Maart 2013 mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Eden28, Jun 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HelloKitty83

Jul 6, 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ladies,

Wat een rust hier, ik heb gewoon al tijd gehad om alles weer bij te lezen! Gisteren lukte het nog niet helemaal, want was druk op het werk, maar ben weer helemaal bij :).
    Vakantie was overigens heerlijk, veel te kort helaas..

@Doost1985: wat een vervelende situatie! Zwangerschapskleding is idd niet te vergelijken met een 'duur' (of niet duur) cadeau voor de verjaardag..
    Ik vind het niet egocentrisch van je hoor, ik vind het eerder kinderachtig van je man. Jij stelt je verjaardagscadeau toch ook uit? En je kunt het toch later kopen dan? Het is misschien wel niet zo leuk, maar hij kan toch wel even wachten? Misschien kun je het oplossen door een 'tegoedbon' voor hem te maken, dan heeft hij in ieder geval een 'cadeau' en ook garantie dat het dan wel later komt.
    Het is inderdaad even niet anders, geld uitgeven wat je niet hebt, kan toch ook niet? Lastig hoor meid!

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Hoi iedereen!

Hele tijd niks geschreven (heb nog wel het topic gestart *schaam*) maar ben een tijdje op vakantie geweest. Hier gaat alles voorspoedig. We weten ondertussen dat we een meisje krijgen! Super natuurlijk.

Zag ergens iets over positie BH's. Deze keer zijn me borsten zo vol dat ik amper nog een BH hoef te dragen, echt heerlijk!

Hoop dat het met iedereen goed gaat. De meeste zullen nu wel de 12 weken echo gehad hebben of krijgen. Tijd vliegt zo snel

3. Doost1985

Doost1985 Lid

Dec 9, 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hello kitty bedankt voor je reactie, doet me goed!
    en een fijne vakantie gehad dus, lekker genieten.
    @eden, ook een goede vakantie gehad? en wat leuk dat jullie een meisje krijgen! hadden jullie ook stiekem een voorkeur?
    ik mag maandag weer heen om het hartje te horen en zal dan ook wel een afspraak maken voor de 20 weken echo, maar dat word nog wel 5/6 weken wachten denk ik.
    Hopen dat alles goed is en ik ben ook heel benieuwd wat voor geslacht ons kindje heeft!

4. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Wat leuk dat hier weer geschreven wordt.

@doost, dat is niet zo'n leuke reactie van je man en toch wel en beetje egoïstisch van hem. Goed idee van hellokitty om een cadeaubon ervan te maken voor betere tijden.

@eden, jeetje wat snel zeg dat je het geslacht weet, een pretecho laten maken? Leuk.

Hopelijk blijft het bij ons en verrassing. Met yoga begonnen en ook gezwommen, laatste viel nog flink tegen. Jullie nog plannen?

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Ja fantastische vakantie gehad! over een voorkeur ja en nee. Dit is de derde en wilde geen derde voor een bepaald geslacht en de ene dag wilde ik een meisje en de andere weer een jongen. Maar nu we weten dat we na 2 jongens een meisje krijgen ben ik echt de gelukkigste moeder op aarde. Vooral omdat het voelt alsof ik voor het eerst zwanger ben. Alles nieuw kopen (behalve meuebeltjes etc) en dat had ik niet gehad als het een jongen zou zijn.

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Ja het is nu 2 keer bevestigd (gister nog een keertje door een andere echoscopiste). Ze heeft echt een half uur naar het geslacht gekeken en van het begin tot einde zei ze dat het overtuigend een meisje was (al krijg ik dus commentaar omdat ze dan niet mogen zeggen maar die discussie ga ik niet meer aan :p).

Ik heb bij vorige zwangerschappen gezwommen en dacht dat het een beetje relaxed dobberen was maar het is heel fanatiek dus was elke keer kapot haha!

7. HelloKitty83

Jul 6, 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ladies, wat een stilte hier!
    Ben zelf ook niet erg spraakzaam, haha, maar tis wel rustig zo!

Heb gisteren de Felicitas Zwanger Box bij Etos opgehaald. Had op internet veel reviews gelezen dat het niet wat was, maar ik was enorm blij verrast! Hij was goed gevuld en met leuke bladen. Als je 'm nog niet hebt, ff aanvragen dus :)

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Leuk ga hem gelijk aanvragen

9. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha meiden, leuk die box, denk alleen niet dat je hem een tweede keer krijgt, heb de vorige keer al alles aangevraagd haha.
    Vanavond zwemmen in een ander zwembad, ben benieuwd of dat net zo pittig is.

Hoe voelen jullie je eigenlijk? Nog kwaaltjes of is het minder nu voor bijna iedereen het tweede trimester begonnen is..

10. Doost1985

Doost1985 Lid

Dec 9, 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    @eden28: leuk hoor een meisje na 2 jongens, is toch dan weer heel anders he, leuk dat je dan ook weer een goed excuus hebt om nieuwe kleertjes aan te schaffen :)

de felicitas box heb ik ook al weer in huis, bij mn dochtertje ook een aangevraagd, maar deze was toch net even wat anders! ben er wederom weer blij mee, leuk ook die tijdschriften om te lezen. Bij mij zaten er ook oa.weer wat pampers in en een speentje van difrax.

verder qua kwaaltjes heb ik weinig last, merk wel dat ik snel moe ben, ondanks dat ik de 3 maand voorbij ben. combinatie van gezin, huishouden en werk en t sociale leventje vind ik nog best wel eens pittig. Normaal geen problemen mee, maar merk dat ik nu wel wat meer rust nodig ben. en jij silsa? nog last van kwaaltjes?

11. Doost1985

Doost1985 Lid

Dec 9, 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh enneh 17 oktober mogen we heen voor de 20 weken echo..spannend weer hoor! we hopen dat alles goed groeit en alles op en aan zit en zijn ook erg nieuwsgierig of het dit keer weer een meisje word of nu een jongen

12. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Oh leuk, je kan de felicitas box dus wel vaker dan 1 keer aanvragen. De blije doos lukte niet. Ga ik ook snel doen dan :)

@kwaaltjes, voel me prima deze keer. Wel net als jij snel moe, doe vaak een slaapje mee met m'n mannetje dat scheelt onwijs.

Gisteren weer gezwommen maar nu ergens anders. Het was een stuk relaxter en fijne oefeningen tussendoor ipv alleen maar baantjes bikkelen. onwijs leuk, ga proberen elke week te gaan, is alleen op een belachelijke tijd 18.00

Stiekem lijkt het me onwijs leuk om nu een meisje te krijgen en inderdaad weer lekker nieuwe spulletjes te shoppen. Heb ook wel het gevoel dat het een meisje is, maar vooralsnog 50% kans, nog 6 maandjes te gaan...

13. HelloKitty83

Jul 6, 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    @eden28: wat leuk dat jullie al weten wat het wordt! ik kan ook niet wachten, maar het zal nog wel ff moeten. dinsdag moet ik weer naar de VK, maar dan wordt er niet weer een echo gemaakt. De vervolgafspraak moet nog gemaakt worden.

@doost1985: grappig, je inhoud van de felicitas was dus wel iets anders dan die van mij. Ik had geen speentje van difrax, maar een flesje. En spannend van de 20 weken afspraak :)

@silsa: ik dacht al zoiets te lezen, dat je de felicitas wel voor de 2e keer kon aanvragen. Wel jammer dat dat met de blije doos niet kan :) Ik hou wel van cadeautjes!

Leuk dat zwemmen, ik ben ook een beetje aan het orienteren wat ik wil qua 'sport' (zwangerschapsbewegen hihi), maar ik ben er nog niet zo over uit :)

Ik heb gisteren trouwens de laatste 'vracht' van moeders voor moeders op laten halen, was er ook wel een beetje klaar mee. Nu hoef ik lekker niet meer in een potje te plassen haha.

Morgen ga ik lekker shoppen voor een zwangerschapsjas voor de winter. Zag bij de Hennes dat ze er een hebben voor 50 euro. Dat vond ik wel een mooie prijs. Wilde er eerst niet een aanschaffen, of anders via marktplaats, maar op marktplaats betaal je ook al gauw 30/40 euro, dus dan heb ik liever een nieuwe voor 50. Hoe gaan jullie dat doen met de winter?

14. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Wat fijn klaar met MvM, ik moet nog ruim een week. Vind het ook echt niet erg om zometeen de laatste lichting buiten te zetten

Ik heb mijn zoon veel in de draagdoek gedragen en een draagjas aangeschaft. Hij is misschien niet zo heel charmant maar super warm en waterdicht, nu prima te gebruiken met mijn dikke buik. Vind het zonde om nog één jas aan te schaffen. Heb de vorige zwangerschap veel met truien gewerkt, maar moest toen niet de winter door.

15. nbroen

nbroen Fanatiek lid

Oct 22, 2009
    1,785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Hoi hoi,

Mag ik me ook aanmelden bij jullie groepje??
    Heb alles net doorgelezen en het lijkt me gezellig om samen met jullie mee te kletsen. Is tenminste niet zo`n druk forum..
    Ik ben 36 jaar en dit word ons 4 de kindje. Ons zoontje is met 20 weken zwangerschap helaas overleden in 2009. We hebben nu 2 meiden van 4 en 1 jaar. Ik ben op 26 maart uitgerekend.. ik zal mijn afspraken met de gyn straks even doorgeven..sta nu op het punt om naar het ziekenhuis te gaan om mijn schoonmoeder op te zoeken

16. HelloKitty83

Jul 6, 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nbroen: tuurlijk mag je meekletsen, gezellig! En gefeliciteerd natuurlijk!

@silsa: dat ken ik helemaal niet, een draagjas. Wel fijn dat je die nu ook aan kunt. Was het weekend even bij de H&M geweest, maar daar hadden ze 'm niet.. En nou zag ik er vrijdag nog 1 op de website van bonprix, ook 50 euro, maar die was al uitverkocht... Balen dus weer!

Morgen gaan we weer naar de VK. Ben benieuwd wat ze dan gaan doen, want krijg volgens mij geen echo.

17. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    @nbroen, welkom en gefeliciteerd. Wat leuk zo'n groot gezin.

@hellokityy, balen zeg dat je elke keer misgrijpt met de jassen. succes met de zoektocht. Waarschijnlijk gaat de Vk voelen aan je buik of je baarmoeder goed groeit en naar het hartje luisteren.

Ik heb al dagen hoofdpijn, zou dat ook met de zwangerschap te maken hebben? mag van mij wel weer eens over gaan.

18. nbroen

nbroen Fanatiek lid

Oct 22, 2009
    1,785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    @hellokitty, leuk zeg, hoe laat moet je er zijn?? Helaas kan ik je niet vertellen wat ze gaan doen bij de verloskundige;omdat we bij al onze kindjes bij de gynaecoloog hebben gelopen. Daar krijg ik iedere keer een echo, maar word er verder niet gevoelt aan mijn buik oid.Maar dat zal wel komen omdat ze life beeld hebben natuurlijk ;>)

@Silsa, Heb ik ook heel lang gehad bij de zwangerschap van onze eerste dochter..om gek van te worden...ik nam dan altijd maar paracetamol in en ging dan op bed liggen...
    Ja is erg leuk en gezellig een groot gezin...is altijd wel wat te doen hier..hihihi...

A.s donderdag 27 september heb ik een afspaak staan bij de gynaecoloog voor controle en maandag 5 november heb ik de 20 weken echo....Daartussen zal ook nog een afspraak komen te staan maar die hoor ik donderdag pas. Zet iemand dit in het lijstje erbij of is het de bedoeling dat we dit zelf doen??

19. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    @ hellokitty, hoe was het vandaag bij de Vk?

@ nbroen, hoe oud zijn je kids? vast een hoop drukte bij jullie. Kom zelf uit een gezin van 4. Leuk hoor.
    Hoofdpijn is gelukkig wat gezakt. inderdaad veel geslapen en paracetamol genomen de afgelopen dagen.

Als je de lijst kan aanpassen doen hoor! Zit zelf eigenlijk altijd achter m'n telefoontje, dat werkt niet zo prettig. Wil je mijn afspraken er ook bijzetten? Vk 9 okt en 20wkn echo 26 okt.
    Ben niet nieuwsgierig hoor, maar mag ik vragen waarom je bij de gyn loopt?

20. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Oh trouwens vandaag de felicitas aangevraagd en ook de kruidvat tas. (kan ook 2 keer) pak luiers en zinkzalf altijd handig...

Share This Page