@bamjolan: respect voor jou! Ik ben nu vanaf woensdag alleen met 4 en zat vandaag toch echt even stuk. Nu doe ik het voor mijn gevolg Floris voor het grootste deel alleen, maar altijd alles zelf en alleen, ik Zou het je niet graag nadoen. Heb jij straks hulp na de bevalling?
Dankje Ploetertje! Inprincipe niet zoveel hulp, de oudste 2 kunnen natuurlijk wel zelf brood smeren, douchen, tanden poetsen etc dus dat is wel fijn. Qua huishouden zal ik zelf beetje bij beetje gaan doen. De 3 kids gaan uiteindelijk wel naar school.
Ken ik niet, ik zou dan ook gewoon bepanthen gebruiken. Of wat bv op je tepels na de voeding en aan de lucht laten drogen. Kloven ontstaan doof verkeerd aanleggen, dus kijk daar nog eens naar; buik tegen buik, met zijn lijfje en hoofdje in een rechte lijn, tepel ter hoogte van zijn neus, daardoor neemt hij een grote hap. Niet alleen tepel, maar ook tepelhof. Lippen naar buiten gekruld en rond over het onderkaakje. Als er tijdens de voeding wat verandert, losmaken en opnieuw goed aanleggen.
Hé, jouw nu nog jongste gaat ook bijna naar school. Mijn niet-meer-jongste sinds januari. Daarnaast heb ik een dochter van 6 en een zoon van 8.
Die van mij zijn 10, 8 en bijna 4 hihi Scheelt gelukkig wel! Na de geboorte van de kleine ga ik sowieso ook korvee in zetten voor de 2 grote dames, ik vind dat ze best even kunnen helpen met bijv de afwas (heb nog geen vaatwasser haha).
@meiden die bezig zijn, zet hem op! Heel veel succes. @ploetertje: ik vind het enerzijds ook een heel gek idee dat S.em al bijna vier weken is en er nog baby'tjes geboren gaan worden. (ik had zelf nog zwanger kunnen zijn, was dan maandag 42 weken geweest). Maar anderzijds heerlijk dat alles achter de rug is! He bah alweer ongesteld! Hoop dat het hier nog even wegblijft! Blijkbaar helpt de bv bij jou daar niet tegen! De rest ben ik even vergeten! Vandaag lekker weekend gevierd met me mannen! vanmorgen samen met de oudste boodschappen gedaan. En vanmiddag met z'n viertjes wezen shoppen! Echt zo leuk, voor allebei me mannetjes dezelfde zomerjas gekocht! Echt leuk! Helaas zelf nergens voor kunnen slagen! Manlief heeft ook nog een setje gescoord! Nu,lekker relax op de bank!
die heb ik zelf aangevraagd omdat ik van te voren in de ziektewet zat maandag gaan we bellen voor een regeling maaar toch baal ik enorm dacht dat ik het allemaal goed geregeld had en dan krijg je zoiets
Mag ik jullie voorstellen aan onze dochter H.ielkje. Ze weegt 3215 gr en is ongeveer om 17:45 geboren met keizersnede. Ons meisje doet het nu hartstikke goed!! Als ik de laptop hier heb, dan lees ik wel ff bij. En kom ik wel even verhaal brengen.
De ik kwam in een weeenstorm terecht. Elke minuut kwam een heftige wee. Kon tussendoor niet rusten en bleef maar op 3cm steken. Toch maar naar zh voor pijnbestrijding. Eerst een pompje gehad wat eerst wel fijn was maar ontsluiting bleef 3cm. Weeenversterker erbij gehad en weeenstorm kwam weer terug en pompje had geen effect meer. Toen zou ik een ruggeprik voor pijn bestrijding krijgen en tijdens voorbereiding daarvan daalde hartslag van H.ielkje drastisch dat ze er een spoedsectio van hebben gemaakt. het ging allemaal zo snel dat ik het nog niet kan bevatten. Achteraf zou het alsnog uitgedraaid zijn op een ks omdat de dame niet recht voor de uitgang lag. Kan zelf de slaap nog niet vatten. ML slaapt naast ons en bij elk kreuntje kijk ik naar ons meisje. Ze doet het echt helemaal super en kan niet stoppen naar haar te kijken!!
Gismow, gefeliciteerd met de geboorte H.ielkje! Fijn dat alles goed gaat met jullie. Denk dat Bibi vandaag ook met babynieuws komt. ploetertje en bamjolan, ik heb bewondering voor jullie, 4 kinderen. Vind het nu met 2 soms al puzzelen. Overigens blijft het bij ons bij 2.
@gismow: heftig verhaal zo te lezen. Maar volgens mij is het alles dubbel en dwars waard geweest! Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter! Een fijne kraamtijd gewenst en heel veel geluk met jullie Hielkje!
@ Gismow: heftige bevalling! Hoop dat je toch kunt genieten van je dochtertje. Van harte gefeliciteerd!
Gismow: gefeliciteerd, geniet van je meisje! Brings back memories...ik kreeg om 1545 een KS, en kon die nacht ook niet slapen. Hing in mijn bed met de rugsteun omhoog, kon me bijna niet bewegen, en maar gelukkig zijn. Mijn meisje lag alleen niet naast mij, maar dat kon niet anders. Zal deze week eens proberen mijn verhaal te schrijven.
Ik was al om 5 uur wakker en kon niet meer slapen. Ben zo druk in mijn hoofd. Ineens bedenk ik me van alles wat er nog gedaan moet worden. Morgen moet ik namelijk naar het zkh om ingeleid te worden. Het gaat nu allemaal wel heel "serieus" worden. En de paniek slaat aardig toe. Ik moet morgen natuurlijk even afwachten hoe en wat (meteen inleiden of eerst nog primen), maar ik reken er toch wel op dat ik een dag of 4/5 moet blijven. Dat betekent dat de kleine meid er eind volgende week zou moeten zijn. Help! Kraamzorg over de vloer (waar ik toch wel tegen op zie dat er een vreemde in huis rondloopt die van alles doet en waarvan ik bang ben dat er dingen misgaan: verkeerd wassen en schoonmaken waardoor ons nieuwe huis/textiel schade oploopt, hoorde bijv. van een vriend dat bij hun de douchedeur verpest was doordat ze met chloor/bleek aan de gang zijn gegaan), bezoek over de vloer (help ik heb pas 10 cupcakes!) en een baby. Vraag me af of dat goed gaat en ik me kan ontspannen dan. Dus vandaag nog wel even druk: tas inpakken, cupcakes maken, instructie kz, badkamer+wc schoonmaken, wassen, etc. Pffft.
Wauw...voor het eerst in 4 weken heeft Femke: maar 1 voeding gedronken s nachts en in haar eigen bed geslapen. Alle nachten komt ze In mijn bed om te drinken en ik kon haar niet meer terug leggen. Ook bleef ze drinken, echt 3-4 keer per nacht. Vannacht had ik haar op een doek gelegd zodat ze met de warme doek naar bed ging ipv op een koude matras.