Sterkte GSI Lady, hoop dat alles goed is! @ traktatie: ik denk dat wij muffins bakken. Een beetje slagroom erop en dan iets met roze strooisels. Of misschien een babyversiering van rolfondant. Zijn we nog niet helemaal uit en op dit moment geen tijd om iets te ondernemen. @ versiering: weten we nog niet, heb in ieder geval al een paar geboorteslingers gekregen.
nathalie: doe je dan 3x per week een aantal weken lang muffins bakken ???? Lijkt me nog al een werk zeg. of hou je een kraamfeest, dat alles op 1 dag komt ?
@ gebakje: 3x per week bakken? Uh geen idee. Zal eens gaan rekenen hoeveel mensen er zouden komen haha! En ik kan 2 platen per keer bakken in de nieuwe oven, schijnt. Je kan ook al wat van te voren bakken en invriezen, blijft een week of 8 goed in de vriezer zeggen ze dus kan dan al een voorraadje aanleggen hopelijk. Heb er eigenlijk nog niet zo goed over nagedacht Het is overigens het idee dat iedereen apart langskomt, niet een kraamfeest.
ben ik weer.. alles voorlopig nog in orde, volgens de VK was het mogelijk de slijmprop die rustig aan loslaat of de baarmoedermond die aan het verweken is. moest ff wachten in de wachtkamer, en zodra ik boven was is er gelijk naar de afscheiding gekeken, en toen maar direct een echo gemaakt om te kijken of het niet de placenta was. vruchtwater hoeveelheid was goed, placenta ligt op navelhoogte, en me kleine meid gaf de echokop gelijk een schop hahaha. ze wilde wel ff kijken hoe het met de baarmoedermond zat, die was 1cm. ze zei ook direct dat het vaker voorkomt rond de 32 weken, dus vanaf vandaag elke week op controlle voor de zekerheid. ik ben nu 31 weken en 2 dagen, 18 januari heb ik me groeiecho. nu dus een extraatje gehad, wel leuk aangezien ik nu weer kan ontspannen me buiki is nu 34cm van beneden naar boven gemeten bij de VK, afgelopen donderdag was dat 32 cm, en 2 weken daarvoor was dat 29 cm. ik woog op 3 januarie 105 kilo... nu 103 kilo... :s heb een groente-tik gekregen, stampotten, groentesoep, wortels, broccoli enzo 24 uur trek in groente...heb ik weer nog meer mensen met een leuke of apparte vreetkick?
nathalie: ik wist niet at je ze in kon vriezen vandaar 3x per week Ik heb hier bij de eerste zeker 8 weken wel kraam visite gehad. Niet elke dag maar een aantal keer per week. Gsi lady: gelukkig was alles in orde. bmm al 1cm: ik denk niet dat jij de 40 weken gaat halen zal misschien wel al een beetje eerder zijn. Lekkere trek: spare ribs, en eigenlijk alles als het maar geen aardappels zijn
Gisteren is mijn vent naar de supermarkt gegaan. Hij mocht van zichzelf geen zoetigheid tot ons trouwen. Prima. Maar ik had die reclame gezien van die chocolade milkshake. En ikmhad t er steeds over van mmmmm die lijkt me zo lekker haha. (Ik ben echt geen snack persoon eigenlijk). En toen hield ie het niet meer en is hij die shake gaan halen. Maat large!!!! Hallo dat is huge! Dus hij heeft ook nog de helft van mijn shake opgedronken en hij had ook nog bij de supermarkt koekjes en 3!!! Chocoladerepen gehaald en zei hij tegen de kassiere van de suoermarkt dat hij door zijn zwangere vrouw op vreet-missie was gestuurd! Nou jaaaa ik wilde alleen maar die milkshake! Ik denk dat mijn vent ook meezwangert dus over raar eetgedrag: ik zal mijn vriend is vragen wat voor cravings hij nog meer heeft hahaha
Ik vind t zo raar dat ik maandag het woord vriend nu moet veranderen in "mijn man". Ik ben zo gewend om mijn vriend te zeggen, het voelt zo oud en volwassen haha
@kahlen: is heel gek haha, is bij mij nu 9 maanden zo en ik vind t nig steeds gek @gsi: gelukkig alles verder ok en goed steeds controle! @traktatie: beschuit met muisjes of chocolaatjes met muisjes. Of als ik zin heb cupcakejes @tuin: hebben geen voortuin dus had er nog niet over nagedacht maar denk dat ik een sticker wel erg leuk vind!
He dames, Verloskundige gesproken en ze maken zich geen zorgen over onze meid. Ik ben niet klein, 174 cm en mijn vriend is 192 cm, dus een grote baby is niet raar. Ook het verschil van 2 weken tussen hoofd en buik is nog toegestaan. We willen ze op suiker prikken, heb maandag afspraak dus krijg ik lab formulier mee en doen ze een extra groeiecho als ik ook liggingsecho heb. Dus met 36 weken en dan maken ze ook plan voor bevalling. Al met al weer gerustgesteld en lekker aan het genieten. Ze is vrij rustig vandaag, zeker in vergelijking met gisteren. Urine heeft voor 3de keer wel ontstekingscellen, maar niet genoeg voor antibiatica, dus wederom op kweek gezet. Is ook al 3de keer. Hier denk ik gewoon slinger voor ramen, hebben heel groot raam voor en is heel goed te zien. Verder gewoon chocolaatjes waar roze/witte muisjes op zitten denk ik en beschuitjes. Wellicht dat is zusje of schoonzusje vraag om cupcakes te bakken, vinden ze alle twee super leuk om te doen.
Gsi gelukkig goed om te lezen wij gaan als het goed is as zaterdag een geboortezeil laten maken met een frame erom gaan hem vastboren aan de gevel (wonen 1 hoog) en verder slingers denk ik heb ik het nog niet met vl over gehad en verder qua traktaties ook nog geen idee ach ja heb ik iets te doen hihihihih
ik heb een beetje een zeurend gevoel in mijn liezen schamstreek. is dat wat bekkenpijn?net voordat ik in bad ging voelde ik het nog niet.
Gsi wat fijn dat alles goed was. Spannend zeg... Tuin, hier wordt de tuin versierd bij de jongens heeft de buurt wat in de tuin gezet, de vriendengroep en beide families samen wat. Een hele lading dus , is hier echt traditie... Prachtigwonder, zou kunnen heb je dat gevoel nog niet eerder gehad?
@prachtigwonder: denk dat dat gewoon wat van het rekken van je baarmoeder is, heb dat ook vaak, bekkenpijn is volgens wat ik ervaar de achterzijde van je bil en trekt heel erg naar je been (hier toch zo) @Gsi: Gelukkig alles ok! @Charly: Jullie krijgen vast en zeker een hele grote baby Hier loopt de baby meestal een weekje voor maar hoeft daarom nog niet zo'n grote baby te zijn hoor, ze vergissen zich vaak wel wat. @Versieren: Wij laten opnieuw een geboortebord maken met foto van de baby hebben dat van onze zoon ook laten doen en erg tevreden van. Verder ook het huis versieren met slingers en ballonnen. @Traktatie: In België geven ze geboortesuiker wanneer mensen op bezoek komen. Voor degene die niet weten wat ik bedoel je moet maar eens googlen (doopsuiker) dan ga je heel wat voorbeeldjes zien @All: Hebben jullie ook last van jullie bh? De beugels in mijn bh drukken enorm op mijn buik, heb nu sinds vandaag mijn zwangerschapsbh aan maar de vervelende druk is er nog steeds.. Baby mag nu wel gaan indalen hoor
Bh: mijn beugels drukken niet op mijn buik maar in mijn vel. Sinds een paar dagen heb ik lektieten en zijn ze dikker en blauwe aderen om mijn tepels. I am soo sexy right now
nope nog niet eerder gevoeld. het is nu alweer weg. vreemd. leek een beetje kramp maar dan in mijn liezen. heb al veel krampen gehad maar dan voornamelijk hevige kramp in onderbuik schaamstreek en onderrug tegelijk. en dan moet ik gaan zitten om het weg te puffen. anders zak ik door de grond van de pijn. ik zelf denk steeds dat dat weeen zijn. maar ze stoppen steeds weer en er zit geen regelmaat in. heb het ook niet elke dag. soms komt het in rust en soms als ik sta te koken .. geen peil op te trekken. heb dat al zon 3 weken. is wel iets wat ik in de gaten met houden van de vk. ik moet dan ook kijken of mijn buik hard word. maar vind dat moeilijk te voelen. omdat ik van de pijn ook erg samentrek. mijn buik staat dan wel strak maar of het dan ook echt een harde buik is geen idee.. ik moet volgende week dinsdag naar de gyn voor de placenta.zouden ze dan kunnen zien of al al iets van ontsluiting heb? of kunnen ze dat enkel met hun handen voelen? heb de laatste dagen ook wat zeuerderige buik maarja volgens mij heeft iedereen dat op het moment hier hihi dus zal wel niks zijn.
Haha ja lekkende tepels heb ik ook al een paar weken, had al van die compressoren in m'n bh gedaan maar zoveel komt er niet uit dus nu maar steeds een inlegkruisje doormidden geknipt en plak Diana de binnenkant van m'n bh heb je niet steeds een vieze bh...
Ben kapot! Vanmorgen naar Prenatal geweest om de doos op te halen, was al te laat, maargoed het kon nog! Was wel de moeite waard zeg, er zat een Avent flesje in, Speentje met i love mama, proefmonster sudocrem, pakje luiers 25 stuks, en nog wat dingetjes. Verder last van buik maargoed, morgen naar de verlos en ben heel benieuwd!