Maart 2013 mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MWB, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Dat van die spenen vind ik wel vreemd. Er staat in de gebruiksaanwijzing niks over kankerverwekkende stoffen. Wel staat er volgens mij in dat je spenen regelmatig moet vervangen, elke maand geloof ik. En eerder als er scheurtjes inzitten.
    Zit me trouwens af te vragen: als je bv geeft worden spenen afgeraden. Maar het lijkt mij handig om af en toe een speen te gebruiken om de kleine rustig te houden. Als je bijv net bevallen bent en naar huis gaat dat niet je kleintje de hele boel bij elkaar schreeuwt in de gang/op straat/etc.
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Miriam heeft 23 maanden BV gehad, en een speen vanaf 1 week oud tot ongeveer 5 maanden. Ze had een ontzettende zuigbehoefte. Bij haar nooit iets gemerkt van tepel-speen verwarring.

3. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Volgens deze berekening zal ik op de uitgerekende datum bevallen :p
    Of de 19de, want heb een bloeding gehad in het 1ste trimester die je eigenlijk ook weer geen bloeding kun noemen!
    Verveel me zo hard, dat ik zelfs dit soort dingen ga doen... en natuuuuuurlijk weet ik wel dat de baby echt geen rekening houdt met dit optel sommetje!:D:D:D Maar toch grappig! Ben benieuwd!!

En op welke datum zitten jullie? ;)

4. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Van de spenen heeft inderdaad te maken met haarscheurtjes waar vuil in kan zitten. Verder zijn er kinderen die goed zijn in spenen stuk bijten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit maandelijks spenen vervangen heb.

Als je bv geef zou ik zeker geen speen doen in de kraamweek. Laat het kind zijn/haar zuigkracht aub gebruiken om de bv op gang te brengen.
    Laat je kleintje maar lekker de boel bij elkaar schreeuwen (hoewel die kans best klein is). Wees dan lekker trotse ouders van een kind met pit. Maak je vooral niet druk om wat anderen dan denken. Als ouder moet je dat echt loslaten. Iedereen vind namelijk wat van jou goed of slecht. Niks van aantrekken en vol zelfvertrouwen de wereld instappen. Jouw kind!

5. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Potverdorie, zit ik te kolven aan m'n ene kapotte borst om die even de tijd te geven om te helen in afwachting van t tepelhoedje, vertikt mm allerliefste kind het om uit een flesje te drinken..
    Bij zijn vader deed ie het wel maar blijkbaar is de borst zo aantrekkelijk dat ie de fles van mij gewoon weigert..
    En niet zachtjes krijsen hoor....

6. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Hmm hihi hij heeft dus al wel heel duidelijk zn eigen willetje/smaak! :)

7. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Grappig om dit te lezen! Ja het is wel waar, het is mijn kind en ik moet me niet te druk maken om wat anderen denken. Dat is iets wat ik namelijk moeilijk kan maar als het beter is voor de kleine, is het tijd om dat nu te leren ;)

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Klinkt bekend! Miriam weigerde ook flesjes als ik in de buurt was. Waarom opgewarmde melk drinken als je het vers van de tap kunt krijgen? ;)

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    23 Maart! Dus hoef ik nog maar 11 dagen :D

10. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha volgens deze berekening zou ik 4 maart zijn bevallen... Zit er toch nog echt in ;)

11. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    veel succes - hopelijk gaat het sneller dan 3 dagen
    ik zou ook niemand buiten mijn man aan mijn bed willen, en ik zou veel lezen denk ik en proberen te slapen

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Molenbloempje hoe is het?

Jolie, dat is ook wel logisch, zolang jij ook in de buurt bent, ruikt je kindje je (borstvoeding)! :D

Hier vannacht weer eruit om te plassen, dan weer darmkramp, dan weer een trappelende uk.
    Ben echt moe.

13. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @ gespannen: heb er vooral last van dat ik echt zo verschrikkelijk moeite heb om wakker te blijven. Dus doe het voeden nu maar zittend! Voorheen deed ik het snachts liggend. Buik tegen buik! Maar dat durf ik niet meer omdat ik bang ben in slaap te vallen en op S terecht te komen!
    En soms zou ik willen dat manlief het wel eens kon doen, maar kolven is een drama! S sliep in de kraamweek ook al 4/5 uur achter elkaar door. Maar is er daarna ook weer mee gestopt! Helaas wat doe je eraan?

14. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    @Alternatieve bevaldatum: 24 maart!!:$ Hoop het niet eigenlijk :).
    ML zegt dat ik doordraai wat datums en theoriën betrefd. Maar de chines kalender had wel gelijk wat betrefd het geslacht.:p

@Slapen: Heb vannacht redelijk goed geslapen. Wel veel pijn in het bekken. I've got the feeling that I'm ripped into pieces! *ofzo... mijn engels is niet zo best*;)

@Spenen: Heb er geen enkele speen gekocht. Heb er stuk of 5 gekregen :D.

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mij komt er woensdag 13 maart uit hahahahaha

Ik ben gisteravond bijna gevallen in de douche, lopen deed al zeer, maar haar hoofdje klemde blijkbaar op een zenuw, dat deed zeer!!
    Herkennen jullie dat?

16. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de discussie gelezen en ik weet uit ervaring hoe moeilijk de beslissing is :(
    jij mag er niet lichamelijk door onderdoor gaan én je kleine man mag dat ook zeker niet
    maar dan is er een soort schuldgevoel die vroeg of laat de kop op steekt

wat je ook beslist, maak dat de mensen uit jouw omgeving er 100% mee achterstaan, dat maakt het een beetje makkelijker

dikke knuf

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Beetje teleurgesteld wakker geworden...
    Nog steeds baby in de buik en nog niks wat erop wijst dat ze meteen gaat komen.. Heb wel nog steeds wat bruinverlies maar nog geen krampen ofzo vriendlief word ook behoorlijk ongeduldig :)
    Had nochtans gezegd dat we gisteren nog eens seks gingen proberen hebben maar is er niet van gekomen (lag al te slapen in de zetel..:))
    Hoop echt zo dat het vandaag nog op gang komt, ik had echt zo hard het gevoel dat ik vandaag ging bevallen, is mijn overleden tante haar verjaardag en ergens had ik het echt zo mooi gevonden...
    Het kan natuurlijk nog hé maar dan zal er plots veel moeten veranderen.

@Jolie: Herkenbaar! Ik kon mijn zoontje ook nooit een fles geven. Hier weigerde hij trouwens bij iedereen de fles, 'dronk' amper 50cc uit een flesje wat voor een baby van 4-5 maand toen echt veel te weinig was...
    Hij kon het ook gewoon niet hoor zat te spelen met de speen in zijn mondje en zo liep er dan een beetje in.

@Speen: Hier heeft zoonlief de 3de dag een speentje gehad, hij had ook zo'n verschrikkelijke zuigbehoefte, lag voortdurend aan mijn borst om dan enkele keren te zuigen en in slaap te vallen.
    Heeft hem trouwens nooit gestoord, uiteindelijk 15 maand de borst gehad en nooit tepel-speenverwarring gehad (hij 'weigerde' flesjes)
    Nu heb ik ook weer een speentje mee maar als het niet nodig is dan geef ik het haar niet hoor.

@Bevaldatum: Aangezien ik niet weet wanneer ik het laatst menstrueerde kan ik het niet berekenen :)

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Heb hem ingevuld voor Miriam - komt 30 september 2010 uit. Beviel toch echt pas op 7 oktober ;)

19. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    OK, had de verkeerde datum ingevuld. Nu komt het uit op 26 maart :)

20. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    En waar voel je de pijn dan? Ik heb een paar dagen last van een zenuw in mn lies, als ik een harde buik heb kan ik dan echt niet lopen, doet zo zeer! En als ik kracht zet, bijv op de wc :) dan voel ik die zenuw ook.

Deel Deze Pagina