Maart 2013 mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Eden28, Jun 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Casseia

Casseia Lid

Jul 27, 2012
    45
    0
    0
    ik werk fulltime als filiaalmanager in een kleding
    in het zuiden.
    Ik lust ook geen koffie meer, bij de geur word ik al misselijk..
    Dat is hetzelfde met bepaalde etenswaren, bij de geur gaat het al fout.
    Maaaar een voordeel, eet nu dingen die ik noooit heb gelust haha

2. Sillywendy

Sillywendy Actief lid

Aug 1, 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh dat Koffie verhaal komt mij ook bekend voor! Ik had net met mn verjaardag in Juli een dolce gusto apparaat gekregen! Maar heb er dus echt geen zin in..

Ik heb 27e mn 10 weken echo! ben nu acht weken en een paar dagen..
    Had vanmorgen na een vrijpartij met mn lief wat bloedverlies ( rose) mag bijna geen naam hebben maar schrok er wel van.

aanstaande vrijdag mag ik naar de vk voor het eerst!
    Helemaal zin in!

3. HelloKitty83

Jul 6, 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lust nog steeds wel erg graag koffie. Heb een nespresso-apparaat met bijbehorende melkopschuimer, en de cappuccino smaakt me gelukkig prima!

Sinds afgelopen weekend voel ik me ein-de-lijk iets beter :).
    Ik zit mezelf niet meer zo enorm in de weg, dus ben er wel blij mee. De moeheid blijft, maar de misselijkheid is echt een stuk afgenomen en de ellendigheid ook.

Verder weinig spannends, volgende week dinsdag hebben we de 12-weken echo, ik kan niet wachten!

4. Casseia

Casseia Lid

Jul 27, 2012
    45
    0
    0
    in het zuiden.
    Hier is misselijkheid nogsteeds aanwezig, ook vaak last van hevige
    steken in mn buik.
    De laatste dagen ook flink hoofdpijn erbij gehad,
    helaas alergisch voor paracetamol dus kan er niets voor innemen..

5. MWB

MWB Bekend lid

Dec 7, 2011
    907
    0
    16
    Vandaag voor de eerste keer naar het ZH geweest. Was mi nogal een chaotische bende, dus ik heb daar nog geen goed gevoel bij... (Eerst Extern door de Co-ass. , maar helemaal geen beeld, daarna Extern door de Gyn. Vervolgens nog een Interne echo). Apparatuur was slechter dan bij Geertgen, dus ik heb nu een minder goede foto, maar het belangrijkste... het hartje klopt nog! Wel lag de kleine van voor naar achter, terwijl het blijkbaar normaal gesproken van links naar rechts moet liggen (?). Heeft iemand dit ook ooit gehad?

Nu voor 6/9 (combinatietest) en 18/9 (uitslag CT en controle)weer afspraken gemaakt en tussendoor moet ik ook nog testen voor diabetes...

Dus weer een goed gevoel over de kleine (ik kneep 'm wel een beetje gisteravond en heb daardoor niet goed geslapen, overigens was daar geen aanleiding voor, dus proberen om van me af te zetten!)

Enne koffie... dat kon ik al niet verdragen voordat ik zwanger was... is nog niet veranderd. Ik merkte bij de BBQ van het weekend wel dat ik een entrecote gewoon echt niet lekker vond. Na 1 hap heb ik alles al aan mijn vriend gegeven. Nu eet ik ze normaal gesproken nog wat rood, maar nu niet natuurlijk, maar of dat nu ervoor zorgt dat ik het zo ontzettend vies vond? Ik merk wel dat ik eigenlijk de hele dag door kleine beetjes moet eten, omdat ik anders misselijk word...

6. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

Feb 18, 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Sinds een paar dagen hier ook de hele dag door een wat misselijk gevoel, vooral rond etenstijd wordt het erger. En daarna veel last van m'n darmen.
    Misschien moet ik ook maar eens proberen om de hele dag kleine beetjes te eten.

Verder niet echt voorkeur voor bepaald eten. Koffie drink ik nog steeds. Eten is vaak of algemeen helemaal geen trek in iets of juist heel veel trek.

Mijn man is het met me eens geworden dat de combinatietest voor ons niet hoeft, dus we hebben een gewone 9-weken controle op 31 augustus staan. Waarschijnlijk vertellen we daarna onze familie het goede nieuws.

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hellokitty, fijn dat je je nu wat beter voelt. gelijk meer mens zo he.

casseia, helaas zal het voor jou vast nog wel even duren voor je je beter voelt.. maar het is voor een goed doel he! maar is er dan niks wat de huisarts je kan voorschrijven? heb vandaag ook een paracetamol genomen aangezien de warmte koppijn mee brengt. sterkte joh!

mwb, wat een zut joh. ppfffttt.. maar zo als je zegt, het belangrijkste is de hart activiteit :) er komen nog genoeg echo's. en vanwaar de diabetes test? ervaring mee?
    hier zwangerschaps suiker gehad bij nr 1 dus zal deze keer ook vast goed in de gaten gehouden worden, maar ben ondertussen qua gewicht bijna gehalveerd dus minder groot risico.

badhairday, hier helpt het regelmatig kleine beetjes eten ook het beste tegen zuur branden en misselijk zijn. maar alsnog na het avond eten een opgeblazen buik en ff rust nodig.. dus wen er maar aan hahaha word de buik wel mooi zwanger van trouwens, van opgeblazen zijn :)

hier damens al foto's trouwens?
    ben wel benieuwd!
    als we morgen een goede echo hebben dan zal ik ook een foto plaatsen.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    en sillywendy, hier gister ook wat rose verlies, en heb echt zitten twijfelen om de gyn te bellen hahaha gelukkig bleef het daarbij maar ken je angst.

9. MWB

MWB Bekend lid

Dec 7, 2011
    907
    0
    16
    Ik loop door mijn gewicht - ben flink te zwaar- meer risico op zwangerschapssuiker, vandaar dat ze me bij voorbaat aan zo'n test gaan onderwerpen. Ik ga deze zo laat mogelijk doen, zodat ik mogelijk wat minder misselijk ben, maar dat ik wel op tijd de uitslag heb op 18/9... Voor zover ik nu namelijk begrepen heb, moet je nuchter komen, dan krijg je een gruwelijk zoet drankje te drinken en daarna moet je nog 2 uur nuchter blijven... Van het idee alleen al word ik misselijk...

Vanwege mijn gewicht zag ik het bij voorbaat overigens ook al niet zitten om bij 8+6 een uitwendige echo te doen... Beetje jammer alleen dat de dokter nog vroeg of ik mijn buik een beetje omhoog wilde trekken... En bedankt... (schaf gewoon goede apparatuur aan!)

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    Nou mwb, ik kan je de hand schudden hoor. Tenminste bij mn eerste zwangerschap woog ik 120 kilo.. En moest ook als regel een suiker test doen, die niet goed bleek. Dus op streng dieet gezeten en verplicht elke avond wandelen. Heb zo de insuline op het randje kunnen vermijden. maar had daardoor wel extra veel vruchtwater, dus mega toeter en een kind van 4,5 kilo die met een keizersnee moest worden gehaald en na Zn geboorte zelf ook last van Zn suiker gehalte had. Dit was een grote push voor mij om het gewicht kwijt te zijn voor ik weer zwanger zou zijn en dat is uiteindelijk gelukt. Met een maagverkleining weliswaar ben ik gehalveerd en hoop nu op een normaal formaat kindje en natuurlijke bevalling.
    Hoop dat het jou dus ook gespaard blijft.
    Ik moest trouwens nuchter bloed prikken en daarna gewoon wat eten en weer bloed prikken. Geen zoete drank dus..
    Snap wel dat je er niet naar uit lijkt als je zo misselijk bent.

11. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Net de echo gehad en ons beebje leeft! Het was nog een mini ukkie zo'n 2,05 cm. Over 2 weken weer een echo (de '12 weken' echo).

Zo benieuwd hoe het is gegroeid dan! :)

12. Casseia

Casseia Lid

Jul 27, 2012
    45
    0
    0
    in het zuiden.
    Ik heb 10 september pas mijn eerste afspraak, gelijk de 12 weken echo.
    Volgende week bij de ha luisteren naar het hartje, daar kan ik maandag pas een afspraak voor maken.

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    hier kan ik ook enkel glimlachen en janken tegelijk want onze baby leeft ook!!!!
    we zijn vandaag 9,2 weken zwanger, 2 dagen korter dan de normale berekening.
    maar wat een opluchting, wat een intens geluk dat moment dat je voor het eerst het hartje ziet kloppen..
    helaas was mn man gister middag flink ziek geworden dus kon hij er niet bij zijn, daar baal ik wel mega van.
    volgende keer beter :)

afspraak nr 2: 14 sept. (13,3 weken)

zo maar ff met mn zoontje een ijsje halen om het te vieren!

14. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Gefeliciteerd.. super fijn he dat je weet dat het goed gaat!

15. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    Dank je danssie,.ja hemels! Mooiste geluid dat er is.

Casseia, duurt lang he, dat wachten! Hopelijk kun je snel bij de ga terecht. Wel fijn dat je daar vast het hartje kunt horen. :)

Hier gewoon gelukkig.. We moeten uiteraard nog ff tot de veilige lijn maar we gaan het nu wel overal echt vertellen en vast wat leuke dingen kopen. Voor mn man is het nu pas echt en is hij er nu ook echt mee bezig. Heerlijk.

Iemand al geshopt? Hier een fel roze bontjasje gevonden, aangezien mn gevoel zegt dat het een meisje is. En anders een leuk cadeau voor iemand anders.

16. MWB

MWB Bekend lid

Dec 7, 2011
    907
    0
    16
    @Marieken: Super joh, jammer dat je man het niet heeft kunnen zien. Maar ik hoop dat hij er de volgende keer bij kan zijn! Heb je wel een leuke foto meegekregen, zodat je er nog eens naar terug kunt kijken?

17. HelloKitty83

Jul 6, 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nieuwe echo's: fijn dat het allemaal goed is! Dat zijn fijne berichten :)

18. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    ja MWB, hebben een stuk of 5 goed zichtbare echo foto's mee gekregen dus kon alles mooi laten zien toen ik thuis kwam.

merken de meervoud moeders hier ook dat ze veel minder doen omtrent de volgende zwangerschap dan de eerste?
    ik bedenk nu steeds dan ik nog een zwangerschaps dagboek moet halen en dat ik eigenlijk van de echo's weer een collage moet maken en kopieeren. maar vergeet het steeds en heb er eigenlijk zelfs weinig zin en tijd voor. heb ook al minder foto's van mn buik groei proces dan bij de eerste. hoop niet dat kindje 2 zich straks achter gelaten voelt omdat die niet even veel als nummer 1 heeft..

19. MWB

MWB Bekend lid

Dec 7, 2011
    907
    0
    16
    Merken jullie echt al iets aan je buik dan? Ik namelijk niet (nu heb ik sowieso nogal een buik)...

20. Casseia

Casseia Lid

Jul 27, 2012
    45
    0
    0
    in het zuiden.
    @mwb ik merk redelijk ieta aan mijn buik, pas veel broeken al niet meer.
    En einde van de ochtend begint ie op te zwellen tot savonds.
    Verder veel steken.

Share This Page