Maart 2013 mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MWB, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ten eerste waar bemoeien mensen zich soms mee!

Roze wolk type.... Mmmm die moet nog gemaakt worden volgens mij. Ik zelf ben er geen type voor, te nuchter denk ik.

Als het goed is heeft het consultatiebureau een inloopspreek uur, dat je je kindje even kunt wegen. Bel anders even, wie weet..

Flesvoeding: als je merkt dat ze meer honger heeft, probeer dan 10cc extra te geven ofzo, ik heb altijd verhoogd wanneer me zoontje aangaf meer honger te hebben en ja schemakindjes bestaan volgens mij niet.

Vertrouw op je moedergevoel 9-10 keer zit dat gevoel goed.

Kom op meis, komt allemaal goed, KNUFFEL!!!

2. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Nicole182, gefeliciteerd met G.uus!
    Claudje, je weet maar nooit, hopen dat het doorzet
    MamavanF, zet m op
    MWB, spannend! succes straks
    JeetjeB, mijn vk waarschuwde me voor de kraamweken, dat het echt niet allemaal leuk is! tuurlijk ben je gek op je meisje, maar niemand wil je vertellen dat het ook mindere kanten heeft. Het schijnt dat 90% van de vrouwen de eerste weken achteraf als waardeloos ervaren.

Voor iedereen veel sterkte met wachten!
    Hier gisteren bij de gyn geweest, alles was oké, verwachtte ook niks eigenlijk.
    Heb wel even aangegeven dat ik baby wat minder voelde, niet helemaal gelogen maar ik wilde graag een echo en ctg.
    Dus ook gekregen, en alles oké. Baby heeft het nog naar z'n zin, genoeg beweging en genoeg vruchtwater. Ook maar gelijk gekeken of er al ontsluiting was maar niks, noppes nada...
    Heb nu wel aangegeven dat mocht het tot 41 weken komen ik wel wil worden ingeleid en dat was geen probleem.
    Ben benieuwd of de kleine man toch eerder besluit te komen, hoop het wel!

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mwb : Succes!!!!

4. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    MWB: succes meid!
    jeetjeB: sterkte meid.

5. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Reageer weinig, maar is combinatie van internet problemen en nasleep bevalling.
    Typ dit bericht vanuit ziekenhuis bed. Zaterdag gingen we naar huis, maar kon niet plassen. Slechts paar druppels iedere keer. Zaterdagmiddag kreeg ik katheter voor drie dagen. Die is er nu uit en nu moet ik blaasscan doen. Super spannend, hoop zo dat ik geen nieuwe katheter krijg. Is zo'n beperking.
    Verder ben ik gestopt met borstvoeding. Was enorme ellende. Sammie deed het super aan borst alleen voeding kwam niet op gang. Toen we gingen bijvoeden wilde ze niet echt meer aan borst. Iedere voeding moest ik dus aanleggen, daarna kolven, met zo'n dubbele en dat is echt vreselijk en dan als nog fles. Daarnaast waren tepels kapot. Als ik dan zag hoe tevreden ze met fles was. Daarbij het feit dat ik meer kan slapen met flesvoeding en ik dus moet bijkomen van teveel bloedverlies en zeer lage ijzerwaarde. Ben ik helemaal happy. Hechtingen deden ook zeer veel pijn.
    Maar Sammie is geweldig!

6. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Wat een spannende dag en wat krijgen we straks een hoop babynieuws..! Zet op meiden!
    @charly: klinkt als goede beslissing! Hoop dat je is niet weer aan de katheter hoeft, ellendig is dat.

7. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

even een vraagje tussendoorn.

gisteren op kraambezoek geweest.
    maar die vertelde dat de baby de eerste 48 nuur na de geboorte door mag slapen zonder dat het voeding hoeft? huh? ik heb dat nog nooit gehoord.klopt dat wel? de baby valt dan toch velste veel af?
    hun baby heeft dan ook echt heel de nacht doorgeslapen en ze hebben hem uiteindelijk om 6 uur wakker gemaakt. en daarna slaap tie gewoon weer. hij is bijna niet wakker. hij huilt bijna niet.
    is dat wel oke? ze vinden het zelf heerlijk dat ie zo stil is. maar ik zou me bijna zorgen gaan maken of het niet te stil is?
    en dan de eerste 48 uur geen voeding heb ik ook nog nooit gehoord..
    of ben ik nu zo abuis?

8. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    onze dochter is rond twee uur 's nachts geboren en pas om 06:00 proberen aan te leggen, maar mijn borstvoeding was nog niet op gang.
    gedurende dag wel steeds proberen aan te leggen en begonnen met kolven, hier kwam maar heel weinig uit.
    Ze heeft dus een halve nacht en dag zonder voeding gezeten, maar dit maakte idd niet uit.
    schijnt dat ze de eerste 24 uur niet veel honger hebben zei mijn kraamhulp toen.
    Dus het zou best kunnen hoor (is al weer 2,5 jaar geleden) ben het een beetje kwijt dus haha!

9. prachtigwonder

maar deze dame gaf geen borstvoeding maar gewoon fles.
    daarom vond ik het zo vreemd. omdat ik dacht dat je max 4 uur mag laten doorslapen. zo staat het in mijn kraamboek . daarom vraag ik het even aan jullie;)

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Die kleintjes hebben een reserve. Ze hoeven niet te drinken de eerste dag, maar je moet het wel aanbieden. Daarna mogen ze de eerste week niet langer dan 6 uur achter elkaar zonder drinkenivm de suikerspiegel. Maar de eerste 1-2 dagen kan het dus geen kwaad

11. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    #1671 Gespannen, 13 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2013
    Bij bv is het zo dat het kan dat ze de eerst 48 uur weinig tot niets binnen krijgen. Gewoon omdat de bv nog op gang moet komen. Het is dan wel heel erg van belang dat je je kind genoeg (overdag 1x per 3 uur, 's nachts max. 5 a 6 uur ertussen) aanlegt, je borsten moeten hun werk leren doen. Ook zonder directe beloning (melk) blijven die. kleintje toch zuigen. Maar daarna moet de bv wel op gang zijn, anders vallen ze inderdaad veels te veel af en dat gaat inderdaad snel. Eigenlijk moeten ze na dag 3 a 4 weer gaan aankomen. Het liefst niet meer als 7% (max. 10) procent afvallen.

Het niet huilen kan ok zijn, maar kan ook stille ondervoeding zijn. Niet alle babys gaan huilen van de honger.

Maar goed ik neem aan dat ze kraamzorg hebben en dat de vk regelmatig langs komt voor controles? Als het goed is houden die alles in de gaten.

Edit: ondertussen gelezen dat de moeder fv geeft. Heb ik geen ervaring mee, maar qua bloedsuikerspiegel lijkt me inderdaad wel goed als de kleine in iedergeval iets op regelmatige basis binnen krijgt.

12. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Eerste 24 uur hebben ze genoeg reserves voor zeiden ze bij ons ook. Logisch omdat evt bv nog op gang niet komen. En afvallen komt deels ook door alle meconium die ze kwijt raken. Bij Bram waren dat 5 volle luiers in de eerste 24 uur.
    Maar 48 uur klinkt wel erg lang.

13. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Heftig allemaal.
    Hopelijk hoef je geen nieuwe katheter.
    En vind je je rust nu je bent overgestapt op fv.
    Geniet maar lekkr van Sammie.

14. prachtigwonder

ik heb weer baalmomentje pff..
    baal er nog steeds van dat verloskundig niet kon strippen omdat bmm te ver naar achteren lag. dat gaf voor haar aan dat het potdicht zat. en het nog wel 1 a 2 weken kon duren...
    ik heb trouwens wel allemaal na dat VT wat donkergele afscheiding al een paar dagen..

15. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ roze wolk: ik denk dat iedereen blij is als hij/zij geboren is maar het zal gewoon hard werken zijn! Daar zie ik ook wel tegenop. Het is toch elke keer voeden, verschonen, etc. Kost een hoop tijd en energie. En daarnaast weinig slapen. Dat zal voor niemand anders zijn, al denk ik dat BV iets zwaarder is dan FV? Alhoewel je met BV geen flesjes hebt om schoon te maken. Maar goed die roze wolk waar ze het over hebben, ik denk niet dat er veel mensen zijn die de geboorte van hun zoon/dochter en de daarbij behorende gevolgen zo ervareren. Of ben ik nu te negatief?

16. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @ploetertje; een aantal tips van je heb ik al geprobeerd, de rest ga ik proberen. Handig voor ons dat je vrijwilligster bij BVN bent.
    @gespannen; lekker hè die roze wolk. Geniet ervan.
    @jolie; dat hoor je vaker ja dat kindjes de fles van mama niet willen. Er zijn zelfs kindjes bij die de fles weigeren als mama ook in de buurt is (bij oefenflesjes bijvoorbeeld).
    Mooie foto
    @gismow; wat lief.
    @gsilady; wat een schatje.
    @gespannen; jullie meisje is ook al zo lief.
    @anique; vervelend die lekkages. En wat ligt er veel sneeuw op jullie dak.
    @chikai; ik had in het andere topic ook al gereageerd, maar het blijft een zoetje.
    @jojogirl; hier zei de kraamverzorgster ook dat mensen met een koortslip maar beter thuis konden blijven.
    @claudje; spannend. Ow lees net dat hectisch weggezakt. Jammer.
    @mamavanf; bij jou is het ook spannend zie ik.
    @nicole; gefeliciteerd, geniet ervan.
    @jeetjeb; vervelend dat je je zo naar voelt. Probeer naar je gevoel te luisteren.een dikke knuffel.
    @alle meiden die het zat zijn; een dikke knuffel. Hopelijk komt jullie kleintje ook snel.
    @mwb; succes meid

17. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ook jeuk erbij? Donkergeel klinkt me vreemd in de oren, meer als een schimmelinfectie? Of zit er een beetje bloed bij dat het daarom donkerder is?
    Ik heb na het VT maandag elke dag een klein bloedverlies en wat slijm. Dat kan geen kwaad heb ik hier op het forum begrepen. Al vind ik het gek dat ik het vandaag ook nog had. Maar wie weet heeft het wat in gang gezet!

18. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Charly, wat balen van die katheter. Hoop dat de scan goed uitpakt en dat je snel weer goed naar de wc kunt.

Jammer van de bv, maar prima toch als je merkt dat dit beter gaat. Super dat je ze geniet van jullie meisje :).

19. prachtigwonder

het was maandag gelijk na de VT toen was het bruinig toen ik uit bad kwam.
    dus ik denk wel dat het daarvan is. schimmelinfectie is het niet. want het stinkt niet en jeukt ook niet.maar vond het zo gek dat het nu nog is.
    dacht mischien is het wel van de slijmprop ofzo. maar het is wel minimaal hoor.
    achja het zal vast geen kwaad kunnen:)

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @MamavanF: Oh super!! Jij gaat dan de eerste van ons 2 zijn :)

@Wie bezig is: Succes meiden doe dat goed!! Ik ben wel een beetje jaloers hoor :p

@All: Nog steeds niet bevallen :( Wel al sinds een uur dat de baby echt ongelofelijk druk is en heel erg naar beneden ligt te drukken, hoop dat het een begin is van iets maar ik vrees ervoor :(
    Word nu echt ongeduldig...
    En elke dag opnieuw de telefoontjes of ze er al is.. Grrr krijg er grijze haren van!:)
    Straks mijn zoontje naar het kdv brengen. Zal hem goed doen want hij verveeld zich thuis.
    Hoop echt zo dat het vanavond nog begint want anders moet ik morgen terug naar de gynaecoloog...

Deel Deze Pagina