Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Net de VK gebeld, over zo'n 2 weken de eerste afspraak. Leuk, leuk, leuk :D

2. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Wow...midden in de nacht..ik zou niet durven hoor...
    Sowieso ben ik een schijterd qua bellen naar de vk... mocht er wat mis zijn bijv..
    Maar leuk iig!! succes over 2 weken

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Euh... Midden in de nacht? Ik woon in Nieuw-Zeeland, het is hier momenteel 11 uur in de ochtend :D

4. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ooohh hahahaha... natuurlijk...ja ik let niet op!
    wat een blamage

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik vind het wel grappig :D

6. Wub309

Wub309 Actief lid

28 mrt 2011
    452
    0
    0
    Gelderland
    :D haha, wat een grappig gesprek! Ik dacht ook even dat je midden in de nacht gebeld had hoor!

7. Wub309

Wub309 Actief lid

28 mrt 2011
    452
    0
    0
    Gelderland
    Net even 10 pagina''s terug gelezen... tjonge wat wordt er een hoop gedeeld!
    Kan trouwens niet slapen, vandaar dat ik even hier zit.

MissMomma: jeetje wat een naar bericht, heel verdrietig! Veel sterkte!

Nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd allemaal!

Kahlen: vraag idd maar raak hoor, ik vind je vragen ook echt niet gek.
    Festival: vorig jaar ben ik zwanger naar Pinkpop (16 weken) en Lowlands (26 weken) geweest en over 3 weken gaan we weer naar Lowlands. Het is anders dan als je niet zwanger bent, maar vermaak me altijd prima, en een beetje harde muziek kan volgens mij geen kwaad, als je inderdaad maar niet te lang in de herrie staat. Mijn dochter was bij lowlands op een gegeven moment zo druk, kreeg harde buiken en ben toen maar buiten de tent gaan staan. Maar ja, als je baby nog zo jong is, weet je niet wanneer hij/zij het nog fijn vindt.
    Ik maak me trouwens wel een beetje zorgen hoe ik me over 3 weken voel, ben nu al veel misselijk...

Logeren: hier is F met 4 maanden al een keertje gaan logeren, ik gaf toen nog bv en dat ging prima, afgekolfde melk mee en ik moest extra kolven.

spullen kopen: ik wacht sowieso tot een week of 20 denk ik, we zijn er nog niet uit of we deze keer wel het geslacht willen weten. Voor een meisje hebben we alles eigenlijk al, maar voor de 1e 2 maanden hadden we bij haar alles unisex, dus van mij mag het weer een verrassing blijven.
    Tja en we moeten even goed nadenken over een duowagen, onze kleine dame is 16 maanden als deze uk komt, als het goed is. We hebben voor haar een nieuwe kinderwagen gekocht, die goed bevalt, zit er ook over te denken om de baby heel veel in de draagzak/draagdoek te gaan doen, maar we hebben gelukkig nog wel even tijd om te beslissen!

Leuk trouwens dat er meerdere mama's hier zijn met weinig leeftijdsverschil tussen 1e en 2e kindje!

Zo maar weer een slaappoging doen!

8. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @wub: ons zoontje is 15 maanden als de kleine word geboren! Zitten dus in hetzelfde schuitje!

@leeuwtje: ik dacht ook.echt dat je midden in de nacht had gebeld! Oeps vergissing! Woon jij al lang in nieuw zeeland? Lees dat je woont waar die erge aardbeving toen was?

Zo vroeg wakker, zo gaan werken. Vanmiddag lekker vrij en morgen avonddienst. Maar heb niet zoveel zin in werken op het moment! Leidinggevende weet het al van me zwangerschap. Ivm bloedverlies aan het begin. Maar vertelt niets verder! Heel fijn

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @misja: Wij wonen hier nu ruim 3 jaar, en ja: we wonen in het aardbevingen gebied. Allemaal erg leuk en spannend (not!). En dan wonen we nog wel in dat gedeelte van NZ waarvan alle Kiwi's zeiden: "Hier krijgen we NOOIT aardbevingen!". Yeah, right ;) Voor de rest bevalt het ons prima hier, alleen jammer dat onze familie zo ver weg is :(

10. Minthe

Minthe Lid

17 apr 2012
    20
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hoi hoi Dames,

Ook ik wil me graag voorstellen. Dat heb ik eerder al gedaan bij een andere meimoeders groep hier, maar daarna werd het bij ons een beetje spannend en durfde ik niet zo goed meer.

Met 6w4d kregen we een echo waarop geen hartslag werd waargenomen. In de week ervoor had ik flink veel helder rood bloedverlies gehad. Kleine slopende week ging er achteraan! Maar na een week werd toch een hartje gezien en nu gaat dan alles goed. Geen bloedingen meer. Achteraf denken we dat het puur van de obstipatie geweest is. We zijn er nu dus wel gerust op dat het goed komt.

Grappig dat iedereen hier al zo bezig is met wat gaan we kopen. Voor ons is het het derde kindje en er zit nogal een gat tussen nummer twee en nummer drie (10 jaar). Alles hebben we eigenlijk net de deur uit gedaan, op het speelgoed en een paar kleertjes na. Destijds had ik een bugaboo en een draagdoek, eigenlijk vinden we de aanschaf van een nieuwe bugaboo (die beviel dus absoluut) een beetje overdreven, we gaan wel kijken of er in de vriendenkring nog wat 'over' is.

@vertellen, wij hebben het eigenlijk al aan iedereen vertelt, voornamelijk omdat we een IUI traject hebben gedaan en dat iedereen die er toe doet en een beetje geinteresseerd is wel begrijpt wanneer je niet meer naar het ziekenhuis gaat er iets gaande moet zijn en er naar vraagt.

Vrijdag (3/8) heb ik alweer mijn tweede bezoekje bij de verloskundige en een echo. Ben heel benieuwd, want het echo apparaat had de vorige keer in het ziekenhuis echt waardeloos beeld van de spruit.

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Harde muziek merk je pas wat van als je over de 25 weken ben of zo :p Ik zat met 30 weken in de kerk bij een communie. Elke keer als het orgel aan ging, begon hij vreselijk te schoppen :p

12. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

11 nov 2010
    290
    0
    0
    #werk; vertel ik ook pas na de echo gelukkg is het nu zomervakantieen moet ik pa over 3 weken weer voor de klas. Wel over 2 weken mijn klas etc inrichten. Ben bnieuwd of ik het dan verborgen kan houden qua buik.

Jeetjeb, ik vind eigenlijk dat ik het niet kan maken niet te gaat. Ze verheugt zich er al maanden op (en dat deed ik ook) en ik haak de laatste dagen al steeds af vroeg in de avond. Oo nniet echt gezellig natuurlijk.

Leeuwtje hoe kom jij in nieuw Zeeland terecht? Internationaal gezelschap hebben we hier!

Daphje, ik werk op een zmok/zmlk school waar we ook geregeld fysieke interventie toepassen. Ik moet het dus wel vertellen ivm mijn eigen veiligheid. Was bij mijn eerste ook, toen heb ik het met 6 weken al moeten vertellen.

Wub, je kan ook eerst proberen hoe het gaat met een enkele wagen en een doek toch? Voordat je wat nieuws aanschaft?

Minthe, dat is een heftige start geweest voor jullie zeg! En een bugaboo wordt ook veel op mp aangeboden.

13. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames, ik heb sinds vannacht een miskraam. Zo naar het ziekenhuis voor echo waarschijnlijk. Hoop dat ik niet gecuriteerd moet worden. Ik houd jullie op de hoogte. Maar mn naam kan van de lijst. Ga jullie dan echt verlaten. Ben erg verdrietig en lamgeslagen. Het was zo welkom.

14. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Wowww dat meen je niet, ik wens jullie heel veel sterkte!
    *Knuf*

15. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uki nee :( wat afschuwelijk. Heel veel sterkte lief!
    En vind het jammer dat je nu niet meer mee kan schrijven hier :(

Oke en vanaf nu is het klaar aub. Elk kindje hier graag vasthouden!!! Zoveel verdrietig nieuws elke keer. :(

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Sterkte Uki..

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Uki, wat erg om te horen. Echt heel verdrietig. Heel erg veel sterkte meid!!!

18. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

11 nov 2010
    290
    0
    0
    Ui, wat naar! Hou je ons op de hoogte va je bezoek aan het ziekenhuis? Sterkte...

19. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Uki, nogmaals heel veel sterkte, ik vind het zo erg voor je. :(

20. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missmomma en Uki, lees net jullie berichten. Heel veel sterkte, geen woorden voor!

Deel Deze Pagina