Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @hatsjie, au au; hier ook bekend.

Hier; vannacht opgenomen meer harde buiken om de 3 tot 5 minuten. Deze hielden een halve tot hele minuut aan. Nu dus aan de weeenremmers en de eerste longrijpingsspuit gehad. Nu lijkt het allemaal weer rustig.
    De vluchttas dus maar extra snel gepakt.

2. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @lilalief; fijn dat je nu in goede handen bent.
    Verder wel gelezen, maar weer kwijt.

3. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @regenboogjesbaby: blijf zitten, blijf zitten, blijf zitten!!!
    Sterkte meis, hopelijk weer rustig!

4. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    sterkte regenboogje hopen dat beeb nog ff blijft zitten !!

heb echt nergens geen zin in ja eten en slapen maar voor de rest bleeeeeegh vanavond naar yoga heb ook al geen zin in wil het liefst de hele dag lekker in bed liggen en met bink knuffelen

5. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jolie13 Re: Maart 2013 mama's!! Deel 2
    @regenboogjesbaby: blijf zitten, blijf zitten, blijf zitten!!!
    Sterkte meis, hopelijk weer rustig!

Idd, blijf zitten beeb en sterkte Regenboogje!

6. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @regenboogje... spannend... Voel je je nu wel weer beter en ontspannen? Dat zal ook wel meehelpen denk ik...

@slapen: Hier ook al de hele week weer apart geslapen. VL wordt er zelfs wat verdrietig van (gisteren namelijk wel geprobeerd, maar na een uurtje maar opgegeven.. en weer naar beneden gegaan...). Ik slaap nu denk ik maximaal 4 uur per nacht en ik hoop echt dat dit nog wat verbetert want ik raak stiekem best wel uitgeput zo... Gelukkig na vandaag nog maar 13 dagen werken (tot en met 7 februari).

@controle: Morgen ook weer naar het ziekenhuis, groeiecho en controle. Mijn ouders gaan weer mee. Ik hoop dat de kleine een beetje meewerkt en dat zij ook zien hoe leuk dat een echo kan zijn. De vorige keer dat ze meewaren was op het normale echoapparaat en daar was het beeld niet echt goed op... Maar bij het echocentrum wat ze hier sinds kort hebben in het ziekenhuis hebben ze veel betere apparatuur... Ik ben wel benieuwd of de gyn al iets gaat zeggen over eventueel eerder inleiden... Zou door de diabetes al uiterlijk week 40 worden, maar ik hoop eigenlijk iets eerder (zodat ik eerder van de kleine kan genieten... als het voor haar maar veilig is!). Vorige keer was de buik iets groter dan gemiddeld (P80) en heb sindsdien wel nog wat uitschieters gehad met mijn suikerwaardes al is dat nu weer goed, maar mogelijk dat haar buik nu dus nog iets meer is gegroeid. Ik ben in ieder geval sinds 24 december (meest recente controle bij internist) maar een halve kilo bijgekomen en zit nu dus nog steeds 4 kilo onder mijn startgewicht...

@borstvoeding... vanavond weer cursus, gelukkig nog geen lekkende borsten, al zag ik een paar dagen geleden wel wat vocht op beide tepels, terwijl ik nog onder de douche moest springen... Dus mogelijk dat het bij mij ook nog op gang gaat komen... Ik ben benieuwd, ik heb namelijk allerlei indicatoren waardoor het moeilijker zou gaan op het op gang te laten komen (overgewicht, oudere leeftijd, zws-diabetes en een borstoperatie gehad...). Maar als het zou lukken, dan is dat dus weer meegenomen... Ik had me eigenlijk er al bij neergelegd dat het niet zou lukken (vanwege die operatie van vroeger), maar gaandeweg de zwangerschap leek het me toch wel fijn als het wel zou lukken... duimen!

@traktatie: Ik heb een eigen bedrijfje waarmee ik oa taarten en zo maak, dus ik moet natuurlijk wel een taart/cupcakes maken. Ik ga in de eerste week van mijn verlof waarschijnlijk de taart maken en die dan de diepvries in doen (gedecoreerd en wel) blijft zeker 3 maanden goed als je die goed wegzet... Bovendien ga ik ook cupcakes maken en die ook in de vriezer zetten... De decoratie gaat dan lijken op het geboortekaartje, dus na de geboorte zet ik hier ook nog wel een foto neer... Maar binnenkort ga ik ook met verlof met mijn bedrijfje... Moet dat geloof ik ook nog via het UVW gaan regelen... Het schijnt dat ik dan ook nog een soort van verlofvergoeding krijg, zou meegenomen zijn! Maar eerst nog 2 kinderfeestjes geven en een taart maken...

7. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Dank je meiden. Ik hoop heel erg dat de kleine op zijn minst tot zaterdag blijft zitten.
    Kleintje voel ik veel bewegen. Verder moet ik vaak plassen. Erg vervelend als je het bed niet uit mag.

@mwb; veel plezier met de verjaardagen en het bakken van de cupcakes.
    Ik duim dat het je tot gaat lukken met de bv.

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hallo meiden, ik lees ook nog steeds mee, maar vind het vaak zo lastig om op iedereen te reageren, zeker als het alweer even is geleden. Zag dat het bij sommigen al spannend wordt. Hoop dat de beebjes nog wel even blijven zitten hoor!

@Regenboogje: sterkte! Dat is schrikken zeg zo.

@Lilalief: wat goed dat je nu ergens terecht bent gekomen waar je je serieus genomen voelt en dat het nu beter in de gaten wordt gehouden. Die jeuk lijkt me vreselijk en de onzekerheid natuulijk ook. Heel veel sterkte!

@MamavanF: ik hoop voor je dat je met AD weer wat beter kunt eten, al wil je het liefst niet dat soort middelen gebruiken, als het je kan helpen, zou ik het toch doen! Jouw situatie lijkt me alles behalve fijn. Hoop echt dat je je de laatste weken wat beter zult voelen.

Ik weet het zo verder niet meer precies allemaal, maar heb alles gelezen steeds en wil zeggen dat ik met jullie allemaal meeleef!

Hier is alles goed. Afgelopen zaterdag controle gehad en onze kleine meid was bijna 2 kilo. Ze groeit nu volgens het gemiddelde, eerst lag ze wat voor. We moeten overstappen naar een ander ziekenhuis ivm de kosten voor de bevalling dus volgende keer (over 2 weken) een afspraak bij een andere gyn. Wel weer even spannend, hoop dat ik me bij hem ook op mijn gemak zal voelen.

Verder begint mijn buik ook wel in de weg te zitten idd! Is ineens gekomen eigenlijk na de 30 weken.

Tas heb ik nog niet ingepakt. Wel fijn om te horen wat anderen erin doen. Mijn bmm was nog 4 cm, dus nog mooi lang. Maar ja, je weet nooit dus denk wel dat ik de tas zo rond de 35/36 weken inpak.

Het kamertje begint ook steeds meer ergens op te lijken gelukkig! En ik ben al begonnen met wassen van kleertjes enz.

Gelukkig slaap ik nog best wel goed. Als ik hier zo lees hoe slecht sommigen slapen, prijs ik me wel gelukkig hoor. We zijn wel pas bijna door ons bed gezakt, dus nu komt er morgen gelukkig een nieuwe. Wat zou je het beste kunnen gebruiken als bescherming van je matras? Ik woon in het buitenland en krijg geen kraampakket en andere dozen (helaas!)

We zijn ook nog niet uit de naam!! Zijn jullie er allemaal al uit? Ik vind het echt wel lastig. Ik heb zelf een naam die nu al een hele tijd in mijn hoofd zit en ik vind geen leukere, maar mijn man is niet overtuigd ;)

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Regenboogje: oh da's vervelend dat je zo vaak moet plassen en er niet uit mag! Heb je nog steeds harde buiken? Lijkt het erop dat de kleine echt zo snel gaat komen nu?

@MWB: hier hetzelfde wat bv betreft. Ik heb ook een operatie gehad en mijn tepel is daarbij ook verplaatst dus het is echt de vraag of het gaat lukken. Ik heb nog helemaal geen vocht uit mijn tepels gezien. Ik ga er wel voor en hoop voor ons allebei dat het toch gaat lukken! Hoe lang geleden is jouw operatie? Hoe langer hoe beter schijnt. Bij mij is het nu ruim 7 jaar geleden.

10. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Morgen mag ik naar die perinatoloog, snel hè?!
    Spannend.. ben benieuwd wt hij er van vindt..

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh dat is inderdaad snel! Wat fijn! Ben ook benieuwd.

12. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @jeetjebtje; nee gelukkig geen harde buiken weer.
    @lilalief; succesmorgen.

13. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @jeetjeb.. mijn operatie was al in 1990, dus wat dat betreft lang genoeg geleden. Helaas is het effect al helemaal weg (had ik maar niet zoveel moeten aankomen), maar ook hier is alles eraf geweest en er weer terug op gezet, maar ik hoorde nu dus ook hoe langer geleden hoe beter, dus wat dat betreft zit ik weer goed!

14. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    #1834 lederi62, 16 jan 2013
    Laatst bewerkt: 16 jan 2013
    lederi62 - 17 jaar - 1e kindje - gb:Jongen - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

Ik ben uitgeteld op 31 maart ;)

15. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Lederie62, WELKOM
    Je kan jezelf in de lijst plakken hoor, dan is tie up to date.

@ Namen, heeft iedereen al een naam??
    Wij wel sinds 3 weken, helemaal blij mee.

16. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Jojogirl, ik draag al tijden zwangerschaps beha's zonder beugels. Ik werd er compleet gek van...

Prachtigwonder, jeetje klinkt niet echt prettig die soort van weeën :(. Inderdaad maar goed in de gaten houden. Ontsluiting voelen ze volgens mij altijd inwendig.

Steph80, lekker joh nog 3 halve dagen werken.

Jolie, pff wat een pech zeg. Kan me voorstellen dat je daarna in tranen bent :(.

Regenbogen, jeetje wat spannend zeg, gelukkig is het nu weer rustig. Even duimen dat dat nog een paar weken zo blijft..

Jeetje bij, fijn dat de controles goed waren. Hier redelijk uit de jongensnaam. Ik had deze naam al bij nr. 2 maar toen werd het uiteindelijk wat anders. Die andere naam is eigenlijk altijd blijven hangen en ml vindt hem nu ook prima ;). Meisjesnaam, nog 2 in de race ;).

Lilalief wat fijn zo snel. Zal aan je denken morgen! Hoe voel je je verder?

Hier gaat alles verder heel erg goed. Eigenlijk tot nu toe geen klachten. Ik slaap als een blok, hoef er 's nachts nog niet uit ;), hopen dat dit tot het einde zo blijft.
    Afgelopen vrijdag hebben we nog een pretecho gehad. Was erg leuk om even naar onze kleine druktemaker(ster) te kijken.

17. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @naam: we zijn er al een hele tijd uit en zijn zó gewend al aan de naam dat er geen andere naam meer past bij ons pukje. Maar opeens afgelopen week is ie onwijs gestegen in de namen top 100 dus daar baalden we erg van :(
    Maar goed, wij kennen beiden geen enkele man of jongetje die zo heet en er zijn niet heel direct in de omgeving jongetjes op komst dus we laten t er lekker bij.
    Hebben afgelopen weer allemaal namen bedacht maar hij heet gewoon al zo voor ons gevoel, dus pech gehad.

Verder ben ik aan het fröbelen haha, supertuttig maar wel leuk :)
    Nu weer project slofjes, ik lijk wel 80... Maar ze zijn zo schattig!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,4 KB
      Weergaven:
      5
  18. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

grr.. hier vanmorge gevoelige buik. beurs gevoel.
    leek even krampen te hebben om te paar minuten maar die krampen voelen maar heel licht en nauwelijks pijnlijk.. en het zat wat meer in mijn midden van me buik. mischien mijn darmen... heb net even naar de wc geweest en nu lijkt het minder.

de echte hevige krampen heb ik nu 2 dagen niet gehad dus dat vind ik heerlijk want van die krampen word ik wel bang.

manlief zit hier anderhalf uur vandaan dat stelt me ook niet echt gerust. ik weet dat de kans klein is om met 32 wk te bevallen maar toch geeft het me een prettiger gevoel als hij niet verder wegzit voor zijn werk dan 3 kwartier..
    zodat als er wat gebeurt we snel kunnen handelen.en dat hij er bij is.

harde buiken weet ik ook niet zo goed wat het is. mijn buik staat soms wel enorm strak maar volgens mij is dat een harde buik. want die duren maar heel kort toch?

ik ga maar eens een boterhammetje eten want zie nu ineens dat het al half 2 is:$ was een uurtje abuis haha

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Welkom lederie.
    Een jonge moeder "to be" zie ik.

Voel je je goed ?

En je mag jezelf op de lijst plakken hoor.

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Regenboogje: Oh wat schrikken!! Hopelijk blijft alles nu rustig tot min. 38 weken!

@Jolie: Ik zou ook echt een potje staan huilen moest ik dat voorhebben! Gelukkig nu lekker opgewarmd ;)

@Lilalief: Dat is echt fijn dat jullie zo snel terecht kunnen, ben blij dat jullie nu goed opgevolgd worden!

@Naam: Wij hadden nog steeds de meisjesnaam van toen ik zwanger was van E.meric maar voor een jongen zouden we het iets moeilijker gehad hebben al bleef er telkens 1 naam terug komen (L.oïc - uitgesproken als l.oiek)
    Meisjesnaam gaan we natuurlijk nog even voor ons houden maar is ook wel een speciale, stoere naam vind ik zelf.

@All: Ik ga denk ik volgende week stilletjesaan alle kleertjes beginnen wassen, gaan dan ook een extra kast halen die we voorlopig maar op de badkamer gaan zetten want de kinderkamers gaan echt nooit afraken voor dat de baby komt vrees ik :( Alles loopt hier vertraging op :(
    Wil dan ook de tas voor het ziekenhuis al wat beginnen klaarzetten want ik haat het om iets last minute te doen ;)

Deel Deze Pagina