@Jolie: tepeltip van mijn kraamzorg toen, die redelijk hielp bij mij: Een ei koken, goed met koud water spoelen voor je hem pelt. En dan de schaal in grote delen eraf pellen, in de schaal zit dan een wit vliesje. Die direct als je hem er uit pulkt op je tepel leggen. Voor de volgende voeding eraf halen. Heeft een helende werking. Maar met de tijd moet je gewoon eelt op je tepels krijgen ( tot die tijd kan het pijn doen)
@Jolie: Oh zo herkenbaar die kloven! Heb er bij mijn zoontje echt een maand lang mee gesukkeld was zo erg dat hij zelfs bloed dronk en dat dan uitspuuwde... De tips die hier hielpen, borsten zo vaak als mogelijk bloot laten, druppeltje moedermelk aan je tepels smeren en laten drogen aan de lucht (moedermelk heeft ook een helende werking) je hebt nu ook pleisters met zalf die je tussen de voedingen op je tepels kan kleven en werkt naar het schijnt ook erg goed staan nu op mijn geboortelijst van het merk Medela dus daar heb ik nog geen ervaring mee maar vriendinnen van me hebben wel al andere pads gekocht van bij de apotheek. Heb het even voor je opgezocht en deze zijn het; mother mates Blijken héél erg goed te helpen. Succes ermee! @Lilalief: Wat is dat ongelofelijk zwaar voor jullie... Is de nachtmerrie van elke mama denk ik om je kleintje niet bij je te hebben... Gelukkig gaat hij wel flink vooruit ik hoop echt heel erg dat hij straks de kracht heeft om zijn flesje te drinken of aan de borst te drinken en dat jullie allemaal samen naar huis kunnen en eindelijk kunnen gaan genieten samen! En dat weinig kunnen verdragen van Lila herken ik hoor hier word ik soms ook een beetje gek van Emeric... Knuffel! @Brenjomi: Ja lijkt me ook raar als je water breekt heb het hier bij mijn zoontje ook niet ervaren, vliezen werden doorgeprikt bij 4-5cm en kwam echt heel weinig water uit de grote golf kwam pas toen mijn zoontje's hoofd geboren werd @Maissa: Denk ook aan voorwerk, hoop voor je dat het doorzet @Vervelende mensen: Hier eigenlijk niet zo erg ik heb ook van in het begin geroepen dat deze baby ook blijft zitten tot de uitgerekende datum dus volgens mij gaan de mensen daar maar gewoon vanuit Enkel van mijn schoonouders word ik soms turelure... Die verlangen dat we elke week min. 1x bij hen op bezoek gaan en daar heb ik nu echt de laatste weken geen zin in, zit graag in mijn eigen huis in de rust en ze lijken het maar niet te verstaan.. Nu al 2 weken niet geweest maar zullen straks wel gezeur krijgen... @Ego: Pff.. wat is er toch met mijn zoontje aan de hand... Zouden kinderen (2j) het echt zo hard aanvoelen dat er verandering op komst is? Normaal hebben wij echt een prima slaper, slaapt van 20u tot 8u zonder wakker te worden, soms horen we hem wel even zoeken naar zijn speentje maar gaat dan weer slapen maar nu al 2 nachten na elkaar dat hij huilend wakker word... Gisteren van 1-3u paniek en huilen dus uiteindelijk maar even bij ons in bed gelegd tot hij wat gekalmeerd was daarna wel verder geslapen tot 8u. Deze nacht werd hij om 6u30 huilend wakker... Hij wilt dan ook helemaal niet dat mijn vriend in zijn buurt komt zit maar te huilen en te huilen en roept de hele tijd op mij... Ik wil er ook niet te veel aan toegeven want straks lig ik 5 dagen in het ziekenhuis en dan is het echt alleen papa die naar hem kan gaan kijken... Hoop echt zo dat dit een fase is en dat het snel voorbij is! Hij kleeft echt als honing aan mij de laatste weken en echt alles moet door mama gedaan worden, word wel vermoeiend hoor!
Goedemorgen dames, Hier nog geen nieuws. Uitgerekende dag ging zo voorbij. Wel heel veel last van aambeien, kon bijna niks, niet zitten en niet lopen. Ging gelukkig tegen avond beter en nu wel ff okay. Durf alleen niet naar wc. @lilalief, heel veel sterkte meid, hoop dat het snel over is, onzekerheid is ook zo lastig. Positieve is wel dat het goed gaat. Maar ik snap door alle emoties, hormonen en slaapgebrek wordt het moeilijk om aan positieve vast te houden. Ik duim voor je, dat mannetje snel naar huis mag. @MCshake!! Jaaaaaaa, gisteren eentje gehaald. Hele zwangerschap niet gedaan, maar toen kwam vriendlief van werk, en hij heeft 3 kersverse mama-collega's en die hadden hem verteld dat MCshakes geen probleem waren. Ze hadden dit helemaal uitgezocht. De machines bij MCdonalds worden zoveel gebruikt dat bacteriën gee kans hebben. Risico is bij snackbars die weinig gebruik maken van softijs machines. Dus ben gisteren gelijk gegaan. Die collega's zijn vet handig trouwens, aangezien wij, ondanks 30+, eerste in beide families en vriendenkringen, zijn die paps en mams worden. Wat betreft ongeduld. Alle vrienden, familie, collega's leven mee. Ik vind dit echt heel fijn. Niemand vergeet ons. Heb wel mijn telefoon op Phone Calls only staan, ik app wel terug als ik ee keer op foon kijk. Zelf weet ik dat ik nog max. 6 nachtjes moet en denk ook echt niet dat ze voor die tijd vanzelf komt. Dus ben hier helemaal op ingesteld. Nog 1 weekende vent en ik samen. Dames met rommelende buikjes en die het zat zijn, hoop dat babies snel komen. Fijn weekeinde alvast
*Jihaaaaaa vreugdedansje* Heb tickets besteld voor het concert van Bruno Mars op 17 oktober Kijk er zo naar uit! Zal het eerste uitje zijn zonder ons meisje
@tepelkloven: bij mijn eerste kindje heel erg gehad!.voeden deed.zo'n zeer! Is vaak ook een kwestie van verkeerd aanleggen. Nu bij de tweede nergens last van! Voor sommige Mischien handig.om te weten dat.het.dus niet bij elke baby hetzelfde is. En mother mates hielpen bij mij totaal niet!
Goedemorgen meiden! Kloven, heel vervelend en pijnlijk, je kunt moedermelk er op smeren na de voeding of je borsten aan de lucht laten drogen. Probeer op de voedingshouding te letten, een baby mag niet sabbelen op de tepels. Hier prima geslapen, heb t gevoel dat de kleine "groot" is in mn buik, ze doet mn maag zeer en duwt steeds onder mn ribben. Straks om 10,15 naar de gyn voor de groeiecho, ben benieuwd.
Oh wat vet jojo!!! Hij heeft zo'n mooie stem!! Ik baal een beetje dat Beyoncé zo vroeg in t jaar haar concert geeft. Durfde het niet aan. En ook nog Alicia keys dit jaar... Ook niet gedaan... Rihanna ookal niet haha. En dan heb ik ook nog kaartjes misgelopen van tomorrowland waar ik wel bet graag heen wilde. Nu aan het kijken welk festival we nu heen gaan. Ik MOET dansen. Misschien awakenings, ben daar nooit geweest. Weet iemand of dit leuk is? Ik baal een beetje dat ik niets meer pas. Heb echt niets meer om aan te trekken In m'n slaap heeft kleine man me erg pijn gedaan. Hij was ontzettend druk aan het wroeten met zijn hoofdje en hij is al 2 dagen zooooo druk jeetje! Spartel de spartel.
Charly, ik vind je in dit berichtje nog zo heerlijk positief en niet (meer) ongeduldig overkomen. Komt dat voiral omdat je een einddatum hebt? Ik ga vanmiddag bij de vk ook maar eens praten over een definitive einddatum. Wie weet willen ze met me mee denken. 41 weken lijkt me een mooie grens. Hopelijk willen ze vanaf 40 weken eens wat keer strippen. Nou ja, ik hoor het vanmiddag wel. Stephanie, ik had echt gedacht dat je wel bevallen zou zijn. Klonk wel serieus. Nou ja, die 3 cm zijn mooi meegenomen, maar gratis heb je ze niet gekregen.
Goedemorgen, 15 pagina's berichten in 1 dag Als er straks een kleintje is, heb ik daar waarschijnlijk geen tijd meer voor om alles te lezen Hier alles nog rustig, sta nu 3 of 4 op de lijst in volgorde van bevallen. Spannend! VK heeft tegen mij gezegd dat ik zelf wat over het inleiden te zeggen heb, Gespannen. Dat ze me in principe eind volgende week door zou willen sturen (ben dan bijna 41weken). Denk dus dat het ook heel erg wisselt per vk? Ze gaf aan dat ze het ook beter vond voor mij (heb last van mijn ribben en buikspieren, al ben ik daar niet heel erg over aan het klagen). Maar goed ze controleren de kleine dan ook extra of alles goed gaat dus dat is ook wel fijn.
zijn jullie vk's uit zichzelf begonnen over bevallingsplannen en zo? En is jullie ijzer echt regelmatig getest? ik heb het gevoel dat ik er overal zo'n beetje tussendoor en doorheen schuif omdat ik een "makkelijke" ben. Ik vertelde dat ik 2x een wegtrekker had gehad, trillen, koud en warm zweet, zwarte vlekken en even hoofd tussen de benen een kwartier en dan ging het weer. Toen was het: oh misschien je ijzerwaarde. Hey je ijzerwaarde is nooit eerder dan de 1e keer gecheckt. hmm. Nou laten we dat nu maar even doen. IJzerwaarde was prima. Maar ik lees overal ook over week 36 bevallingsplan bespreken en vanaf dan elke week controle. Bij mij niet. Ze zijn er niet over begonnen en heb pas over 2 weken weer controle. Is dit normaal of moet ik zelf assertiever zijn?
kahlen: aan rhianna heb je gelukkig niets gemist, of ga je niets missen. De laatste van haar was zo slecht, dat we halverwege weg zijn gegaan, net als de rest van de zaal Nathalie: Het is zo geregeld dat je vanaf 41 weken zelf mag beslissen of je gelijk wil inleiden of niet. ( veel weten dit niet, maar staat zo vast gelegd)
Kahlen: Hier prikken ze standaard met 12 en met 30 weken op ijzer, en vanaf 36 weken elke week op controle. Zo staat het ook in het informatie boekje van de verloskundige praktijk. Anders gewoon eens vragen hoe het bij jullie zit. Vragen kan altijd.
Hier: kleine vent is naar het kdv tot 12 uur, dus ik heb lekker relaxt boodschapjes gedaan, daarna naar de kapper geweest, en nu eens lekker uitgebreid douchen (normaal duwt die kleine me altijd onder de douche straal weg). Straks die kleine ophalen, hubbie wakker maken (gaat de nachtdienst in) en vanavond lekker uit eten met het jaarlijkse etentje van mijn werk.
hier ook geen beeb deze nacht was zelfs rustig! ik heb eindelijk kunnen slapenen nu ik er overnadenk heb ook geen last van maagzuur gehad vanacht al had ik stiekum wel gehoopt op een bavlling maar helaas. nog wel steeds beurs gevoel onderbuik schaamstreek. maar gelukkig even wat energie op kunnen laden. is ook wel prettig. manlief is lekker aan het verven nu thuis. heerlijk eindelijk is hij een dagje thuis straks even mij mams een bakkie doen en eten. dus heb wel wat invulling vandaag. ben ik blij mee
Groeiecho was goed, kindje ligt netjes op ruim 37 weken. Alleen de beentjes zijn kort haha maar viel wel binnen de marge (kwamen overeen met ruim 35 weken). Hoofdje en buik lagen dus prima op schema.
Hoi meiden, neen nog niet bevallen. Alles is echt stilgevallen. Nuja die 3 cm is mooi meegenomen natuurlijk. Heb nu alleen schrik dat ik te lang zal wachten om binnen te gaan in het ziekenhuis. We hebben daar nu ruim 12u doorgebracht voor niets! Ben wel mijn slijmprop kwijt,maar ik weet goed dat dit niets wil zeggen. Gyn had wel en vermoeden dat dit de aanloop is naar de bevalling,maar wie zal het zeggen. Ik lees me straks nog even in en schrijf dan een reactie.
Prachtwonder, fijn dat je man nu een dagje thuis is. Toch gelukt blijkbaar. Fijn. Geniet ervan Stephanie. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Als je weer weeen krijgt kan het snel gaan. Of niet, dat weet je gewoon nooit. En als jij graag in het zieenhuis wilt bevallen dan ga je toch gewoon. Is het weer loos alarm, dan hoor je het wel. Komt vast goed, geeft alleen in je hoofd zoveel onrust. Kahlen. Ik heb ergens in het begin en met 30 weken moeten bloedprikken en toen werd ook ijzer gemeten, verder niet. In 1 van mijn vorige zwangerschappen wel, maar toen was ik moecen soms duizelig en heb ik gewoon bij de vk zelf een vingerprik gehad. Bij ons is het ook zo dat vanaf 37 weken wekelijks, ligt er een beetje aan wanner je laatste 2 wekelijse afspraak was, dus dat wekelijks kan met ruim 36 ingaan, maar ook met bijna 38. Bevallingsplan is bij mij dit keer niets eens echt ter sprake geweest, maar staat normaal rond de 37 weken op de agenda. Gewoon aangeven als je wat wilt bespreken. Waarschijnlijk vraag je vanuit jezelf te weinig aandacht en met een voirspoedige zwangerschap rol je er dan misschien iets te gemakkelijk tussendoor. Ik zit zelf wel met de vraag wanneer ik manlief van zijn werk moet bellen, wanneer de weeen beginnen. Wie zegt dat het geen oefenweeen zijn? Dan komt ie voor niets, maar als ik 'te laat' bel en hij moet nog 45 minuten rijden, dan is ie er misschien niet eens bij. Nou ja, ik hoop maar dat het net als de laatste 2 gewoon in de avond begint, dan heb ik die stress er niet van
@gespannen: dat met man lief bellen heb ik ook. Duurt minimaal 45 min voordat hij thuis is. (mits hij niet in de file terecht komt)
ik ben blij dat hij echt 5 minuten rijden hiervandaan werkt. Alleen nadeel is dat ik heel vaak de auto heb en ik hem wegbreng naar zijn werk haha, dus dan heeft ie de auto niet. maar collega's willen hem vast wel een slinger geven.