Ha meiden, denk elke keer neem er even de tijd voor en ga achter mijn computer typen, maar het komt er maar niet van. Toch maar op het telefoontje dan. @mamavanf, fijn dat je het hartje gehoord hebt zeg! Ze zijn soms wel makkelijk met stempels opdrukken en medicijnen voorschrijven. Hoe was het bij de huisarts? En hoe gaat het nu met je? @sillywendy, gefeliciteerd een meisje, wat leuk. Lijkt me zo leuk om ook een dochter te krijgen. Jongen net zo welkom hoor.! @liefschaapje, wat en mooie foto's!
@ nbroen, hier ook een dikke buik. Mensen schatten zeker 25 weken. Gefeliciteerd tante! Ik wordt in april voor het eerst tante. Lijkt me zo leuk! @casseia, mooi buikje hoor!
@marieken, leuk hè om die kleine te voelen! Voel het hier helaas ook niet elke dag. Maar heerlijk als de kleine duidelijk aanwezig is. Heb je de vorige keer veel harde buiken gehad? @gebakje, leuke foto, echt en zwanger buikje. Hier vorige week naar de fysio geweest. Heb behoorlijk laat van mijn rug/bekken. Vorige keer helemaal geen last van gehad. Waarschijnlijk omdat de zwangerschappen toch dit op elkaar zitten, ik nog borstvoeding gaf tot 9 weken. En de vorige keer vanaf 23 werken heb stil gezeten. Ze had echt onwijs goede tips. Waaronder de kleine zelf de trap op laten kruipen. Had niet gedacht dat ie dat al kon maar was zo boven, zo leuk. Nog plannen dit weekend? Wij gaan naast bezoekjes weer wat verder met de reorganisatie in huis. Begint te komen. Fijn weekend!
Even ego-berichtje, kort, en geen fut om op iedereen te reageren, sorry. Gaat vandaag echt niet lekker, voel me beroerd, moe, enorm huilerig en vooral erg boos over mijn ziekte (lyme). Dat zit me zó in de weg dat ik moeite heb met normaal functioneren en ook dat maakt me boos en wanhopig. Wat nou als er nooit verbetering in komt? En hoe moet dat straks met de bevalling? Ik voel me erg onbegrepen en dat is ook logisch want niemand die ik ken kan dit voelen en dus ook niet echt begrijpen. Ik voel me ook buitengesloten van de 'normale' maatschappij omdat eten voor mij niet vanzelfsprekend is en ik nooit gezellig kan meedoen, niet uit eten kan, overal rekening mee moet houden omdat mijn hele eetpatroon zo abnormaal is. Nouja, gaat dus vandaag gewoon niet goed, al ben ik heel blij dat ik ons kindje toch gewoon blijf voelen
@ mamavanf, sterkte! Voel je je vandaag wat beter? Wel fijn dat je het kindje in je buik goed voelt. Knuffel
Dankje, da's lief van je Het gaat wel iets beter vandaag maar ook erg op en af. Komt vast goed, uiteindelijk
Straks om half 4 mn 16 weken echo!! :-D Hoop dat kleintje een beetje meewerkt en we het geslacht al gaan horen!! Fijne dag aan iedereen gewenst!!
Met deze 2 mooie plaatjes, een super echo (ook 3d gezien 10 minuten lang! ), en een kleintje die deze keer goed meewerkte met de echo.... Kan ik jullie vertellen dat ik "duidelijk zichtbaar" een jongetje krijg!!
Ik woon zelf in België.. hier krijg je elke keer als je gaat een echo (op dat apparaat zit een 3d functie), heb ook geen vk zoals iedereen in nederland. Dus met 12wk, 16wk, 20wk, 24wk, ga zo maar door een echo... Op het einde van de zwangerschap krijg je met 36, 38, 39, en 40wk een echo ter controle... als het zover komt toch hahaha (ben zelf wel nederlandse hoor )
Wat goed geregeld zeg! Ben stiekem een beetje jaloers haha. Snap niet zo goed waarom ze het hier niet doen. Je ligt toch op dat bed voor de controle met een echo apparaat ernaast, kleine moeite zou je zeggen, maarja. De 20 weken echo over een kleine 2 weken alweer. Daar verheug ik me echt op, hopelijk is alles goed en kunnen we ervan genieten. Fijne avond
Bij de gynaecoloog krijg ik ook iedere keer een echo hoor, maar bij mij was het helaas nog niet te zien bij 15+6... Nu hopen dat de 20 weken echo (met 19+4) wat meer duidelijkheid geeft! Maar superleuk dat jij het wel al weet... een jochie! Leuk...
♥Maart 2013 Mama's ♥ - Eden28 (.. jaar) ???? ???? Uitgerekend op: 3 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Hellokitty83 (29 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 5 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Ragazza (32 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 8 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Groot Gezin (30 jaar) 6e kindje Uitgerekend op: 9 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - 1steXmom (28 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 10 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Doost1985 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 11 Maart 2013(Jongen/Meisje/Verrassing) - MamavanF (33 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 11 Maart 2013(Jongen/Meisje/Verrassing - Angelina2 (?? jaar) 7e kindje Uitgerekend op: 14 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Silsa (31 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 15 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Krulletje87 (24 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 17 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - JoyB (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 18 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Marieken (25 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 19 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Yvonne9888 (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 20 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - MWB (39 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 21 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Kzh (26 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 22 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Sillywendy (29 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 22 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - gebakje (29jaar) Tweede kindje, Uitgerekend op: 25 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - nbroen (36 jaar) vierde kindje Uitgerekend op: 26 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Danssie (26 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - LiLaa (24 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 28 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Lyveh24 (24 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 28 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Evelien055 (27 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 29 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Casseia (24 jaar) 1e kindje, Uitgerekend op: 29 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Badhairday82 (29 jaar) 1e kindje, Uitgerekend op: 30 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) ♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥ - Gebakje: 16 Oktober: geslachtsbepaling - Nbroen: 16 Oktober: geslachtsbepaling - Doost1985: 17 Oktober 20 weken echo - Silsa: 26 Oktober - 20 weken echo - Nbroen: 26 Oktober - gynaecoloog controle - MamavanF: 26 Oktober - 20 weken echo - Gebakje : 29 Oktober: controle vk - MWB: 29 oktober: 20 wkn echo en controle - MamavanF: 30 Oktober: Extra echo door fontys-studenten - HelloKitty83: controle VK - Sillywendy: 01 november - 20 weken echo - Marieken: 02 november - 20 weken echo - Nbroen: 05 november - 20 weken echo - Gebakje: 06 November: 20 weken echo - Danssie: 07 november - 20 weken echo - Nbroen: 20 november - Eerste 3d/4d pretecho - Nbroen: 22 December - Tweede pretecho 4DHD
Hoera! Gisteren de 20-weken echo gehad, en alles is helemaal goed (of lijkt goed in ieder geval). En we weten nu dat we een meisje krijgen!! Ben erg blij met deze berichten allemaal, en nu kunnen we dus met een gerust hart verder. Heb de lijst ook even aangepast
casseia, wat heerlijk meid! een knul! en wat een mooie foto. luxe hoor, die echo's. hellokitty, oh oh een roze wolk!! maar vooral wat heerlijk voor je dat je meissie in principe gezond is!! wat een gerust stelling moet dat zijn. al wezen shoppen?? mwb, vorige keer kreeg ik ook elke keer een echo bij de gyn. deze keer is de controle om en om bij de gyn of de verpleegkundige. en de verpleegkundige luisterd enkel.. balen dus! kan iemand de lijst aanpassen zodat alle bekende geslachten duidelijk aangegeven worden? bij hellokitty kan je ook bijna niet zien dat het dik gedrukt is. en wel mooi overzicht dan, al 4 weten het nu geloof ik. ik heb mn man nog niet over kunnen halen helaas, hopelijk verspreekt iemand zich tijdens de echo hahaha nog 2,5 week wachten!! (20+3) (wat duurt dat lang!!) trouwens zondag avond een nieuwe ervaring, op mn rug in bed de baby in eens mega druk. echt door de hele buik koprollen tot zelfs een paar vingers boven mn navel. je kon zelfs aan de buitenkant zien dat ze heen en weer bewoog. en voelen natuurlijk ook. was zo prachtig en wel een half uur lang ofzo. tranen in mn ogen hahaha vind wel dat dit alles erg vroeg gebeurd, bij mn zoon voelde ik hem pas net een beetje toen ik 20 weken was.
lieve mamavanF: hoe gaat ie vandaag? het is uiteraard normaal dat je er sommige dagen even doorheen zit als je zwanger bent hoor. die hormonen ook. maar snap dat je in jou geval ook iets om "te klagen" hebt. kun je vertellen wat de ziekte van Lyme voor invloed op jou heeft dan? ik ben er niet echt mee bekend. heb je dat ook gekregen van een teek? en als eten een moeilijkheid is, is de zwangerschap dan een extra risico? ben wel heel benieuwd. ik hoop dat je het weekend wat rust hebt gehad en nu weer vol goede moed. sterkte meid.
Dankje voor je lieve berichtje Vandaag voel ik me weer 'heerlijk' beroerd, na een acupunctuurbehandeling gisteren tegen de misselijkheid. De hormonen doen precies waar ze zelf zin in hebben, zonder rekening met mij te houden, flauw he Ik doe telkens maar alsof het allemaal meevalt, de enige die écht weet hoe ik me voel is mijn Lief en gelukkig is hij nog altijd net keihard gillend weggerend. Arme man, heb hem al de zolder op geschopt omdat ik alleen wil slapen zodat ik nog een béétje nachtrust krijg en hij heeft heel wat te verduren met me. En toch lief blijven he, en begripvol, kan er soms zó boos om worden. Dat ik denk; jonge, geef es wat tegengas ofzo, word een keertje boos terúg. Maar nee hoor, het geduld zelf :d Wat de lyme betreft; zes jaar terug heb ik een tekenbeet gehad maar daar kwam ik pas achter toen de teek vol was en zich losliet, zo'n 30 uur na de beet. Sindsdien heb ik allerlei vage klachten die nog het meest weghebben van een behoorlijke griep; pijn in nek/schouders, gewrichten, erg moe, afvallen, geen eetlust, veel maag-en darmklachten, haaruitval, concentratieproblemen etc. Eerst dacht ik dat het B12 tekort was maar sinds ik daar injecties voor neem zijn alleen de pijnklachten nagenoeg weg, de rest van de klachten lijken alleen maar erger te worden (zo ongeveer elk jaar/15 maanden). Er is wel onderzocht of het echt Lyme is, maar véél te laat; pas na 5 jaar. Dan is het niet meer te traceren en de huisarts heeft letterlijk gezegd dat een negatieve bloeduitslag niet wil zeggen dat ik het níet heb. In het alternatieve circuit is het door minstens 4 artsen/therapeuten vastgesteld maar er iets aan doen? Nee, dat kunnen ze nauwelijks. En ik zie het niet zitten om aan zware antibioticakuren te gaan, zeker nu ik zwanger ben niet. Maar hoe het wél verder moet, wij hebben geen flauw idee maar ondertussen word ik wel gék van alle klachten. Opgeven is geen optie maar de juiste hulp vinden is vreselijk moeilijk, het wordt namelijk lang niet altijd serieus genomen en er wordt al gauw gezegd dat het tussen mijn oren zou zitten. Nou, ik weet niet hoor maar zo ziek als ik me (bijna) altijd voel, dat zit niet tussen mijn oren! Eigenlijk is er een risico voor ons kindje, het is namelijk overdraagbaar, maar dat wist ik niet toen ik zwanger werd. Mijn zoontje is kerngezond dus hij heeft er in ieder geval niets van meegekregen maar ik kwam er deze week pas achter dat het overdraagbaar is. Dan zijn er artsen/therapeuten die het vaststellen maar er verder niets of niet veel mee doen en me ook niet waarschuwen dat dit mogelijk is. Nu voel ik me bij voorbaat al schuldig, mocht ons kindje straks ook lyme blijken te hebben Heeft geen zin, weet ik ook wel, maar ik ben gewoon bang dat straks, door mij, ons kindje ziek is en ik weet hoe erg het is om altijd ziek te zijn en niet te kunnen functioneren zoals je dat zou willen...
♥Maart 2013 Mama's ♥ - Eden28 (.. jaar) ???? ???? Uitgerekend op: 3 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Hellokitty83 (29 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 5 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Ragazza (32 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 8 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Groot Gezin (30 jaar) 6e kindje Uitgerekend op: 9 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - 1steXmom (28 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 10 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Doost1985 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 11 Maart 2013(Jongen/Meisje/Verrassing) - MamavanF (33 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 11 Maart 2013(Jongen/Meisje/Verrassing - Angelina2 (?? jaar) 7e kindje Uitgerekend op: 14 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Silsa (31 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 15 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Krulletje87 (24 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 17 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - JoyB (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 18 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Marieken (25 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 19 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Yvonne9888 (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 20 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - MWB (39 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 21 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Kzh (26 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 22 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Sillywendy (29 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 22 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - gebakje (29jaar) Tweede kindje, Uitgerekend op: 25 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - nbroen (36 jaar) vierde kindje Uitgerekend op: 26 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Danssie (26 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - LiLaa (24 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 28 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Lyveh24 (24 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 28 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Evelien055 (27 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 29 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Casseia (24 jaar) 1e kindje, Uitgerekend op: 29 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Badhairday82 (29 jaar) 1e kindje, Uitgerekend op: 30 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) ♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥ - Gebakje: 16 Oktober: geslachtsbepaling - Nbroen: 16 Oktober: geslachtsbepaling - Doost1985: 17 Oktober 20 weken echo - Silsa: 26 Oktober - 20 weken echo - Nbroen: 26 Oktober - gynaecoloog controle - MamavanF: 26 Oktober - 20 weken echo - Gebakje : 29 Oktober: controle vk - MWB: 29 oktober: 20 wkn echo en controle - MamavanF: 30 Oktober: Extra echo door fontys-studenten - HelloKitty83: controle VK - Sillywendy: 01 november - 20 weken echo - Marieken: 02 november - 20 weken echo - Nbroen: 05 november - 20 weken echo - Gebakje: 06 November: 20 weken echo - Danssie: 07 november - 20 weken echo - Casseia: 12 november - 20 weken echo - Nbroen: 20 november - Eerste 3d/4d pretecho - Nbroen: 22 December - Tweede pretecho 4DHD ___________________________________________________________________________ Ik heb de lijst even aangepast... en de kleuren van het dikgedrukte even veranderd, want het was niet zichtbaar.