wow reinate, dat moet inderdaad wel een hele grote schokkende verrassing zijn geweest. wat mooi! en fijn dat nu alles goed gaat ik kom uit arnhem. @all, na een paar dagen amper gezeten en geslapen te hebben door alle verjaardags stress (ben echt vreselijk op zulke dagen) is het nu eindelijk afgelopen en met mijn energie ook. ben dood op.. gaaaaaappp.. heb getwijfelt om me ziek te melden maar toch maar niet gedaan.. dus nog ff voort en weer vroeg naar bed vanavond. wel heerlijk: de baby was ook blij dat het over was en heeft vannacht druk feest geviert in mn buik. heeeerlijk druk dus, echt van genoten. en mn man ook.
marieken , hier nog 1 met verjaardags stress altijd hoor. Maar het wordt al minder. Sinds we gewoon lekker zelf bediening doen geeft het een hoop rust. Vooral alleen klaar zetten, soms eens bijvullen. Dan hoef je alleen nog met hapjes of zo even rond.
@MWB & Marieken: Ja was zeker een grote verrassing, die doktoren hebben zich toch mooi vergist. @all: Vanochtend weer naar de verloskundige geweest, alles was goed. Me vriend heeft het hartje voor het eerst gehoord. Wat klinkt dat toch mooi he! Daarna naar het gemeentehuis geweest om het kind te erkennen. Nu heerlijk middagje thuis, moet nog wat schoonmaken & opruimen, maar ga ook even heerlijk relaxen. Gistermiddag ook 2 uur op de bank geslapen, terwijl ik s'nachts toch ook prima slaap. Ik kom uit Appelscha, ( grens friesland-drenthe)
Vandaag de 20 weken echo gehad. Alles was goed. Onze kleine meid is nu al eigenwijs. Ze lag er niet zo goed voor om alles goed te kunnen zien en ze wilde niet draaien. Uit eindelijk wel alles kunnen zien hoor. Ze lag gemiddels 2 dagen voor op de groei ( wat helemaal niets zegt, want mijn zoontje liep een week voor en was maar 3170 gram, dus net onder het gemiddelde van 3500 gram)
Leuk leuk!! Wij hebben a.s zaterdag de 20 weken echo, ik ben zo benieuwd wat we krijgen en kijk er echt naar uit om onze kleine spruit weer te zien.
Leuk leuk!! ik heb maandag mijn 20 weken echo. Het kleine mannetje in mn buik is ook nu al eigenwijs. Als hij hard aan het schoppen is en ik mijn vriend erbij roep om te voelen dan stopt ie, als mijn vriend dan zijn hand weer weghaald begint ie weer te schoppen hahaha.
Dta van dat stoppen mets choppen ken ik. Bij de eerste was dat ook zo. Die stopte direct als je met je hand erop ging om te voelen.
@gebakje, wat fijn dat de 20 weken echo goed was! en welkom Renieta, wat een wonder dat je nu toch zwanger bent geworden! gefeliciteerd! en wat een leuke foto's van de zwangere buiken!
Dank je wel!!! Ik heb nog niet echt het idee dat ik de kleine voel, soms meen ik een bubbel of iets te voelen, maar zeker weten doe ik het niet.
casseia, mn man heeft de baby ook pas dit weekend ook gevoeld, bij ons stopte ze ook altijd met bewegen zodra er een hand op de buik kwam hahaha maar zondag avond was de kleine zooo mega druk dat hij het eindelijk kon voelen! vond ik leuker dan hij geloof ik hahaha zo, weinig nieuws eigenlijk. gister avond flink veel harde buiken gehad, even zitten twijfelen of het geen voor weeen waren. die heb ik bij mn zoon 1x een avond gehad, een paar weken voor de geboorte.. maar uiteindelijk hield het weer op. dus geen nood. wel vervelend. verders gewoon moe, nog steeds. of beter gezegd, altijd. en blijf er ook wat slecht gehumeurd door. ach, nog maar 17/20 weekjes hahaha
@Marieken: K heb met name ook s'avonds last van me buik, afgelopen weekend zo'n last dat ik amper omhoog kon komen vanuit de bank. Wat moet ik me voorstellen bij harde buiken?
een langer duurende kramp,enkel bij je baarmoeder (nu dus nog onderbuik) waarbij de buik letterlijk hard en opgeblazen aanvoelt. ik word er ook misselijk van, maar dat hebben de meeste niet. veel harde buiken betekend dat je het rustiger aan moet gaan doen. maar zijn niet gevaarlijk.
Owkee.. ja k had pijn onderin me buik, echt niet fijn. Voelde echt alsof me banden waren. K ben s'avonds altijd bekaf.. me vriend wil alleen nog nie echt snappen dat als we op visite zijn ofzo en ik ben echt bekaf dat k graag naar huis wil..
hardebuiken hier gelukkig bijna geen last van. Wel in de avond wat meer last van mijn buik/banden. Renieta: het voelt alsof er een ballon/bal opgepomp wordt in je buik, houdt even aan en zakt weer af. Normale harde buiken doen bijna nooit pijn.
Ik merk inderdaad in de avond wel dat ik (zeker als ik op mijn werk de hele dag gezeten heb) dat ik wat meer pijn in mijn buik heb. Maar volgens mij heeft dat meer te maken met het feit dat ik dan gewoon vermoeider ben. 's Ochtends heb ik nl veel minder last...
Hahaha, ja had ff niks te doen...compenseert een beetje dat ik niet iedere dag schrijf...hahaha... Ja we missen haar enorm...maar voor haar was het echt het beste zo....ze was zo ziek ineens De andere katten vinden het ook vreemd dat ze er niet meer is nu... Als ik nu besmet zou worden met de vijfde ziekte dan krijgt ons kindje een enorme bloedarmoede..zo erg zelfs dat hij kan komen te overlijden voor de geboorte...Gelukkig had de gyn goed nieuws want ik ben niet besmet! Wel moet ik erg oppassen want ik heb dus nog geen antistoffen tegen de vijfde kinderziekte..heb het dus idd nooit als kind gehad vroeger...
Met die voorgeschiedenis was ik zowiezo al gestopt met werken...jij en je kindje zijn het belangrijkste hoor... Ik hoop voor je dat je bloeddruk straks gewoon weer mooi is en dat je zonder zorgen verder kan genieten van jullie kleine wondertje in je buik!