Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra3012

16 jan 2012
    15
    0
    0
    ik werk fulltime
    Amstelveen
    @mamafm, ik heb al een afspraak bij de verloskundige gemaakt ze wilde een vroege echo maar heb er voor gekozen om het in het begin van week 8 te laten doen.

Het ging bij mij steeds mis in week 6 dus als ik die voorbij ben denk ik dat ik weer normaal kan aden halen hahahaha.
    Ben echt super blij hoor maar de angst is gewoon erg aanwezig.

Ik wens iedereen een hele fijne en goede zwangerschap toe in ieder geval en ik ben zo blij dat ik straks 6 weken vakantie heb zodat ik na mijn vakantie het meteen op mijn werk kan vertellen (als alles goed gaat)

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Hoi!

Ik wil me hier ook graag melden
    Ik ben nav mijn eerste dag van de laatste menstruatie uitgerekend op 9maart.
    We hebben al een dochter en zij wordt met twee weken alweer 1jaar.
    In januari heb ik mijn tweede MK gehad. Ik hoop dan ook dat dit wondertje blijft zitten.

Ik heb me nog niet opgegeven voor mvm omdat onze ouders het nog niet weten, daar willen we nog even mee wachten. En mijn moeder en schoonmoeder weten wat die blauwe bussen betekenen!
    Als ze het weten meldt ik me misschien aan, heb al 2keer meegedaan dus wellicht vind ik t ook wel welletjes zo, ik wacht t ff af.

Betreft bevallen, ik wil enigszins graag thuis bevallen, maar het ziekenhuis geeft wat meer vertrouwen. We weten t dus nog niet.
    Qua voeding is het een discussiepunt. Onze dochter kreeg fv en mijn man wil dat graag weer, terwijl ik mu graag bv wil gaan geven.
    Hij voelt er niks voor maar staat er wel voor open om een gesprek te hebben met de VK erover en wil kijken of hij zijn mening cq gevoel dan kan veranderen. We moeten er namelijk beide achter staan, ik heb zijn steun daarin onvoorwaardelijk nodig. Dus dat zien we ook nog wel.

Ik heb rond de 8weken mijn eerste echo, heb m wat eerder vanwege de MK's. De datum weet ik snel.

Voor de rest van de zwangere dames natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!!

Groetjes Manuk

3. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat een zwangere allemaal. Gefeliciteerd. Hier nog steeds ongeloof. Qua kwaaltjes ook niet echt veel. Borsten niet heel veel gevoeliger. Laatste dagen wel veel last van vocht/urine verlies. Heeft iemand anders daar nog last van.

Denk trouwens dat ik rond 6 maart uitgerekend ben en nu ongeveer 5 weken zwanger ben.

Ik verbaas me erover dat iedereen al afspraken bij verloskundige heeft. Toen ik belde zeiden ze doodleuk:'bel maar als je 6 weken bent, er kan nu nog zoveel misgaan.' Dit geeft niet echt veel vertrouwen.

Bij ons weet echt niemand het en dat gaat ook echt niet gebeuren. Niemand verwacht het van ons, ook al zijn we al 30 en 12 jaar samen.

Ik wil trouwens in ziekenhuis bevallen, hoef die zooi niet in huis.

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Charly: welkom! En gefeliciteerd! Wat een rare reactie zeg van die verloskundige. Nou, daar krijg je inderdaad niet echt vertrouwen door. Is dat de enige verloskundige in de buurt? Anders zou ik toch een andere bellen als ik jou was. Ik zou bij deze echt geen fijn gevoel meer kunnen hebben!
    Ik heb trouwens nog geen afspraak, ga eerst een weekje op vakantie en ga dan kijken wanneer we zullen gaan voor de 1e echo. Door die vakantie gaat de tijd wel wat sneller gelukkig!

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    O, ja, Manuk, ook welkom en gefeliciteerd!

6. sammieshiba

sammieshiba Actief lid

6 mrt 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    Ja per 13 augustus heb ik een nieuwe baan :-D Partime dus wel zo handig straks haha

Oh en echt een MCdonalds vreetkick heb ik, die aardbeien milkshakes hmmm en die hamburgers hmmm oh en de Mckroket hmmm mmm mm.

Heel slecht, zeker omdat ik van mezelf al een buikje heb :-S

Welke vitamientjes slikken jullie? Ik die van Kruidvat zwanger plus

7. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik heb juist trek in snoep, wat ik normaal niet hoef/lus hahah oja en in chips, moet daar echt mee stoppen 3 dagen 3 zakken................. (en ik was net 20 kilo afgevallen hahaha)

hebben jullie ook al shop zin? ik wel, ondanks dat we alles nog hebben van de 1ste, heb ik toch nog nieuw lakentje gekocht en een rompertje hahah, heel erg. in mijn hoofd heb ik de kamer ook al verbouwd, kan niet wachten tot mijn man de hal eens gaat afmaken, kan de vloer erin, dan kan ik kasten gaan verzetten hihihihi (nestel drang = erg, helemaal in combi met ongeduld)

kwa vitamine, slik ik gewone vit pillen, folium zuur appart net als b12 (en nog iets)

8. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel zin om te shoppen, maar denk niet dat dat met zwangerschap te maken heeft. Ook eten deed ik altijd al alles. Sta mezelf wel meer toe om te eten en eet alleen bruin brood en veel fruit nu.
    Verder slik ik etos zwanger zijn vitamine.

Kan niet wachten tot na de eerste echo, wil zo graag van die schattige schoentjes kopen :)

9. biancaa1982

biancaa1982 Actief lid

29 mei 2012
    114
    0
    0
    Ik slim de zwangerschapsvitamines van de hema.... slikte ik ook al voordat ik zwanger was, had ergens gelezen dat je dan vruchtbaarder zal zijn ivm de extra vitamientjes...

Vreetkicks heb ik ook, vooral zoetigheid terwijl ik eerst meer van de hartigheid was haha

10. sammieshiba

sammieshiba Actief lid

6 mrt 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    haha grappig om te zien dan de vreetkicks toch wel overeenkomen :p

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Eerlijk gezegd, vind ik die vreetkicks wel een leuke kwaal... geeft me de gelegenheid de schuld te steken op de zwangerschap voor iets wat ik toch altijd graag deed :p

12. Ceilo

Ceilo Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.847
    1
    0
    jee.stelletje lulla's :p

ik hang nog meer bij t nod topic dan hier..... slechte zaak eigenlijk he....

ik las iets over vitamine pillen..... ik gebruik deze omdat ik ook al vitamine D moest slikken van de HA ivm een erg gebrek daaraan....

Bekijk bijlage 257799

OEPS SORRY VERGETEN TE DRAAIEN!

13. Ceilo

Ceilo Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.847
    1
    0
    en vreetkick?? uuh ik krijg nix weg!

14. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Dames, wat wordt er toch weer veel geschreven.
    Hier inmiddels alweer bijna 6 weken. Ik heb volgende week mijn 1e echo op 11 Juli. Ik ben echt heel erg zenuwachtig en hoop dat het hartje al klopt en er dus hartactiviteit is. Dan kan ik rustig opgelucht adem halen en op naar de 12 weken.

Ik heb last van een droge mond en vieze smaak. Verder jeuk aan mijn ogen, steken bij mijn borsten en 's avonds misselijk. Enne.. last van mijn hormonen, haha! Had mijn man vanmiddag met mijn dochter brood gegeten, maar hij pakte het laatste sneetje en ik ging helemaal uit mijn dak, terwijl hij zegt rustig B ik loop wel even naar de bakker, geen probleem! Nee maar ik wilde DAT brood dat HIJ heeft opgemaakt haha.

Mijn ticker loopt overigens niet goed, weet niet waar ik dat kan aanpassen. Nog even uitvogelen :)

15. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Hier ook echt de hele dag trek in lekkere dingen! Maakt niet uit wanneer!
    Ik slik verhoogde foliumzuur ivm epilepsie. Daarnaast geen andere vitaminen.

Hebben jullie ook al zo'n last van de warmte? Ik had er echt last van vandaag! Bij vorige zwangerschap had ik dit pas op het eind!

16. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ben ik ook weer even, wel bijgelezen maar ben er vandaag niet helemaal bij ofzo.
    Was om 5 uur al wakker en ben hartstikke brak nu.
    Moest naar de HA en die adviseerde me om toch vooral contact met mijn dietiste op te nemen omdat ik net weer leer eten, na lange ziekte (vraag me niet wát precies want daar zijn ze nooit achter kunnen komen :)).
    Ze vond mijn test wel erg duidelijk maar het is dan ook een knalstreep :D
    8 augustus eerst afspraak bij de VK, nog 5 weken dus en dat vind ik best spannend.
    5 weken nog in spanning afwachten of het allemaal goed blijft gaan, voor ik echt wat kan zien/horen :)
    Kan niet wachten!
    Lief gaat er vrij voor regelen want die wil overal bij zijn.
    Wát een verschil met bio-vader van mijn zoontje, die was totaal niet betrokken.
    Is helemaal nieuw voor mij, nu alles samen te doen en ik vind het heerlijk!

Vreetbuien heb ik (nog) niet, zoals ik al zei leer ik net weer eten en ik ben al heel blij dat dat goed gaat.
    Maar begin wel trek te krijgen in lekkere dingen, lag vannacht, toen Lief thuis kwam van zijn werk, te fantaseren over lekker eten en toen moest ik mijn mond houden van hem anders was ie zijn bed weer uitgegaan om wat te bestellen :D
    Als het zo gaat als bij de zwangerschap van mijn zoontje, dan ga ik straks weer lekker en veel eten.
    Laten we het hopen!!!

Oja, mijn banner loopt 4 dagen voor...

17. Doost1985

Doost1985 Lid

9 dec 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap! hoop dat jullie een goede zwangerschap hebben!
    ik heb vandaag positief getest!!! dus is nog heel pril maar zal ook in maart 2013 uitgerekend zijn!
    we hebben al een dochtertje van 1,5 en zien er ontzettend naar uit om een tweede te krijgen!
    nu hopen dat alles goed gaat, binnenkort de verloskundige even bellen, kan niet wachten om 'bewijs' te zien van ons 2e wondertje!
    voel me op dit moment vrij goed, wel al een week last van buikpijn en wat misselijk. K ben ook wat chagerijniger als normaal,haha.

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Oh dames ik herken die vreetkicks de hele dag door en oh wat kan ik ook een onuitstaanbaar kreng zijn! Bah!

Ik slik trouwens de etos zwanger zijn als navolging op etos zwanger worden...

19. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Jeetje wat een hoop zwangeren weer erbij! Gefeliciteerd allemaal!

Nou hormonen zijn goed bezig hier! Kan weer om alles huilen!

20. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

11 nov 2010
    290
    0
    0
    Zal vanavond uitgebreid reageren. Ben na 5 uit slaap alweer wakker. Van de afgelopen 72 u ur heb ik precies 10 uur geslapen...

Deel Deze Pagina