Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
  2. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toffe en stoere naam leeuw!

3. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor degenen hier die mama zijn en werken:
    Ik ben een beetje aan het klokken hoeveel tijd ik straks nodig zal hebben voor mijzelf en de baby om kant en klaar te staan voor m'n werk.
    Ik zelf heb een half uur tot drie kwartier nodig om mij te wassen, aankleden, lunch alvast bereiden, ontbijten, opmaken, katten eten geven. Dan komt de baby.

Wat moet ik me voorstellen, laat je je baby liggen tot jij klaar bent en dan voeden verschonen aankleden (en trimiljoen knuffels geven) of doe je eerst je baby en dan jij? Hoeveel tijd heb je voor deze handelingen nodig?

4. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je borst/fles-voeden en zelf ontbijten tegelijk trouwens? (Ik denk t zelf van niet omdat je t hoofdje moet ondersteunen met hand 1 en fles vast met hand 2. Hoe zit dat met borstvoeding, hou je dan ook je borst vast?

Oh ik ben nog zo onwetend hihi

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Het ligt er een beetje aan hoelang je kindje drinkt, hoe veel langer het duurt... Ik rekende voorheen een halfuur voor mezelf, en toen mijn zoontje was geboren toch wel een uur erbij.
    En borstvoeding geven en zelf ontbijten vond ik niet prettig en niet handig. (maar dat kwam ook omdat mijn zoontje onrustig dronk)

6. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik ben blij dat ik niet hoef te werken als de beeb er is;)
    anders zou het zwaar worden met 2 honden er ook nog eens bij.
    zonder te werken vind dik het al een hele opgave. vooral omdat als ik wegwil van huis altijd met de auto moet omdat hier niemand in het dorp woont. en vaak als ik weg ga neem ik de honden mee.
    dus dat wordt eerst de beeb in de auto daarna de honden..uhm dan ben ik ook al even verder. ook kan ik de hondjes niet meer op mijn eigen tijd uitlaten helaas.. het zou makkelijk zijn als de beeb meekon met de kinderwagen, maar onze grote hond trekt nogal hard dus ben ik veelste bang dat de kinderwagen dan op zijn kant ligt:$ .
    dus dat word uitlaten wanneer de kleine een dutje doet.

nu dat ik niks thuis kan doen zie ik al hoe moeilijk het is.
    want de honden kan ik nu niet uitlaten:( de chihuahua lukt wel maar de andere border collie die trekt als een vrachtwagen aan de riem. dat druf ik nu niet aan.vooral omdat ik nu alle druk moet zien te vermijden.
    nu komt mijn moeder zometeen hierheen om mee uit te laten:) tjah de beeb gaat even voor. hopelijk gaat het straks weer iets beter en kan ik de hond in de auto gooien en naar een losloopdijk.

hier druk aan het denken over geboortekaartje.
    we denken toch dat we hem eerder uit gaan kiezen. voor als de beeb perongelijk met 30 weken geboren word.. daar hopen we natuurlijk niet op maar alvast iets uitgezocht hebben kan nooit geen kwaad.wat zijn de drukkosten trouwens duuuuuur zeg pff...

7. prachtigwonder

ik durf hier bijna niet naar de wc voor de grote boodschap:(
    maarja moest net toch echt..
    gelukkig heb ik deze week elke dag kiwi op dus dan gaat het iets makkelijker. maarja toch ben ik bang dat ik door drukken die stolsel weer iiriteer..

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Vandaag 24 weken!
    We zijn net terug van de gynaecoloog :)
    Alles zag er prima uit, ons meisje groeit als kool!
    Ze werd nu geschat op 800gram dus iets boven het gemiddelde wat goed was;)
    Verder ook alles goed, ze was heel goed wakker en trapte tegen de gynaecoloog haar echoapparaat aan :D
    Héél schattig om te zien; ze nam haar voetjes in haar handjes:p
    We zijn weer gerustgesteld ;)

9. prachtigwonder

dat is fijn te horen:) wow en 800 gram alweer. ik dacht dat het gemiddelde bij 24 weken rond de 560gr lag?
    mag ik vragen waarom je bij de gyn zit? ( of had je dat weleens verteld? )

hahah dat is leuk he als ze even laten weten dat ze er zijn. vind ik altijd een goed teken:) en meid je bent lekker bij de 24 weken grens beland!

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hier in België gaat iedereen gewoon bij de gyn;)
    En wij hebben ook de luxe om elke maand een echo te krijgen en vanaf 35 weken zelfs om de 2 weken;)
    Ja ik schrok ook wel wat toen ze zei dat ze al 800 gram was, vorige keer was ze heel gemiddeld dus ze heeft echt een groeispurtje gehad:D

En inderdaad de 24weken grens is bereikt! Nu op naar de 38 weken;)

11. prachtigwonder

ooh vandaar hihi wel lekker zeg dat ze zoveel controleren in belgie!
    hier in nl zijn ze niet allemaal zo schappelijk hoor. dan moet je het echt treffen;)
    onze beeb lag de vorige keer bij de 20 weken echo 4 dagen voor. maar nu bij de gyn lag het 1 dag achter. dus word toch niet zo groot kindje denk ik.mischien heeft de gene waarbij ik de 20 weken echo heb gehad niet goed gemeten. ze heb trouwens ook helemaal niks gezien toen van de placenta. ze had zelfs opgeschreven dat hij mooi hoog lag.. hmmnn vreemd. gelukkig weten we nu dat het niet helemaal goed ligt en word er vanaf nu goed naar gekeken. vind het wel spannend weer hoor morgen pfff.. wat hebben ze in zienhuizen trouwens slechte beeldkwaliteit echo! ik zag van de week niet eens wat de beentjes waren en het hoofdje.. nu zat ik ook wel opzij te kijken naar het beeld dus mischien dat ik het daarom ook niet zag. morgen nog eens beter kijken.

12. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Hier ook de 24-weken grens vandaag.
    Maar laat ons mannetje nog maar zeker een week of 15 zitten, daarna vind ik het prima als hij geboren wil worden hoor!
    Hij trappelt er lekker op los, net zo actief als zijn grote broer :D
    Ik geniet er volop van, al zit ik zelf nog altijd niet zo lekker in mijn vel.
    Maar komt wel goed :)

13. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @prachtigwonder; ja dat is wel een behoorlijke flater van die gyn.. Gelukkig volgen ze je nu wel goed op!
    Wel schrikken zeg!

@MamavanF: Ohja juist wij lopen gelijk;)

Ons meisje lag nu trouwens wel nog in stuit maar had nog alle tijd om te draaien :)
    Placenta zag er verder mooi uit, geen verkalkingen of wat dan ook te zien en ver genoeg van de uitgang.

14. prachtigwonder

kijk dat is fijn te horen ver van de uitgang!:) die stuit komt vast goed

15. prachtigwonder

gaat de deurbel. wat doe ik . ik spring als een idioot omhoog doe de honden snel in de keuken en doe de deur open. helemaal niet stilgestaan dat ik rustig had moeten doen:) kan mezelf voor voor me kop slaan!

16. MamavanF2009

Oei, spontane reactie wel.
    Maar zal toch geen kwaad kunnen als je dat niet de hele dag door doet?
    Snap je reactie wel hoor, zou ik ook zo hebben maar denk dat je je geen zorgen moet maken.
    Gelukkig kan je morgen weer terecht bij de gyn? Of de VK?
    Ik lees wel alles maar ben nogal suffig de laatste tijd dus als ik wat over het hoofd heb gezien, sorry!
    Hoop in ieder geval dat ze je gerust kunnen stellen :)

17. prachtigwonder

nee denk ook dat het niet heel veel kwaad kon . maar ik schrok even.
    heb vandaag weer een stukje gewandeld. en het bloed blijft nog steeds weg:) en heb zelfs vanmorge een grote boodschap gedaan:)
    en zelfs daar ging het niet van bloeden.
    toen net even beetje gedouchet en de boel gekortwiekt hihi tjah als ik naar de gyn ga vind ik dat wel zo "fris" maar dat is ook weer zon onhandige gebukte houding.. maar goed ook geen bloed .
    dus verwacht ik stiekum toch wel dat de stolsel morgen is geslonken.
    en ik hoop dat zelfs de placenta een beetje omhoog is getrokken. maar mischien is het daar nog iets te vroeg voor.

p.s mijn buik is nog steeds inimini grrrrrr.. wanneer ga ik er eens zwanger uitzien?;) toen ik naar het zh ging samen met mijn moeder dachten ze dat mijn moeder zwanger was whahaha die is 48. lijkt me wel een beetje oud hoor.

18. MamavanF2009

ooow ik wilde net vragen hoe je dat nog voor elkaar krijgt, dat kortwieken maar als je buik nog niet echt gegroeid is lukt dat nog wel.
    Ik krijg dat dus écht niet meer voor elkaar he, met mijn buik, vind dat toch wel vervelend, want wil het het liefst netjes bijhouden.
    Maar goed, kei goed en fijn dat er helemaal geen bloed meer is, dat is al een geruststelling op zich he.
    Hoop dat het inderdaad geslonken is en dat je placenta al verschoven is naar boven, al is het maar een klein stukje; dat is al een begin he.
    Dan kruipt ie misschien langzaam aan verder naar boven maar dat kan wat tijd nodig hebben.
    Ik hoop echt voor je dat het allemaal gewoon goed blijft gaan nu en dat je straks weer gewoon, zonder angst, naar het toilet kan ook want dat is niet echt prettig zo he.
    Herken dat wel hoor, heb met 16 weken een lichte bloeding gehad (en bij mijn zoontje toen met 12 weken) en durfde ook bijna niet meer maar na een poosje kreeg ik weer wat meer vertrouwen in mijn lichaam.
    Heeft ook wat tijd nodig maar komt vanzelf weer terug :)

19. prachtigwonder

haha ja nou moet zeggen ondankst mijn kleine buikje voelde het toch wel iets ongemakkelijk hoor dat wieken haha. heb het dan ook enkel maar "getrimd" het is niet helemaal netjes maar ach het is weer wat toegankelijker:)

ik heb al vanaf mijn 4de week van zwangerschap wat bloed gehad. maar dat was meer bruin en weinig. wel elke keer controle bij vk.
    uiteindelijk was de laatste keer met 17 weken. maar toen hoefte ik niet te komen . maar alle keren konden ze geen oorzaak vinden. en zelfs met de 20 weken echo zag alles er goed uit. dus ik dacht dat het eindelijk klaar was met die onzekerheid. maar nog niet dus helaas..
    ik ga vanavond lekker vroeg naar bed zodat het snel morgen is. en hopelijk dan een grustellende uitslag.
    de kleine is hier trouwens lekker aan het bewegen dat voelt nu zoo ontzettend magisch:) net alsof hij zegt mama maak je maar niet druk ik blijf nog wel even zitten:)

ik heb trouwens gisterenacht gedroom dat de kleine werd geboren.
    en hij overleefte het. maar had wel borsthaar whahahha. en ik vond het in mijn droom nog normaal ook. tsss hoe kan ik zoiets verzinnen he;)

20. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ prachtigwonder, heel veel sterkte, hou je taai
    @gebakje mooi bed.

Moest even bijlezen ben een weekendje naar Antwerpen geweest met een vriendin.

Deel Deze Pagina