Maart 2013 mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MWB, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

grrrr en weer een pijnlijke nacht achter de rug!
    ik kan de baby bewegingen snachts niet meer verdagen in mijn buik. ik krijg er zulke heftige kramp op en pijnlijke steken op... hij is een paar uur lang achter elkaar aan het duwen schoppen draaien.. ik snap gewoon niet waarom die dat doet.het is dan net of de baby van slag is.want overdag doet ie dit nooit..paracetamols helpen er niet meer tegen.eerst werd de pijn er iets minder van en de baby wat rustiger. maar ik ben bang dat mijn lichaam gewend is geraakt aan de paracetamols..
    straks naar de vk. maar ben bang dat ze nog steeds niks kan doen om mij te helpen hiermee. ik ben nu 40wk en 1 dg dus inleiden zouden ze vast niet aan willen beginnen. en eigenlijk wil ik dat ook liever niet want wil thuis bevallen en op de normale manier. maar die pijnlijke nachten ben ik zo bang voor geworden en vermoeid me enorm dat ik eigenlijk wel zou willen dat er iets gedaan word. ben ik nu een zeur?
    manlief zegt ook steeds zeg het nou tegen de vk dat je erdoorheen zit.maar ik voel mezelf altijd zon zeur..

2. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ploetertje; dat belooft wat, zo'n begin van de dag...
    Hier: ik zit te smelten bij de lachstuipjes van Bram.. Wat nou tepelkloven.. Ik voel ze niet eens meer!

3. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ik weet niet meer of ik mijn horror bevalling hier al geplaatst heb. Anders hoor ik het nog wel. Heb vannacht nog een shot morfine gehad. De wond was erg pijnlijk en had maar anderhalf uurtje slaap gehad in 48 uur. Nu heb ik net wat meer uurtjes kunnen rusten en voel ik me aardig fit. Gister liep ik al weer redelijk (te veel) om wat mij gisteravond dus genekt heeft. Vandaag voel ik me ook wel redelijk goed. Net ff lekker gedouched en dat doet ook wonderen.
    Onze kleine meid doet het ook super. Ze is echt een makkelijke baby. Ze laat alles toe. Ze word alleen boos als ze haar muts over der oogjes doet :D !!

4. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hoi meiden, ik lees nog trouw iedere dag wat jullie bijschrijven (en dat is héél veel) maar meestal heb ik de fut niet meer om dan nog te reageren.

Vandaag voor de eerste keer alleen thuis met mijn 2 schatten. Manlief is gaan werken. Dochterlief is ziek en onze kleinste pruts, die trekt zich daar helemaal niets van aan!
    Ik toon straks nog eens een foto (heb ik nog niet gedaan).

Ik lees dat er vandaag toch heel wat meiden bezig zijn met de bevalling. Kom op meiden, jullie hebben bijna je wondertje in jullie armen.

Borstvoeding: ik was helemaal vergeten hoe vermoeiend borstvoeding was... en ik moet er dan nog bijschrijven dat wij een supergoede eter hebben. Hij eet op de gepaste momenten, meestal valt hij terug in slaap en kan je hem dan in zijn bedje leggen. Sommige moeders zouden dat luxe noemen. Ik twijfel om binnenkort terug te beginnen met een kleine voorraad voeding af te kolven zodat mijn man ook eens een nachtje kan overnemen en zodat ik eens kan bijtanken. Zijn er nog meer meiden die dit doen?

inleiden: ik vind het raar dat het zo'n groot verschil is tussen België en Nederland. Hier in België doen ze niet moeilijk om met 39 weken 'eens goed te voelen' terwijl ze in Nederland er gewoon vanaf blijven. Daarnaast laten ze je gewoon niet zooo lang doorlopen. Ik denk dat je hier max 10 dagen overtijd mag lopen en dan moet je volgens mij bijna elke dag op controle (tenzij je het supergoed doet)

Voor de meiden die bezig zijn met de laatste loodjes, jullie zijn er bijna. Het zal jullie waarschijnlijk worst wezen (vond ik toen ook) maar het is echt zo!

DSC04628.jpg

5. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Nathalie; suc6 vandaag!!!

Gebakje: Gewoon vragen naar ontsluiting hoor, nee heb je, ja kun je krijgen! :-D

Ego; Rutig in de buik, vandaag nog 1 week en dan weten we wanneer de boef evt gehaald wordt als hij er nog niet is!
    Prachtigwonder, ik heb ook aangegeven dat ik niet tot 42 wkn wil.. Ik zit voor bloedverlies, hoge bloeddruk, minder leven nu 3 x in de week in t ziekenhuis en dat wil ik niet nog 2 weken... Al die zorgen en dat paniekerige gevoel!
    Maandag bespreken we dus de opties! Ze zeiden dat ma 41 wkn je ingeleid mag worden! Dus ik zou het echt aangeven hoor!!
    Wil ook graag thuisbevallen dus ze gaan eerst strippen donderdag indien mogelijk!

@thuis vk vliezen breken; bij mijn vriendin heeft de vk thuis de vliezen gebroken bij nog maar 2cm ontsluiting en zonder weeën.. Dit omdat ze heel graag thuis wou bevallen! Zijn er veel vks die dit eerst willen doen om inleiding in het ziekenhuis te voorkomen? Had t nog nooit gehoord!

Stephanie: wat een super mooie en lieve foto!!!

6. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    In het zkh nu. CTG was goed en VT was ik iets verder dan vorige week. Nu wel aan de tabletten en straks weer nieuwe CTG en VT om te kijken hoe het er voor staat. Eerste weeën heb ik sinds vanmorgen, heel bizar. Was toen ik aan CTG lag. Ondeugend meisje, ineens toch luisteren hihi. Hopelijk doen tabletten wat, moet i.i.g. vannacht blijven!

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Stephanie: Wat een super lieve foto! Je dochtertje kijkt zo trots :)
    Inderdaad hier in België zijn ze een pak makkelijker in die dingen.
    Op 40 weken heeft ze bij mij ook al eens goed gevoeld maar zonder resultaat.
    En ze laten je ook max. 10 dagen overtijd gaan, moet ook vanaf de dag dat ik overtijd ben elke 2 dagen aan de monitor en op controle. Ze nemen liever het zekere voor het onzekere.

@Borstvoeding: Ik heb nooit afgekolfd 's nachts, vond het eigenlijk wat stom want ik werd sowieso wakker van stuwing dus dan moest ik er hoe dan ook uit niet om te voeden maar om te kolven. Vond ik het makkelijker om mijn zoontje aan te leggen ;)
    Vraagt idd wel erg veel van je lichaam daar heb ik nu ook weer wat schrik voor zeker nu er al een peuter in huis rondloopt.

@Liefschaapje: Kan me goed voorstellen dat jij het wat zat begint te worden.. Elke keer die onzekerheid... Hoop dat je snel een datum krijgt!

@Prachtigwonder: Ik zou het toch eens aanhalen hoor zo weet ze hoe jij je echt voelt en echt goed duidelijk maken dat je op bent en zo toch niet kunt bevallen..

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Succes meid! Hoop dat je snel je kleintje vast hebt!!! *duim voor je!*

9. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik begin een beetje bang te worden voor de borstvoeding... de energie die je het gaat kosten, kans op kloven, spruw, bloedende tepels, pijn bij zuigen, het snelle afvallen en of je lichaam dat wel trekt met energie, ik vind het eng haha.
    Waarom wilde ik het ook alweer?

oh ja, het is het beste voor het kindje.

10. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo net in allerlei bochten gewrongen en mijn teennagels nog even netjes gemaakt. Gek dat dat straks weer makkelijk gaat :)

oh ja ik ben ook bang om de zwangerschap te missen. Het getrappel, mijn buikje... En ook weer aan de anticonceptie straks bluuuh

11. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch bijzonder dat tijdens deze dure periode van alle baby artikelen, dat alles presteert kapot te gaan.

Heb nieuw beeldscherm voor de computer moeten kopen, nieuw toetsenbord, nieuwe vaatwasser, de auto had een mankement met onderdelen die vervangen moesten worden, verbouwing achter de rug, mensen mensen. Iemand nog een geldboom over waar ik een stekje van mag planten?

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Grrr even frustraties van me afschrijven!
    Nu heeft mijn moeder gordelroos/zona... wat dus eigenlijk wil zeggen dat ze niet aan de baby mag komen als deze is geboren en wss ook heel erg hard moet opletten met mijn zoontje...
    Zij is onze opvang terwijl ik ga bevallen en in het ziekenhuis verblijf dus baal echt enorm!
    Haar dokter zei dat ze steeds goed de handen moet ontsmetten en handschoenen en een mondmasker moet dragen wanneer ze bij de baby of mijn zoontje komt.
    Ga je altijd zien dat dit nu voorkomt! En alsof dat nog niet genoeg is heeft mijn grootmoeder net hetzelfde te pakken!
    Ook had mijn schoonmoeder vorige week een koortslip dus 3 'risicovolle' personen terwijl ik op het punt sta te bevallen....
    Wat een gedoe zeg...

Dit stukje vond ik op internet;
    Deze besmetting kan gevaarlijk zijn voor mensen met een verzwakt immuunsysteem, maar ook voor pasgeborenen en zwangere vrouwen (gevaarlijk voor de foetus). Wie getroffen is door zona, doet er dus goed aan geen contact te zoeken met risicopersonen: zeer jonge kinderen, zwangere vrouwen en mensen met een immunodepressie.

13. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    meid en jij vertelt dat allemaal nog met een leuke smiley erbij
    nou ja, eigenlijk hoort het ook zo hé, ten slotte worden onze kindjes ooit wel eens geboren en onthouden we achteraf onze baaldagen niet :)

veel succes met het strippen straks!

14. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok dat is pas balen :(
    hopelijk is het snel gefikst

15. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hier is het genieten echt begonnen. Katheter is er sinds zaterdag uit en Sammie doet het nog steeds super. Dit weekeinde voor eerst buiten geweest en gisteren zelfs 4 uur op verjaardag van opa van Sammie. Sammie vond het leuk bij iedereen en keek lekker om zich heen.

Ik vroeg me af hoe het met Lilalief zou zijn, nu Senne thuis is. Zie weinig van haar meer.

Verder, Kahlen, borstvoeding gewoon proberen en doen wat voor jou het beste voelt. Ik voel me heel klein beetje schuldig dat ik gestopt ben, maar werd zo vreselijke draak van dat borstvoeden, had niemand wat aan!

Nathalie, sterkte met inleiden, bij mij was Sammie, na inleiden om 20.10 geboren en was volgende dag voor 12 uur thuis, daarbij bleef vriend in ziekenhuis slapen, was een mooie bedank voor hem.

Andere meiden, sterkte met wachten! Ik weet hoe het voelt.

16. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net Het Grote Borstvoedingsboek van Hannah Lottrop (of zoiets) gelezen, en al mijn twijfels zijn gelijk weg. Is echt een aanrader!

17. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Zooooo, daar ben ik weer, had even totaal geen behoefte aan internet dus de laptop is uit gebleven.
    Heb dus ook nog niets teruggelezen maar de inmiddels bevallen dames, gefeliciteerd!!!
    Geniet er net zo hard van als ik :)
    En de nog wachtende dames; jullie geduld wordt beloond met het allermooiste wat er is :)

Ik zou mijn bevallingsverhaal nog komen vertellen dus zoals beloofd:

Rond half vijf eerste krampje maar nog het gevoel dat het wel niks zou zijn en dat ik weer kon gaan slapen.
    Kwartiertje later begon ik er al anders over te denken en ben ik maar wat gaan lezen.
    Na dik een uur mijn Lief van zolder geplukt (waar hij toen sliep) en beneden op de bank verder gaan zitten afwachten.
    Rond half 7 mijn ouders gebeld maar de weeën waren voor mijn gevoel nog vrij mild.
    Ze waren hier rond 7 uur en, alsof het zo moest zijn, begon het pas echt.
    Elke 4 minuten volgens mijn moeders timer dus de VK maar gebeld.
    Die zou na half 9 komen want zat nog in een bevalling.
    Opa heeft met mijn oudste aan tafel zitten ontbijten maar F.loris was wel een beetje onder de indruk van wat mama raar aan het doen was :D
    Rond 8 moest ik vreselijk plassen dus voorzichtig naar de wc gestrompeld, waar mijn vliezen braken.
    Er zat bloed bij dus de VK teruggebeld en zij stuurde een andere.
    Die was er tegen half 9, voelde en ik had al 6cm.
    Dus inpakken en naar het ziekenhuis.
    Had ze me netjes aangekleed, schone sokken, schone broek, stond ik op, klapte in één keer de rest van het vruchtwater naar buiten.
    Dus nat in de auto en opa mocht dweilen :D
    Maar ik kon geen stap lopen, had het gevoel dat hij er dan uit zou vallen.
    Toch met veel moeite naar de auto gekomen en tegen 9 uur in het ziekenhuis.
    Ben gaan liggen en toen de VK klaar was met alles klaarleggen mocht ik meteen gaan persen.
    Maar goed ook want in de auto hield ik het al bijna niet meer, heb het heel bewust tegen zitten houden anders hadden we het ziekenhuis niet eens gehaald voor mijn gevoel.
    Kwart over 9 mocht ik persen en 4 minuten later had ik onze prachtige zoon in mijn armen.
    Heb alles weer zelf zien gebeuren, vanaf het eerste toefje haar totdat ik hem zelf uit me gehaald heb en op mijn buik heb gelegd.
    Precies zoals ik het wilde en ook weer zo snel als ik had verwacht.
    Daarna ben ik wel een paar dagen van slag geweest hoor, het ging allemaal zó vlug en daarna twee dagen ziekenhuis met constant mensen om je heen die vanalles willen en moeten en toch géén kraamsuite.
    Was behoorlijk hectisch en ik heb mezelf erg overschat door te snel teveel te willen.
    Ben nu dus helemaal gesloopt en moet zoveel mogelijk rusten en even geen bezoek ontvangen.
    Maar komt goed, we genieten volop en zijn zielsgelukkig.
    En kijk eens wat een prachtige mannen ik heb: :)

18. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah wat een fantastisch verhaal en inderdaad, 2 heel knappe mannen!!!

19. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dus terug van de gyn. CTG was heel goed, de zoon was lekker beweeglijk en hartje klopte mooi. Deze keer maar 1 deftige contractie gehad. Gyn verschoot wel toen ik vertelde van de voorweeen van voorbije donderdag (om de 4 min) en zoals afgesproken heeft ze een VT gedaan. Ik had ruim 1 cm opening (dus voorwerk was niet voor niets, al had ik graag meer gehad) en ze heeft kunnen strippen (ze noemde het ook echt strippen) maar ze verwacht niet dat het vandaag al iets gaat uithalen, want mijn bmm is nog niet volledig verweekt. Dus heb ik een nieuwe afspraak gekregen voor volgende week maandag in geval er ondertussen nog niets gebeurt.

Een vraagje (ik ga zo ook even googlen hoor) : in welke volgorde gaat het : toch eerst verstrijken, dan verweken en dan opening? of loopt alles zo een beetje door elkaar?

20. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Ja hij is er!! Om 7 uur t ziekenhuis ingegaan, met 1/2 cm ontsluiting,
    Om 11 uur in 3 persweeen geboren! Pfff heftig was het, details later

Deel Deze Pagina