pffff ik zit er helemaal doorheen! net bij de vk geweest. maar ze was nu voor de 2de x niet vriendelijk. ze vond mijn pijn bekkenpijn nou uuuh als ik er 2 uur snachts wakker van word en helse krampen en steken krijg vind ik het geen bekkenpijn.. toen zei ze waarschijnlijk ben jij gewoon erg gevoelig voor pijn. terwijl een ander met deze pijn nog vrolijk rond kan hobbelen. nou toen kreeg ik echt even stekels. dus ik zei JE MOET NIET DENKEN DAT IK EEN LAGE PIJNGRENS HEB! IK KAN MEER HEBBEN DAN JE DENKT!! tjeeh wat was ik even boos. heb me wel ingehouden hoor. maar stond wel te koken. ze nam me gewoon helemaal niet serieus. en toen kreeg ik ook nog eens t ehoren dat ik niet mag zeuren nog omdat ik nog maar 38wk en 1 dag ben. en sommige wel tot de 42 weken lopen. ja als ik geen pijn had gehad dan had ik ook niet gezeurd! en trouwens ik heb helemaal niet om strippen inleiden etc gevraagd. enkel wat ik aan de pijn kan doen. maarja ze zegt steeds . dat ik maar gewoon moet laten komen en zolang ik geen harde buik heb niet erg is.. wat moet ik hier nou mee?? ik zou bijna toch een gok gaan wagen aan die homeopathische pilletjes. om de boel toch wat te versnellen... op dit moment zit ik echt in een gat! en ben ik tot alles in staat. en tot overmaat van ramp heb ik nu weer pijn! heb hoofdpijn en ben weer aan de dunne... grrrr... zooo wat een geklaag weer van mij sorry.
welkom onzeker23!!! ik de 17de maart. @VK vandaag: heeeel goed nieuws gehad, en de 6de echo tot nu toe. bubby is volledig ingedaald nog steeds hetzelfde gewicht ook 105 kilo, bloeddruk 70/110, en vliezen-breek oefeningen meegekregen wijdbeens hurken en dan op en neer, met me rug tegen een deur leunend... erachteraan gelijk voorlichtings-ochtend gehad ben wel blij dat ik bij een badbevalling niet ingeknipt mag/kan worden. @bubby: me meisje is van dr schema afgestapt en beweegt nu heel de dag door hier en daar een 15 min, en ik heb sinds gisteren enorme pijn in me stuitje en kon vanacht mezelf ook niet draaien zonder pijn of mezelf een uitgeblazen walrus te voelen. maar wel lief van me ventje om bij elke draai me buik of rug te gaan masseren voor een paar minuutjes in zen slaap nog wel wat een schatje hé @nesteldrang: keuken is alles uitgezocht op datum, en alles opnieuw ingericht en schoongemaakt op me dooie gemakkie... de koelkast en vriezer zijn ook schoon/gecontroleerd/opgeruimd, en de voorraadkast ook. nu cup-noodles snoepen, daarna stofzuigen en dweilen, dan als ik nog wat puf over heb de was verder doen. me buik maakt hele gekke geluidjes ook nu..
flesje geven zou eventueel kunnen. Tenminste, als de bv voorspoedig verloopt en jij het ziet zitten om te kolven. Ik heb bij alle 3 de meiden al in de kraamweek gekolft en alle 3 hebben ze ook in de kraamweek het eerste flesje gehad. Nee, dat wordt inderdaad niet aangeraden, maar mijn kids dronken zo goed aan de borst dat de kraamverzorgster niet bang was voor tepel/speen verwarring. Jong geleerd is oud gedaan. Het zegt niet alles, maar geen flesse weigerraars gehad hier.
ik zou bij de bevalling express ervoor zorgen dat je flink schijt aan dr heb.... wat een bitch, zou gewoon een andere vragen indien mogelijk.
p,s 1 lichtpuntje. mijn zolder en badkamer is spik en span! heb fam goed gedaan morgen doen ze de rest heerlijk!!! toch nog iets wat meezit
He bah prachtwonder. Hoe akn dat nou, je had toch een hele tijd goed vertrouwen in je vk. Heb je meerder vks in die praktijk zitten? Kun je dan niet een keer bellen als een ander te,efonisch spreekuur heeft? Hier verschillende vks die er ook allemaal anders instaan. 1 wil wel voor de 40 weken strippen, de rest niet. Helaas werk diegene die wel wil strippen deze week niet. Dus moet ik waarschijnlijk toch wachten tot na de 40 weken. Maar ik heb niet zoals jij zulke niet te plaatsen pijnen. Echt ontzettend nasr dat er niet echt naar je geluisterd wordt en dan ook nog zeggen dat je een lage pijngrens hebt. Alsof ze je pijn kan voelen. Sterkte meid. Meer kan ik je niet wensen. Oo ja, toch wel, dat die kleine maar snel mag komen en je dan ook van de pijn af bent. Onzeker23 welkom. Ik ben benieuwd hoe lang je kan meekletsen.
@prachtigwonder, das echt balen, hopelijk heb je haar niet bij je bevalling?? @nichtje, oh wat klein!!! en wat een mooi kind nu wil ik helemaal dat onze baby geboren word maar zei ook tegen mijn zus: kan je toch niet voorstellen dat zo'n prutsje nu nog in mijn buik zit?? gewoon echt een babytje alles was goed gegaan, maar zus had wel al even persdrang gehad en mocht nog niet persen. toen lag ze op de verlostafel en moest ze op de dokter wachten (gyn.) er heeft een zuster de baby met haar hand tegen gehouden.... vond ik zo bizar. als de baby nou wil komen, laat haar er dan uit?? was nogal druk ook vanacht/vanmorgen 5 bevallingen zo terug op controle ben heel erg benieuwd. we nemen mijn tas maar mee voor de zekerheid.. (al zei ik tegen vriend: als we hem meenemen, moeten we toch niet blijven, laten we hem thuis moeten we wel blijven)
er zitten 3 vk in de praktijk. helaas heb ik ze afwisselend en hebben ze geen vastte dagen dat ze werken. er is er nu nog maar 1tje die me altijd serieus neem. en die was met 34 weken ook thuisgeweest. die wilde direkt voelen. ze stond toen met een uurtje op de stoep. maarja was toen echt vals alarm. maar ze vertelde toen als je weer die pijn krijg direkt bellen en ook snachts daar zijn we voor. blijkbaar denken die andere 2 van de praktijk er anders over. want die kwamen dus mooi niet.. ben benieuwd wie ik volgende week op controle heb. stiekum hoop ik dan bevallen te zijn. p.s heb toch wat pilletjes besteld. ik weet nog niet zeker of ik ze ga slikken maar dan heb ik ze iig in huis. ik heb er nog een homeophaat over gebeld. en die vertelde mij dat ik het echt mocht gebruiken vanaf nu en dat het zeker geen kwaad kan.en kan me zelfs wat meer ontspanning geven. en dat schijnt ook goed te zijn voor ontluiting proces de ontspanning. hij zei hoe gestrester ik ben hoe groter de kans is dat de bevalling nog even opzich laat wachten. ontspanning schijnt dus blijkbaar een hormoon de produceren wat weeen opwekt.. dit middel helpt bij het rijpen van de baarmoedermond. maar wekt geen bevalling op als het zijn tijd er nog niet voor is.ook schijnt het weeen te kunnen ondersteunen.en voor na de bavlling werkt het kraamzuiverend. en helpt ontstekingen te voorkomen. maar goed ben nog steeds in dubio. want vind het eng om iets nieuws te gebruiken. eigenlijk heb ik zoiets van laat moeder natuur zijn gang gaan. en bijt nog even door. maar aan de andere kan theb ik zoiets van. ik zit er doorheen en ik wil iets proberen. ik heb het gevoel hoe langer het duurt hoe meer ik in een eigen wereldje ga leven en me aan het afzonderen ben. dat vin dik ook eng. ik heb al meerdere malen depressief gehad in het verleden en wil er niet nog eens in terecht komen.
Fijn om te lezen! Lijkt mij juist ook goed dat die kleintjes wennen aan fles en borst. Heb alleen nog geen kolfapparaat. Geen idee wat een goede is.
kolf apparaat hangt heel erg van de persoon af. De ene vindt de ene fijn, de ander vind het helemaal niets. Je moet zo en zo bedenken hoe vaak je wil kolven. Als je vaak gaat kolven kan je beter voor een elektrische gaan. Is het voor zo af en toe een keertje kan een handkolf ook. Ik kon helemaal niet kolven, het werkte niet bij mij. Ik kreeg er maar 10-30 ml uit met 45 min kolven. Terwijl er genoeg in zat, want als ik er in kneep spoot het er nog uit.
Even ego reactie; Net terug van de gynaecoloog! Ons meisje doet het super, word geschat op 3kg660 momenteel ♥ Nog geen opening, enkel baarmoedermond klein beetje verweekt dus ze zit er nog heel goed Volgende week nog eens aan de monitor, tenzij onze kleine meid beslist van iets vroeger te komen *Spannend!*
Kolven is ook nooit mijn hobby geworden. Duurde ook een eeuwiigheid, maar gelukkig wel iets meer opbrengst dan jij. Ik heb gewoon een avent handkolf. Maar als je vaak (door werk bv) moet kolven en daar weinig tijd voor hebt, dan is een dubbelzijdige elektische kolf een uitkomst, maar daar betaal je wel voor. Ik had bij de oudste een kolf van mijn schoonzus geleend. Het wordt namelijk niet aangeraden al voor de bevalling een kolf aan te schaffen omdat je nooit zeker weet of de bv lukt. Hoewel kolven ook 2ehands best te verkopen zijn.
Nu even reageren; @Prachtigwonder: Vind ik toch echt geen gepaste houding van je vk! Ze schildert je zo maar even af alsof je niks kan hebben... Het is toch de bedoeling dat zij uitzoekt wat de oorzaak van je pijn is maar ze schuift het liever op de lange baan en geeft er een onlogische verklaring aan.. Helemaal niet fijn! @Kolf apparaat: Ik heb eentje van Avent een elektronische had in het begin 1 uitgeleend van de mutualiteit maar daar was ik echt niet tevreden van, met de avent kolf nooit problemen gehad (al kon ik wel moeilijk kolven) @Ploetertje: Wow ze gaat goed vooruit! @Jolie: Heerlijk mannetje! Je ziet er echt goed uit om net bevallen te zijn Zal ik binnenkort ons meisje eens voorstellen aan Bram?? @Brenjomi: Gefeliciteerd met je nichtje!! En wat een klein popje toch Kan me voorstellen dat je nog meer gaat smelten als je nu op babybezoek moet, wij moeten morgen nog eens op babybezoek zal vast ook gaan smelten dan @onzeker23: Welkom! @rest: Sorry weet niet meer wat ik nog gelezen heb
Hier ook Avent handkolf, moet alleen nog wat nieuwe onderdeeltjes kopen haha zoals de borstschelp en t ventiel.
@ego... Vandaag weer echo gehad en op controle geweest.nales goed alleen dijbeen was ineens ontzettend gegroeid (zat steeds onder de p50 lijn en nu boven de p95, ds ik denk dat ze zich daar vergist hebben. Gewicht wordt geschat op 3390, maar houdt rekening met heel grOot dijbeen, dus ik denk (hoop) iets minder... Volgende week maandag weer op controle en dan waarschijnlijk afspraak maken om een inleiding te plannen als ze dan tenminste nog niet vanzelf is gekomen! Het einde is in zicht!
Hier ook weer controle gehad, alles nog steeds oke! Baby ligt nu weer ingedaald gelukkig, heb ook iets meer lucht en iets minder last van mn maag. Volgende week dinsdag weer, ben dan precies 40 weken. Gaat wel opschieten nu, ben vooral nieuwsgierig. Krijg nu ook allerlei berichtjes van iedereen of ik t allemaal nog volhoud. En of ik al aan de schoonmaak ben want dan zou t wel s snel kunnen gebeuren! Wel lief hoor maar ik word er lichtelijk kriegelig van. Ga uit van volgende week, dus nog ff geen stress aub! Weet dat t zomaar eerder kan zijn maar ik maak me er nog niet zo druk over. En ik geloof nooit dat ik nog n schoonmaakaanval krijg, alles is gedaan dus zie t nut niet in van nogmaals alles te doen, behalve dageljk bjhouden.
@brenjomi; gefeliciteerd met je nichtje. @jolie; de bv is goed op gang. Goed gedaan joh. @leeuwtje; succes met de laatste werkweek @ploetertje; wat groeit ze goed. @onzeker23; welkom @prachtigwonder; vervelend dat de vk je nietserieus lijkt te nemen. @kolf; hier een avent handkolf die ook elektrisch kan. Ego; We kunnen steeds beter overweg met de krampen van Bas. En krijgen het ook vaker voor elkaar dat ie lekker in de box alleen slaapt. Een foto houden jullie nog tegoed, daarvoor moet ik eerst de pc aanslingeren. Vanmorgen voor het eerst alleen met mijn twee mannetjes geweest. Dat ging heel goed tot de voeding van Bas rond de middag. Stan was moe en dat was ook heel duidelijk te merken. De duplo vloog door de kamer en opruimen was echt een drama. Ben benieuwd hoe dat donderdag en vrijdag gaat.