@ Charly Gefeliciteerd met de geboorte van Sammie!!! Wat een leuke naam. Zou er vandaag meer babynieuws zijn....
Stephanie20 van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Nu hopelijk lekker genieten! Gespannen van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! Daar is ze dan!! Wat een flinke meid, in vergelijking met onze Bart! Wat een verschil he, tussen de kindjes. Lieve foto hoor! En fijn dat het al zo goed lijkt te gaan! Charly Ook gefelicteerd met jullie dochter! Dat is een heftige ingeleide bevalling geweest zeg. Hopelijk mogen jullie snel naar huis! Hier is de kraamweek nu echt voorbij, maar we kunnen het ook prima zelf aan. Daar heb ik alle vertrouwen in. De verloskundige is vanochtend ook nog geweest, was ook alles goed en leuk om even bij te kletsen. Nu is gelukkig manlief nog t/m woensdag thuis, dus donderdag hoef ik het pas alleen te gaan doen. Bart valt niet af, maar komt ook niet aan. Dus a.s. donderdag gaan wegen op het weeguurtje, hopelijk is hij dan wel goed aangekomen. Hij drinkt verder prima, is alert, heeft goede plasluiers, dus op zich maak ik me nog niet heel druk. Hij mag dus ook nog even niet naar buiten, maar daar is het ook veel te slecht weer en te koud voor. Vanmiddag wil ik zelf wel even op pad, ben er wel weer even aan toe om iets anders te doen dan binnen te zitten.
Gefeliciteerd Gespannen, mooie naam en heel mooie foto! Jij ook gefeliciteerd Charly, ook zo'n mooie foto en leuke naam Ben vreselijk chagrijnig vandaag, kan echt níks hebben, alles is me teveel; zeurende kat die om de halve seconde naar buiten of naar binnen wil, tis nooit goed bij hem. Kind dat veel te druk is en om me heen rent en vanalles wil. Lief is net al met hem naar boven 'gevlucht' om zijn kamer op te ruimen, kon ik even rustig eten. Bekomt me ook al niet zo goed, doet me zeer, hele tijd oprispingen en ik ben zó vreselijk onrustig. Weet ook niet wat ik heb maar leuk is anders. Mag hopen dat dit een voorteken is, laatste loodjes ofzo. Heb zin om keihard te gillen/janken maar weet niet eens waarom. Heb wel allerlei rare/nare dromen gehad maar dat het nou daardoor komt? Najah, zal wel weer een keer overgaan
Ik ben zo zo zo moe ik heb echt nergens puf voor en zou vandaag naar borstvoeding voorlichting gaan (poging nummer 2 want vorige keer was ik te laat) maar ik kán gewoon niet. Zo moe ben ik. En van wat ? Ik wil mijn energie terug joehoe! Ik heb een boekje over borstvoeding zorgvuldig doorgelezen en vriendinnetje van me geeft nu borstvoeding waar ik veel tips aan kan vragen dus is het echt zo belangrijk? Zij had geen voorlichting gehad en bij haar lukte het ook door hulp in ziekenhuis en kraamzorg. Maar ben toch stiekem bang dat ik nu veel mis en dat t daardoor straks misschien niet lukt ofzo om goed te voeden.. Nu ja ik ga nu maar boodschappen doen en daarna naar een verjaardag en dan kan je me opvegen denk ik. Oeh ik ga een koffie nemen misschien wordt ik daar wakkerder van.
@gespannen: wat een schatje! En klinkt als een super bevalling! Ik ben jaloers op je perskunst want ik deed daar twee uur over! Heerlijk genieten nu met je meiden! @charly: ook al zo'n schatje! En ook al zo'n leuke naam klinkt erg heftig die bevalling, god zij dank dat er pijnstilling mogelijk is! En ook jij heerlijk genieten nu! @chikai: de eerste dag helemaal alleen vond ik echt een uitdaging maar t komt helemaal goed zoveel gaat eigenlijk vanzelf! En als hij niet afvalt is dat toch eigenlijk groeien in de eerste week? Bram was gister op de 10e dag terug op geboorte gewicht (was 360 gram afgevallen) dus als hij die dip niet heeft gehad doet Bart het geweldig lijkt me! (Ook al zo'n leuke naam trouwens, had ik ook op m'n lijstje!) Heerlijk al die babies meiden!
@ kahlen: volgens mij kan het prima zonder hoor! Kraamhulp en verloskundige weten er ook heel veel van en helpen je er bij. Heb ik het meeste van geleerd.
Trouwens, voel me echt een uberb*tch maar m'n kleine knulletje heeft bij m'n smoeder gelegen en nu ruikt hij naar haar (overvloedig) parfum.. Brrr.. En babyluchtje is juist zo heerlijk ..
@ego Hier vanmorgen bloedverlies, daarna stopte het ook weer.. misschien een adertje in de BM ?!? Officieel moet je de VK bellen bij bloedverlies geloof ik als het zonder slijm naar buiten komt, maar verlies ook al dagen dik slijm (alleen dus niet tergelijk nu) dus maak me eigenlijk geen zorgen aangezien ik uk wel goed voel en verder nergens last van heb. Tis ook alweer gestopt... Zal ik nog moeten bellen denk je?? of gewoon aanzien of het nog een keer gebeurd/andere klachten krijg??
Wauw, wat een mooie meid. Ook lekker aan gewicht. Zijn onze dochters bijna op hezelfde moment geboren, maar met ern heel ander verhaal vooraf. Geniet lekker van die kleine meid.
Ik heb inderdaad een bevalling uit het boekje gehad. Niet te snel, niet te langzaam en met zeer gunstige afloop. Qua persen. Bij nr. 1 ging dat ook niet zo snel hoor. Maar nu wist ik inderdaad goed wat ik moest doen. Onze meid lag hoog, dus de vk had ook gedacht dat ik langer zou moeten persen, maar met een soort oerkracht in me heb ik d'r in 2,5 perswee eruit geduwd. Hoewel, toen het hoofdje eruit was, was de perswee weg en moesten echt direct de schouders komen omdat ze daar anders achter zou blijven hangen, dus zonder wee geperst en vk getrokken en gedraaid. Alles ging gelukkig goed. Meiden ik lig hier zo ontzettend te genieten. Nu even rust. Vsnmorgen lekker druk geweest. Straks weer. Alle fam. vliegt even langs, wat vrienden, om later nog eens echt op kraambezoek te komen. De meiden zijn echt alle 3 verliefd op hun zusje. De jongste net 4 ging net al oppassen, want ik ging douchen en de baby kon toch niet alleen blijven Voor iedereen die nog moet. Ontzettend veel succes, hopelijk hebben jullie een bevalling lijkend op de mijne.