Maart 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eden28, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier geen misselijkheid oid! heerlijk hahaha had ik bij nummer 1 ook niet. wel de hele dag trek, vooral in crackers met kaas dus laat me daarin maar gaan. en friet! terwijl ik echt nooit friet eet, ik hou der normaal niet zo van. maar nu, heerlijk!

@ hellokitty, positie kleding is al iets ruimer, dus je kunt je eigen maat aanhouden. heb nu zelfs maat 34 van de h&m aan, terwijl ik normaal 36/38 heb.
    trouwens, de korte spijkerbroek is afgeprijst bij de h&m, 10 euro en ik vind um heerlijk zitten. hier ook duidelijk dikke buik vd darmen dus ben gewoon aan de positie kleding begonnen, zo krijg ik geen extra krampen en heb het daardoor al wel her en der verteld. anders denken ze ook: die vreet en word echt dik :)

eden, gefeliciteerd met je goede echo! jaloers! hier wachten op de datum, zit weer een vertraging tussen ha en gyn. eigenlijk zou ik de oproep al moeten hebben.. grrrr..

2. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap dames!!
    Ik ben eind Maart 2013 uitgerekend van ons 2'e kindje!
    Leuk om hier af en toe mee te kletsen!!:)

Met middag urine getest:)

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    dat is een duidelijke ja!
    gefeliciteerd Lilaa. word wel pittig denk ik voor jou, zwanger met een baby in huis. maar super dat ze zo samen opgroeien straks.

4. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hahaha dat denk ik ook, we zullen het wel zien!!:D

Vraagje: Is er geen Maart 2013 lijst?

5. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga gauw ff bijlezen hoor. Morgen wat meer tijd. Had modebeurs in rai en nu druk op showroom. Ik zal lijst ook bijwerken. Ik ga ff teruglezen. Ik mag 17 augustus voor eerste echo.

6. HelloKitty83

6 jul 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    @silsa en @marieken: thanks, dat maakt het zoeken wat makkelijker. En zaterdag maar eens naar de H&M voor een korte broek haha. Ik doe nu vaak een elastiekje om m'n knoop en door het knoopsgat, dan kan ik m'n spijkerbroeken nog gewoon aan, maar echt charmant is het niet hihi..

@lilaa: gefeliciteerd, spannend hoor!

7. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 maart
    Silsa (Randstad)
    tweede kindje (zoontje 28-9-2011)
    3/8 echo

3 maart
    Eden28

17 maart
    Marieken (25 jaar / Gelderland)
    tweede kindje (zoontje 5-11-2009)

22 maart
    MWB (38 jaar)
    eerste kindje
    6/8 echo, 15/8 gyn

23 maart
    Danssie
    eerste kindje
    16/8 echo/intake, 30/8 echo

25 maart
    Uki (37 jaar / Flevoland/Duitsland)
    tweede kindje (dochter 31-03-2012)
    17/8 echo

28 maart
    Lilaa
    tweede kindje

29 maart
    Lyveh24 (24 jaar)
    eerste kindje
    30/7 echo en vk en 21/8 12 wkn echo

Evelienoss
    eerste kindje

Ben je nieuw, geef je gegevens op. Heb je aanvulling, laat het me weten. Ook data van echo en gyn.

8. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben erg druk op mn werk. Dat duurt nog een week of vier deze extreme drukte. Ik heb een eigen modeagentuur. Ik zit tussen de leverancier en de winkelier in. We hebben nu collectieperiode en dan komen de winkeliers inkopen bij ons (dat zijn vooraf geplande verkoopgesprekken van anderhalf tot drie uur waarin wij met de klant samen een collectie samenstellen en natuurlijk onze targets hebben, dus geen winkelidee, maar showroom/vertegenwoordiger). We verkopen de eerste zomercollectie 2013. Wanneer deze broeken in de winkel komen, komt onze kleine telg, gek idee is dat.

Eind augustus verhuis ik naar Düsseldorf, emigreren ga ik. Met mijn dochter en vriend samenwonen. We kennen elkaar een jaar, zijn direct zwanger geraakt, maar latten eigenlijk de hele tijd, al is mn vriend zoveel mogelijk bij ons geweest sinds de geboorte van onze dochter vorig jaar maart.

1 januari stop ik mijn agentuur in Nederland. Ik ga in de toekomst zeker in de mode verder. Maar eerst telg twee op de wereld setten, settelen in Duitsland en een jaar sabbatical als het mee zit. Ik heb nogal een zwaar anderhalf jaar achter de rug, eigenlijk op alle gebieden, en tot eind december heb ik het nog hartstikke druk, dus ik kijk wel uit naar een portie 'rust'. En dan bedoel ik me compleet focussen op mijn gezin en mijn directe omgeving. Das leuke drukte.

Ik kijk ontzettend uit naar 17 augustus, eerste echo, wil zo graag hartje horen kloppen, ik heb er zo'n zin in, in deze supersnelle gezinsuitbreiding.

Hier nog geen zere borsten, dat had ik bij mn dochter wel, gek. Ik ben ook veel minder misselijk en heb dit keer nulkommanul zin in zoet, vet of veel eten. Maar da's mooi, was niet van plan om onnodig veel aan te komen. Vorige keer maar 16 kilo, maar helaas moesten er nog 5 vanaf. Dus ik begin voor mijn gevoel met plus 5. Maar gelukkig nog niks eraan. Ik heb van vorig jaar nog kleren genoeg, ik zal ze nu alleen een stuk sneller aandoen. Pas mn oude kleren nog niet. Maar om nu al winterkleren aan te doen bij 30 graden buiten.... We gaan het zien, ik ga lekker normaal doen dit keer met eten haha. Vorige keer zoveel gegeten en gesnoept (en toch niet dik geworden). Ik liep gelijk met deze zwangerschap qua tijd en in januari had ik nog mijn eigen (ruimere) broeken aan met een elastiekje, ik heb niet de illusie dat ik dat dit keer ga redden haha.

Dat was het weer even voor nu. Fijne warme dag allemaal.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    zo uki, dat klinkt zeer pittig allemaal zeg! vooral met een baby erbij. en dan straks nog eentje. als ik het goed zie is je dochter nog geen 4 maanden toch? en dan nu weer zwanger?
    mag ik vragen of het gepland was? zolang je het zelf red is het voor de kids wel leuk om zo dicht op elkaar te zitten natuurlijk. maar poeh, dat lijkt me flink zwaar hoor. vooral omdat je partner in het buitenland woont.
    wel een mooie start om straks eindelijk samen te wonen als jullie 2de kindje komt, alles compleet.
    veel sterkte met je zaak deze dagen, en probeer wel je rust te pakken!

10. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet me kennen haha, ik bén zo. Al was mn leven vorig jaar een rollercoaster met een scheiding, oma overleden, familieruzie, pap3b bij me ontdekt (en nu door zwangerschap operatie weer uitgesteld) enzenzenz. Maar heb al vorderingen geboekt. Mn bedrijf gaat dicht en ik ga samenwonen in september. Dus er komt al meer rust.

Onze dochter was in zoverre gepland dat we er spontaan voor gingen en direct de eerste keer zwanger waren. Deze zwangerschap was niet gepland, mn operatie stond al wel gepland, maar ik hunkerde onwijs naar een tweede, ik was bevallen en de eerste zes zware weken door en wilde gewoon weer. Op moment dat operatie gepland werd, dacht ik, nu maar even oppassen, maar toen was ik al 4 dagen zwanger. Maar ik blijf onder continue controle en hoef geen onnodig risico te lopen.

De meest negatieve en zware dingen ebben wat weg in mn leven. Heb met mn exman helaas nog huis te koop staan. Bedrijf nog tot eind december door. En operatie komt na deze bevalling. Familie is weer wat recht getrokken. Dus er komt wat 'rust'. Haha, voor mijn begrippen dan. Ik lijd geen saai leven, ik ben een boek en ben bij deel 37 haha. Voor elk jaar een deel. Soms zit ik tegen overspannen en omvallen aan (vorig jaar) en soms geniet ik met volle teugen en lach ik me een ongeluk om mezelf. Maar meestal laver ik langs alle obstakels en maak er wat moois van. Voor mij klinkt jaar thuis waar ook mn vriend elke dag thuis komt, met twee kleine kids en verder niks me als muziek in de oren, het is overzichtelijk en zwaar kan het niet zijn in de zin van zoveel negatieve stress en druk van de afgelopen anderhalve jaar.

Maar inderdaad andere mensen worden al hyper als ze de samenvatting van 1 week van mijn leven krijgen. Hihi.

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    even snel tusen door, ben maar achter de afspraak aan gaan jagen en heb nu 16 aug de eerste afspraak en baal best wat want bij mn zoontje kreeg ik met 7 weken al een echo, nu pas met 10. nieuwe regels... langer wachten dus.. moet gewoon de "geen bloed = goed" regel in mn hoofd houden. en maar zo denken, na de eerste goede echo is de baby eigenlijk al veilig.

uki, ik vind je stoer hoor! wat een positieve instelling. maar mag ik vragen wat een Pap3b is? en welke operatie je dan krijgt?

hier de middag met de oppas kids naar het water en vanavond bbq bij schoonouders :) heerlijk vooruitzicht!

12. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 maart
    Silsa (Randstad)
    3/8 echo

3 maart
    Eden28

17 maart
    16/8 echo

22 maart
    MWB (38 jaar)
    eerste kindje
    6/8 echo, 15/8 gyn

23 maart
    Danssie
    eerste kindje

25 maart
    17/8 echo

28 maart
    Lilaa
    tweede kindje

29 maart
    Lyveh24 (24 jaar)
    eerste kindje

Evelienoss
    eerste kindje

Ben je nieuw, geef je gegevens op. Heb je aanvulling, laat het me weten. Ook data van echo en gyn.

13. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik mag met 8,5 week. Maar ik loop bij gyn in ziekenhuis.
    Pap3b is het voorstadium van baarmoederhalskanker. Dat is in het begin van mijn vorige zwangerschap ontdekt. Ik heb drie plekken met verstoorde cellen. Veel kolposcopieën (kijken daarbinnen) en uitstrijkjes gehad. Ik heb ook een P6, dat zijn strafpunten, plaveisels, dat betekent dat het inderdaad de cellen zijn die kanker worden als je ze niet weghaalt. De kans op kanker groeit met 1 à 2 procent per jaar. Dus de arts wil liever wachten tot ik weer bevallen ben. We stellen het wel erg lang uit nu. Maar de kans op een miskraam is groot bij opereren. De operatie houdt in hotlyscisie, met een mes onder stroom (gloeiend heet) snijden ze groot deel om zieke plek heen. In 98 procent van de gevallen kunnen ze 95 procent van het zieke weefsel wegnemen en in 98 procent van die gevallen gaat de laatste 5 procent zelf weg, zo noemen ze je kansen. Aan de andere percentages moet je niet denken. Ze nemen dan ook een hapje uit mn baarmoeder. Zou het daar inzitten dan moet tezijnertijd de baarmoeder er helemaal uit. Die kans bestaat omdat bij mij de plekken heel diep zitten in de baarmoedermond/hals. Dus nee geen pretje kanker in wording wat het nu echt is zegt de arts, maar ik ben onder continue controle en hoef geen risico te lopen. Zodra het pap4 wordt of er wel een tumor ontwikkelt, dan kunnen we snel schakelen. Maar daar ook niet aandenken want dan moet ik keuzes maken. Al met al. Zwanger zijn, bevallen, herstellen en dan operatie. Daarvan ook paar maanden herstellen en dan continue controle of het wegtrekt en niet terugkomt. Dat was erg schrikken vorig jaar. Werd ontdekt door bloeding tijdens zwangerschap waar ik ook erg van schrok.

14. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ja mijn positieve instelling (karakter) helpt mij in mijn leven de moeilijke momenten en periodes door. Maar veelal zijn het mijn eigen keuzes die ik maak en die mn leven overhoop gooien, net als opruimen, grote bende maken en dan leuk opnieuw inrichten. Oude zooi eruit en wat nieuwe dingen kopen. Dank je dat je me stoer noemt, daar kan ik de hele dag weer op teren. Kus.

15. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marieken, ben je gastouder?

16. HelloKitty83

6 jul 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mis op de lijst:
    7 maart uitgerekend, 30 juli intake VK en 1e echo, 21 augustus 12-weken echo, eerste kindje.
    En ik kom uit Twente :)

17. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    En al 29 of 28 jaar?

18. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 maart
    Silsa (Randstad)
    3/8 echo

3 maart
    Eden28

7 maart

HelloKitty83 (Twente)
    eerste kindje
    30/7 echo en vk, 21/8 12wkn echo

17 maart

22 maart
    MWB (38 jaar)
    eerste kindje
    6/8 echo, 15/8 gyn

23 maart
    Danssie
    eerste kindje

25 maart
    17/8 echo

28 maart
    Lilaa
    tweede kindje

29 maart
    Lyveh24 (24 jaar)
    eerste kindje

Evelienoss
    eerste kindje

19. HelloKitty83

6 jul 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem aan dat je mij bedoelt? Ik ben 'al' 29 :)

20. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 maart
    Silsa (Randstad)
    3/8 echo

3 maart
    Eden28

7 maart

HelloKitty83 (29 jaar / Twente)
    eerste kindje
    30/7 echo en vk, 21/8 12wkn echo

17 maart

22 maart
    MWB (38 jaar)
    eerste kindje
    6/8 echo, 15/8 gyn

23 maart
    Danssie
    eerste kindje

25 maart
    17/8 echo

28 maart
    Lilaa
    tweede kindje

29 maart
    Lyveh24 (24 jaar)
    eerste kindje

Evelienoss
    eerste kindje

Deel Deze Pagina