Maart 2013 mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MWB, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier geen AC, hoeft in mijn positie ook niet haha

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @mamavanf, ik snap je angsten wel. had dat bij waylon ook meer. durfde me tijdens mijn zwangerschap niet goed aan hem te hechten, want daarvoor had ik een MA gehad. dus dat vond ik doodeng.. ik wist bij leah zeker dat het een meid was, bij waylon bleef ik twijfelen... bij de 20-weken echo dacht de gyn een meisje, maar hij wist het echt niet zeker en moest me nergens op vast pinnen... ga ik een week later voor een pretecho (wilde het zeker weten) en toen bleek het een jongen te zijn...
    moest ik weer wennen (duurde zeker 2weken voor dat doorgedrongen was..)
    maar nu heb ik dat niet meer, soms vind ik wel de een liever dan de ander, maar dat is meer als ze vervelend zijn ofzo:D
    houden van meer kinderen gaat gewoon vanzelf.
    en misschien dat je altijd wel een iets specialere band met je oudste houdt, maar dat is op zich toch ook geen ramp? zolang je jongste er niet onder lijdt? ik kan snappen dat je eerste tijd met je oudste heel speciaal geweest is.
    en ik denk dat je er nu juist misschien van kan genieten dat je het wel allemaal kan delen.

@hier, ppff mijn neus!! zucht. en niezen dat ik doe:$ lekker handig (pies dat iedere keer bijna in mijn broek;);))
    daarnet nog een uurtje geslapen.
    ik blijf harde buiken houden... af en toe doen ze zeer.
    zo nog even strijken en de was weg werken, kan maar weg zijn. misschien dat we vanmiddag toch nog even naar het ziekenhuis gaan (al is het maar om aan de monitor te liggen, even kijken hoe en wat?)
    begin nu echt te hopen dat het doorzet...

@chagrijnig, toen ik daarnet in bed lag bedacht ik me dat als ik beval het klaar is... geen schopjes meer in mijn buik, geen geheimpjes, nooit meer een babytje... denk dat dat me ook best zwaar valt. ik vind zwanger zijn niet echt erg, geniet er wel van. (al is het nu best zwaar) maar we weten beiden eigenlijk zeker dat we 3kindjes genoeg vinden..

@anticonceptie. ik had er er nog met vriend over, wel vaker. of hij zich zou laten helpen?? maar dat 'durft' hij niet goed. en ik ga het ook niet laten doen. we hebben allebei ook zoeits van: wat als we over een paar jaar nog wel een baby willen? (we zijn nog vrij jong) en stel dat we ooit uit elkaar gaan of er iets met een van ons gebeurt en de ander iemand anders tegenkomt die nog kindjes wil? dat vinden we beiden erg lastig.
    dus ik ga gewoon aan de pil. zoiezo de eerste tijd nog niet. vriend moet begin april weer weg voor 4weken. daarna zie ik wel. daarvoor worden het gewoon condooms. (al vind ik dat nog vervelender dan vriend;) haha)
    hier ook de mirena gehad, na 6weken zat ik terug bij de dokter dat dat ding er NU uit moest!!!! werd er zo depri van... had ik bij de pil nog nooit gehad. (bleef ook vloeien) dokter probeerde nog wat om me over te halen nog even te wachten... had hem bijna over de tafel getrokken:D haha. voelde me gelijk opgelucht toen die eruit was;) daarna weer aan de pil gegaan.

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @jolie, haha :D
    hier zijn er toch nog een aantal zwanger geraakt: werkt dat echt niet als je alleen bv geeft?? ;) haha.
    hier in de buurt een vrouwtje, ze wilde een spiraaltje.. maar was al te laat. tsja, als je in de 30bent en al 2kindjes hebt weet je toch ook wel een beetje hoe anticonceptie werkt??? zeker als je er eigenlijk geen meer wil... ze moet ook bijna bevallen. (haar vriend vind het niet erg, want hij wilde juist nog een kindje;))

@spiraaltje, hier ook zeker 2 vrouwen die met spiraal zwanger waren... 1tje van een 3-ling:$;)

4. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

pfff hier is het huis ook weer glad. vanmorge zijn schoonmoeder en schoonzusje weer even geweest.
    ze zijn nu 3 ochtendjes geweest. en de zolder badkamer 3 slaapkamers en woonkamer zijn grondig gesopt.
    ik heb zelf de keuken gedaan en de wc beneden.
    alle deuren ramen etc zijn ook gedaan.
    en heb net op mijn knieen in een gekke bui de keukenvloer geschropt met tandenborstel en schuurmiddel en schuursponsje en daarna met schoonmaakazijn gedweild. pfff. maar was toch net iets teveel. want ik was klaar ging ik bijna van mijn stokje!! dus hup snel aan de vanille vla met muselie. even weer wat op krachten komen.

vanaaf bestellen we lekker wat van de shoarmaboer.
    ik denk dat ik maar eens kipvileschotel speciaal neem;):)

5. gsi lady

gsi lady Lid

20 jul 2012
    59
    1
    6
    banketbakker
    Spijkenisse
    nou ik ben bij de VK geweest in de pauze, eerst vruchtwater-test positief.

daarna ging ze toucheren... dat ging nog wel

2cm ontsluiting, dus ik ga strippen..... AAAAUUUUWWWWWW
    ze kon er niet goed bij, dus vuisten onder me billen en nog een keer auuwww.

ow ik voel nog wat druk van het vruchtwater, dus die gaan we even goed breken dan zetten de weeen ook wel door.... zij eerst weer een gat graven, stokkie met kromme haak erin... oei jij heb taaie vliezen, dus nog een poging die 3 min ruim duurde, en daar kwam de golf van rotterdam.... eerder de tsunami van rotterdam, dus de behandelbank kletsnat en de vloer ook...;)

5 kraamverbanden en 5 extra inlegkruisjes in me extra absorberende spijkerbroek gepropt, ben ik nog nat aan alle kanten een uur later...:(

het stroomd en blijft stromen, alsof je achter elkaar in je broek piest;)

nu heb ik ook een extra gast erbij vanavond/vanacht, want niet alleen mijn verloskundige maar ook de lieve schat van de administratie/oud kraamverzorgster wil wel een badbevalling meemaken.

nu ga ik ff snel me galgenmaaltje van mcdonalds opeten en de rest van me weeen maar opvangen, want die zijn gelijk weer aan komen kloppen :(

en vanavond word me sensormatje van nannycare bezorgd, over toeval gesproken....

ik heb gister alles met sambal gegeten en lekker pittig voor de meiden die het echt zat zijn, bij mij heb het gewerkt :D

Nou ik ga het doen meiden ! geen weg meer terug ! -xxxx-jes

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Prachtigwonder: jij bent ook gek ook he, je gaat toch zeker niet de keukenvloer met een tandenborsten schrobben :p lol
    Heb je niet zo een schrop-borstel op een stok ?? (kosten iets van 7-8 euro bij de blokker, maar dan hoef je niet op je knietjes)

7. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ ego: controle bij vk was weer goed! Wel voor maandag een afspraak gemaakt voor een extra controle in het ziekenhuis. Dan kijken ze vruchtwater, placenta en kindje nog extra goed na. Vind ik wel een geruststellend idee. Ook gaan ze inwendig voelen of bmm al iets open is en de mogelijkheden qua inleiden..

Jammer dat ik tot maandagmiddag moet wachten voor de controle. Inleiden zal dan waarschijnlijk pas vanaf dinsdag gebeuren. Ik had gehoopt dat het allemaal sneller zou gaan. Maandag op z'n laatst inleiden dacht ik. Maar vk gaf dit keer aan dat het prima gaat en dat het vrij normaal is dat de eerste over de 40 weken gaat. Dus dat er geen haast is. Ik hoop echter dat ze in de tussentijd zelf besluit te komen!

Wel grappig er was nu een andere vk bij en die heeft mijn buik gevoeld. Buik was echt helemaal gevuld met baby en ze vertelde waar de billetjes lagen. Onvoorstelbaar, zo hoog! Kan je je niet voorstellen dat er ook nog beentjes zitten. Waar laat ze die?! Baby is flink in vergelijking met mijn lichaam.

8. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Succes! Maar mag dat wel een badbevalling als de vliezen al gebroken zijn :$

9. onzeker23

onzeker23 Lid

3 nov 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ego: tussen de middag weer controle gehad. kleine ligt al weken netjes met der hoofdje in mn bekken. Ligt nog niet helemaal vast.
    Ze schatte haar nu op z'n 3600 gram.....
    En al mijn klachten en pijntjes enz zijn "voorweeen". tja z'n vermoeden had ik zelf ook al ja.
    Volgende week week terug komen. Wie weet is dat wel de laatste keer..... hahaha ga er niet vanuit.

10. gsi lady

gsi lady Lid

20 jul 2012
    59
    1
    6
    banketbakker
    Spijkenisse
    ja als het hoofdje maar is ingedaald, mag ik erin bij 4 cm.

het is net de kurk op de fles, maar ik ga nu echt afsluiten en naar boven rennen voordat het hier nat word op de vloer...:);)

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Succes gsi lady! Ik benijd je, had ook graag een bad bevalling gewild. Hier helaas geen optie. VK doet het niet, geen andere vkpraktijk mogelijk omdat we niet in hun gebied zitten. Daarnaast zou ik niet weten waar zo'n groot bad kwijt te moeten en in het ziekenhuis hebben ze het hier niet.

Ik hoop dat het een mooie ervaring is!

12. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hihi doe enkel de voegen met de tanborstel.
    anders krijg ik die niet schoon. soms doe ik het eerst met schuurmiddel dan intensief reiniger en dan schhonmaakazijn. en dan zijn ze weer wit hahaha. eigenlijk toch wel gek ben ik:)
    nu enkel snel de voegjes met schuurmiddel gedaan hoor en met een nat sponsje erover heen en nagesweild met de stok.
    ik heb wel een schrobborstel maar voor de voegen kom ik er niet in.
    dus dat is enkel voor af en toe tussendoor.
    maar nu voorlopig even niet meer pffff.. was me toch teveel.
    zometeen maar eens lekker warm badje. ben moe en heb hoofdpijn.
    en de kleine heb ik eigenlijk ook nog niet gevoeld.. maar ben ook druk bezig geweest dus heb er niet op gelet.ooh nu voel ik hem even lichtjes nu dat ik aan het typen ben.

mjn moeder heeft net nog even mijn voeten reflexen weer gedaan;)
    wel lekker hoor zon voetmassage.

btw. ik doe nou 2x op de dag mijn borsten stimuleren he.
    maar ze zijn nu helemaal rood en doorbloed is dat wel normaal? of is dat een teken van iiritatie? ze doen niet echt zeer.
    wel klein beetje gevoeliger .

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Prachtigwonder, je hebt volgens mij van hg iets van speciaal spul om je voegen wit te krijgen, en dan hoef je niet zo hard te schrobben :p Spul erop, in laten trekken, even afnemen en klaar !!!! Je moet het jezelf niet zo moeilijk maken ;)

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    borstenstimuleren: ik heb gelezen dat je het minimaal 15 min tot 3 uur per dag zou moeten doen, zou het effect hebben. Ik weet niet hoe lang je het doet , maar bij 3 uur per dag kan ik me voorstellen dat ze geïrriteerd raken

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    gsi lady: tip: op de wc gaan zitten, en even flink druk op je buik zetten zodat het meeste er uit loopt :p Werkte hier tenminste vrij aardig bij de eerste zwangerschap.

16. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Gsi lady: Succes!! Zo spannend! En wat blijf je er nog lekker rustig onder :D

@All: Haartjes van mij en zoontje zijn weer geknipt dus nu zijn we klaar om te bevallen! :D

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Qua aankomen; volgens de weegschaal thuis was ik 8 kilo aangekomen. (waarvan ik er nu nog 1,5 kilo over heb). Volgens de weegschaal bij de vk was ik 11 kilo aangekomen.

Lilalief
    ; wat fijn dat Senne mee naar huis mag!

Steph80:
    wat spannend zeg, dat inleiden! Succes!!

Gsi lady;
    oh, ook spannend! Nu kan het niet lang meer duren… Succes!! Wat leuk dat je voor een badbevalling hebt gekozen, ben erg benieuwd naar je ervaringen!

Charly1981
    ; ook al inleiden, brrr… lijkt me echt spannend! Succes!!

Hier is de eerste kraamverzorgster weg, vindt het toch wel moeilijk hoor. Ze deed zoveel extra’s en ik heb echt veel hulp en steun aan haar gehad. Morgen en zaterdag komt er nog voor de ochtenden iemand anders, maar voor mijn gevoel is de kraamperiode nu wel al afgesloten.

18. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Spannend gsi lady, succes meis!

19. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @prachtigwonder: ik moet wel lachen om je schoonmaak capriolen, geniet toch nog eens even van je rust!

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Wat moet ik mij hierbij voorstellen?? :D

Deel Deze Pagina