@Marieken: wat vervelend van die bloedwaarden! En wat heeft het voor jou voor consequenties? Ik heb vorige week donderdag bloed laten prikken, en m'n arm is nu nog helemaal blauw er van (ondanks dat ik na het prikken flink heb gedrukt op advies van 't ziekenhuis). @mwb: bij ons zeiden ze dat de nekplooimeting met de echo van 12 weken zou gebeuren (als we dat zouden willen). Wij hebben 't dus niet gedaan. Duim voor je dat die 2 weken snel voorbij gaan! Heb vandaag flink last van m'n buik en rug (zo rond m'n stuitje doet het echt pijn). Ben afgelopen weekend maar eens op zoek gegaan naar nieuwe BH's.. Ik vind die voedingsbh's nog niet echt wat, maar m'n eigen BH's passen ook echt niet meer. Gelukkig was er flink opruiming bij Livera en Hunkemoller, want normaal heb ik Marlies Dekkers, maar die laat ik de komende maanden wel ff liggen. Kijken hoe lang ik deze weer aan kan. Krijg pas (denk ik) bij de volgende afspraak (over 4 weken) uitslag daarvan.
MWB, ai wat jammer zeg dat je nog ff moet wachten! vooral omdat je het nu zo gehoopt had! snap heel goed dat je echt even behoefte hebt aan een goede echo.. maar denk maar zo, met 12 weken zie je al wel een heel mooi compleet kindje echt iets om weer ff naar uit te kijken. hellokitty, voor mij lichamelijk heeft het nog geen consequentie's behalve dan de symptomen van een te lage B12 enzo. wat een hele waslijst kan zijn. maar alles waar ik last van heb dat hoort normaal ook bij de zwangerschap zoals extra moe, chaggie, snauwen, depri en zeuren hahaha nee valt allemaal wel mee. mag niet klagen. wat hebben ze jou dan slecht geprikt zeg, als je nog blauw bent! ook fijn! aan jou tikker te zien is jou baarmoeder net gestegen, dat zal de pijn in de buik en rug wel verklaren. de baarmoeder zoekt nu een mooi plekje en duwt de rest aan de kant. is je buik nu ook flink gegroeit de afgelopen week? hier ook meer tiet!!!! ik was door het afvallen van een flinke D naar een mini B gegaan dus ik vind het heerlijk dat ik nu weer langzaam stijg. alle bh's passen nog wel aangezien de meeste toch al iets te groot waren hahaha nog 3 dagen werken en dan 3 weken vakantie in eigen huis! zoontje gaat dan gewoon naar het kdv voor 2 dagen pw dus heb heerlijk rust en tijd om vast de baby kamer op te ruimen en mijn spullen ergens anders onder te brengen. heb daar echt zin in.
Mijn buik was al flink gegroeid, mijn man vroeg zich af of er geen 2 in zaten haha. Hij wordt nu wel steeds boller en meer een zwangerschapsbuik zeg maar. Bloed prikken: het prikken zelf deed geen pijn, en ik krijg altijd enorm snel blauwe plekken. Dacht eerst nog (net na de tijd) dat het wel goed ging. Tot ik 2 dagen later tot de ontdekking kwam dat m'n hele arm blauw was hihi.. Naja, trekt ook wel weer weg. Zwangere borsten: ik vind het zo raar dat er zo weining te krijgen is in grote maten. Ik heb van mezelf al 70E (wat al een drama is, vandaar alleen Marlies Dekkers), maar als je veel groter wilt hebben, is dat echt een probleem! Gelukkig kan ik voorlopig met 75E uit de voeten en dan zien we wel weer verder. Lang leve marktplaats en bestellen via internet . Vakantie: lekker! Fijn om even thuis te zijn en helemaal zonder kind. Kan je lekker ff dingen doen die moeten! Wij hebben na deze week 1,5 week vrij, gaan een weekje naar zuid-frankrijk en 4 dagen naar Parijs. Heb ik ook wel even zin in. Lekker relaxen en doen waar we zelf zin in hebben!
hellokitty, lekker OP vakantie! qua tempratuur is het nu een stuk beter uit te houden in frankrijk doen jou borsten ook zo zeer? hier moet de bh thuis gelijk uit. er zit echt een harde bal in zeg maar. pas nachts wakker geworden omdat ik er op lag en ze zn zeer deden.. ben ik niet gewend van nr 1. wel jammer voor mn vriend, krijg ik eindelijk weer borsten, mag hij er niet meer aan zitten hahaha wel een bh drama voor jou ja, en marlies dekkers is niet goedkoop! (wel prachtig trouwens) misschien proberen met sporttopjes/wonder bra enz? draag dat hier op mn vrije dagen graag. wie is er nog meer vreselijk onredelijk geworden? bah bah, hoewel het lijkt alsof de kids het bloed express onder mn nagels vandaan proberen te halen, gok ik dat het aan mezelf ligt. schiet constant uit mn slof en kan echt niks hebben vandaag. net echt zn vreselijke schreeuwende moeder geweest in het winkelcentrum en dat haat ik maar het gaat automatisch. echt prut! zo blij dat het bijna vakantie is, heb het echt nodig merk ik. hopelijk heb ik bij terugkomst het ergste gehad en ben ik weer leuk/lief en rustig..
Ik mag vanavond op controle bij de ha, hoop hier ook voor het eerst het hartje te horen. Gynocoloog had pas plek op 10 sept dus dat word mijn eerste echo.
jaa hier ook last van zere borsten, en dan heb ik ook nog zo'n lieve dochter die zich regelmatig even afzet tegen mn borsten..auw maar goed, die heeft er nog niet zoveel besef van, denk ik dan maar. enneh marieken, herken je verhaal wel een beetje, k heb in elk geval minder geduld dan voor mn zwangerschap en kan sneller uit mn slof schieten..gelukkig is t nu beter als een 3/4 weken terug, toen heeft mn man er op een gegeven moment maar wat van gezegd want ik was echt een regelrechte bitch aan t worden haha. gisteren alvast positiekleding geshopt bij de prenatal, hebben eindelijk wat meer keus! mn buik is nog niet mega gegroeid ofzo maar mn gewone broeken kan ik niet meer aan en k heb nog even geprofiteerd van wat korting van de oude collectie, altijd goed natuurlijk!
*breekt in* Meiden ik breek even in. Ik ben zelf in maart dit jaar bevallen! Ik wil jullie allemaal een fijne zwangerschap wensen en dat het maar mooie gezonde kindjes mogen worden!! *breekt uit*
casseia, hoe was je controle???? doost, wat voor kleding heb je gekocht? wat een genot om over te stappen op positie he. heerlijk. mijn mannetje hier vergeet ook nog al eens dat mama's buik en borsten zeer doen hahaha hij knuffelt en stoeit nogal graag. maar mijn hemel wat zijn die dingen aan het groeien!!!! word er helemaal blij van hahaha vandaag een oude voedings bh aan gedaan, maar het werkt wel. ze doen nu minder zeer dan met een beugel bh. weet iemand goedkope zwangerschaps panty's?? bij mij overleeft een panty het maar 1 dag, dus wil er niet elke keer een 10tje aan uit geven. maar gewone panty's passen niet meer (rol hem nu op onder mn buik). lautjuh, dank je! vandaag tot 1 uur werken en dan vakantie!!!!!!!!!!!!!! zowel mn zoontje als ik kijken er erg naar uit
@Marieken: Fijne vakantie. ggeniet ervan... Ik had vanochtend wat (Bruin) bloedverlies en hoewel de arts vorige keer al zei dat het waarschijnlijk oud bloed was, dat het nog een keer kon voorkomen, was ik toch wat ongerust. Omdat ik de verloskundige toch aan de telefoon had, omdat ik helaas waarschijnlijk toch zwangerschapsdiabetis al heb en ws dus toch naar het ziekenhuis moet voor controles, zei ze dat ik meteen even langs mocht komen... Alles was in orde, het hartje klopte goed, junior is nu 4,3 cm wat precies overeenkomt met 11 weken, wat ik vandaag ook ben. Bovendien heb ik het hartje kunnen horen... Ik heb ook nog eens een leuke foto en zelfs een filmpje meegekregen. Vlak voordat we recording aanzette was Junior zelfs met z'n benen aan het bewegen, maar op het filmpje is dat helaas wat minder te zien... Maar toch, super lekker gevoel weer... toch weer wat gerustgesteld...
mwb, wat fijn dat alles goed is, kan me voorstellen dat je je dan toch even weer zorgen maakt! Leuk dat je weer fototjes mee hebt gekregen! qua zwangerschapskleding heb ik een leuke skinny jeans, een grijs colbert jasje, en 2 shirts met lange mouwen gekocht. Vandaag de skinny jeans aan, heerlijk zo'n broek! liep afgelopen weken alleen maar in rokjes rond omdat deze me nog wel pasten, maar een broek is ook wel weer fijn hoor! t buikje dat ik heb, stelt nog niet zo heel veel voor, maar t mag nu gezien worden vind ik met ruim 12 weken zwangerschap!
Hallo meiden! Sorry sorry sorry, heb het even af laten weten, beetje last van de kwaaltjes gehad en daaroverheen flink ziek geweest samen met mn vriend, waarschijnlijk iets verkeerds gegeten maar we renden constant naar het toitlet best naar. Verder ook hele leuke dingen: de 10 weken echo gehad! Yes! ons frummeltje leeft en groeit! wat een mooi gezicht, hij spartelde en zwaaide met zn armen en benen, ik moest er gewoon een traantje door laten.. zo bizar! en zo mooi! Inmiddels hebben we het nieuws ook wereldkundig gemaakt en laten we iedereen trots de echo's zien.
Dames met goeie controles: Fijn dat alles goed is! @Marieken: fijne vakantie, lekker uitrusten! Ik ben er over anderhalve week weer Byebye!
Fijne vakantie! Wij zijn net weer terug. Leuk hè die echo's en vooral fijn dat we met goed nieuws terug komen! Ook hier vrijdag en super echo gehad. Kleintje was behoorlijk beweeglijk. 15e uitgerekend, ietsje later dus. Wij gaan het nu ook iedereen vertellen.
Fijn dat net met iedereen goed gaat! elke avond luister ik even naar de baby;s hartje en die doet het goed. Soms is ze zo druk dat je de schopjes ook hoort, erg leuk. Gisteren bij de v&d wat kleertjes gekocht en mitch een knuffeldier uitgezocht. Ben ik erg blij weer mee! Heb trouwens veel last van zwangerschaps dromen, gekke dromen dus. Jullie ook? Meestal word ik dan jaloers wakker omdat mn man iets had gedaan, en hou dan flink last van dat gevoel de hele dag.
Leuk, kleertjes kopen, heb nog niets gehaald maag ga ik binnenkort maar eens doen. Ik droom ook ineens, althans, ik onthoud het, en gekke dromen. mijn man doet niets verkeerd in mijn dromen. ik schaam me stiekem wel een beetje over wat voor achterlijke dingen ik kan verzinnen. Droom ook dat er nare dingen gebeuren met mijn gezin, niet leuk...
Wat is het hier rustig... Alles goed met jullie? Buikje groeit hier lekker, moet ook nodig voor mezelf gaan shoppen. gisteren weet hartje gehoord met de angelsound, zo leuk!
Heej allemaal! Ik meld mij hier ook omdat wij ook een liefdesbaby verwachten op 3 maart 2013 (een zondagskindje!). Ik heb weer eens een dag dat ik me erg moeilijk kan concentreren op het werk, omdat ik steeds maar blijf fantaseren over alles wat komen gaat. Zo spannend! Hoe voelen jullie je allemaal?Ik heb me de eerste 10 weken heel moe en af en toe misselijk gevoeld. Voel me nu superenergiek en heb vooral zin in zoet (beschuit met aardbeienjam). Een buikje heb ik nog niet echt, maar ben wel all over wat voller en heb eindelijk es echte borsten (ben nu 14 weken en 4 dagen). Liefs!
@verfrissendfris, welkom en gefeliciteerd natuurlijk! Is het je eerste kindje? Is de lijst trouwens nog up toe date? Wordt hij nog bijgehouden? Mijn uitgerekende datum is veranderd naar 15 maart en ik heb 31 oktober de 20 weken echo. Wat duurt dat nog lang....
verfrissendfris, welkom, fijn dat je je nu zo goed voelt! ikzelf voel me ook vrij goed, meeste 'kwaaltjes' zijn weg en krijg ook meer energie. k heb momenteel alleen veel stress..dus moet even kort wat van me afschrijven: m'n man zit al een tijdje werkloos bij huis (zoals zovelen momenteel) nu was er een werkgever vrij positief over werk na de bouwvak, alleen dit valt dus weer tegen dus geen werk. van de ww alleen kunnen we de rekeningen niet betalen dus dan maar minder uitgeven en beperken tot hoognodige (lijkt me logisch toch?) nu ben ik bijna jarig en heb al met mn man over gehad dat mn cadeau wel kan wachten, komt wel een keer als het beter gaat. maar mn man is ook bijna jarig en heeft t vrij vaak over een spel voor de xbox die hij graag wil hebben. Nu heb ik vanmiddag aangegeven dat het mij beter lijkt dat we dat spel ook eerst even niet halen, omdat rekeningen belangrijker zijn om te betalen.. krijg ik commentaar dat ik de laatste tijd telkens zeg dat iets niet kan, financieel gezien. hij snapt wel dat het nu niet kan, maar leuk vind hij het niet zeg maar want hij gunt mij toch ook dat ik wat zwangerschapskleding heb gekocht? aaah dat vind ik dus een vergelijking van niks, ik ben toch kleding nodig momenteel? tuurlijk gun ik het hem wel, maar het kan gewoon even niet...ligt het nu aan mij of is hij nou zo egocentrisch bezig? pff zo dat is er even uit..lucht wel even wat op, wil geen stress hebben, maar als het finacnieel al wat minder gaat en dan ook nog commentaar erbovenop krijgen waar ik zelf ook geen hand in heb...word me iets te veel... nog meer mensen ervaring hiermee? ben verder nog steeds wel erg blij met mn zwangerschap hoor! over een weekje mogen we weer het hartje beluisteren, daar kan ik wel weer naar toe leven!