
    doorschijnend roze bijna.

iemand idee wat dat is?

normaal gesproken als ik een bloeding heb is het bruin.roze en veel donkerder .nu is het het net rosig water. maarja maar iets van 1cm hoor dus weet niet zo goed wat ik daar mee moet,, zou dat vruchtwater kunnen zijn?

5. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    lilalief ooooh wat fijn meid een hele zorg minder lijkt me nu word er tenminste naar gekeken en iets aan gedaan TOP !!!!!
    prachtigwonder yup hier ook en ik ben vandaag pas 31 weekjes liggen doet pijn lopen doet pijn om nog maar te zwijgen over de rare fratsen die ik uit moet halen om op te staan :( kijk er echt enorm naar uit dat we onze bink vast kunnen houden en kunnen gaan genieten

6. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    uhm geen idee:( , als je het niet vertrouwt vk bellen

7. prachtigwonder

ik heb de vk een mailtje gestuurd want vond het toch wel heel vreemd. vooral omdat het rose water is. dan denk ik gelijk aan vruchtwater.. maar wieweet is het toch van mijn achterwerk of iets.. ik kijk het gewoon even aan.

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Joepie de poepie! :D

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Vluchttas: Volgens mijn VK is de kans dat ik voor de 39 weken beval minimaal, dus de tas zal rond de 37 weken klaarstaan

@Echo: Komende vrijdag heb ik er weer een :D

@jojogirl: Zo af en toe zie ik wel een woord voorbij komen in je posts (wenen, zetel) dat ik denk: "Huh? Oh ja, je bent Belgisch!" :)

@prachtigwonder: Hoop dat de VK je gerust kan stellen.

@Klagen: Het is zomer hier, en het is zo héét! Gelukkig regent het nu pijpenstelen, maar de afgelopen dagen was het 30 graden. Ik kwam nog maar nauwelijks vooruit, en dit gaat nog wel een paar maanden door :( Klaag, klaag, weeklaag!

10. prachtigwonder

hmnnn vreemd. ik dacht doe even een beetje gek beetje bewegen. en dan nog eens naar de wc om te kijken. maar kan niks opmerken hoor. heb een paar keer flink over mijn achterwerk gewreven om zeker te zijn dat het daar niet uit is gekomen. maar daar zie ikniks van. en heb even een paar mm wc in mijn va.. gewreven omte kijken of er wat roze in zit maar ook daar ondek ik niks van. alleen maar helder waterige afscheiding wat ik normaal heb. dus waar dat roz enou ineens vandaan kwam geeeeen idee. er komt nu iig helemaal niks. mischien iets te snel de vk een maitje gestuurd:) oeps..

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Het kan op zich geen kwaad om dit soort dingen bij te houden, misschien dat je er een patroon in ontdekt. En je VK neemt je dit vast niet kwalijk :)

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Tnx meiden, we zijn ook érg opgelucht!
    Gelukkig worden we beide nu goed in de gaten gehouden inderdaad, nu durf ik er meer op te vertrouwen dat met de baby ook alles goedkomt!
    Dan maar wat verder weg bevallen, ze hebben daar voor hem ook alle hulp wanneer ik vroeg ingeleid wordt.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wat fijn Lilalief!
    De baby heeft nu sowieso al heel veel goede kansen, maar ietsje rekken kan geen kwaad.
    Hopelijk houd je het nog eventjes vol!

Ik moet woensdag naar de verloskundige en ben zeer benieuwd!

14. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ lilalief, fijn dat er iemand je nu wel goed controleert. Ik hoop dat je komende weken goed doorkomt.
    @ prachtigwonder, rose waterig, geen idee. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik vorige keer met 33 weken me slijmpropje ben verloren, die was ook licht rose maar het rood binnenin.
    @ vluchttas, nou hier staatie klaar hoor, geeft me ook wat rust in me hoofd.

Gisteravond en vanochtend een gemene steek in me onderbuik gehad, dat ik alleen ff auw auw auw kon zeggen, duurde denk ik 20 sec.
    Morgen weer controle benieuwd hoe ukkie ligt miss is tie aan t proberen in te dalen.

15. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wie heeft er trouwens nog meer van die fijne pijnscheuten in de onderbuik als ze niest? Tegenwoordig ben ik: "Hatsjie! Au! Au! Au!"

16. prachtigwonder

haha dat heb ik ook dus, ik nies tegenwoordig met mijn mond open zodat de druk wegkan. is niet zo fris maarja als het pijn kan besparen graag;)

17. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @lila: fijn!!! Gelukkig niet voor niets actie ondernomen!
    @klagen: hier eigenlijk vandaag niks te klagen. Best gek want eerste dagje thuis ipv werk en nu lijkt het net of het om niks is dat ik eerder gestopt ben.. Maar als ik bedenk hoe ik me de afgelopen weken voelde weet ik gelukkig beter..

18. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Ja, ik, au!

Je moet je een soort van voorbereiden, niet van tevoren aanspannen maar op het moment dat je niest die spieren aantrekken om de klap op te vangen.
    Als je van tevoren aanspant uit angst voor de pijn dan heb je niets meer om mee op te vangen!

19. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    Hier kan ik ook 59 uur krijgen omdat we een kindje onder de 4 jaar hebben en omdat maart een rustige periode is kunnen en mogen ze de mens meer uren geven....dat is het verhaal wat ons is verteld.
    Ik kijk het ook even aan en even nakijken bij de verzekering hoe het zit met eigen bijdrage en wat ik terug krijg en wat van mijn eigen risico afgaat.

20. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    jep!
    het prettigste met niezen is mijn benen optrekken, maar ja in het openbaar....;)

Deel Deze Pagina