Tjonge, het heeft bij een aantal goed gerommeld dan vannacht. Hier rommelde het ook aardig. Heb de laatste 2 weken al erg last van harde buiken (30 op een dag) moet ook nog rustiger aan doen. Maar meestal in rust zijn ze er bijna niet. Gisteravond lag ik op de bank en kreeg ik wat menstruatie achtige pijn en steeds harde buiken. In bed bleef dit komen, steeds om de 10 minuten. Ik had mezelf voor genomen om het nog een half uurtje af te wachten en toen is het gelukkig weggezakt en ben ik in slaap gevallen gelukkig. Nu geen last meer alleen een beetje zeurderig gevoel onderin mn buik. Ik denk dat het komt doordat het kindje steeds de ene keer met de billetjes aan de re kant van mn navel ligt en de voetjes aan de linkerkant en de andere keer precies andersom. Het is ook erg druk. Ik ga er vanuit dat dat het is en het indalen. Vorige week zat alles nog potdicht dus maak me ook geen zorgen. Maar nu het eind zo nadert merk ik dat je er wel meer bij na gaat denken
Hi Ladies, hier alles nog rustig, 32 weken vandaag, gaat wel hard hoor! Onverwachts rustig dagje, kraamzorg zou komen maar belde af omdat ze niet door de sneeuw kwam. Moest vanmiddag voor intake gesprek naar de vk (beval in het zh, dus voor de nazorg) maar heb ik zelf afgebeld. VL wil liever niet dat ik de weg op ga, haha. Twee andere afspraken vanmiddag en vanavond ook maar afgezegd, dus dagje rommelen in huis. Ook wel lekker. Nog twee weken werken, dan verlof, heb er zin in. Ga dan ook pas alle lijstjes afwerken, alhoewel ik me niet kan inhouden met de uitverkoop. Alles zit nu in een doos dus kan niet wachten om te gaan wassen en inruimen, daarna nog ff lekker shoppen. Ik kreeg ook vanmorgen de melding dat ik de kruidvat tas kan gaan halen, kan tot 11 april dus geen haast. FF n vraagje, hebben jullie al nagedacht over en/of ervaring met evt pijnbestrijding bij de bevalling? Niet dat ik daar direct voor ga maar wil me wel graag voorbereiden.
@ lym: over pijnbestrijdng: geen ervaring maar wel wensen ik wil het liefst geen pijnbestrijding (want ik vind die naald zo dood eng van een ruggenprik!) maar als het echt niet gaat dan wil ik hem wel.
@ bibi, harde buiken, hou die wel in de gaten. Is vaak een indicatie dat je het rustiger aan moet doen. Luister goed naar je lichaam. @ pijn bestrijding, hier hoop ik niks nodig te hebben, vorige keer ook niet. Een ruggeprik voor de pijn wil ik niet omdat ze niet weten of datie werkt. Mijn wervels zijn iets anders, omdat ik 5 jr geleden me rug heb gebroken. @ vluchttas, ik wel al, omdat het de vorige keer al met 32 weken ging rommelen.
klaagmodus - on- bluh ik baal echt even. Ik zit in een reintegratie traject omdat ik vorig jaar in een burn out belandde omdat mijn moeder gediagnostiseerd werd met ongeneeslijke kanker en het ging totaal niet goed met mij en de band met mijn moeder en de druk van haar ziekte en de mega giga druk op mijn werk met allerlei perikelen waardoor ik omklapte. Letterlijk. Ik viel flauw, verging van de pijn in mijn lichaam. Ik heb een paar weken rust genomen en ben sinds dien aan het reintegreren. Dit heeft nu al een jaar geduurd met het effect dat het nu wel redelijk goed met mij gaat. Mijn zwangerschap brengt mij ook ontzettend veel liefde en blijdschap en positiviteit, ik ben er van overtuigd dat dat mee heeft geholpen met mijn herstel. Ondanks dat ben ik wel snel vermoeid en is mijn energie pijl nog steeds niet wat het geweest was, maar ja ik ben zwanger dus kan niet zo goed vergelijken want een zwangerschap vergt ook veel van je lichaam (en ik ben een type die maar door en door en door gaat, tot ik er letterlijk bij neerval...) maar goed ik werk nu ipv 4x 8 uur op een dag, 4x6 uur. En dat gaat goed. En ik had mij voor genomen om zo lang mogelijk door te blijven werken. Maar ik kwakkel zo onwijs met mijn gezondheid (steeds super verkouden waardoor ik nu tot 2x toe mij ziek heb moeten melden) en mijn werk zegt dat als het nu niet beter gaat met mijn gezondheid, dat ik verplicht ben 6 weken van te voren verlof op te nemen. Dat werkt zo tegenstrijdig met wat ik wil. Ik heb zo weinig last van mijn zwangerschap dat ik denk: verdorie ik KAN HEUS WEL tot 4 weken van te voren werken. Aan de andere kant val ik soms om van vermoeidheid maar ja wat wil je, ik ga trouwen volgende week, krijg een baby, ben aan het reintegreren, heb een verbouwing achter de rug, moet allerlei babyspullen kopen, kamer inrichten en dan ook nog mega veel sociale dingen die ik moet nakomen. Niet zo gek dat ik moe ben. Daarnaast ga ik minder verdienen omdat ik een taak af ga stoten. Ook al voor mijn gezondheid. (ik had 2 functies tegelijkertijd en dat is te veel voor mij). En daarbij is er een grote kans dat ik voor mijn "ziekte jaar" verstrijkt, ik niet precies op de 32 uur zit voor ik met verlof ga en daardoor 30% gekort wordt op de uren dat ik nog niet volledig draai. (dat zou dan in mijn geval 4 uur per week zijn) Maar ik voel me steeds alsof ik faal Zo'n rotgevoel is dat. Ik wil gewoon alles kunnen en omdat ik dat niet kan, wordt ik financieel gestraft, zo voelt het voor mij En daarbij gaat opeens alles kapot in huis. Vaatwasser, stofzuiger, beeldscherm computer. pfffffff. zo moest het even van mij afschrijven haha sorry voor mijn geklaag. Klaagmodus -off-
Heh Kahlen, dat is allemaal niet niks zeg! Kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt, het is ook erg veel bij elkaar. Wel super joh, volgende week trouwen Ik ken het gevoel van financieel gestraft te worden, het ik ook vreselijk frustrerend dat je in je hoofd alles kan en wil maar dat je lijf niet meewerkt. Je erbij neerleggen doe je niet zomaar maar uiteindelijk heb je daar geen keus meer in, als je niet terug bij af wil raken (ik spreek helaas uit ervaring). Wat is trouwens een nannycare-matrasje? Lila, wat goed dat je nu zo serieus genomen wordt, fijn dat je gehoord bent en dat je nu de juiste hulp krijgt! Hier nog geen vluchttas, ga ik denk ik vandeweek eens over nadenken. Weet nog niet precies wat ik erin ga stoppen maar zoals het er nu uitziet wordt het nogal een volle tas omdat ik twee dagen in het ziekenhuis ga moeten blijven. Vandaag nl. met de VK gehad over tóch AD gaan slikken, omdat ik me gisteren ineens besefte dat dat me in het verleden wél geholpen heeft weer (meer) te gaan eten. En dat is natuurlijk wel erg belangrijk, want wat ik nu per dag eet is zo ongeveer gelijk aan wat een gezond mens als (lichte) lunch wegwerkt. Het nadeel van AD is dus dat ons mannetje 2x 24u in de gaten gehouden moet worden, misschien zelfs couveuse, maar dat is eigenlijk het enige. Ik kan gewoon zelf voeden, behalve de eerste voeding van de dag, wanneer ik mijn medicijn in moet nemen. Die voeding zal ik moeten afkolven en weggooien, de rest kan ik gewoon zelf voeden. En ik zou waarschijnlijk op een kraamsuite mogen, wat natuurlijk op zich ook niet zo'n straf is, mezelf een beetje laten verwennen, hihi Maargoed, eerst nog met de HA overleggen maar de VK vindt het een goed plan. Al ben ik er eigenlijk principieel op tegen, ik zal toch íets moeten he, kan op deze manier ook niet doorgaan. Als mijn maag en darmen er baat bij hebben en ik zo beter kan eten, tjah, dan is het maar niet anders. Die kruidvat-tas heb ik vanochtend opgehaald, het zijn inderdaad maar drie dingetjes maarja, iets met een gegeven paard ofzo? Ook weer een blije doos opgehaald, had Lief ook een aangevraagd dus nou hebben we maar liefst víer blikken alcoholvrij bier (getver ) en een heleboel luiers enzo, erg leuk. De felicitas-doos heb ik nog niets van gehoord, bij Etos raadden ze me aan te bellen omdat ik hem nu allang gehad had moeten hebben. Bij de VK was verder trouwens alles weer helemaal goed, Nutje ligt iets boven het gemiddelde qua groei, maar ze verwacht niet dat hij een héél groot kindje wordt. Hij ligt nog steeds met zijn koppie naar beneden en zal waarschijnlijk niet meer omdraaien, alleen nog van links naar rechts. Oja, pijnbestrijding ga ik zeker niet aan beginnen, als het net zo gaat als vorige keer dan heb ik dat ook helemaal niet nodig. Gelukkig maar Hoe eng ik het ook vind, ik ga het op eigen kracht doen en alleen als het echt, écht niet anders kan zal ik ergens om vragen maar ik denk niet dat dat nodig is. Wat gaan jullie trouwens in de tuin zetten? Of op het raam plakken? Of doen jullie wat anders als je kindje geboren is? En wat voor traktaties geven jullie het kraambezoek, simpel beschuit met muisjes of wat anders? (weet niet meer of dit al gevraagd was, anders nog maar eens )
@ mamaF: dank voor je lieve reactie. Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar jouw situatie moet zijn, met alle lichamelijke ellende. Veel sterkte en ik hoop dat er snel iets te vinden is waardoor je je beter voelt of gaat voelen. nannycare matje: zie www.nannycare.nl een matje wat de ademhaling van je baby controleerd en wiegendood kan voorkomen of zo. Wordt volledig vergoed door mijn verzekeraar, dus heb hem maar besteld. Mocht ik het niets vinden, dan merk ik het wel weer hihi. Mijn vluchttas, heb ik nog helemaal niet klaar Geen idee wat ik daar allemaal in moet stoppen. Zeg hoe zit dat eigenlijk met wat je je baby aan moet trekken uit het ziekenhuis ergens in maart? pakje, mutsje, doen jullie ook sjawl en handschoenen? en een wikkeldeken of zo? En wat doen jullie allemaal in de kinderwagen? die van mij wordt pas in februari geleverd dus ik weet niet of daar ook dekentjes en zo bij geleverd worden? Wat moet je daar voor bijkopen eigenlijk?
fijn... word ik vanmorgen wakker, met heel erg veel afscheiding (wit) dat is vanaf 11 uur dus bloederig roze geworden... VK gebeld, moet gelijk langskomen met spoed :s zo was ik vanmorgen een klein beetje zenuwachtig zo'n 10% is dat nu ff gestegen naar 70% zenuwachtigheid.... hopelijk is het niks bijzonders, laat het dalijk wel weten als ik terug kom van de VK wish me luck...
bij de kinderwagen zit meestal een dekbedje bij met hoesje. dus opzich heb je dan alleen nog maar een matrashoesje nodig.
Wij een raamstikker! Vind een ooievaar in de tuin niet echt leuk.. Home - Kidsstickers - Trendy gepersonaliseerde stickers op naam voor kids (met de code VM12 krijg je daar 30% korting op je raamstikker!) Als traktatie hebben wij voor de eerste dagen een kraamtaart en daarna gewoon beschuitjes denk ik.. of cake met slagroom en muisjes..
http://i.marktplaats.com/00/s/OTA4WDY3OA==/$(KGrHqV,!rEFC10iQ)NHBQ4V5w!5ww~~60_84.JPG Ik vind dit geboortebord echt geweldig met een onderbord met naam. ML en ik zijn beide gek van auto's en er staat ook zo'n grote beton gietsel truck in de tuin. Ze zijn er ook in blauw verkrijgbaar! Die bouwprojecten vind ik trouwens ook heel erg leuk! Denk dat we die rond die tijd bij de buren kunnen verwachten Traktatie: Traditionele beschuit met muisjes. Kleur onbekend
hier versieren we de tuin met vlaggetjes en een slinger van hoera een meisje. beschuit met muisjes. En daar naast gewoon wat lekkers voor op tafel erbij, koekjes en zo. gsi lady: hopelijks niets ernstigs. Stukje slijmprop of zo. Wel fijn dat je gelijk langs mocht komen.
Spannend gsi lady, hoop dat alles goed is! Ik duim voor je. Wij zijn er nog niet helemaal over uit wat we in de tuin/op het raam doen. Vind zo'n bord in de tuin wel leuk maar ben dan ook weer bang dat dat zo wordt meegenomen, zou ik heel erg zonde vinden. Maar een raamsticker, we zitten tever van de stoep af om op te vallen en da's óók weer zonde, moet wel te zien zijn. Nog maar even goed over nadenken. Aangezien ik dus waarschijnlijk toch zeker twee dagen in het ziekenhuis moet blijven zullen het wel gewoon beschuit met muisjes worden en die hoeven we dan denk ik ook nog niet zelf te regelen. Thuis zullen we dat ook wel doen, is het goedkoopste alternatief en geld is toch al een issue dus dan maar best zo goedkoop mogelijk. Wij hebben onze kinderwagen al een jaar in huis, lang voor ik zwanger werd dus, en die is helemaal compleet met alle dekjes, dekentjes etc., hoeven we dus niets meer bij te doen. Maxi cosi zit er ook bij en we kunnen hem straks ombouwen tot buggy, dus helemaal klaar. Jaaa nou weet ik het, zo'n nannycare-ding heb ik bij mijn zoontje ook gebruikt, gekregen van schoonouders van mijn zus. Ga ik nu ook zeker weer gebruiken, is me goed bevallen. Ga ook de inbakerdoek van zoonlief uitwassen en, als het nodig is, weer gebruiken, werkte toen erg goed en mijn mannetje sliep daarmee elke nacht door, vanaf een week of 4 ofzo al.