Maart 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eden28, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @marieken... Nee, junior had nog nergens last van. Bij de echo van 22 weken lag ze precies op schema... overal tussen de lijntjes in... Dus ik ben benieuwd of het nog zo is... (hopelijk weet ik vandaag meer!) Ik heb namelijk een beetje een chaotische week... Ik vergeet te meten of zelfs insuline te spuiten (daar kom ik dan na het eten achter) hoezo zwangerschapsdementie!

@slapen... ik word zo moe van mezelf. Aan het eind van de middag kan ik me niet meer wakker houden en val ik echt als een blok in slaap op de bank, 's avonds op de bank ben ik aan een stuk door aan het gapen, maar als ik dan eindelijk lekker in mijn bedje lig... niks, noppes, nada... klaarwakker. Dus dan ga ik maar weer naar beneden om VL niet wakker te maken...zet de TV aan en dan val ik wel weer in slaap, maa het zou denk ik beter zijn om gewoon in slaap te vallen in mijn bed! Nu heb ik altijd wel last gehad dat ik bij drukte/stress niet goed in slaap kan vallen (er zijn tijden geweest dat ik meer op de bank gelegen heb dan in mijn bed) maar ik zou nu niet bewust weten waar ik me zo druk over aan het maken ben dan... Daarom wil ik straks ook yoga gaan doen, zodat ik wat ontspanningsoefeningen leer. Helaas is de reguliere zwangerschapsyoga op maandag of dinsdag (en op maandag wil ik zwemmen, en 2 dagen achter elkaar vind ik niet zo lekker). De verkorte zwangerschapsyoga cursus begint pas vanaf ong. 30 weken in het geboortehotel hier in de stad, dus daar ga ik in januari hopelijk me eens voor opgeven!

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    MWB: succes vandaag op je controle. hopelijk heeft je dementie nog geen gevolgen :) (ook zeeeeer dement met in nemen van medicatie momenteel. dom dom dom)
    en dat slapen.. raar zeg.. mmmm... beter wat slapen op de bank dan helemaal niet in je bed maar toch. gezellig is anders natuurlijk.. misschien dat de bank ongemerkt toch lekkerder ligt? of warmer? kan zo snel niks bedenken voor je bed. heb je zn voedingskussen om tegen aan te kruipen? ik kan echt niet meer zonder. en ik bed tv kijken met de tv op timer?

ik val letterlijk elke avond nu in slaap tijdens de film, hoe leuk de film ook is. kruip lekker tegen mn vent aan en maffen maar tot de aftiteling en dan samen naar bed. slaap daar dan zo verder, mn bed ligt toch wel heeeeeerlijk. ben wel tussen door in de nacht regelmatig ff wakker.

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik was jullie helemaal kwijt.
    Ik denk via mijn telefoon per ongeluk op abbo verwijderen gedrukt en op de pc niet meer aan gezet. Ik vond het al zo rustig in mijn abbo lijstje.

Dus vanaf nu lees ik weer mee :p

4. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Gelukkig dat je het weer gevonden hebt gebakje!

Mijn controle was goed, ouders vonden de echo geweldig. Alleen heeft de dokter ze min of meer ook uitgenodigd voor de groeiecho over 2 weken en dat willen VL en ik toch echt weer even samen doen, moet ik ze nog gaan vertellen...

Stucadoor is ook klaar, nu moeten de muren drogen en hopelijk kunne. We dan komend weekend de boel gaan witten, maandag komen de spulletjes, dus kunnen we gaan puzzelen waar we wat willen hebben staanben dan na kerst de kleuraccenten aanbrengen (afhankelijk van de meubeltjes). De kast moet iig snel komen staan, want mijn eigen kast puilt uit van de kleertjes voor de kleine... Ik vind het zelf nig wel meevallen, maar je weet natuurlijk nooit hoe lang ze in bijvoorbeeld 62 zitten.. Heeft iemand van jullie een indicatie van de vorige?

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Jasper is geboren met 39+2 en was 3170 gram.

Maat 50 - 1,5 week
    Maat 56 - week of 4-6 gok ik zo
    Maat 62 - wel wat langer 8-10 weken denk ik zo
    Maat 68 - was hij heel snel uit
    Maat 74 - heel lang

Maar het verschilt enorm per kind. Jongen/meisje schijnt ook nog uit te maken. Jasper zit samen met nog wat andere gezonde hollands jongens uit september 2011 al in 86/92. Maar er zijn er ook die net in 80 zitten. Een vriendinnetje van Jasper is precies 1 jaar ouder, en is net uit 92.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Weet je wat het is, kleertjes zijn zo bij gehaald mocht het nodig zijn. En eventueel ook overal online te bestellen.

Kleding heb ik niet over dreven veel in huis gehad. Wat ik wel veel had/heb en ook echt nodig heb gehad waren rompers. Zowel korte als lange mouw. Nou heb ik wel bijna allemaal witte rompers, en ik draai niet elke dag een witte was. En sommige dagen gingen er wel 3-4 rompers door heen, omdat Jasper flink kon spugen toen hij zo klein was.

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    gebakje, welkom terug! we hebben je gemist hoor :)
    en dat van de rompertjes ben ik helemaal met je eens! die gaan heel rap.

mwb: ik denk dat het wel heel veel verschild per kind en per geslacht hoe lang ze in welke maat zitten. geloof dat je er wel rekening mee kan houden dat ze redelijk snel uit 50 en 56 zijn gegroeit maar langer doen met 62 en 68.

zelf heb ik maar een paar dingetjes bij gekocht, vooral het eerste pakje wou ik nieuw kopen. heel lief grijs met oranje van nijntje. romper, jasje, broekje en mutsje in zelfde uitvoering.
    de rest zijn overblijvers van mn zoon en van een vriendin krijg ik binnekort een flinke vuiniszak vol van haar dochters en zoon. daarmee heb ik wel genoeg voor de eerste tijd, alles wat ik dan nog mis koop ik dan nog wel bij.
    opzich vind ik het ook wel weer heeeeeel jammer dat we eigenlijk alles nog op zolder hebben en dus bijna niks speciaal voor deze baby bij hoeven te kopen. maar goedkoop is het wel hahaha ach als het een meisje is, dan moet/wil ik toch de helft vervangen naar roze hihi maar ook dan zullen we veel van mn zussen krijgen die dochters hebben. gelukkig hebben die wel een goede smaak :)

oh heb zelf dit weekend met mn zoon de zolder opgeruimd, was nog best een karwei. alle baby spullen liggen nu voorin zodat we alles zo kunnen pakken en de wieg hebben we samen al in elkaar gezet en opgemaakt. die staat nu op onze slaapkamer klaar. zo heb ik tenminste iets om vast naar te kijken en grote broer vind het nu ook wel erg spannend worden. daarna de baby kamer 1/2 gewit, nu kan papa de andere helft de muur repareren en hopelijk snel zodat daar ook de spullen in elkaar kunnen. begin nu toch wel haast te krijgen voor mijn gevoel.

2de oh, weer in het zkh geweest en de artsen denken dat ik een scheur in mn middenrif heb. wat de pijn steeds zou verklaren.. maar.. er is uiteraard niks aan te doen terwijl ik zwanger ben maar wordt waarschijnlijk nog erger omdat de baarmoeder nog groeit en alles omhoog door de scheur duwt.. dus wat meer medicatie mee en hun zegen om vaak paracetamol te gebruiken en zo de pijn te handelen tot na de bevalling. daarna gaan ze het gelijk bekijken en eventueel repareren. dus.. ben benieuwd.

8. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @kleertjes Ik heb zelf 1 compleet nijntje setje in maat 50/56 (grijs met rood, al klinkt dat oranje ook wel heel erg leuk). Dat had ik al gekocht voordat we wisten of het een jongetje of een meisje zou zijn... Ik heb op Marktplaats heel goedkoop een boxpakje (zo'n pakje uit 1 stuk) in maat 50 gekocht. En zelf nog een heel leuk grijs Lief! shirtje in maat 50. Volgens mij heb ik 2 setjes in 56 (waarvan 1 nieuw), maar voor de rest dus eigenlijk alleen maar maat 62, 68 en zelfs 74. Ik heb ook zo'n leuk badpakje op de kop kunnen tikken. Ik kijk er nu al naar uit om met haar te kunnen gaan zwemmen straks... VL houdt zijn hart nu al vast met al dat shoppen van mij... :)

@maagzuur... Ik merk dat ik er nu meer last van begin te krijgen (ik denk tenminste dat het maagzuur is). Het is altijd na het eten.. Dus ik gebruik nu maar Rennies (suikervrij) en dat lijkt wel te helpen...

Verder gaat hier alles goed... Al ben ik heel blij dat ik na donderdag even een weekje (anderhalf) niet hoef te werken... Volgend jaar pas weer...

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    MWB: je zult wel meer maat 50 en 56 moeten hebben hoor! :) dus lekker gaan shoppen.
    heb je dat nijntje set toevalling van v&d? begin nu te twijfelen, misschien dat onze set ook wel donker oranje/rood is.. dus misschien hebben we wel de zelfde :) hahaha
    oh en zwemmen kan pas na de eerste prikjes he, weet niet precies wanneer ze die krijgen. geloof met 3 mnd.

maagzuur, bij onze apotheek kreeg ik te horen dat ik beter gaviscon kon gebruiken dan rennie's. beter voor de baby. en zelf merk ik dat antagel goed werkt, pepermunt drankje.

ikke ook nog 2,5 dag werken dit jaar, dan 1,5 week vrij ook :) heerlijk, zn zin in!!

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    hier met 6 weken de prikken gehad toen, en met 8 weken gaan zwemmen voor het eerst.

Nu na 14 maanden mee gestopt, omdat zoon lief nu al zijn 4de oor ontsteking dit jaar heeft. Dus ik wil even weten of het minder is als hij niet zwemt.

11. Doost1985

Doost1985 Lid

9 dec 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    marieken, jeetje wat balen zeg dat je juist nu je zwanger bent daar last van hebt, sterkte!
    enneh qua kleertjes zal idd verschillen per kind. Volgens mij heeft mn dochtertje toen heel kort in mt 50 gezeten en daarna ook maar iets van 1/1,5 maand in 56. Maar toch is het wel handig om wat kleertjes te hebben omdat ze vooral in het begin nog veel spugen/dunne poep hebben:) ik heb zelf al een aantal kledingsetjes geshopt bij de prenatal voor ons zoontje. volgens mij heb ik iets van 4 shirts+broekjes in mt 50 en zo'n 7 shirts in 56. maat 62 vind ik eignelijk nog een beetje lastig om te kopen, want tja wat voor weer heb je tegen die tijd? en als ik terugkijk naar kleding die we toendertijd hebben gekregen is vaak maat 62/68. Dus we zien wel en anders is het snel genoeg gehaald.
    en nijntje is leuk he, heb ook al leuke setjes zien hangen:)
    nu met een tweede ben ik eigenlijk wel blij dat we nu een jongetje krijgen, kan ik toch nog wat shoppen:)

dames, geniet van jullie vrije dagen/vakantie straks! volgens mij zijn we daar allemaal wel hard aan toe!

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    gebakje, weer oor ontsteking joh? das niet niks! zullen veel gebroken nachten zijn dan gok ik. mocht het aan het zwemmen liggen dan hebben ze ook van die oorvormen om er in te stoppen he.. hopelijk werkt dat dan voldoende als jullie zo van zwemmen houden.
    onze zoon is er ook stapel gek op, heb het eerste 1 1/2 jaar wekelijks baby zwemmen gedaan maar helaas door werk daarna geen tijd meer. ben zelf ook absoluut geen waterrat..

doost, jij zit duidelijk al op de goede weg met de kleertjes! :) leuk he. als ik zou weten wat het geslacht is dan kon ik ook lekker gaan shoppen, maar helaas. haal ik daarna wel in hihi
    nu ook lastig inderdaad om ruim van te voren te gaan kopen, je weet nooit hoe lang ze iets aan hebben en het weer dan is.

gister een slechte dag gehad met mn buik, veel pijn dus veel pijnstillers en dat was voor mij de druppel. ik liep letterlijk op mn laatste loodjes. dus mn werkgevers om een gesprek gevraagd en alles uitgelegd.. wat ik echt heel moeilijk vind.
    gelukkig waren ze heel begrip vol, ookal was het voor hun ook even een shock en moet er nu veel geregeld worden waardoor hun veel meer zelf moeten doen maar straks na de kerstvakantie ga ik veel minder uren werken en met minder kinderen. de baby gaat naar een andere opvang zodat ik niet meer met hem hoef te shouwen. dan zullen die laatste 4 weken nog wel uit te houden zijn hoop ik :) alleen deze week en de eerste 2 dagen van 2013 moet ik nog wel volle dagen maken. maar dat is nog te overzien.
    ik ben blij en verdrietig tegelijk, blij dat er een goede regeling getroffen kan worden en ik in loon er niet mega veel op achter uit ga maar verdrietig omdat mijn lichaam het gewoon niet vol houd en ik niet sterk genoeg ben om door te zetten..
    zolang wurmpje het maar red :)

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Gelukkig vanacht heerlijk geslapen.
    De 4 nachten daarvoor was het maar 3 uur- 3 uur- 6 uur en 5 uur dat we hebben geslapen.

Maargoed ik ben morgen vrij, dus lekker bij tanken, dan vrijdag werken, en dan ben ik 11 dagen vrij. Heerlijk, en ook erg aan toe.

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Marieken wat doe je ook alweer voor werk?

Meeste zijn er tegen verzekerd dat als je eerder moet stoppen/minder gaat werken dat je het zelfde salaris behoud namelijk.

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Doost: maat 62/68 hier bij de eerste ook veel kado gehad. Dat had ik ook express gevraagd als mensen vroegen welke maat ze mee moesten brengen. Want 50/56 had ik zelf wel al genoeg.

16. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    gebakje, ik werk als gastouder bij de vraag ouder thuis. in mijn werk is het een kwestie van betaald krijgen zoveel uren je werkt. werk je niet of ben je ziek dan krijg je ook niks. tot mijn geluk is mijn huidige baas het daar niet mee eens en krijg ik 70% van mn loon bij ziekte langer dan 2 dagen. dus voor de baby krijg ik nog 70% van mn loon en voor de oudste kinderen die ik straks enkel na school zal opvangen krijg ik nog wel het standaard bedrag. dus mag niet klagen :) en dat geeft mij ook wel heel veel rust in mezelf. slaap gelijk beter.
    fijn dat jij nu ook goed hebt geslapen, kwam dat door jasper;s oor ontsteking? wat naar zeg, gaat het nu beter?

iedereen duidelijk toe aan vakantie!! ik ook, na vandaag :)

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hij heeft vanacht weer heel goed geslapen. Van 20 uur tot 9 uur vanmorgen. Dus ik ben weer een beetje bijgetrokken :p Hij sliep zo slecht door een combinatie van jeuk van de waterpokken en die pijn van zijn oorontsteking. ( daar helpt geen paracetamol tegen)

Hij loopt alweer ontdeugende dingen te doen, dus gaat weer een stuk beter. Heb hem net al 3x van tafel moeten plukken, en hij zat de kat alweer achterna.

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Marieken ik dacht al zo iets, qua werk.
    Op zich is dat wel balen als je ziek bent, of zo dat je niets krijgt. Hoe is dat dan met je zwangerschaps/kraam verlof ??

Dat is wel een voordeel bij mij, gewoon in vaste loondienst. Als ik nu ziek ben krijg ik gewoon 100% door betaald, ook het zwangerschaps verlof etc.

19. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    nou, dat ondeugende klinkt heel gezond!! :) hier ook een katten en honden plager :)

en ja, het is een drama om ziek te zijn, dus ik ben nooit ziek. ik werk 3 dagen, dus als ik me naar voel moet ik gewoon ff volhouden en in het weekend uitzieken. ik had mezelf belooft bij het 2de kindje in vast loon dienst te zijn, maar helaas.. door de veranderingen in de kinderopvang was er geen baan meer voor me op een kdv dus moest weer als gastouder aan de slag met alle gevolgen van dien.
    nu is het gelukkig wel zo dat ik in aanmerking kom voor een zwangerschaps uitkering voor zelfstandige ondernemers. die had ik bij mn zoon ook. dan krijg je wederom zn 70% van je laatste loon voor 16 weken. dus ik kan gelukkig wel met verlof, maar wel met minder loon.

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    alles goed lieve meiden?

iedereen de feestdagen weer overleefd?
    gok dat het niet zo goed was voor onze zwangerschaps kilos hahaha

hier word het met de dag zwaarder en ik minder gezellig. slaap zo beroerd en overal last van aaahhhhggg!!! ik kijk echt uit naar mn verlof en daarna de geboorte want ben er echt wel klaar mee. wil mezelf terug...

en bij jullie?

Deel Deze Pagina