Hier ook totaal geen eetlust, meer misselijk en krampen en pijn dan wat anders. Neem nog 3x per dag primperan want zonder ist een stuk heftiger nog. Word er zo langzamerhand een beetje gestoord van, krijg amper wat binnen, eet maar 2x per dag en dan nog kleine beetjes ook en tussendoor drink ik voornamelijk. VK zegt dat het geen kwaad kan voor ons kindje en zolang ik in ieder geval goed mijn vitamines slik krijgt hij toch wel alles wat hij nodig heeft. Probeer me dan ook geen zorgen te maken maar dat valt niet altijd mee. Zeker niet omdat ik nogal last heb van sombere gevoelens door die ***hormonen, zo erg zelfs dat de VK al begon over medicatie. Maarja, daar begon ze al over nog voordat ik goed en wel kon zeggen hoe ik me voelde en wat er speelt. Vond ik wel erg snel om daar meteen mee te komen maar overweeg nu toch om erop in te gaan. Grote nadeel is dat ik dan 2 dagen in het ziekenhuis moet blijven omdat ons mannetje dan in de gaten gehouden moet worden. En dat ik waarschijnlijk ook geen borstvoeding kan geven. En dat zijn toch allebei punten die helemaal ingaan tegen hoe en wat ik wil. Dus als ik medicatie kan voorkomen dan doe ik dat, hoop echt dat het toch niet nodig blijkt! Kijk het nog aan tot de 3de, dan moet ik weer naar de VK en zal ik het er eens heel goed over hebben (als ze niet weer als aan een lopende band alles afraffelt...) Ons kamertje gaat heel leuk worden; Lief heeft er zijn project van gemaakt zodat hij ook echt wat kan bijdragen aan deze periode. Ik mag het zwanger zijn doen, hij het kamertje Mag me er ook amper mee bemoeien maar al zijn ideeën vind ik geweldig dus hij doet maar. Hij is al druk aan het schilderen geweest, mooie wolkenwitte (héél lichtgrijze) plinten en kozijnen, er komt één lange, grijze muur, de rest blijft wit. We hebben een trapje naar zolder op het babykamertje staan, die wordt ook wolkenwit en daaronder komt een kastje in grijsgroen. Diezelfde tint willen we ook voor de schommelstoel en de spijltjes van het witte ledikantje. Gordijnen hebben we toevallig nog liggen in diezelfde grijsgroene tint, die vermaak ik tot de juiste maat en het hemeltje van mijn oudste heeft mooie groene blaadjes dus die hergebruiken we ook. Dan komen er nog een paar van mijn verzameling pixies op een plankje en misschien in of op het kastje (is niet zo hoog) en dan wordt het een leuk, knus bosachtig kamertje. Ik ga zelf nog een aantal tekeningen maken die we dan in wissellijsten kunnen doen zodat er elke keer wat anders komt te hangen. Weet alleen nog niet wat dat gaat worden maar zal ook wel iets bos-achtigs worden ofzo
@eten: ik vind het lastig. Ik ben gelukkig niet meer misselijk of zo, maar door de awngerschapsdiabetes moet ik zo ontzettend opletten... Zondag had mijn nichtje van 5 samen met VL croissantjes gebakken en die heb ik 2 gehad, maar daar ging mijn suiker dus weer van pieken... Balen. Ik kan dus niet toegeven aan dingen waar ik trek in heb (chips, chocolade). Ik val nog steeds af (nu 6 kilo minder dan voor ik zwanger werd), maar was wel goed om te zien dat de kleine gewoon goed op schema ligt. @chagrijnig: gisteren zou een vriend van ons om half 8 komen om een kast van mijn werkkamer (toekomstige babykamer) naar de zolder te verplaatsen. Om kwart voor 9 was hij er nog niet, bleek hij in slaap gevallen te zijn. Ik ben daar (richting arme VL) zo boos om geworden...kan gebeuren natuurlijk, maar ik vind wel dat mensen ook eens rekening met anderen moeten houden ... Zij zouden nl daarna voetbal gaan kijken en ik wilde de kast poetsen en op de nieuwe plek alweer inrichten, daar is dus niets meer van gekomen. Toen de kast eenmaal stond was het 10 uur en was ik bekaf... Verder alles goed hier, wel wat meer problemen met het lopen, zeker na een dag werken...
dag lieve damens, hoe gaat het met jullie na dit weekend? hier nog altijd, altijd moe. en ook al veel last van de rug. neem nu toch maar af en toe een paracetamol, ben benieuwd hoe deze week verloopt zo. ik kijk zooooo uit naar mn verlof hahaha klein gelukje, mn man is druk geweest en heeft besloten de computer te verplaatstsen naar de schuur dus komt er heel veel ruimte vrij op onze slaapkamer, dus minder problemen qua ruimte als de wieg er straks staat!! blij blij, hopelijk doet hij het snel en hopelijk dit weekend dat hij wil gaan behangen, dan kan ik aan de slag op het kamertje. verlang daar nog het meeste naar. heb wel mezelf belooft dat de box pas komt als de kerst versiering weg is. dus in 2013.
oh MWB, ik was dus ook zwaarlijvig en kwam uit eindelijk niks aan tijdens de zwangerschap, maar had wel een zwaar kind, extra vruchtwater ed dus uiteindelijk 20 kilo lichter na de geboorte dan voor de zw. dus raar is het niet, juist positief lijkt mij. je kindje vreet je reservers lekker op en mamavanf: leuk dat je vent zo druk is met het kamertje en het zo graag zelf wilt doen! leuke ideeen ook trouwens wij houden het trouwens simpel, gele muur, lichte houten meubels en winnie the poeh schilderijen.
@all, Even snel een berichtje van mij...ben weer flauwgevallen toen ik met onze jongste de zoldertrap afliep. Hebben een behoorlijke smak gemaakt helaas.. Met onze dochter is alles gelukkig goed en ook ons mannetje lijkt er geen last van te hebben gehad.. Zelf ben ik er iets minder goed vanaf gekomen want ik heb een scheurtje in mijn bot net naast mijn knie ;<( Kan er wel gewoon op lopen maar als er druk op komt dan verga ik van de pijn...zelfs een deken erop doet al pijn... Voor de rest weinig bijzonderheden te melden hier...de pretecho was super leuk en we hebben leuke plaatjes meegekregen. Controle bij de gyn was ook oke, kleine ligt mooi voor op schema..bloeddruk was perfect! Kreeg te horen dat het een flinke baby was....bijna 600 gram al.. ;>)
heh nbroen wat naar zeg, je zult wel flink geschrokken zijn naderhand. Wel heel fijn dat je kindjes niks mankeren, heb je de VK meteen gebeld, of de dokter? Kei vervelend zo'n scheurtje in je bot en nog veel naarder dat het zo'n zeer doet maar het had veel erger kunnen zijn he.
nbroen, meis wat een schok zeg!! mijn hemel. inderdaad fijn dat je kids beide niks mankeren maar je zat er nu vast niet op te wachten dat je zelfs kreupel bent. bah bah. stuikelde gisteren ook op de trap maar kon mezelf nog opvangen, maar de schok was groot, dus kan me enkel voorstellen hoe erg het voor jou moest zijn geweest. trouwens, volgens sommige zwangerschaps apps hoort het kindje nu al over de 600 gram te zijn hoor. dus heel erg zwaar is die ook weer niet zeg maar, gezond hollands welvaren daarbij hoort een knul ook lekker flink te zijn toch?! (zolang je geen suiker hebt komt het vast goed) mamavanf: hoe gaat ie met jou vandaag?
Da's schrikken zeg, als je zo ineens flauwvalt of struikelt, zéker op de trap. Ben blij dat dat mij niet gebeurd is, mag hopen dat dat zo blijft. Je leest en hoort overal anders he, over het gewicht van je kindje, ik weet zo onderhand niet meer wat nou klopt, zal het maar aan de VK vragen vandeweek, die zal het wel het beste weten denk ik. Hier vandaag een enorme huilbui gehad omdat werkelijk álles mis ging en ik weer eens lag/zat/stond te verrekken van de pijn. Liet alles uit mijn handen vallen, van een glas water tot het volle potje van zoonlief en daarna nog een heleboel. En maar janken en schreeuwen dat ik het zo beu ben. Niet de zwangerschap hoor maar die pijn en misselijkheid die me er al jaren van weerhouden nog fatsoenlijk te kunnen eten en functioneren. Ben het werkelijk zó verschrikkelijk zat, er moet toch ergens een arts zijn die me kan helpen. Of het nou lyme is of wat anders, het kan me niet schelen als het maar opgelost wordt. Dit is echt niet meer te doen, ik kan dát niet doen wat zo vanzelfsprekend is voor iedereen, en wat ik zelf zo ontzettend graag wil en vreselijk mis, namelijk gewoon lekker eten en ervan genieten. Eten is een crime geworden voor me, altijd door de pijn heen eten, over de misselijkheid heen proberen wat naar binnen te krijgen. Doe dat al jaren en de zin, trek en eetlust is me al jaren terug vergaan maar ik zal toch moeten he. Ondanks dat gevoel van messen en hete naalden in mijn maag en darmen. Onderzoeken hebben niets uitgewezen maar ik geef het niet op, ik blijf net zolang zoeken tot ik de oorzaak gevonden heb en het weer beter is. Ik wil zo ontzettend graag weer genieten van eten, van het leven, van gezellig samenzijn met anderen aan tafel, in plaats van me elke keer terug te trekken om in mijn eentje een béétje naar binnen te krijgen. Ik jank hier wat om af de laatste tijd, ik vind mijzelf veel te jong om zo door het leven te gaan, ik heb verdorie dadelijk twee jongens om voor te zorgen en dat wil ik zélf doen, ik wil ze het goede voorbeeld geven en ze leren dat het leven mooi en fijn is en om van te genieten. Dat lukt me niet zolang ik dag en nacht zo'n pijn heb zonder te weten waarom. Gisteren moest ik weer bloed laten prikken omdat ik ook zo vreselijk moe blijf, uitgeput, zelfs als ik wakker word. Op initiatief van de huisarts zelf, die me liet bellen omdat ze het toch niet normaal vind dat ik zo moe blijf. Maandag krijg ik de uitslagen maar ik verwacht er, weer, niks van. Zo, sorry voor mijn lange verhaal en 'gezeur' maar moest het even kwijt hoor. Gelukkig zijn er ook een hoop mooie en fijne dingen hoor; mijn mannetje dat trappelt in mijn buik, mijn andere mannetje dat zo heerlijk eigenwijs en slim is en me aan het lachen maakt, een man die volledig achter me staat en me steunt waar hij kan, een babykamertje dat er steeds mooier uit gaat zien... We blijven genieten, hoe dan ook!!!
aller eerst mamavanf: een hele dikke knuf!!! (2 dikke buiken tegen elkaar) van mij mag je hier zo veel zeuren en schreeuwen als je wilt, want zo leven is bijna onmogelijk. dat geloof ik direct. (zelf sinds mn maagverkleining ook niks dan pijn en misselijk, maar ja daar koos ik zelf voor) en vind dan ook dat je inderdaad niet moet stoppen met zoeken naar een antwoord. ik kan niet geloven dat er echt niks tegen te doen is... nemen ze je dan niet serieus? geen medicatie om te proberen? je zal toch niet de enige zijn? hoop stiekum voor je dat er iets uit je bloedtest komt dat gelijk alles verklaard.. blijf voor je duimen. wel een geluk dat je zn lieve man hebt, die je steunt en je lekker laat uit huilen. niet alle mannen houden het vol bij een "zieke" partner. en goed dat je ook naar de mooie dingen blijft kijken! sterkte meid. nog 2,5 uur uitzitten op mn werk, en dan gezellig met mn zus patatje eten en naar de film. uiteraard super gezellig en heb er ook zeker zin in maar mn lichaam werkt niet mee. koppijn vandaag en gewoon moe, moe, moe... wil alleen maar naar bed.. denk er nu al aan dat ik straks laat in bed lig en morgen er weer vroeg uit moet.. bah bah bah bah bah bah bah. waarom gaat zwangerschaps verlof nou niet bij een positieve test al in! zou een stuk beter zijn.. zucht. (zie, ik kan ook heerlijk klagen )
nbroen: jeetje wat schrikken zeg! fijn inderdaad dat t goed gaat met je kindjes. Wens jou heel veel sterkte toe met je knie! mamavanf: van mij mag je ook gerust 'klagen' hoor, snap dat je er door heen zit en even je ei kwijt moet. Hoop dat je snel meer weet en dat je goed geholpen word, dit lijkt me ook niks. Leef met je mee! marieken: veel plezier bij de film! geniet ervan, ondanks dat t lichamelijk niet meezit. Volgens mij zijn de meesten nu al aan het aftellen voor het verlof of niet? ikzelf moet nog 7,5 week werken, met tussendoor nog een fijne kerstvakantie. Merk ook dat t allemaal wat zwaarder word (veel moe, bekkenpijn) en ben continu met gedachten bij de baby en met alles erom toe. Erg leuk, maar niet handig als je je op je werk moet concentreren ben ook ontzettend vergeetachtig, maar moet er ook wel weer om lachen. moet tegenwoordig bijna een papiertje meenemen naar de koelkast met wat ik er wil gaan halen
hihi doost, dat ken ik hoor! vooral in de supermarkt sla ik blanco hahaha neem nu dus liever mn man en een lijstje mee. normaal heb ik een bijna fotografische geheugen, dus mn man heeft er groot plezier in dat hij nu alles beter weet dan ik :S trouwens erg van de film genoten al was het wel een hele lange zit. 2de deel veel harde buiken en geen lekkere houding meer voor mn rug te vinden. en pas half 12 thuis maar niet direct kunnen slapen, dus korte nacht. gelukkig vanavond weekend.
Leuk om te merken dat jullie ook al aftellen... Ik moet na vandaag nog 10 weken werken en dan heb ik verlof... Tussendoor ben ik inderdaad ook nog een ruime week vrij tijdens de kerstperiode. Aftellen geblazen... Vandaag op het werk wat vervelender. Er is een grote reorganisatie aangekondigd en ik hoor pas om half 5 of het voor mij consequenties in de toekomst zal gaan hebben. Terwijl ik het normaal eigenlijk al niet langer trek dan half 4. Dus wordt fysiek en psychisch even wat zwaar... (ik voelde het ook al aankomen, dus heb vannacht ook al niet zo goed geslapen...). Duimen! @ Marieken. Misschien dat ik het gemist heb, maar naar welke film ben je geweest? Ik wil zelf in de kerstvakantie in ieder geval the Hobbit gaan kijken, maar ik zag gisteren ook ergens een voorstukje van Cloud Atlas, die ziet er ook leuk uit...
@mamavanF lekker klagen hoor....geeft niks. Kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent.. @MWB, jeetje wat heftig zeg....hadden ze het jou niet gelijk kunnen vertellen?? zoveel stress in je zwangerschap lijkt me niet gezond toch??!! Leef met je mee meis en hoop dat je straks positief nieuws krijgt. @all, ja ben naderhand best wel geschrokken...heb eerst mijn kleine meisje nagekeken op verwondingen en breuken en daarna mezelf. Ben zelf verpleegkundige, dus dat scheelt weer een ritje naar het ziekenhuis toe ;>) De pijn in mijn been werd `s nachts alleen zo erg dat ik voor de zekerheid toch het even heb na laten kijken. De gynaecoloog wilde dat ik toch even een echo liet maken van ons ukje..al had ik geen last van mijn buik of bloedverlies oid...Mannetje liet vrolijk zien dat het nog steeds een vent was en trok lekker baantjes door mijn buik heen, hahaha.. Vanmorgen ben ik alleen wel weer naar de huisarts geweest want gisterenavond begon mijn linker duim ineens heel erg pijn te doen en werd erorm dik.Vanmorgen kon ik hem zelfs niet meer buigen;zo erg was de zwelling. De arts denkt dat mijn pees in mijn duim waarschijnlijk beschadigd is en dat dit dus wel tijdens die val is ontstaan maar omdat ik zoveel pijn had in mijn been ik het niet gemerkt heb...wel raar want gisteren begon ie ook pas te zwellen??!! Nu moet ik dinsdagochtend voor een echo naar een ziekenhuis in een andere plaats. Bij ons zou ik pas 10 december terecht kunnen..Nu dus ook met een ingezwachteld handje..zucht... @zwangerschapsverlof....ik hoef gelukkig niet meer af te tellen want ik zit al vanaf een week of 12 volledig thuis...moet zeggen dat ik hier achteraf wel blij om ben hoor...kan nu mijn rust nemen als ik wil en heb geen zwaar werk meer tijdens de zwangerschap. Voor mijn bekken en lichaam wel even prettig....maar ja dan moet je niet steeds flauwvallen en letsel oplopen natuurlijk, hahaha.. @gewicht, echoscopiste zei dat dit een flink gewicht was voor nog net geen 20 weken zwangerschap, maar ik heb geen flauw idee wat gemiddeld is hoor...en idd jongetjes zijn over het algemeen wat zwaarder dan meisjes...dat beloofd nog wat als ik bekijk dat onze oudste al 10 pond was bij haar geboorte...hahaha..
Mwb: sterkte vandaag joh! Stress en vooruitzicht op langer werken is nooit leuk. Bah zeg. Hopelijk valt het allemaal mee. Misschien extra pauze? We zijn naar "alles is familie" geweest. Erg leuk, maar deels ook best heftig. Gaat ook deels over zwanger zijn ed. Dus ook ff zitten janken Hihi Nog 4 uurtjes, dan weekend! Hopelijk wordt er dan behangen, dan kan ik het kamertje gaan doen Nog 9 weken werken en 1 week vakantie tot verlof!!!!
Lief van jullie dat jullie zo meeleven, doet me goed. Vooral omdat ik in mijn directe omgeving niet altijd serieus word genomen of er overheen wordt gepraat. Mijn moeder is, naast mijn Lief, de enige die het écht snapt omdat zij soortgelijke klachten heeft. Maar mijn vader is bij haar erg bezorgd en zorgzaam maar reageert er bij mij amper op als ik er wat over vertel. Maar mijn moeder heeft kanker gehad en dat is iets tastbaars en dus beter te begrijpen. Maar haar klachten lijken veel op die van mij, al kan zij beter eten dan ik (zag haar gisteren een vol bord warm eten wegwerken, ik jaloers natuurlijk ) Heb gisteren al de uitslag van het bloedonderzoek gehad maar afgezien van een iets verlaagd HB was alles goed, wat ik ook wel had verwacht. Nu moet ik dinsdag voor een gesprek naar de huisarts en neem mijn vriend mee want zelf klap ik elke keer dicht en laat ik niet echt zien hoe ik me voel. En er móet gewoon iets gebeuren want dit is niet vol te houden zo maar dat zei ik al. Ben benieuwd hoe de vervangster reageert, zij kent mij nog niet en dat is misschien maar beter ook, een andere kijk op dingen is ook wel eens goed. Gisteren weer een sessie bij mijn hypnocoach gehad en dat was best prettig maar om nou te zeggen dat ik me lichamelijk beter voel... nee helaas niet. Moet wel zeggen dat ik nu, na 4 sessies, een heel stuk beter in mijn vel zit, vrolijker ben en een stuk meer zelfvertrouwen heb. Wat aan de andere kant dan weer onderuit gehaald wordt door mijn lichamelijke toestand maar ik geloof dat mijn coach dat niet helemaal begreep. Maar goed, het was in ieder geval even ontspannend Zit dat nou nog lekker in zo'n bios-stoel met een dikke buik? Wij willen naar The Hobbit over een paar weken maar ben een beetje bang dat ik geen houding weet te vinden in die stoel. hihi dat vergeetachtige ken ik hier ook, heb maanden terug blijkbaar huishoudelijke hulp aangevraagd via de gemeente maar kan me dat écht niet herinneren he, en toch krijg ik het, voor 8 uur in de week. Super natuurlijk maar in september aangevraagd en nu pas toegekend tot eind van het jaar. Met de vertraging die er al opzit mag ik geluk hebben als ik nog twee weken hulp kan krijgen, lekker he Maar 8 uur in de week, ben ik kei blij mee want ik kan zelf zowat niks. Niet meer dan de was doen en ophangen, het opvouwen (laat staan strijken) is me al te zwaar. Stond vanochtend ook enorm te dreutelen in de supermarkt omdat ik echt niet meer wist wat ik nou vergeten was Had maar een paar kleine dingetjes nodig maar zelfs dát kon ik niet onthouden, hahaha mwb, nog even zenuwen en dan weet je waar je aan toe bent, niet leuk als je daar de hele dag op moet gaan zitten wachten zeg, hoop dat het voor jou goed uitpakt!
mwb: je tijd zit er bijna op meid! mamavanf: nou 1ste deel vd film ging wel, maar 2de deel was stuk lastiger. dus veel aan het draaien, onderuithangen, rechtop zitten, voeten op de stoel, voeten voor me op de stoel, enz. de harde buiken en pijn in mn onderrug maken het niet makkelijker. maar het is dus wel gelukt. oh verdorie, nu je het zegt, 20 dec gaan we naar de oude jaars conferance van guido weijers. zal ook een hele lange zit zijn.. kijk er nu wel beetje tegen op.. mmmmm.. vooral omdat het aansluitend aan een lange donderdag werken is.. joggings broek aan dus hahaha
oooow da's gaaf zeg, guido weijers, die is goed! Maar lijkt me inderdaad een hele zit hoor, extra kussentje mee voor in je rug ofzo, misschien helpt dat. En gewoon relaxte kleding ja, dat er niets zit te knellen. Heb je veel last van pijn en misselijkheid van je maagverkleining ja? Vergat ik in mijn vorige post te vragen. Al heb je er zelf voor gekozen, is natuurlijk geen pretje he, kan je wel enigszins eten? En ben je blij dat je het gedaan hebt?
ik vraag mezelf de laatste tijd vaak af of het een goede keus geweest was. hoewel ik nu eindelijk met plezier in de spiegel kijk, en het heeeeerlijk vind om te winkelen en zoals kleding me nu staat weet ik niet of ik alle pijn er nog wel voor over heb... in principe kan ik "gewoon" eten, zij het kleine portie's.. maar er zit geen regelmaat in wanneer de pijn en de misselijkheid komt. het komt en gaat, soms kort soms lang. ik kan niet spugen dus moet het echt uit zitten terwijl ik lig te janken van narigheid. mis het eten net als jij ook heel erg, vooral het uit eten gaan ed. sinds ik zwanger ben kan ik wel beter en meer eten maar niet zonder pijn. er is juist een andere pijn bij gekomen dat uitstraalt van buik naar mn rug. niemand die weet wat het is.. is de halve dag beroerd zijn het waard om gelukkig met je lichaam te zijn? mijn man had liever de oude ik gehad, hij hield van de volle kont en ziet me natuurlijk liever pijn vrij. ik weet het dus nog niet helemaal.. trouwens wel goede tip, dat extra kussentje. gewoon in mn tas tot ik hem nodig heb. ga ik proberen! de hobbit draait toch al? zou dan niet te lang wachten als ik jou was. succes dinsdag trouwens, hopelijk heb je inderdaad geluk met de inval.
@reorganisatie even snelle update... Voor mijzelf verandert er gelukkig niets... Maar er gaan in onze business unit wel ong. 130 banen verdwijnen. Ik heb van een aantal collega's al gehoord dat zij slecht nieuws gekregen hebben... Ik vind het zo erg voor zo... maar kan momenteel alleen maar gelukkig zijn dat het niet om mezelf gaat... Vanavond lekker vieren met VL... Tot later!
super fijn voor je meid! hopelijk neemt het een hoop spanning weg bij je...wel sneu voor je collega`s, maar goed; jij hebt je baan nog en dat is toch ook wel lekker