Even berichtje uit het andere maart-forum gekopiëerd: Pfjoew, stiekem toch weer opgelucht dat ik het hartje heb horen kloppen vandaag! Voel ons nutje sinds een paar dagen en da's echt geweldig, maar toch was ik een beetje bang dat het mis zou zijn. Zeker als ik hier dan lees dat er na zoveel tijd nog zoiets vreselijks misgaat... Andere kant was ik wel wat van slag want heb aangekaart dat ik nog steeds niet zo lekker in mijn vel zit en zonder écht goed uit te kunnen leggen kreeg ik te horen dat ik daar nou eenmaal gevoelig voor ben en dat het er toch wel inzit bij me (wat persé níet waar is, grrr) En dat ik maar snel naar de huisarts moet voor medicatie maar dat zie ik dus écht niet zitten. Ik ga echt niet aan de antidepressiva tijdens mijn zwangerschap (daarna trouwens ook niet) want mijn ervaringen met die rotzooi zijn niet al te best. Vind dat daar toch iets te gemakkelijk mee gestrooid wordt, zonder verder te kijken naar het hoe en wat. De VK zei ook dat, als ik aan de AD ga, ons kindje na de bevalling 2x 24 uur geobserveerd moet worden om te zien of er geen gevolgen zijn van evt. AD-gebruik. Dan zou ik dus niet thuis kunnen bevallen en ook geen borstvoeding kunnen geven waarschijnlijk. Nou snap ik de VK heus wel als ze zegt dat ze geen moeder in de kreukels wil zien liggen maar zo ernstig is het nou ook weer niet, het gaat zelfs juist beter de laatste dagen/week. Maar het leek net of ze dat stukje niet hoorde en alleen maar hoorde dat ik zo slecht in mijn vel heb gezeten en zo'n last had/heb van de hormonen. Nouja, ik ga hoe dan ook toch maar naar de huisarts want zit met een nare hoest al vier weken en daar wil ik wel graag vanaf. De rest kaart ik dan wel aan maar ben er wel héél duidelijk in dat ik niet zomaar naar de medicijnen wil grijpen. Alsof het snoepjes zijn ofzo, nee danku!!! Zo, stoom afgeblazen, ben weer opgelucht, hahahahaha
@sillywendy leuk!!! Gefeliciteerd!! Ik hoop 15 okt. het geslacht te horen. Heb dan weer een afspraak bij de gyno voor de 16 weken echo.
mamavanf: wat goed dat je bent aangekomen en wat heerlijk te horen dat je er zo blij mee bent (aangezien de meeste damens, incl ik, juist altijd met afvallen bezig zijn) maar wel vervelend dat je hormonen je zo dwars zitten. wel slecht dat ze dan gelijk je ad aanrijken, dat is zn rotzooi! bravo dat je je kleintje daar niet aan wilt bloot stellen. probeer het maar zo lang mogelijk af te houden, zolang je je daar goed genoeg voor voelt natuurlijk. ik denk zeker dat een paar kilo extra na zn ondergewicht je gezondheid erg ten goede komt en daarmee je metale gestelte ook. dus lekker eten, goed rusten en geniet ervan!! (vind ik ook nog moeilijk hoor) sillywendy, je bent de eerste die het weet!! gefeliciteerd!! al op een roze wolk? roze kleertjes gekocht? wat lijkt me dat heerlijk om te weten!! jaloers jaloers jaloers. silsa, succes vandaag bij je controle. nbroen, jammer dat je geen goede echo foto hebt voor een nub. (waar staan die letters eigenlijk voor?) hier zijn ze vergeten ons foto's mee te geven bij die echo. en ik vergeten te vragen.. snik snik.. maar ja, ik mag het toch nog niet weten.. vind het deze keer wel heel moeilijk om het niet te willen weten.. want ik wil het zooo graag weten (maar mijn man dus niet..) wat duurt het wachten tot de 20 weken echo toch lang.. ben zoooo zenuwachtig daarvoor.. als alles maar goed is.. want wat als.. gister flink zitten janken bij "private practice" iemand die gezien? meisje ontdekt bij 20 weken echo dat het kindje geen schedeldak heeft een het niet zal overleven. ze kiest ervoor om het kindje te voldragen zodat hij kan dienen als organen voor andere baby's. het kindje leeft nog even na de geboorte maar zij moet hem levend afgeven zodat hij aan het long/hart apparaat kan en de organen geoogst. wat vreselijk!!!!!!! fijn voor de baby's die het nu overleven maar dat je kindje niet eens in jou armen kan sterven.. zooo wat heb ik gejankt uit angst voor de echo zeg. en daarna mega slecht geslapen.. trouwens het slapen met het kussen begint echt te werken, veel minder last van mn rug momenteel en slaap normaal best lekker (zoontje ziek dus tig keer mn bed uit) zelf ook wat ziekjes en slaap gebrek dus.. verder aan het genieten van elke baby beweging die ik voel, HEERLIJK!!
Dankjulliewel!!! Het is heel gek ik dacht echt een jongen! We hebben voor een meisje wel al een naam, en ik kan niet wachten om naar de winkels te rennen voor lieve kleertjes! ( arme bankrekening.) Dat last in de rug heb ik ook sinds twee dagen.. wat voor kussen gebruiken jullie daarvoor? Lekker genieten allemaal!!!!
Slapen met een voedingskussen. Ideaal. Bij Jasper ook sliep ik veel beter, en minde rlast van mijn rug. Ik ga hem vandaag ook weer uit de kast halen. 1 eind bij mijn hoofd zeg maar, en dan lngs mijn buik, en dan tussen mijn knieen door.
Ik heb 'm ook sinds vorige week in huis. VL vindt het helemaal niet leuk... noemt 'm de rolmops... Maar ach, het is maar tijdelijk en ik lig er beter door... @ CAsseia Ik hoop echt voor je dat je het bij de 16 weken echo kunt zien. Bij mij zei de gyn dat hij al blij was dat hij uberhaupt kon zien waar de baby lag (mijn vetlaagje zit in de weg ) bovendien hield junior zijn/haar benen bij elkaar... Nu weer nieuwe hoop voor duidelijkheid bij de 20 weken echo... @Marieken --> goed in de gaten houden dat degene die beviel bij PP in het begin van haar zwangerschap ook erg onder invloed van drugs was (het was Amelia toch?) en dat dat de oorzaak was. Normaal gesproken moet er dus geen reden zijn om je zo ongerust te maken. Al ken ik het gevoel wel. Ik heb steeds geen enkele aanleiding om te denken dat het fout zit, maar de dag voor de echo slaap ik niet... Dan maalt het door mijn hoofd... stel dat.... Ik zal blij zijn als de 20 weken echo erop zit (en dat alles goed blijkt te zijn) maar ook als we in die periode zitten dat het kindje wat meer kans heeft als het geboren zou worden (ong. 26 weken toch?) Of dat ze het dan in iig proberen...
MWB: ik volg de serie niet standaard, dus had dat eerste deel gemist over de drug. zapte toevallig gisteren langs toen het emo moment was. steld me inderdaad wel weer iets gerust, maar toch hahaha lijkt wel alsof de baby me juist gerust wilt stellen nu, ze is al de nacht en dag druk aanwezig heerlijk. ik was bij mn vorige zwangerschap trouwens ook flink aan de maat, dus weet hoe je je voelt. gek genoeg was het zwanger zijn toen een stuk makkelijker dan nu. gaat het bij jou ook lekker? kun je het zelf al wel een beetje zien aan je buik? ik droeg zn buikband met "i'm not fat, i'm pregnant!" hebben jullie dat trouwens ook, dat je buik sommige dagen half weg is en andere dagen zeeer duidelijk aanwezig. soms voel ik me al een echte orka en andere dagen vergeet ik het bijna.
Sillywendy, wat leuk dat jullie een meisje krijgen! ik ben ook ontzettend benieuwd, moet nog ruim een week wachten. Verder was ook alles goed met de kleine neem ik aan? blijft altijd spannend he zo'n 20 weken echo liefschaapje: wat een mooie foto's van jullie kindje! leuk hoor
Wat leuk Sillywendy, een meisje! In het andere maart-topic zijn het voornamelijke meisjes, daar weten al meer meiden wat ze krijgen. Jongens zijn behoorlijk in de minderheid Wij moeten nog wachten tot de 26ste tot we het weten, mijn gevoel blijft een jongen maar zowat iedereen denkt dat wij ook een meisje krijgen. Zou wel mooi zijn, dan hebben we een jongen en een meisje Hebben jullie, stiekem of niet, voorkeur?
Iedereen denkt dat ik een jongen krijg ik dacht dat zelf ook, maar gaat dus een dame worden! Ik had niet echt voorkeur maar vind dit wel erg leuk!
@mwb ik ben vrij dun van mezelf en heb totaal geen vetlaagje. Bij de eerste echo waa de kleine direct goed zichtbaar.. De kleine was alleen bij beide echo's heeeeel druk, dus krijg zoiezo een druktemakertje haha. Blijf hopen dat ik het maandag weet!!
Hoi Dames, Ik ben even een weekje stil geweest, paar dagen naar Lissabon geweest en gisteren en eergisteren op locatie bij een klant ver weg. Dus geen tijd om het hier bij te houden . Leuk SillyWendy, dat jullie een meisje krijgen! Wij hopen het maandag te weten, dan hebben we de SEO op het ziekenhuis. Verder geen klachten hier, gaat lekker z'n gangetje. Las nog ergens iets over het voedingskussen wat in bed gebruikt wordt, ga er deze week ook maar eens even achteraan, het lijkt me heerlijk liggen
Wel een goeie echo voor de nub hoor, alleen zie ik hetzelf niet maar ze zeiden een jongetje en dat klopt met mijn gevoel volgende week weten we het hopelijk; als onze kleine spruit er goed voor gaat liggen Ik zie ook erg op tegen de 20 weken echo hoor; maar ja wij hebben in 2009 toen te horen gekregen dat ons zoontje zijn hartje niet goed was en niet zou overleven buiten mijn baarmoeder... Ik heb private practice niet gezien en dat is maar goed ook denk ik, hahaha... Fijn dat het voedingskussen begint te werken... Beterschap meid....ook hier beginnen de griepverschijnselen te komen