@Marieken, k werk nu zoiezo ook al niet, moet me rustig houden en mag niet teveel tillen. (heb in de eerste 12 weken ook 3 bloedingen gehad) Na de zwangerschap moet ik zoals ze nu al denken 4 tot 5 dagen blijven, als het dan goed gaat dan mag ik pas naar huis. Ik heb een rib die vergroeit is, in 2004 een ongelukje gehad, onderste rib afgebroken, en die is gaan groeien, toen de tijd groeide die naar buiten en ben in 2008 met spoed geopereerd omdat er nog maar 2 mm tussen het botje en de buitenkand zat. Nu is hij weer gaan groeien, maar naar binnen, dus er zit een flink risico aan mijn zwangerschap. Na de zwangerschap moet ik mij nog een poos rustig houden en word dan nog eens geopereerd, alleen word de rib er dan tot aan de rug uitgehaald, en een kunststuk bij mijn rug terug geplaatst zodat die niet krom komt te staan. Maar zoals ik weet in Belgiƫ krijg je 6 weken die je zelf mag opdelen, bijvoorbeeld 2 weken voor de bevallingsdatum en de andere 4 erna, dan krijg je nog 9 weken, en 2 weken die je mag gebruiken als je je werk zou moeten hervatten, dus bijelkaar krijg je hier 17 weken. mochten er complicaties zijn geweest bij de bevalling, dan worden die 9 weken verlengt met 6 tot 7 weken. Zo heel verhaal.... En om op de andere vraag te antwoorden, hier ook zo moe... Ga rond 22u naar bed, snachts VAAK wakker en vanaf ong. 5uur slaap ik door tot 11u.
wat leuk om te lezen dat de echo's allemaal zo goed waren! wij hebben gisterochtend de 20 weken echo gehad en zover ze kon zien zit alles er op en eraan! toch wel weer een geruststelling hoor en we weten nu ook dat we een jongen krijgen! is de tweede geloof ik of niet? verder lees ik al dat er ook veel meisjes geboren gaan worden, ook erg leuk! wij hebben straks een mooi koningskoppel zoals ze dat zo mooi noemen, we hebben al een meisje en straks nog een jongen erbij, super! ben ook blij dat we nu wat kleertjes kunnen gaan kopen, heb ik echt zin in! volg. week een weekje vrij dus heb ik daar mooi de tijd voor en die vermoeidheid heb ik ook, als ik van mn werk weer kom,we hebben gegeten gedoucht etc en de kleine ligt op bed, dan ben ik stuk en wil ik niets liever dan helemaal niks doen haha. lig soms al tegen 9 uur te slapen op de bank, manlief vind dat niet zo geweldig maar snapt t wel.
♥Maart 2013 Mama's ♥ - Eden28 (.. jaar) ???? ???? Uitgerekend op: 3 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Hellokitty83 (29 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 5 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Ragazza (32 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 8 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Groot Gezin (30 jaar) 6e kindje Uitgerekend op: 9 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - 1steXmom (28 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 10 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Doost1985 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 11 Maart 2013(Jongen/Meisje/Verrassing) - MamavanF (33 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 11 Maart 2013(Jongen/Meisje/Verrassing - Angelina2 (?? jaar) 7e kindje Uitgerekend op: 14 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Silsa (31 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 15 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Krulletje87 (24 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 17 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - JoyB (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 18 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Marieken (25 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 19 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Yvonne9888 (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 20 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - MWB (39 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 21 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Kzh (26 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 22 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Sillywendy (29 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 22 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - gebakje (29jaar) Tweede kindje, Uitgerekend op: 25 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - nbroen (36 jaar) vierde kindje Uitgerekend op: 26 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Danssie (26 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - LiLaa (24 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 28 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Lyveh24 (24 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 28 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Evelien055 (27 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 29 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Casseia (24 jaar) 1e kindje, Uitgerekend op: 29 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Badhairday82 (29 jaar) 1e kindje, Uitgerekend op: 30 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) ♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥ - Silsa: 26 Oktober - 20 weken echo - Nbroen: 26 Oktober - gynaecoloog controle - MamavanF: 26 Oktober - 20 weken echo - Gebakje : 29 Oktober: controle vk - MWB: 29 oktober: 20 wkn echo en controle - MamavanF: 30 Oktober: Extra echo door fontys-studenten - HelloKitty83: controle VK - Sillywendy: 01 november - 20 weken echo - Marieken: 02 november - 20 weken echo - Nbroen: 05 november - 20 weken echo - Gebakje: 06 November: 20 weken echo - Danssie: 07 november - 20 weken echo - Casseia: 12 november - 20 weken echo - Nbroen: 20 november - Eerste 3d/4d pretecho - Nbroen: 22 December - Tweede pretecho 4DHD
Haha! Vind het ook wel leuk om dingetjes te delen over jongetjes, als je dan de enigste bent, is ook maar zo alleen he hahaha
gefeliciteerd doost! vooral met de gezonde echo! en natuurlijk met het geluk van een knulletje onderweg.
Ja ja its a boy Ben erg ziek geweest en heb daarom dus niet kunnen reageren...Ben ook erg afgevallen hierdoor.... ,maar het lijkt nu weer iets beter te gaan met me..
♥Maart 2013 Mama's ♥ - Eden28 (.. jaar) ???? ???? Uitgerekend op: 3 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Hellokitty83 (29 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 5 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Ragazza (32 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 8 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Groot Gezin (30 jaar) 6e kindje Uitgerekend op: 9 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - 1steXmom (28 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 10 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Doost1985 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 11 Maart 2013(Jongen/Meisje/Verrassing) - MamavanF (33 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 11 Maart 2013(Jongen/Meisje/Verrassing - Angelina2 (?? jaar) 7e kindje Uitgerekend op: 14 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Silsa (31 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 15 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Krulletje87 (24 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 17 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - JoyB (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 18 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Marieken (25 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 19 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Yvonne9888 (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 20 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - MWB (39 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 21 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Kzh (26 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 22 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Sillywendy (29 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 22 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - gebakje (29jaar) Tweede kindje, Uitgerekend op: 25 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - nbroen (36 jaar) vierde kindje Uitgerekend op: 26 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Danssie (26 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - LiLaa (24 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 28 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Lyveh24 (24 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 28 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Evelien055 (27 jaar) Eerste kindje, Uitgerekend op: 29 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Casseia (24 jaar) 1e kindje, Uitgerekend op: 29 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Badhairday82 (29 jaar) 1e kindje, Uitgerekend op: 30 Maart 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) ♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥ - Silsa: 26 Oktober - 20 weken echo - Nbroen: 26 Oktober - gynaecoloog controle - MamavanF: 26 Oktober - 20 weken echo - Gebakje : 29 Oktober: controle vk - MWB: 29 oktober: 20 wkn echo en controle - MamavanF: 30 Oktober: Extra echo door fontys-studenten - HelloKitty83: controle VK - Sillywendy: 01 november - 20 weken echo - Marieken: 02 november - 20 weken echo - Nbroen: 05 november - 20 weken echo - Gebakje: 06 November: 20 weken echo - Danssie: 07 november - 20 weken echo - Casseia: 12 november - 20 weken echo - Nbroen: 20 november - Eerste 3d/4d pretecho - Nbroen: 22 December - Tweede pretecho 4DHD Even boy nummer 3 erbij gezet ;>)
nbroen, gefeliciteerd! leuk, nog een jongen erbij! wat vervelend dat je zo ziek bent geweest! hoop dat je je nu weer beter voelt
Oooo leuk! Nog een jochie erbij!! Op deze manier hebben we straks 50/50 hahah en nu ga ikke slapen.. tis al laat en heb er en laaaange dag opzitten..
nbroen, gefeliciteerd met jullie knul!! hopelijk ben je zelf weer aan de beterende hand, beterschap in elk geval. iedereen een leuk en rustig weekend gehad? hier weinig gedaan maar toch nog heel moe.. gister ff gezellig shoppen met mn kleine mannetje, genoten van de kleine momenten. samen kibbeling eten en hem heerlijk zien snoepen. maar toen we thuis kwamen en ik nog wat klusjes wou doen ben ik uitgeput op de bank in slaap gevallen... zo moe ineens.. gelukkig was mn man ookal thuis en maakte de kleine man me zelf na een kwartiertje wakker hahaha maar terwijl de dagen zo vermoeiend zijn kan ik gewoon niet slapen snachts.. ik val wel in slaap maar word steeds wakker, veel draaien enzo. terwijl ik geen last heb van mn buik, rug of wat dan ook. ik lig heerlijk.. juist wanneer de wekker gaat lig ik eindelijk in een diepe slaap, maar dan moeten we er weer uit.. jullie ook zn last van?
@all, gisteren weer een beroerde dag gehad....echt alles kwam er weer uit wat ik at of dronk...moest `s middags naar het ziekenhuis ivm mijn astmaaanvallen en daar werd ik gewogen. Ben nu 5 kg lichter dan toen ik net zwanger was ;>( Vrijdag weer controle bij de gyn...weer even een blik naar ons kleine mannetje werpen.. Vandaag voel ik me weer wat beter, alleen heb ik gisterenmiddag onze jongste van het kdv op moeten halen. Bijna 40 graden koorts....Zag wel een kies doorkomen dus waarschijnlijk is dat de reden van de koorts...houd haar lekker deze week thuis...
ai nbroen, maken ze zich zorgen in het zkh over je afvallen? officieel mag het de baby niet schaden maar neem aan dat je je toch zorgen maakt? kun je het je lichamelijk veroorloven om af te vallen? ook onder de kinderen heerst er nu veel, mijn zoontje pas ook een paar weken regelmatig 39,8 graden gehad.. ziek samen maar lekker uit deze week. veel plezier vrijdag bij het koekeloeren IK WIL NAAR BED!!
dag lieve mama's ik merk nu pas dat er een maart 2013 pagina is, volgens mij heb ik een tijdje onder een steen geleefd hihi. hoe gaat het met jullie allemaal? ben vandaag precies 20 weken zwanger van ons eerste kindje! vorige week 20-weken echo gehad en alles is in orde, we krijgen een manneke ben nu vooral moe en heb ontzettend last van brandend maagzuur. iemand tips? we zijn bezig met allerlei spulletjes te bekijken/kopen voor zijn kamertje en verzorging. ben ik niet een beetje vroeg? hoe doen jullie dit? liefs.
brandend maagzuur: hier helpen de rennies goed. (en natuurlijk niet te veel/vet/gekruid eten etc.) Wat een prut weer vandaag zeg. Volgensmij hadden ze beter weer voorspeld, maar het regent hier al een aantal uren. Vanaf 17 uur ben ik lekker 5 dagen vrij. Heeerlijk.
@bluebabygirl, Welkom hier...heerlijk dat de 20 weken echo goed was en leuk dat je een jongetje krijgt ;>) Gewoon lekker losgaan met shoppen hoor...nu voel je je nog goed...je hebt de spulletjes uiteindelijk toch nodig. rennies helpen idd erg goed tegen brandend maagzuur..en idd niet te vet eten en zo min mogelijk koolhoudende dranken drinken.
Nee ik maak me nu nog niet echt zorgen dat ik 5 kg ben afgevallen...maar het moet niet zo door blijven gaan. Baby doet het nog steeds erg goed dus zolang hij het naar zijn zin heeft hoor je mij verder niet klagen Heb ook dagen er tussen zitten dat het wel goed gaat, dus dan probeer ik wat extra te eten Koorts is inmiddels gezakt bij mijn kleine meisje...maar nu zit ze weer helemaal onder de netelroos:x:x. Dus maar weer medicatie gegeven hiervoor...maar de helft gegeven van wat ze hoort te krijgen want van die medicatie is ze vaak niet te genieten..hahaha.. Morgenochtend weer controle bij de gyn..ben zo benieuwd hoe ons mannetje er nu uitziet
@all, net naar de gyn geweest en ben idd nog steeds 5 kg lichter..heb nu iets meegekregen tegen het overgeven, hopelijk helpt het een beetje ;>) Weer even naar ons mannetje gekeken en alles zag er nog steeds goed uit. Hij weegt nu 257 gram ongeveer. Mooi gemiddeld gewicht dus..