Maart 2013 mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MWB, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

whoehoooeee, nu mag het gebeuren :D

2. MamavanF2009

Ik zit me ondertussen gek te speuren op o.a. de bart smit site.
    Nog een week en mijn peuter is een kleuter maar wat we hem moeten geven?
    Hij wil een trompet, die kan hij krijgen (zo'n kunststof-ding) maar vind het zo karig.
    Wil er nog wat bij doen én nog een kleinigheidje namens zijn broertje zodra die geboren is.
    Iemand ideeën/tips/suggesties?
    Ook voor de traktatie op school?

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Traktaties, ik heb mn dochters toendertijd een flesje mana's laten trakteren.
    Dit keer gewoon beschuit met muisjes denk ik of een bolletje met een sleutelhanger en dan mana's of pepermunt hartjes maargoed veel kinderen gooien t weg omdat t roze is dus dat vind ik ergens ook zonde van het geld.
    En mijn zoontje trakteerd nog niet, die zal nog net niet naar school gaan....hihi

Mijn zoon word 27 maart alweer 4 jaar...gaat hard.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Een skippybal , stoepkrijt, etui gevuld met stiften ?

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Traktatie op school: bellenblaas (20cent bij action of zo) met iets lekkers er aan gemaakt ?

6. MamavanF2009

Moet er voor de school wel even bij vermelden dat hij op de vrije school zit dus het moet wel een enigszins verantwoorde traktatie zijn :p
    Een skippybal dacht ik ook al aan ja, zal nog wel eens verder spieken.
    Dankje zover, meer tips zijn altijd welkom :D

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Stoepkrijt met doosjes rozijntjes?

8. MamavanF2009

hihi ja rozijntjes doen het altijd goed :D
    Moet Lief er wel op uit sturen om de boel te gaan halen, kom zelf de deur niet meer uit.
    Maar komt goed, heb nog een week...

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik zit nu in mijn laatste week werken (het is immers al maandag hier ;)) Man, man, man, de laatste loodjes wegen het zwaarst!

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Leeuwtje: knap hoor dat je het vol houdt. Ik vond tot 36 weken werken al heel zwaar.

Hoeveel weken heb je na de bevalling verlof ?

11. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Succes bikkel. Echt wel pittig zeg nog zo lang doorwerken. Hoe lang heb je zometeen verlof?

Traktatie, pff hier eigenlijk ook nog geen idee, ik lees even mee ;).

Lastig heh wat je die kleintjes 'moet' geven. Skippybal is idd leuk, zeker nu we het mooie weer weer ingaan.

12. MamavanF2009

Hou je lang vol zeg leeuwtje, ik was al zo blij dat ik niet werk, had er niet aan moeten denken zo lang door te gaan (had ik ook niet gekund)

Ik denk erover om, als de kleine er dan al is, gewoon lange vingers met muisjes te trakteren (glazuur erop en dan in de muisjes dopen), of cakejes met muisjes ofzo.
    En als hij dan echt naar de kleuterschool gaat, na de meivakantie, een grotere traktatie als afscheid.

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Met Miriam heb ik ook tot de 38 weken gewerkt, dat ging prima. Dus dacht ik: "Dat moet bij deze ook kunnen!" Famous last words...

Ik heb zo 4 maanden verlof, 15 juli ga ik weer aan het werk :)

Achteraf gezien had ik 2 weken eerder al willen stoppen. Oh well, ik kan zo wel meer tijd met ukkie thuis doorbrengen.

14. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Respect voor jou, en dat ook nog in de warmte daar, pffff sterkte nog ff de laatste week, :D

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @MamavanF: Ik denk ook wel eens hoe kan ik iemand even graag zien als E.meric (mijn zoontje) maar hoe verder in de zwangerschap hoe meer ik me ook echt verbonden voelde met deze baby. Ik denk gewoon dat het ook ergens een beetje de schrik is om je oudste kindje 'te kort' te doen is hier bij mij toch zo. Ik wil niet dat hij straks het idee krijgt dat hij zijn mama niet meer heeft.
    Volgens mij loopt alles wel los vanaf dat de baby eenmaal geboren is.

@Leeuwtje: Wow knap zeg nu nog aan het werk! Ik ben al thuis vanaf het prille begin van mijn zwangerschap... Wel verplicht haar niet omdat ik het zelf wou. Hier in België mag je niet meer werken in de kinderopvang als je zwanger bent om risico op besmettelijke ziektes (kinderziekten) te beperken.
    Ben ook nog thuis trouwens tot midden augustus :) Bij de eerste vond ik dat heel vervelend zo lang thuis zijn zonder baby maar nu mijn zoontje er al is ben ik er helemaal niet kwaad om ;)

@Traktaties: Ik ben er ook nog niet uit.. Ga morgen maar eens wat winkels afspeuren. Was eerst van plan van knuffeltjes te maken voor elk kind met daaraan dan suikerboontjes (weet niet of jullie dat kennen?) maar kruipt toch wat te veel werk in voor 30 kindjes...
    Dus volgens mij worden het bellenblaasjes met boontjes eraan en een naamkaartje :)

@All: Deze middag echt hele pijnlijke steken daar beneden! De bewegingen van ons meisje met haar hoofdje in mijn bekken worden echt elke dag pijnlijker en pijnlijker! Hoop dat ze toch al voor wat ontsluiting gezorgd heeft met al dat gewroet :D Morgen om 14u45 naar de gynaecoloog ben echt heel benieuwd!
    Nu maar naar bed afgelopen nacht niet goed geslapen dus hopelijk deze nacht beter!

16. MamavanF2009

Ik ga ook eens slapen, even alle emoties van vandaag wegdromen.
    Ga niet meer hopen dat het vannacht/morgen gaat beginnen, laat het maar gewoon los want hij komt tóch wel :)

Slaap lekker allemaal en wie weet morgen weer babynieuws, van wie dan ook :)

17. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    even een vraagje voor jullie:
    ik zou geen babyfoon kopen omdat ik een klein huis heb en baby bij ons op de slaapkamer komt. Nu zit ik toch te twijfelen en wil ik er toch wel een, ook voor als we bij anderen zijn en de baby bijvoorbeeld boven slaapt.
    Alleen heb ik geen idee wat ik zou moeten kopen en waar op te letten.
    Hebben jullie goede suggesties?

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik heb zelf nooit een babyfoon aangeschaft, en heb hem nooit echt gemist. Als Miriam ooit eens bij anderen sliep, gingen we gewoon iedere 15 minuten even kijken, en lieten we deuren open zodat we haar konden horen.

19. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    wij hebben ook een klein huis en de kleine straks ook bij ons op de slaapkamer wij hebben die van topcom bij babydump gehaald ik geloof 40 of 50 euro 2 kanalen en een bereik van 15 meter geloof ik laatst uitgetest toen mijn nichtje hier bleef slapen en werkt prima :D
    pffff zelfs op fb krijg ik chatverzoekjes hoe het nu gaat en of ik het beu ben ik ga er ook biet meer op reageren ze zien vanzelf wel als uk is geboren lekker puh dadelijk lekker slapen en morgen misschien even op en neer naar schoonpaps om te vertellen van de achternaam zal mij benieuwen slaap lekker meiden

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier ook geen babyfoon, mijn slaapkamer zit aan de woonkamer.
    Mijn kindje zal in t begin ook niet ergens anders slapen dan gewoon thuis :D

Deel Deze Pagina