Maart 2013 mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MWB, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    #181 kahlen, 1 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2013
    nog even een schoonmaak-vraagje.
    Mijn douche cabine - goot ding heb ik nu een hele fles schoonmaak azijn in geflikkerd --> geur was even weg maar nu is die er weer. Had ook al ontstopper gebruikt, maar er is dus niets verstopt zegt mijn vader. Ik heb wel wat schimmels in mijn badkamer, mijn vader heeft ze ingesprayed en ik zal dat manlief even wekelijks laten doen en heb schoonmaak azijn in de pot gezet.
    Maar het blijft potverdorie stinken. Zo'n muffige geur. Zou dat echt schimmelgeur zijn? Het ruikt niet naar riool maar gewoon muffig viezig. ik kan er niet tegen want mijn badkamer is verder nu echt brandschoon (op wat schimmel na) grrrrrrrrrr. Ik haat stank geurtjes.
    Vanavond maar even soda overal in gieten maar anders weet ik het echt niet meer :(
    ik heb wel goede ventilatie in mijn badkamer (maar heb nog nooit naar het filter gekeken ahum en ik wist ook niet dat ik schimmels had...)

2. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoor iemand had me gezien op straat en ik heb zo'n alles verhullende jas waarin je uberhaupt amper ziet dat ik zwanger ben. Zegt ze dat ze kan zien dat mijn buik laag hangt en dat het echt niet lang meer zal duren.

Bijzonder, heeft ze x-ray eyes? Wat een larie kunnen mensen toch vertellen omg.

3. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Nog geen babynieuws, jammer!
    Niet van mij en van anderen ook niet.
    Zo vlot als het ging, zo lang duurt het nu ineens weer he :)

Heb voor de verandering redelijk goed geslapen, lekker lang ook, maar voel me nog niet echt uitgerust (maar dat voel ik me nooit).
    Mijn zoontje gaat straks bij zijn vriendinnetje spelen zodat ik even een paar uurtjes rust heb, kan ik nog even plat.
    En nog even met Lief proberen de weeën op te wekken, gheghe :p
    Heb wel veel pijn overal in mijn buik maar weet niet of dat nou komt door een verkeerde houding, door het eten of wat anders.
    En heb óf heel waterige afscheiding, óf ik verlies kleine beetjes vruchtwater (voelde gisteren wel wat knappen)
    Hoe kom ik daar achter?
    Want als het vruchtwater is mag ik niets doen met mijn Lief natuurlijk...

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    mamavanF: vruchtwater ruikt zoetig, en als er ergens een scheurtje zit komt er meestal een scheutje uit als je op je pols blaast.

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Kahlen: heb je die weer en schimmelspray van hg geprobeerd ??
    Dat is echt 1x sprayen, en na 5 min is alle schimmel weg. (wel je man even laten doen, want dat spul slaat op je luchtwegen)

6. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee ik ga hem wel kopen straks, thanx :)

7. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Waarom juist blazen op je pols? Vuist lees ik ook wel eens.
    Snap niet goed waarom juist dáár???

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    mamavanf, ik was vanmorgen nog aan je aan het denken:D haha.
    en ik verloor bij leah ook kleine beetje vruchtwater... mijn onderbroek was steeds nat? eerst dacht ik dat ik steeds kleine beetje plaste zonder dat ik het wist... maar het bleef.
    als je op je pols (of hand ofzo) blaast dan zet je kracht en zal er als er een scheurtje in je vliezen zit zal je volgens mij dan juist wat verliezen (hier ook de afgelopen dagen eens geblazen;) maar niks)
    (ik heb het bij leah niet gedaan, wist toen nog niet dat je dat zo kan testen. je moet volgens mij ook erg veel kracht zetten;))

@stephanie, je verhaal komt me erg bekent voor;):D hier denk ik ook: de volgende keer wacht ik iets langer met naar het ziekenhuis te gaan... maar ja, ben ik dan niet te laat? (half uur rijden)

@werk man, dat vind ik nu echt heerlijk, vriend is gewoon thuis. dat scheelt veel stress.
    @gespannen, kan goed snappen dat dat erg lastig is, zou ik ook hebben... vooral omdat je ook zegt: wie weet zet het door? hopelijk gebeurt het gewoon snachts:D

@ kahlen, hier ook schimmel in de badkamer... vooral op het plafond. met dat spul ga ik nu niet doen (is ook erg lastig eraf halen;)) heb tegen vriend gezegd dat hij het plafond maar eens moet schilderen:D (niet dat dat helpt tegen schimmel, maar het lijkt weer schoner;))
    hier nog een oude badkamer (nog van de woningbouw) we willen wel verbouwen, maar dat kost nogal veel centjes... en dan zou ik dat het liefst in de zomer doen. is iets handiger. schoonzus heeft een huis hier schuin achter (ze woont grotendeels bij haar vriend in een andere plaats) dus dan zouden we daar kunnen douchen tijdens de verbouwing. :D

@prachtigwonder, heerlijk dat je man een dagje thuis is. als is het alleen maar voor aanspraak;)

@hier, straks met de kindjes naar een speelparadijs. kunnen ze even uitleven:D mijn zus komt ook, die is het thuis ook beu aan het raken. ze moet morgen weer terug. ik word nu echt zenuwachtig voor haar:D
    had het er van de week met mijn moeder over: ze weet niet wat haar te wachten staat... ik weet al een beetje wat ik kan verwachten (en dus ook wat zij kan verwachten...) ze is 14maanden ouder dan mij, maar op dat gebied is ze even mijn 'kleine' zusje:D

9. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gespannen, het scheelt inderdaad echt dat ik eindstand weet en geen onzekerheid meer.

Wat betreft inleiden. Bij mij gaven ze aan dat tussen 41 en 42 weken de keuze aan jou is. Ik wilde er alleen wel zeker van zijn dat ik niet pas bij 40+ weken gehoord zou worden en dan doorsturen naar ziekenhuis voor triage en op basis daarvan inleiden, anders is het nog over 41 weken. Daarbij ben ik 41 weken op een donderdag en wilde echt niet ook nog over weekeinde heen.
    Nu ga ik dinsdag voor triage en kijken ze hoe het met baarmoeder mond is en of ze die nog moeten verweken voordat ze donderdag gaan inleiden.
    Ik hoop dat er geen tegenvallers tussendoor komen, ben ik nog wel beetje bang voor.

10. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @brenjomi: kan het me voorstellen, nu na de bevalling zou ik dat bij mijn zusje ook hebben! Maar ik ging er ook blanco in en ben daar erg blij om achteraf. En je weet nooit hoe het gaat, mijn verhaal was geen pretje maar er zijn ook zo veel goede bevallingen! Het lukt haar hoor! Ook zij kan het!

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @jolie, hihi, ik heb haar al dingen vertelt (ook voor ze zwanger was) en normaal ben ik erg aardig en best verlegen bij mensen die ik niet ken... maar tijdens mijn weeen was ik 2x een monster:D heb haar al gewaarschuwd:D
    heb nog een zus die is 4jaar ouder dan mij en heeft al 2kindjes (van 8 en 7) dus ze weet al een beetje wat haar te wachten staat. maar qua pijn ofzo... dat is bij iedereen anders en daar kan je niemand op voorbereiden (ook omdat het anders is) en je weet niet hoe je reageert (heb al tegen mezelf gezegd dat ik nu niet zo kattig mag doen... maar ja, wie weet;))

ik vind haar nu nog heel erg rustig, we zien wel en het komt wel. maar ze is al bijna een week overtijd... terwijl ik nu al zo ongeduldig word... (maar misschien is dat ook meer omdat ik er al 2 heb en ik hoop dat hij niet te lang op zich laat wachten, want vriend moet over 6weken weeral weg... bij de vorige 2 was hij langer thuis. dus hoe later de baby komt, hoe minder tijd vriend met hem heeft en hoe minder tijd ik heb om te wennen:D haha. en dat terwijl het al een hele luxe is dat hij nu gewoon 8weken thuis is;))

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Inleiden lijkt me best eng/vervelend ivm de weeënopbouw.
    Hoe hebben jullie dat ervaren voor de dames die zowel ingeleid zijn als zonder inleiding zijn bevallen?
    Zit er echt zo'n verschil in?

13. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik heb bij waylon wee-opwekkers gehad. daar merkte ik niks van.... :D blijkbaar ben ik daar helemaal niet gevoelig voor. bij leah vanaf dat ze mijn water braken weeenstorm. bij waylon vanaf dat ze mijn water braken goede weeen, maar toen had ik ook al een infuus. heb dat niet als erger of vervelender ervaren (toen ik bij waylon op de verlostafel mocht gaan liggen vielen mijn weeen weg..... handig ;))
    ik was wel heel erg chagrijnig om dat stomme infuus :D (haha, kan er nu om lachen, toen niet echt ;))

14. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Net bij de vk geweest.
    Hoge bloeddruk. 3x boven de 90.
    Over zo'n stikkie moeten plassen. Gelukkig geen eiwitten in de urine.
    Dinsdag een nieuwe afspraak. Mogelijk willen ze dan wel strippen.
    Met deze vk afgesproken dat als ik over de 40 weken gaan zij in iedergeval ontsluiting komt controleren, mocht dat zo'n 3 cm zijn, dan gaat ze me thuis middels het breken van de vliezen inleiden.
    Dus.... Nu mezelf in de gaten houden. Hoofdpijn heb ik al een hele week, mocht daar misselijkheid, bandgevoel rondom buik ed bijkomen, moet ik aan de bel trekken ivm hogebloeddruk.

Oo ja, ze zei ook dat de hoge bloeddruk mogelijk een teken was dat ik al of bijna bezig ben met bevallen. Ik heb haar vierkant uitgelachen. Nog geen wee en/of harde buik gehad (nou js, tussen de 16 en 20 weken wat harde buiken)

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Gespannen: ik hoorde laatst ook al een verloskundige zeggen dat als je bevalling beginnende is, dat je bloeddruk kan stijgen. Dus wie weet ???

16. gsi lady

gsi lady Lid

20 jul 2012
    59
    1
    6
    banketbakker
    Spijkenisse
    Bevallingslijst:

28 februari
    charly81 - 30 jaar - 1e kindje- bevalling: ziekenhuis - voeding: bv

1 maart
    Molenbloempje – bevalling: zkh – voeding: borstvoeding

4 maart
    nathalie2012 - 32 jaar- 1e kindje - bevalling: ziekenhuis- voeding: borstvoeding

6 maart
    biancaa1982- 30 jaar - 1e kindje - bevalling: thuisbevalling voeding: borstvoeding

7 maart
    steph80 - 32 jaar - 1e kindje - bevalling: thuis- voeding: borstvoeding
    Sammelskee - 23 jaar, 1ste kindje, bevalling: zkh, borstvoeding

9 maart
    gespannen - 29 jaar - 4e kindje- bevalling: thuis- voeding: borstvoeding

10 maart
    bibi123 - 25 jaar - 1e kindje - bevalling: thuis/geboortehuis - voeding: borstvoeding

11 maart
    jojogirl88 - 24 jaar - 2e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding
    mamavanf - 34 jaar - 2e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

12 maart
    lym - 42 jaar - 1e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

14 maart
    ukkie11 - 27 jaar - 1e kindje - bevalling: kraamhotel- voeding: borstvoeding
    stephanie20 - 25 jaar - 2de kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

15 maart
    frouk85 - 26 jaar - 1e kindje - bevalling: kraamhotel - voeding: borstvoeding
    joyb - 28 jaar - 1e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding/flesvoeding
    Gism0w -22 jaar – 1e kindje – bevalling: thuis – voeding: borstvoeding/flesvoeding

16 maart
    liefschaapje- 25 jaar - 1e kindje - bevalling: thuis - voeding: flesvoeding

17 maart
    bamjolan - 29 jaar - 4e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding
    esther - 29 jaar - 1e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: ?
    zasaa - 27 jaar - 1e kindje - bevalling: Kraamhotel - voeding: ?
    Vioow1992 – 20 jaar – 1e kindje – bevalling: zkh – voeding: ?
    gsi lady - 24 jaar -1e kindje-bevalling: thuis badbevalling - voeding: borstvoeding - geslacht: meisje

18 maart
    Sproetje1988 - ? jaar - ? kindje - bevalling: ? - voeding: ?

19 maart
    booky - 28 jaar - 3e kindje - bevalling: thuis - voeding: borstvoeding
    brenjomi - 28 jaar - 3e kindje - bevalling: ziekenhuis voeding: bv/fv

20 maart
    angelina2- 35 jaar- 7e kindje- bevalling: thuis - voeding: borstvoeding

21 maart
    chikai- 30 jaar - 2e kindje - bevalling: thuis - voeding: borstvoeding
    mwb - 39 jaar - 1e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: bv/fles geen voorkeur

22 maart
    3kats - 33 jaar - 2e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

23 maart
    ynte - 34 jaar - 3e kindje - bevalling : ziekenhuis - voeding: borstvoeding

24 maart
    sammie88 - 24 jaar - 2e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding/flesvoeding
    kahlen - 28 jaar - 1e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding/flesvoeding

25 maart
    leeuwtje83 - 29 jaar - 2e kindje - bevalling: thuis - voeding: borstvoeding
    gebakje - 29 jaar - 2e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: flesvoeding

26 maart
    sarahtj3 - 26 jaar - 2e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: borstvoeding

27 maart
    kateblack - 2 jaar - 1e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: flesvoeding
    danssie - 26 jaar - 1e kindje - bevalling: thuis - voeding: borstvoeding

29 Maart
    Anique87 - 25 jaar - 1e kindje - bevalling: ziekenhuis - voeding: flesvoeding

30 maart
    Rachel1984 – 4e kindje – bevalling: zkh – voeding: flesvoeding

zo ff mezelf er weer bij gezet....

@slapen: wat een ramp is dat geworden zeg. of ik lig heel erg lang met me ogen open na te denken en naar me ventje te staren, of ik moet uit bed om te pissen of heb last van voorweeen.

@maagzuur: ramp nummer 2, me medicijnen werken niet meer. en er zijn geen alternativen meer...:(:(:(

@dagje weg: gister weer opgepast bij een vriendin van ons/partner van een collega van me vriend. haar oudste zoontje van bijna 3 was ziek, symptomen kwamen overeen met hersenvliesontsteking:$ maar gelukkig bleek het eczeem en oorontsteking te zijn gepaard met spierpijn in de nek ;) dus ik had ff de jongste van 4,5 maanden om op te passen, lekker lachend ventje ook:D

@gerommel: me vriend is sinds 2 dagen voor 9 uur gaan slapen en was dus te moe om aan me buik te klagen dat ze eruit moet komen, dus sinds 2 dagen geen bloed meer en weer normale afscheiding en wat meer rust savonds in me buikje.

@beslaglikkers en snoepers: ik ben banketbakker en 3 weken geleden gestopt met werken na 9 jaar achter elkaar doorploeteren, rauw ei is enkel gevaarlijk voor een zwangere als deze salmonella bevat. daarvoor moeten ze wel ietsjes ouder zijn dan de gebruikelijke houdbaarheidsdatum om daarvan genoeg bacterien aan te maken om je ziek te krijgen, boven de 65 graden is dat veilig voor de sabagnon liefhebbers....;)

zelfs gewone ham en kaas bevatten al meer bacterien vanwege productie en hanteren/distributeren, een ei word zo gelegd, gescand, en de kip is gevaccineerd. dus pas na het breken van een ei komen er bacterien bij, of na te lang bewaren boven de 14 graden. salmonella houd van warmte tot 57 graden en vanaf 16 graden gaat het sneller vermenigvuldigen.

ik proef altijd wat op me werk, en het cakebeslag werd er alleen maar lekkerder op :D maar het is wel een garantie dat je niks ben vergeten in je deeg/beslag ;) een hele lekkere garantie :D

@bevallen meiden: Gefeliciteerd!!!! me jaloers, wil er nu wel vanaf zodat ik weer normaal kan gaan slapen... nou ja normaal...:(

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Wow de 17de maart word een drukke dag om te bevallen :D
    Heel wat meiden die dan zijn uitgerekend :D

18. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    @ jojogirl88
    Ik heb op je buikje gestemd hoor met de buikjescontest!! Mooie foto! Erg zoet!

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Oh jippie ik sta er al tussen :D
    Ga ik even mijn onderschrift aanpassen ;)

Bedankt alvast @liefschaapje! :D

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Oh ik merk net dat ik de verkeerde heb ingezonden.. Die met de reclame er nog bij.. Stom van me!

Deel Deze Pagina