Maart 2013 mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MWB, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

zag net een beetje bruin gelige drap in mijn inlegkruisje.
    zou dat van VT zijn? ze heeft er niet aangezeten want kon er niet bij. maarja ze heeft natuurlijk wel beetje zitten wroeten vanbinnen..

2. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Prachtigwonder: Kan zijn dat ze wel wat heeft losgemaakt door het inwendig onderzoek, ik heb wat bloedverlies gehad (nu bruinig)

@Gespannnen: Bij mijn zoontje hebben ze mij ook 'gestript' word hier alleen niet zo genoemd. Ook 's ochtends en ben eigenlijk pas 's nachts in arbeid gegaan. Wat ik nu niet meer weet is of ik toen die dag last had van krampen of ongemakken want nu eigenlijk niet echt, soms wel een beetje vervelend gevoel maar niet echt pijn.
    Pff.. ik hoop het echt dat het doorzet vannacht!

3. prachtigwonder

kennen jullie de slaapillen van temazepam?
    de vk heeft mij er 2 meegegeven maar ik durf het niet goed in te nemen.
    ben veelste bang dat de kleine er suf van word.
    en stel je voor dat de bevalling wel begint? dan is de kleine mischien niet aktief genoeg.

4. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ ploetertje en gespannen.
    Thanks voor jullie reactie. Maar denk dat ik dan minder gemotiveerd ben dan jullie.
    ik geef idd bv op verzoek en hij komt ongeveer om de 2-3 uur.

Ik zie niet hoe ik tussen de voedingen door of moet kolven met een onrustige baby en een ondernemende 18mbden oude dreumes.

Merk wel nu vandaag dat baby k z'n luiers meer plas hebben dan ervoor.

Ben bang dat het aanleggen dan misschien niet zo goed gaat..... Ben alleen niet verzekerd voor een lactatiekundige...

Bedankt voor de tips, ik zal er nog eens goed over nadenken

5. prachtigwonder

heb de bijsluiter nog even opgezocht op internet.
    maar het is voor mij duidelijk.
    er staat dat je het NIET mag gebruiken na de 8ste maand zwangerschap. omdat de baby met de geboorte suf en verslapt kan zijn en ademhalingsproblemen kan krijgen.
    dat risico wil ik natuurlijk niet lopen. dus dan toch maar liever valeriaan.

6. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toen ik in het zh lag ook een aantal keer temezepam gekregen. Was toen nog geen 8 maanden maar zag er wel naar uit dat ik ging bevallen of at het gehaald zou worden.
    Wel heb ik gehoord dat de borstvoeding niet altijd op gang komt als je slaapmedicatie hebt genomen.

7. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Deze heb ik gehad na de bevalling. Zijn inslapers, dus helpen je om in slaap te vallen. Geven geen duf gevoel na hetuitgewerkt zijn.
    Denk dus ook niet dat je er last van hebt tijdens de bevalling.

8. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Pfff tranen met tuiten gehuid omdat ik dr keus moeilijk vind...

Wilde ook graag afvallen en borstvoeding ervaren, maar het gaat minder dan gedacht.

Bij me oudste zoontje mocht ik geen bv geven en die is kern gezond, nooit ziek en geen allergie. Zie ook dat dat goed gaat.

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Lilalief: wat een schattige foto!
    @ Gespannen: gewoon vertellen van die roze wolk, is soms juist leuk om te horen voor de mensen die er doorheen zitten, krijg je weer een beetje moed van om vol te houden!

@ ego: vandaag controle gehad in het zkh. CTG was erg fraai, hartslag baby 140-160. Als ze bewoog ging het omhoog. Geen weeën waargenomen, alleen harde buiken dus er is wel wat voorwerk gaande. Echo was ook goed: vruchtwater voldoende, placenta mooi, ukkie beweeglijk. Ze kon me niet strippen, was nog niet verweekt/ontsluiting. Kon met 1 vingertop erin, deed erg pijn. BMM lag ook erg naar achter. Hebben voor en nadelen besproken van inleiden. Ik vind het erg lastig of ik zal laten inleiden of nog afwachten. Op dit moment zou het betekenen dat ik eerst een primer moet hebben om de boel week te maken. Dat kan een paar dagen duren en gedurende die tijd moet ik in het ziekenhuis blijven. Als er voldoende verweekt is, kunnen ze me gaan inleiden door het breken van de vliezen/wee-opwekkers. Wel lastig als ze gaan primen moet ik dus sowieso een paar dagen blijven. Lijkt me aan de ene kant fijn (van begin tot eind in het zkh) maar ook saai. VK zei ook dat als ze gaan inleiden het kan zijn dat het lichaam er anders op reageert omdat het eigenlijk er nog niet klaar voor is. Bovendien gebruiken ze in het zkh meer hulpmiddelen zoals tang/zuignap. Moeilijk. Hebben nu een afspraak voor a.s. woensdag gemaakt, maar denk er nog even over na. Kan altijd morgen bellen en afspraak verplaatsen naar a.s. maandag.
    Heb nu trouwens wel beetje bloedverlies, dat kan toch geen kwaad na inwendig onderzoek?

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    ik heb terug gelezen, maar ben het weeral vergeten hahaha. gaat lekker zo....

@smile, succes! je moet doen waar je je goed bij voelt.

@gespannen, ik heb niet heel je verhaal gelezen (even vlug voor we vanmiddag weg moesten) maar het eerste stukje klonk al heerlijk:D lekker genieten!!

@strippen, volgens mij heeft de gyn wel zoiets gedaan, deed niet echt pijn, maar lekker was het niet:p;) ik weet niet of het helpt maar ik duw altijd een beetje mee als ze toucheren. dat lijkt iets te schelen (dus niet verkrampen, maar een klein beetje druk zetten)

@hier, alles was goed, de gyn. had me wel al eerder verwacht (om te bevallen..) had nog niet meer ontsluiting, maar de bmm was wel al goed rijp/verstreken. dus dat is al goed.
    als de baby er vrijdag nog niet is mag ik om 7uur binnen komen en gaan ze me inleiden. (met een infuus en dan vliezen breken)
    vind het nu spannend worden :D zoiezo hebben we vrijdag weer een babytje erbij:D
    hij heeft nog een echo gemaakt om te meten:$ eerste meting hoofdje kwam uit op 42weken!! (gyn. schrok er zelf ook van;)) daarna kwam het op ongeveer 40-41 weken (vond ik nog erg ruim;))
    gewicht werd nu op 3900gram geschat, dus voor ons doen een beer:D hihi. ze kunnen er 10%naast zitten, ik hoop niet naar boven toe;)

omdat hij wel erg goed gevoeld heeft (weet niet of het echt strippen was??) heb ik nu af en toe last van harde buiken of steken... ben benieuwd of het meer doorzet??

ik ga zo naar de bingo:D:D haha. doe ik vaker met mijn vriendin. hopelijk breekt daar mijn water niet;)

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @nathalie, bloedverlies kan geen kwaad nu, heb ik ook gehad bij de eerste na goed voelen van de gyn.
    spannend!! en lastig wat je moet doen...
    succes!!

12. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @smile: hier ook al heel wat tranen door de bv hoor! Ik heb een aantal keer op het punt gestaan over te stappen op fv maar vind het ook zo moeilijk om "op te geven".
    Bij mij zijn de eerste 20-30 sec echt zo enorm pijnlijk dat ik soms bang ben dat hij wakker wordt omdat ik dan weer "moet".
    En heb wel een lactatiekundige gehad, aanleggen gaat goed, hij drinkt actief, etc maar die eerste felle pijn?!
    En heb al de volledige twee weken een enorme kloof in een tepel. Ook al vanalles op gehad (purenal, mother mates, bepanthen, calendulan, druppels moedermelk..) doet allemaal niks. Elke keer gaat ie weer open staan.
    Maar dat Stoppen kan ik ook niet goed beslissen :(

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Jolie: wat hier trouwens wel enorm hielp tegen de pijn waren tepelhoedjes. De kraamzorg adviseert deze niet omdat er kindjes die tepel/speen verwarring kunnen krijgen, maar hier was het een verademing, en hij dronk er gewoon goed door.

14. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Helpt dat voor die eerste 20-30 seconden? Dan ga ik ze gelijk halen morgen namelijk. Of helpt dat meer voor kloven?

15. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Tepel speen verwarring valt mee denk ik want hij heeft ook al bv uit een flesje gedronken en dat ging prima.

16. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ jolie, snap dat die pijn ook verre van prettig is. En idd miss helpen die tepelhoedjes wel ....
    Ben echt nog in dubio.....
    Ben normaal geen opgever maar nu neig ik er wel naar

17. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik denk dat je t niet als opgeven moet zien.
    De lactatiekundige die hier was, was super lief. Ik dacht dat ze zou pushen voor bv, maar zij zei: het belangrijkste is dat je geniet van en met je kleintje. En ook van de borstvoeding. Als het een opgave is voor je of je ziet er tegen op, dan is het niet goed.
    Was ik heel erg blij mee dat ze dat zo zei, want zo moet het ook voelen!
    En bij ons is in beide kanten van de familie iedereen met fles groot gebracht en iedereen heeft een super weerstand en nul allergieën. Dus t is heus niet slecht.
    En qua afvallen: als je geen bv geeft kun je lijnen, met bv niet ;)

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ah wat lief!
    *Smelt*

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Goede tip!
    Zal eens kijken voor mn zoontje, die word 4, geen idee hoe hij zal reageren straks.

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Heerlijk, lekker van genieten!!

Deel Deze Pagina