Maart 2013 mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MWB, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @charly, succes!! hopelijk werkt het ballonnetje snel...

@hier, ppff voel me moe en lichtelijk ziek aant worden (neus dicht, tranende ogen)
    en heb harde buiken sinds ik wakker ben en zeer in mijn rug...
    daarnet gedouchd en gevraagd of vriend aan zijn ouders wilde vragen of de kindjes naar daar mochten, want dan kunnen wij nog even slapen of gewoon even rust.... en ik vind het echt vreselijk om ze weg te brengen voor mijn eigen rust... dus heb het echt nodig..;)
    vriend loopt ook nog als een halve zombie rond (en hij zegt dat hij zich redelijk voelt;) haha)
    en ik ben echt heel erg chagrijnig!! kon me nog net inhouden tegen mijn schoonmoeder toen ze de kindjes kwamen ophalen... want ze staat steeds schaapachtig te lachen en zegt dan: oh sorry, maar ja ik ben het ook beu hoor, het is ook lastig.. en dan gaat ze klagen dat hun vast volgende week ziek zijn omdat de kindjes nu meegaan;) (dat kan ik nu al helemaal niet hebben)

denk dat ik zo even ga liggen en eerst eens even ga huilen;)
    ik wil heel graag bevallen en onze kleine pruts zien... maar ik zie er ook tegen op en maak me met de dag meer zorgen om alles... ppff hopelijk gewoon hormonen...

@de rest, ik lees mee, maar vergeet ook steeds op wie ik wilde reageren;)

2. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ gebakje: jee wat schrikken van die val! En vervelend dat je nu zo'n blauwe plek hebt, echt balen zeg! Sterkte!

@ charly: spannend hoor die ballon. Ben benieuwd hoe lang het allemaal duurt!

@ jojo: heerlijk zo'n fijne nacht!

@ gsi: oh wat spannend! succes meid!

@ anticonceptie: bluh ik moet er echt niet aan denken. Ik voel me zo veel beter zonder die "hormonen", ookal heb ik er nu genoeg van mezelf door de zwangerschap, dan voel ik me nog 100000 x beter dan met de pil of mirena. De mirena was echt een HEL voor mij, mijn libido zakte compleet tot het nulpunt (niets voor mij hihi), ik was chagrijnig, onzeker, mijn huid reageerde afschuwelijk, ik had buikpijn, vreselijke pijn in mijn borsten en ik werd niet ongesteld wat ik eigenlijk vervelend vond terwijl veel vrouwen dat heerlijk vinden.
    Maar als ik uit mijzelf ongesteld ben heb ik nergens last van. hooguit 4 dagen ongesteld, mijn huid is prima, geen lichamelijke klachten, echt super! Maar ja wat moet ik nu kiezen. Ik wil geen pil en dat kan uberhaupt niet ivm borstvoeding, ik wil NEVER EVER meer een mirena, en ja condooms is nou ook niet echt je van het.

Iemand ervaring met koperspiraal?

3. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Worden jullie ook al bedolven met berichtjes van mensen om je heen?
    "al bevallen? "" al weeën? " en als ik dan niet snel genoeg reageer gelijk conclusies trekken. Lief bedoeld maar wordt er echt nerveus van nu... Bleeehggg

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik herken je gevoel betreft de anticonceptie Kahlen.
    Ik weet ook nog niet wat ik wil.
    Koperspiraal lijkt mij persoonlijk niks, je hebt toch een eisprong die bevrucht kan worden. Mijn inziens wordt dan steeds een beginnend leven beëindigt, en dat staat mij tegen.
    Alleen condooms geeft ook geen geweldige betrouwbaarheid vind ik, naast dat het ook minder prettig voelt.
    De pil, tja die hormonen, evenals bij mirena, nuvaring en implanon.
    Lastig hoor...

Gistermiddag even naar mijn ouders geweest. Blij dat ik er eventjes uit was! S avonds was het hier best aangenaam dus even een rondje gemaakt met mijn man, Julia en de hond. Julia daarna lekker gaan slapen, die vond een wandeling in de avondlucht ook heerlijk. Ze heeft geslapen als een roosje!

Ik ben er ook niet te laat ingedoken met manlief, heb ook redelijk goed geslapen..

Wasmachine staat onderhand al weer aan en zometeen voorzichtig even stofzuigen. Wil m er toch even door hebben..

Hier nog steeds menstruatiekrampen die blijven zeuren. Wordt daar echt zat van hoor! Af en toe nog eens een harde buik erbij. Bah!
    Straks maar een paracetamol en gaan liggen met het middagslaapje van Julia, wellicht zakt t dan weer wat af

5. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Charly, jammer zeg, nog geen ontsluiting. Hopelijk valt de ballon ervaring mee. Hoe gaat zoiets in zijn werk? Is dat een ballonnnetje met hormonen dat voir de ingang wordt gelegd die de boel dan moet verweken? Of moet ik me daar iets heel anders bij voorstellen?

Kahlen, ik heb alleen ervaring met pil en condoom. Pil voor het laatst geslikt jan 2004, dus echt een eeuwigheid geleden. Volgens mij wil hier msnlief de boel door laten knippen, dus ik verdiep me nog maar even nergens in.

Brenjomi, het valt te hopen dat je niet echt ziek wordt. Naar, zeker als je dan nog moet bijkomen van een bevalling. Mijn schoonmoeder is met griep bevallen van m'n schoonzus, heeft ze nu nog een trauma van. Heeft ze als erg zwaar ervaren (mijn schoonvader ook, die was zo kapot, vrouw met griep zelf niet lekker, nog 2 andere kids die zorg nodig hadden) hem hebben ze wakker gemaakt: Meneer S. gefeliciteerd, u heeft een dochter.

Ik kreeg net een facebook berichtje van 1 van de vks. Ze werkt morgen en gaat mij proberen te strippen, heeft ze al 2x met goed effect gedaan. Dus ik heb hoop.

Prachtwonder, wat jammer dat die voetreflexmassage niet geholpen heeft. Ik had daar wel wat vn verwacht/gehoopt voor e. will je moeder niet nog een poging wagen?

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen

Valt mee, behalve (schoon)moeders kunnen er wat van!;)
    Of net bellen rond de tijd dat ik slaap, en ze weten dondersgoed wanneer dat is, want dan slaapt Julia ook. En dan alle telefoons afbellen, helemaal uit laten rinkelen. En met grote regelmaat onaangekondigt aan de deur staan bellen terwijl ik slaap.
    Doe dan niet open, draai me lekker weer om.
    Daarna natuurlijk al gelijk conclusies getrokken dat t vast begonnen is, en vervolgens heel verbaasd reageren als ik later die dag wel de telefoon opneem.

7. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gespannen. Het is een katheter die in baarmoeder mond wordt ingebracht en gevuld wordt met water. De hoop is dat dit stimuleert en er weeën komen of zoveel ontsluiting dat die er uit valt. Dan kunnen ze vliezen breken. Er komen geen hormonen aan te pas.

8. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Kahlen: er is wel een pil die kan als je BV geeft, namelijk Cerazette. Er zijn wat ik heb gelezen 4 anticonceptiemiddelen die kunnen bij het geven van BV: pil zonder oestrogeen, prikpil, hormoonstaafje en spiraal.
    Het is net wat je het fijnste vindt en of je nog kinderen wilt en op welke termijn. Prikpil werkt 12 weken, staafje 3 jaar en hormoonspiraal 5 jaar.
    En dan heb je natuurlijk nog de middelen zonder hormonen: condooms, koperspiraal en sterilisatie.

Anticonceptie.nl | Anticonceptie na de bevalling

Omdat ML en ik mogelijk nog een 2e kindje willen en daar niet al te lang mee willen wachten is voor mij de pil zonder oestrogenen of de prikpil de beste optie. Staafje moet er namelijk weer uitgehaald worden en spiraal ook. Waarschijnlijk ga ik voor de oestrogeenvrije pil omdat deze ook een gunstige invloed heeft op migraine. Enige nadeel vind ik wel dat je deze elke dag moet slikken (geen stopweek) en je hebt geen controle meer over je menstruatie (uitstel bij vakantie bijv.).

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ja hier ook mensen die vragen. ML krijgt vragen op het werk, van vrienden. Ik via fb. Erg lief dat iedereen meeleeft. Maar ja ik ben zelf al ongeduldig genoeg :)

10. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    @Berichtjes: Begin er ook al een punthoofd van te krijgen. Zeg altijd maar dat ze vanzelf bericht krijgen;)

@Anticonceptie: Denk dat ik toch weer aan de pil ga. Ben toch niet van plan om heel lang bv te geven. Vind het ook wel fijn dat ik de menstruatie dat zelf kan verschuiven. Nooit geen last van pukkeltjes gehad ofzo. In mijn zwangerschap ben ik net een grindtegel!!:$
    Heb ook een mirena gehad. Hele goeie anticonceptie!! Hier hadden we geen s.eks meer omdat het gewoon te pijnlijk was. Ik voelde dat kleine k*t dingetje ook constant zitten! Klachten gingen maar niet weg en was 6maand non-stop ongesteld. Toen maar besloten om te laten verwijderen en het humeur werd er gelijk beter van.

@charley: Hoop voor je dat het niet te lang meer gaat duren en dat je de kleine snel in je armen kunt sluiten! Go girl!!!

11. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen (nou ja bijna middag)

Succes aan al wie ingeleid wordt of aan het bevallen is!!!

Hier de zoveelste slechte nacht op rij, ik had nochtans gehoopt dat ik zou slapen als een baby na al die tijd die ik buiten in het zonnetje heb doorgebracht. Ik heb mega-last van mijn linkerheup en manlief wou die gisteren masseren maar heeft een gevoelige plek geraakt...resultaat : een been met tintelingen en omdat ik dan veel op de andere kant heb geslapen een pijnlijk been rechts.
    Vandaag dan maar kalmpjes aan : ben nu met de suikerbonen bezig maar continu afgeleid ;) en deze namiddag verplicht een dutje!

Gebakje : mag je iets smeren op je bloeduitstoring?

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Anticonceptie: Ik ga ook aan de minipil denk ik, zijn nog aan het bespreken of vriendlief hem laat helpen. Wij willen toch maar 2 kindjes dus dat zou de makkelijkste oplossing zijn maar hij heeft er wat schrik voor... Mannen hé en dan bedenken dat wij er een hele baby moeten uitpersen;)
    Tussen mijn zoontje en de baby nu hebben wij condooms gebruikt maar soms nam de passie de overhand en ziehier mijn banner 39w3d zwanger :D
    Gingen toch wel voor 2 kindjes hoor maar zijn nu iets sneller op elkaar gekomen ;)

@Charly: Hoop dat het effect heeft, hou je ons op de hoogte? :)

@Liefschaapje: Hmm.. nee eigenlijk is het nog verrassend rustig.. Enkel mijn moeder belt wel elke dag eens om te vragen hoe het gaat.
    Denk dat het hier maar gaat beginnen als ik overtijd moest gaan.

@All: Net alles nog eens gestofzuigd, straks nog de ramen lappen vind dat zo'n ondankbare job, binnen het uur staan er weer vuile vingers van mijn zoontje en natte neuzen van de hond op...
    Straks komt schoonzus mijn en zoontjes haartjes knippen dan ben ik klaar om te bevallen ;)

13. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    berichtjes mailtjes telefoontjes , gister liep ik door het dorp goh is ie er nog niet ??? jawel hoor heb alleen een basketbal onder mijn kleren gedaan staan ze je schaapachtig aan te kijken lol ,
    voor alle meiden die bezig zijn heel veel succes
    voor alle meiden die er ff door heen zitten dikke knuffel .
    @ hier ik wil weg nog even wat shoppen maar geen auto en gister met de fiets was echt een ramp dus toch maar even wachten tot ik met mijn ouders even weg kan zo nog even een snooze knuffel bestellen ben lichtelijk snoozebaby addict ;), vannacht echt enorme krampen gehad erger dan voorheen ik hoop zo dat bink zich meld als vl thuis is of in het weekend :D

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dan is dat voor mij wellicht toch een optie. Want daarom wil ik geen pil meer, heb er veel migraine door. Dusdanig dat ik veel medicijnen moet hebben oa metoprolol en propranolol om het te voorkomen en imigran met diclofenac tijdens een aanval. Aangezien dat uitbden boze is bij BV moet ik dus kiezen van hoe of wat.
    Als de minipil gunstig werkt ten opzichte van migraine, dan is dat wellicht toch iets.
    Zonder anticonceptie heb ik ook geen invloed op mijn menstruatie dus dat neem ik voor lief. Alles om maar geen migraine te hebben;)
    Liever in de vakantie niet kunnen zwemmen dan een vakantie in het donker op bed vanwege migraine:)

Hier trouwens geen verveling;) School tegenover mijn huis is brand, hele straat staat vol met brandweer, politie, sensatiezoekers, camera's en fotografen.
    Wel die vieze stinkerij in huis:( Hopelijk trekt het niet in de spulletjes van de baby, anders heb ik weer werk zat!

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Succes GSI lady, Steph en Charly!!

Hier op controle geweest en de kleine ligt nu wel ingedaald en vast in het bekken...haha niet verwacht maar dus wel goed nu haha

16. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Net even met de buurman gesproken. De buuf is gisteravond opgenomen met waarschijnlijk zwangerschap vergiftiging. Nu willen ze haar eerst 24u in de gaten houden. Snap niet waarom ze haar niet gelijk gaan inleiden aangezien ze a.s. maandag al 41wk is.
    Spannend is ht in ieder geval wel!

17. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Succes dames die ingeleid worden of inmiddels uit zichzelf aan de gang zijn gegaan, spannend!

Anticonceptie hier wordt condooms, een andere optie hebben we niet.
    Ik word zwaar depressief van alles wat hormonen bevat dus dat is gewoon geen optie, slik al niet voor niets AD dus wil het niet nóg erger maken.

Hier word ik plat ge-appt door zus en broer om te vragen of 'onzen Henk/Harrie/Cor' er nou nog niet is.
    En vriendinnen die me wakker bellen om te vragen hoe het met me is (ik slaap nogal lang 's ochtends, hihi) en of er nog niks gaat gebeuren.
    Nou, als het zover is dan horen ze het écht wel hoor, zeker zus en broer natuurlijk.

Ik ben nu langer zwanger dan ik van mijn oudste was, voelt best raar, vooral omdat er voor mijn idee niets is wat op een naderende bevalling wijst.
    Maarja, ik mag van de VK niet vergelijken en ook niet terugkijken want geweest is geweest en dat is het verleden en daar moet ik me niet mee bezig houden.
    Dus....
    Rare VK hoor, alsof het me niets meer mag interesseren hoe de babytijd van mijn oudste was, daar denk ik juist graag aan terug of ze dat nou goed vindt of niet :p

Voel me nog steeds niet lekker, rare, rommelende maag, misselijk, echt vreselijk moe en zit mezelf maar af te leren van die maffe angsten te hebben.
    Volgens mijn moeder is het echt normaal en komt het gewoon door de hormonen maar ik vind het gewoon zwaar irritant en storend en wil er vanaf!

Ben vast weer een hoop vergeten te reageren, sorry he :)

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @gismow: inderdaad raar dat ze niet gelijk gaan inleiden.
    Bij mijn eerste hebben ze met 39+1 gelijk een inleiding gedaan omdat ze zwangerschapsvergiftiging niet wilde riskeren. (mijn bloeddruk was enorm gestegen toen naar 170-100)

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Anticonceptie: hier de pil weer denk ik. Voorkomt bij mij tevens erge migraine aanvallen met verlammingsverschijnselen.

Spiraal en prikpil is mijn ex-schoonzusje 2x door zwanger geraakt. Implanon heb ik veel te veel mislukte verhalen van gehoord. En man lief laten helpen, dat doen we nog niet. Misschien willen we nog wel een 3de.

20. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @anticonceptie: hier kwam de VK gister vertellen dat borstvoeding geen betrouwbare anticonceptie is.. Haha, nee echt?! Alsof ik uit een ei kom..
    Een bevalling is wat mij betreft de eerste weken prima anticonceptie haha en daarna gaan we gewoon terug aan de condooms denk ik. Hiervoor was ik ook al bijna twee jaar pil-loos omdat ik me daar stukken beter bij voelde en we hebben het nooit als vervelend ervaren eerlijk gezegd. Ondanks dagelijks gebruik ;) alleen prijzig haha!

Deel Deze Pagina