Maart 2013 mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MWB, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Gefeliciteerd alle kersverse mama's!!

2. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Nicole gefeliciteerd!!! Geniet er van!

@mamavanf en claudje: zet m op dames!
    @rommelende buiken: spannend!!!

3. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL

wat zei je? dat het geen olifantendracht is :D ?

ja iets leuks doen, heb ik vorige woensdag al gedaan met succes, en eigenlijk wil ik nog wel iets doen, maar ja wat dan hé? en als ze zelf mogen kiezen dan spelen ze op de Wii of spelletjes op mijn FB :(

misschien straks maar eens het park en het babybedje opdekken (zoveel stof kan dat op 1 à 2 weken toch niet vergaren, toch?), en de meiden gingen voor mij nog eens de plinten afstoffen

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    En succes voor degenen die bezig zijn met bevallen of nog aan het afwachten zijn!

Hier gaat het op zich wel goed, alleen zit ik zelf wat minder goed in mijn vel. Ik ben deze week voor het eerst echt alleen met Mila en het valt me niet mee. Ik voel me erg onzeker over veel dingen en er is niet zoiets als een consultatiebureau waar je terecht kan. Mila krijgt flesvoeding (borstvoeding is helaas niet gelukt) en ze lijkt de laatste dagen steeds sneller honger te hebben maar we geven soms al meer dan was voorgeschreven.
    Ze is nu ruim drie weken en we zijn pas 1 keer terug geweest voor controle. Ik heb dus geen idee wat ze nu weegt. Erg gek hoe dat hier allemaal gaat.
    Ik ben deze week voor het eerst met haar in de draagdoek buiten geweest. Ze lag lekker rustig te slapen erin, maar wat een opmerkingen kreeg ik naar me toe van wildvreemden! Ze riepen maar dat ik haar gezichtje moest afdekken (en dat terwijl het bijna 20 graden was en niet heel zonnig) en dat ze er te strak in zat enz. Pff, op deze manier durf ik bijna niet meer naar buiten.
    Ik merk dat ik nog niet echt op een roze wolk zit. Mijn kraamtijd was ook niet echt fijn. De bevalling en de eerste tijd daarna hebben er ook in gehakt. Het is zo gek om onder narcose te bevallen en dan wordt je maar met moeite wakker en ziet voor het eerst je kindje al aangekleed en wel. Ik herinner me ook heel weinig van de eerste dag verder.
    Nou ja, alles moet nog wennen denk ik en een beetje een plekje krijgen.
    Sorry voor dit lange egobericht, maar wilde even kwijt waar ik mee worstel op het moment.

Hoop dat de andere kersverse mama's wel heerlijk kunnen genieten van een onbezorgde kraamtijd!!

5. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Haha nee, zijn gelijk peutertjes :x;);).
    Deze schat ze nu op 8 pond bij de geboorte... Ben benieuwd ;).

Buurmeisje hiernaast woog 2900 gram vorige week bij de geboorte, zo klein had ik ze nooit gezien ;)

Claudje, volgens mij had ik je gemist, heel veel succes.

6. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Och meid, kan me voorstellen dat je je zo voelt het is niet niks om zo te bevallen. Mijn nicht is vorig jaar bevallen onder volledige narcose en zag haar zoontje pas een paar uur later aangekleed en wel. Ook zij heeft hier best wat moeite mee gehad, maar is hierin gelukkig wel goed begeleid door het ziekenhuis en later thuis door de kraamhulp.
    Zijn er wel foto's gemaakt van de bevalling dat je wel het e.e.a. een plekje kunt geven?
    Wanneer moet je nu weer met d'r op controle. En als je twijfelt of ze wel voldoende voeding krijgt waar kun je dan heen? Lijkt me wel fijn als kersverse moeder dat je ergens terecht kunt met al je vragen.
    Je doet het waarschijnlijk hartstikke goed, vertrouw op je eigen gevoel en instinct en probeer het commentaar van andere naast je neer te leggen (al is dat makkelijk gezegd dan gedaan :x). Dus lekker naar buiten blijven gaan en heb vertrouwen. Dikke digi knuf...

7. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicole gefeliciteerd!
    MamaF: whoop whoop kom maar hier baby!! Good luck!!!
    JeetjeB: knuffel voor jou! Jouw roze wolkje komt vast snel!

Ik wil ook mijn baby. Ik begin nunecht behoorlijk vocht vast te houden, rugpijn, pijn in mn voeten, geen energie voor ook IETS, mijn borsten jeuken, ikmvoel me een olifant en ik loop maar rond in mijn oncharmante joggingpak.

Tot zo ver mijn belachelijke klaag want verder gaat t hartstikke goed hoor haha

8. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    @ booky: dank je voor je reactie, ondanks er niets aan de hand was en ik niet zo veel mee klets is het toch fijn dat er iemand reageerd hier;)

@ alle dames die bezig zijn: zet m op en hopelijk snel jullie beeb in je armen
    ben benieuwd hoeveel kindjes er vandaag op deze mooie datum geboren zullen worden:)

ik kom hier regelmatig spieken
    tot straks!

@ Leeuwtje: ik ben benieuwd of het bij jou ook door zet....ik weet niet hoe lang je moeder blijft, maar dan kan ze extra lang genieten!

succes!

9. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @JeetjeB : ik leef met je mee meid - het kan idd niet makkelijk zijn om je direct één met je baby te voelen, als je niet de geboorte of de uren er na hebt meegemaakt. Mijn oudste is na zo'n 3 uur met spoed bij me weggehaald in het zh en toen ik ze opnieuw zag lag ze aan de beademing in een couveuse en vroegen ze me of ze vlug gedoopt moest worden...
    nu ik bespaar je de details van de uren en dagen erna, maar uiteindelijk is ze op 5 dagen oud aan haar hart geopereerd met succes en is ze toen ze net 14 dagen was naar huis gemogen
    en daar zaten we dan : zo onhandig als maar zijn kon, geen idee hoe te wassen en pakken etc...borstvoeding was totaal niet aan de orde, en niks dan 'welgemeende commentaar'...
    maar...het wende na een tijdje wel - dus op je eigen instinct afgaan, en je er niet om schamen dat je je niet zo goed in je vel voelt, dat is echt niet abnormaal

dikke knuffel, ook voor Mila!

10. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hier ook nog geen baby!
    heb weer zeer slecht geslapen vanacht pfff..
    geen pijn ofzo maar lig gewoon de hele nacht te malen! en dat heb ik al een paar nachten zo. maar ik durf die slaaptablet niet te nemen... de kans is veeslte groot dat de geboorte begint en de baby zich niet lekker voelt met die tablet. staat in de bijsluiter denk ik niet voor niets dat je het na de 8ste maand niet mag nemen omdat de baby ademhalingsprobelemen op kan lopen en slap en versuft kan zijn.
    ik durf dat risico niet te nemen..
    dus nu probeer ik maar middagdutjes te doen met een luisterboek.
    is toch een soort van ontspanning:)

11. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ach jeetjeB wat rot voor je! Het is ook zo raar on je kindje pas zo laat voor het eerst te zien en dan ook nog zonder hulp of begeleiding erna!
    Ik ben zelf weg gehaald met ambulance en onder narcose gebracht net na de bevalling waardoor ik m'n mannetje 3 uur later pas weer zag en vond dat al moeilijk, laat staan dit voor jou!
    Neem de tijd, moet niks van jezelf en last de mensen op straat kletsen. Probeer samen met je kleintje je manier te vinden dat lukt heus!
    En, misschien ben ik de enige hoor, maar hoe geweldig het ook is en hoe gelukkig je ook bent met je kleintje; het is heus niet een grote roze wolk, want je bent ook onzeker, bang dat je wat verkeerd doet, slaapt nauwelijks, weet nog niet wat alle huiltjes betekenen (komt dat ooit?!) en je leven is totaal anders. Even een boodschapje ofzo heeft opeens heel wat voeten in de aarde! En ik ontdek ook bijv pas nu na de geboorte dat bv zo moeilijk kan zijn.
    Klinkt misschien pessimistisch maar zo is het niet. Ik vind het zelf lastig dat iedereen vindt dat je op een roze wolk moet zitten terwijl het soms best moeilijk is en niemand je zegt dat dat er ook bij hoort en niet alles rozengeur en maneschijn is.
    En dan voel je je soms ellendig.
    En dan nog is het het grootste geluk en zou ik niks liever willen.

12. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    bibi de weeën zijn afgezakt :( hebben tot half 3 aangehouden van gisteravond 21:00 baal ontzettend en vl ook oh en mennnn deed dat inwendig onderzoek pijn pffff vandaag maar voor de zekerheid boodschapjes in huis halen want je weet het niet nu is het gevoel er nog maar op de achtergrond grrrr kom op weeën gas op die lolly
    @brenjomi geeft niet joh ik vergeet ook wel eens op iemand te reageren we zitten ook met een grote groep gezellige meiden

13. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik wilde heel uitgebreid gaan reageren op iedereen... Gefeliciteerd iig Nicole! Maar ik krijg zojuist een telefoontje van het ziekenhuis of ik vandaag niet al wil komen voor de inleiding! Natuurlijk! Dus VL gebeld en ik ga zo nog even wat eten en mijn laatste spulletjes inpakken en op naar het ziekenhuis!

14. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Spannend, zet m op!

15. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    OOh spannend MWB! Succes!

Claudje, jammer dat het is afgezakt, heb het ook een aantal keer gehad al wist ik wel dat het niet het echte werk was want daarvoor deed het nog niet genoeg pijn maar hoopte ook steeds dat het zou doorzetten maar dat deed het niet. Hoop voor je dat het weer op gang komt!!

16. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL

oooohh wat goed! zet hem op hé!!!

17. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    JeetjeB: mijn kraamtijd bij de eerste drie was ook geen roze wolk, of anders een roze wolk met een zwart randje.

Pas bij de vierde voelde ik mij sterk genoeg om te weten wat ik wilde, en baby F ging de couveuse in.....

Probeer de kleine dingen te zoeken waar je van kunt genieten, ik zelf vind samen op de bank liggen heerlijk.

Dus je dochter lijkt hongerig. Zou het ook zuigbehoefte kunnen zijn, of behoefte aan geborgenheid? Even in de draagdoek tot het tijd is voor de voeding?

18. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    SPANNEND!!! Heel veel succes.

19. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    @brenjomi: mijn laatste leuke activiteit met de kids voor zh opname was ook zwemmen. Alleen....het vochtverlies het uur daarvoor had ik niet herkend als vruchtwater :)

Zwemmen was wel lekker.

20. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    #1660 booky, 13 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2013
    SPANNEND!!! Heel veel succes.

Wie weet komt de VK al wel eerder ;)

3kats, geen dank ;). Ik ben zelf ook meer van het meelezen dan van her meeschrijven.. Al zit ik nu wat meer op de bank met de iPad, dus heb ik wat meer tijd om te reageren.

Prachtigwonder, balen dat je niet slaapt, maar ik zou zelf idd ook de medicatie niet pakken als ik het zo lees. Wel fijn dat je 's middags een beetje je rust/ontspanning kunt pakken.

Kahlen, lekker blijven 'klagen' hoor. Snap helemaal dat je er klaar mee bent. Hoop dat die smurf niet al te lang meer op zich laat wachten.

Claudje, balen dat het niet heeft doorgezet :x. Duimen draaien hier ookk voor jou dat het snel echt gaat beginnen.

Deel Deze Pagina