Vandaag 40 weken zwanger! Net terug van bij de gynaecoloog, aan de monitor gelegen. Hartslag van de baby was prima en nog geen harde buiken. Daarna inwendig onderzoek gehad. 1cm opening en verweekte baarmoedermond aanvoerder nog nietjes vooruitgang... De gyn heeft me proberen strippen (man wat deed dat pijn!) ze kon er helaas niet zo goed bij dus weet niet of het effect gaat hebben. Nu wel wat bloedverlies dus hoop er stiekem wel op... @ynte; eens goed toucheren is idd hetzelfde als strippen mijn gyn noemt het ook nooit strippen maar aangezien ze daarnet zei dat ze met haar vingertop in mijn baarmoedermond probeerde te raken legde ik het verband @all; ik lees straks nog eens deftig bij!
Hier de eerste keer geen voor of naweeen, de tweede keer beiden wel gehad. Voor mij gaat die vlieger dus niet op.
@nicole; spannend. @gespannen; hier voornamelijk naweeën tijdens het voeden. @prachtigwonder; ik zou het zeker aangeven hoor.
Gespannen ik vond de naweeën echt niet prettig, jeetje, die doen ook echt nog zeer! Ik heb ook een paar dagen paracetamol gepakt en dan om de 4uur Wat ik van iemand anders naderhand als tip nog kreeg; tijdens het voeden een warme kruik tegen je buik, wellicht helpt het! Bij de eerste heb ik geen naweeën gehad, maar nu dus flink en heftig! En dan zijn je naweeën voorbij, krijg je stuwing Nicole spannend hoor!! Ik leef met jullie mee meiden, al die berichtjes over het zat zijn, overtijd lopen en tegen de 40 weken aanlopen, kan me er heel goed iets bijvoorstellen . En dan beval ik gewoon al met 37 weken, terwijl Bart nu nog in mijn buik had moeten zitten eigenlijk!! Ik hoop zo dat het snel doorzet bij iedereen!! Ik duim ervoor! Nog eventjes volhouden meiden!!!
@Ynte: Nu wel al de hele tijd wat een vervelend gevoel in mijn buik maar de baby is ook nog heel druk dus ik weet het echt niet.. Nog steeds wat bloedverlies ook... Oh en het onderzoek hoeft niet perse pijnlijk te zijn hoor, kan me niet herinneren dat het bij mijn zoontje zo'n pijn deed was toen een pak draaglijker, ligt er volgens mij aan hoe diep je baarmoeder ligt. Pff... spannend nu!!! @Nicole: spannend! Ik duim voor jou ook!
Zo weer terug van de VK, poging tot strippen gedaan, maar nog geen ontsluiting dus ze kon niks doen. Vrijdag weer terug voor een nieuwe poging!
bij het laatste vaginaal toucher, toen ik een vingertopje had, had ik erna ook gelijk harde buiken en een zeurderig menstruatiegevoel dus als ze dan wat hardhandiger gaat voelen... kom op beebje van jojogirl!
oh geduld is een schone zaak hé (ik zeg tegenwoordig vaak dat ik een vat vol hormonen ben, maar dat geduld-hormonen er niet in zitten) hopelijk lukt het vrijdag wel, en ik hoop voor jou dat je zelfs vrijdag niet meer terug hoeft
hnmm net nog even wat krampjes onderin me buik. en ineens wat darmkramp. dus snel naar de wc gerend. gisteren ook al zomaar plots 1 x aan de dunne. en nu dus weer.. maar goed als het er eenmaal uit is dan gaat het wel weer. ook maar even half paracetamolletje genomen voor mijn hoofd. ik ben altijd wat voorzichtig met paracetamol omdat ik er altijd wat suf van word.
Spannend Jojogirl!! Ben benieuwd! Whahaha doolhof! Geweldig! Ik voelde bij de oudste 2 op die manier altijd de vruchtbaarheid. Maar bij mn zoon en dit kindje ovulatietestjes gebruikt hihi. Ben wel benieuwd, hier wel af en toe strak gespannen buik, geen harde buik gevoel daarbij, maar meer de beeb denk ik die drukt. En een behoorlijke druk aan de onderkant bij mn liezen (onderin van de liezen zeg maar) maar dat zal het hoofdje wel zijn.
@sammelske, das balen. hopelijk vrijdag wel? (misschien is de baby er dan al) @bamjolan, hier ook steeds steken en krampjes bij mijn liezen... net leah naar school gebracht en als ik dan loop is het niet altijd even lekker.... @prachtigwonder, hier ook hoofdpijn, maar dat is meer van het snot dat vast zit... bah. hopelijk is het bij jou ook snel over. ook af en toe darmkrampen? @toucheren, mijn gyn. heeft hele grote handen haha. dat scheelt toch wel behoorlijk. heb ook liever dat hij voelt dan een zustertje met kleine smalle vingers... @hier, zeurderig gevoel in mijn buik.... maar zat net op de wc en voelde aan mijn buik, was hij helemaal hard? dus er zal wel iets bezig zijn. (denk gewoon weer voorweeen) ook steeds steken in mijn liezen. hoop dat het iets meer doet en ik al meer ontsluiting heb? we zullen het zien. zo even op mijn gemak op de bank hangen. heb wel het idee dat ik al meer lucht krijg. en ik begin ook weer wat te ruiken @mamavanf, en?? is de baby toch niet meer geboren gister? (omdat je zoontje dat steeds zei) ben benieuwd wie de volgende is
Hoi Meiden! Vanuit t ziekenhuis wordt ingeleidt. net na 2e hormoon tabletje 1 cm ontsluiting en bloedverlies. ML is in eerste instantie naar huis gegaan om even bij te slapen vanwege keelpijn was hij ook niet top fit. Net vroeg ik gyn en ze zij dat het tot 3 dgn kan duren. Ml heeft maar 3 dgn vrij. dus gaat nu nog ff paar uurtjes werken en komt dan naar mij toe. mn moeder en zus hadden thuis al voicemail ingesproken. niemand hebben t verteld omdat ik pas mensen aan mn bed wil als t kindje er is. maar als dat nog 3 dgn duurt vind ik het wel heel eenzaam! wat moet ik doen?
Middag !! Hier weer terug van controle. Bloeddruk was goed 125/70 Kindje is nog steeds niet ingedaald, en de vk verwacht dat dit pas gaat gebeuren als ik weeën krijg. Ze ligt wel al weken heel netjes met haar hoofdje op mijn bekken ingang.
Molenbloempje: Je kan altijd nog even wachten tot vanavond , en kijken hoe het er dan voor staat. Bij mij zeiden ze toen ook dat ze dezelfde dag eigenlijk nog niets verwachtte, en toen braken 's avonds na het eten mijn vliezen al Je kan ze altijd nog vertellen/bellen als het te lang duurt
Molenbloempje: als je manin NL werkt, krijgt hij vrij voor de bevalling en daarna nog twee dagen. Dit is toch 'de bevalling' en je kunt er nuets aan oen dat het lange duurt?
@molenbloempje: 3 dagen....jeetje meid, ik hoop voor je dat het sneller gaat.... Misschien toch je moeder inlichten zodat je wat aanspraak hebt... sterkte meid! Hier nog steeds niks, noppes nada zo de wieg opzetten en opmaken, zal nu niet lang meer duren al verwachten manlief en ik beide dat ik weer over de 40 weken ga....40+3 of40+4 net als bij onze docher. Daar stal ik mij dan maar op in, komt ze eerder valt het weer mee hopelijk ga ik wel wat beter slapen, ga anders uitgeput aan de bevalling en de slapeloze nachten beginnen....maar een mens kan veel toch? dames met voorwerk succes! hopelijk dat het doorzet! xxx
Wat spannend dames, lk dag spiek ik een paar keer of er al nieuws is! Hier is de vertraagde nesteldrang toegeslagen, 5 weken na de bevalling Vanmorgen de slaapkamer van oudste zoon uitgemest, alle luxafkes op de bovenverdieping afgedaan en allen deuren afgewassen.